DISKUZE K ČLÁNKU "Nezahrávejte si s ohněm, myslíme to vážně!" varuje prezident Ferrari. Brawn ho už štve

Prezident Ferrari Sergio Marchionne varuje lidi, kteří si myslí, že s hrozbou svého odchodu blafují, aby si nezahrávali s ohněm. Je ochoten vytvořit alternativní sérii, pokud Liberty Media vedená Rossem Brawnem neustoupí.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Nezahrávejte si s ohněm, myslíme to vážně!" varuje prezident Ferrari. Brawn ho už štve

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 66, poslední 23.12.2017 15:16 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovali 5 lidé) 19.12.2017 11:49
A kde je řečeno že tyto dvě značky musí jezdit… »
» Pepan (Hlasovali 4 lidé) 19.12.2017 09:12
Odchod Ferrari může skutečně znamenat i odchod… »
» rock (Hlasovali 4 lidé) 19.12.2017 11:50
Jakkoliv jsem v tomhle na tvé straně, tak bych… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

              • Pepan

                Pepan

                89.24.157.XXX
                Na rovinu. Pokud odejde Ferrari a Mercedes, zůstanou jim akorát oči pro pláč. Zatím to fungovalo tak, že s F1 se svezly další série jako F2, F3, Porsche Cup a další. Trochu se navýšilo vstupné, ale tím tahákem je F1. Pokud většina es (myslím týmy i jezdce) odejde, kdo tam zůstane? Renault se svými odběrateli a to možná a asi Honda s Torro Rosso. Pohled na čtyři týmy, které se předhánějí v počtu odstoupení asi nebude zrovna tahákem, který by naplnil tribuny a následně kapsy pořadatelů. A pokud se jedná o nové týmy. Jestliže dodjde k tomu rozkolu, nedokážu si představit jak se nové týmy poženou do náruče LM aby jim zaplácly prázdná místa ve startovním poli. Smůla je v tom že Brawn v tomhle tahá za kratší konec a nechce si to připustit.

                + 3 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jon

                  jon

                  194.228.59.XXX
                  On v podstatě ani nemůže nic jiného dělat. Ale jde na to nešikovně. Sice teď dělá ramena a poštěkává, ale až dojde na věc, dopadne to jednoduše - předklonit, kalhoty dolů a zatnout zuby. Liberty je prostě nahraná. Bernie si uměl automobilky hýčkat a ty potom ani necekli, pokud šlo o dodávky motorů jiným týmům a jiné ústupky. Trochu mi přijde, že Ross zapomněl na rozpočty Brixworthu a Maranella. A podobné budou asi i ve Viry a Sakuře. Jestli jim má jeden z těch rozpočtů spadnout do klína, tak asi celé Liberty spadne ze židle o budou je muset omýt. 04

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Pepan

                    Pepan

                    89.24.157.XXX
                    Já si klidně dokážu představit následující scénář:
                    Liberty nastaví podmínky nepřijatelné pro Ferrari a Mercedes. Obě továrny z F1 odcházejí. S nimi odchází i všichni odběratelé motorů a F1 je naráz chudší o šest týmů. Obě továrny otevírají vlastní sérii. Pokud představí podnikatelsky zajímavý plán, určitě se najde banka, která tuto záležitost zafinancuje. Garanty jsou přece továrny světoznámých jmen. Do alternativní série vstupují se svými týmy ještě Alfa Romeo a Maserati. Renault po představení plánu alternativní série rovněž přechází a spolu s ním i jeho odběratelé. F1 v roce 2021 končí pro naprostý nezájem ze strany týmů a diváků.

                    + 2 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • jon

                      jon

                      194.228.59.XXX
                      Souhlas, Jen asi ta F1 by možná přežívala déle.
                      Jinak na pokrytí té série nemusí být banka. Asi vím, kdo se dlouho třepe na nějakou tichou propagaci a co potom taková rudobílá cowboy série, když tam nebude regulátor, který by jim dal přes prsty, protože to bude vedené z Emirátů ... 12

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.103.XXX
              Jak víš, že to Brawna nezajímá? Já bych naopak řekl, že právě on(i) se snaží tomuto předejít. A cestou jsou poměrně zásadní změny v celé F1. Protože se klidně může stát, že za pár let, díky politice Ferrari a politikaření Mercedesu s Renaultem, zbudou v F1 pouze tovární týmy. Tak že se budeme koukat na souboj šesti aut (jako v USA 2005) pod hlavičkou F1.
              Současný model je podle mne jen ožebračování netovárních týmů, kterým je ještě upírána šance na zisk titulu.
              A pokud má být F1 oživena, i za cenu odchodu Ferrari, tak ať klidně jdou. Kecy o konkurenční sérii, jsou jen kecy. To není tak jednoduché zorganizovat, jak tu ty píšeš.
              Já tvrdím, že pokud odejde spolu s Ferrari i jiný dodavatel pohonných jednotek, který by mohl spolu s nimi tuto sérii vytvořit, tak se pohádají hned na začátku u bodu "přerozdělování zisku". Už vidím, jak každý konkurent ochotně souhlasí s nestoudnými prebendami pro Ferrari tak, jak je měli v F1. A pokud toto přerozdělování není problém, pak nechápu, proč kvičí a vydírají? A takto si veškeré problematické body můžeme rozebrat i dále. Motory. Všichni (včetně Ferrari) věděli do kdy budou platit současná pravidla. Proč mají najednou problém se změnou? Já vidím jediný důvod. Možnost větší konkurence a tím snížené procento šance na úspěch. A co si budeme povídat, když budou jezdit mizerně, tak příjdou i o fanoušky. A proč by se měla pravidla pro pohonné jednotky ušít na míru jen vyvoleným?
              Ať jsou amíci, jací chtějí, jedno jim upřít nelze. Sport jim tam funguje a dokáže si na sebe vydělat. Ta funkčnost je zajišťována podporou slabších. Nikoliv naopak!!! Tím vzniká vyrovnanější soutěž, větší šance na úspěch pro kohokoliv a tím i větší zájem fanoušků a jejich nárůst. U F1 nic z tohoto nefunguje. Fanoušci ubývají, soutěž je o jednom dominantním týmu, který vítězí do změny pravidel, bohatí dostávají více, ať jsou úspěšní, či nikoliv a zbytek dře bídu, dokud nekrachne, nebo to včas neprodá. To je dle tebe ideál F1? To snad ne!!!

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Pepan

                Pepan

                89.24.157.XXX
                Pořád nebereš v úvahu to, že na rozdíl od nižších sérií je F1 hlavně byznys. Točí se tam mnohem větší peníze, ale přivádí to do tribun mnohem více diváků než jiné programy. Současný model F1 je postaven na tom, že diváky dotáhne do hlediště ikona Ferrari. Když to změníš, klesne sledovanost. Amíci to postavili jinak, ale taky u nich závody josu show. Lidi se tam přišli hlavně pobavit a proto současně se závody jde celá řada doprovodných zábavných programů. Jo a co se týče toho sportu u amíků, tak ten dostává na prdel mnohem více než v F1. Nebo si snad myslíš, že je normální posunout start závodu jenom proto, že nějaký zpěvák má ve stejném termínu koncert. To i Bernie byl větší zanícenec pro sport, protože takovou sviňárnu by neudělal.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • rock

                  rock

                  37.188.238.XXX
                  Checht, Bernie by posunul / nastavil start závodu tak, aby to dobře vycházelo pro televizáky. A to udělal a ne jednou.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Pepan

                    Pepan

                    89.24.157.XXX
                    Ale udělal to kvůli formuli samotné, aby byla velká sledovanost. Nikdy to neposunul kvůli nějakému ublbenému koncertu.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • rock

                      rock

                      37.188.180.XXX
                      Dyť jo, udělal to, aby byla větší sledovanost. Proč myslíš, že se časově koordinovali s tím koncertem? Samozřejmě aby na okruh přitáhli lidi navíc...
                      Navíc -pokud teda mluvíme oba o letošní GP USA- šlo o posunutí času kvaldy, ne závodu, takže ty lidi navíc tam přitáhli už v sobotu.

                      Chceme, aby LM dělalo něco pro zvýšení návštěvnosti a oni to udělali. V průběhu GP USA způsobem, jaký je v USA běžný. Já v tom nic závadnýho nevidím, naopak.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • odin

                        odin

                        77.240.103.XXX
                        Na tvoji invektivu vůči posunutí termínu startu ti odpověděl vyčerpávajícím způsobem rock.
                        Tak já se vyjádřím k ostatnímu.
                        Právě, že si uvědomuji (stejně jako LM) prvořadost byznysu. Tvůj pohled považuji za (jak to napsat, abych neurazil?) úzkoprse jednostranný. Jako bys ani nesledoval v poslední době F1. Tobě připadá, že např. v Číně jsou plné tribuny fanoušků? Že slabší týmy, ale i týmy středu pole bezproblémově ufinancují sezóny? Že se do F1 derou zástupy týmů, kteří si to chtějí rozdávat s giganty? Všiml sis vůbec, že se letos nejela GP Německa a proč? Jsi přesvědčen, že Bernieho systém je životaschopný dalších 20 let? Já teda ne!!! 03
                        Sice neznám detaily financování F1, ale z toho, co mi je známo, jsem nabyl dojmu, že Bernie pumpnul všechny, kteří mají s F1 cokoliv společného (pořadatele, TV, okruhy atd) z tohoto balíku sebral část pro sebe a zbytek přerozdělil dle pochybných šablon. Když se mu nedostávalo peněz, tak rozšířil o nějakou tu exotickou destinaci víc, kam F1 prodal. (Pokud se v něčem mýlím, nebo jsem nepřesný, oprav mě).
                        Změnu LM chápu tak, že chtějí docílit toho, aby si F1 na sebe vydělávala sama. Díky tomu, že bude levnější působení v tomto seriálu, že bude vyrovnanější pole (tedy i častější souboje na trati a nepředvídatelnější šampión), čímž přitáhnou zájem více fanoušků a sponzorů, a tím pádem i peněz.
                        Souhlasím, že odchod Ferrari by znamenal z počátku veliký odliv fans. Přesto bych to risknul. Odchodem Schumachera také nezašla F1 (a to znám spoustu lidí, kteří se o ni přestali zajímat, "když tam není Schumi"). Příští fotbalové MS bude bez Italů a také nečekám, že by zašlo na nezájem.
                        Změna je potřebná, dokonce i ty, jak jsem zaregistroval u jiných článků, po ní "toužíš", tak proč do toho nejít? Ať už s Ferrari, nebo bez nich. A znovu opakuji: Uspořádat konkurenční šampionát není tak jednoduché, ani pro Ferrari s Mercedesem. Což si pan Marchionne dobře uvědomuje a tak se pokouší získat kontrolu nad více týmy v F1, aby mohl vydírat ze silnější pozice. Vydírání se mi hnusí, ať už v podání RedBullíčků, nebo Ferrari, či kohokoliv jiného. V něm žádný byznys nevidím.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Pepan

                          Pepan

                          89.24.157.XXX
                          Nikdo z vás oponentů mi neodpověděl na jednoduchou otázku. V nižších sériích je mnohem více sportu, mnohem více předjíždění a přes to mají směšně nízkou sledovanost proti formuli jedna. To naprosto popírá Tvoje tvrzení o tom, že více sportu ve formuli jedna přitáhne diváky a sponzory. Je to o něčem jiném. Je to o určitém mýtu, o určitém démonizování tohoto odvětví. Je to podobné jako s Le Mans. Závodů placek se jezdí celá řada, ale návštěvnost Le Mans je mnohem větší. A formule jedna nezašla odchodem Schummachera proto že on reprezentoval Ferrari a to v ní zůstalo. Takže fandové Ferrari akorát přijali na vědomí, že od tohoto okamžiku bude za černé koníky jezdit někdo jiný. Tobě možná o nic nejde, ale já bych nechtěl vidět F1 bez ikon, které k ní patří. Možná bych nechtěl ani odchod RB, i když jsem je nejednou posílal do háje. Změna je nutná, ale ne za cenu, že to ty nosné pilíře bude stát nehorázné peníze a třeba i odchod. A to by si měl Brawn uvědomit. On riskuje akorát svůj flek, ale ty velké týmy živí spoustu lidí a musí umět počítat. Mi totiž Brawn připadá jako by chtěl fungovat metodou pokusů a omylů, jenže ti, co v F1 fungují delší dobu, vědí, že to je trochu o něčem jiném. A pokud Brawn nezohlední ty bonusy a bude trvat na unifikaci dílů, nakonec bude mít nezáživnou disciplinu, kde sice bude hodně sportu, ale tribuny budou prázdné.

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • odin

                            odin

                            77.240.103.XXX
                            S mýtem a démonizováním F1 souhlasím. Však také samostatná trucsérie Ferrari by pod hlavičkou F1 zcela jistě nebyla. Tak že nechápu, kde bereš tu jistotu, že celá F1 by s odchodem Ferrari šla do háje?
                            Také nechápu, kde by změny podle tebe měly nosné pilíře stát nehorázné peníze? Vždyť přeci Brawn a LM chtějí ZLEVNĚNÍ. Nehorázné peníze je to stojí dnes.
                            A že Brawn chce fungovat metodou pokusů a omylů? Tak to je podle mne nehorázný blábol. Právě Brawn už pracuje na aerodynamickém výzkumu a vymýšlí jak nastavit pravidla, aby to fungovalo u všech. Pokud se mu (jim) to podaří a přivedou do F1 více sportu, nemyslím si, že by měli prázdné tribuny. Lidi budou chodit na démonickou F1, která může být stejně rychlá i bez různých rekuperací a berliček. Stačí, když budou vědět, že piloti jeli na hraně a souboj rozhodlo jejich umění, nikoliv zmačknutí knoflíku.
                            Ty mluvíš o Ferrari, jako o ikoně, nosném pilíři. Ale podívej se na jejich bysnys trošku střízlivěji. Každý rok dostávají nehorázné peníze za to, že jednou za deset až dvacet let získají titul? A to jim k tomu ještě Bernie musel notně pomáhat (jak se přiznal). V normálním světě by takovýto podnik dávno krachnul. Není to náhodou opačně? Nedrží se právě Ferrari v F1 tak dlouho, jen díky štědré podpoře, jak finanční, tak (ne)sportovní a dalo by se říci spíše politické? Není jejich ikonizace nezasloužená?
                            A F1 bez ikon, které k ní patří? Co to podle tebe je? Moje ikony, které patřily k F1 byly Lotus (kde mu je konec), Tyrrell, Brabham, McLaren, Ferrari, Williams a třeba i Ligier, Shadow, Arrows a obdivoval jsem Hesketh. Představ si, že F1 existuje i bez většiny těchto "ikon".
                            Ne, né Pepane, F1 přežije i odchod Ferrari, nebo Mercedesu. Pokud to tito vyděrači nerozbijí úplně.

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
        • Pepan

          Pepan

          89.24.157.XXX
          O těch motorech se mluvilo už před jejich zavedením, ale některé kruhy na to nechtěly slyšet. Už za předcházející éry motorů měla řada týmů problémy s financemi. Na což vedení F1 zareagovalo tím, že zavedli výrazně dražší motory. Já se fakt nedivím automobilkám, že čekaly, že i tato generace motorů vydrží aspoň deset let jako generace předcházející. Na jednáních jsme nebyli, ale je docela možné, že jim to někdo nasliboval, i když to nikde psáno není. A taky se nedivím, že se překopání stávajícího stavu brání. I ony si musí chránit investice. Takže pořád je tady ve střetu byznys a sport. Pokud vyhraje sport, byznys půjde do háje, ale je docela možné že s ním i celá F1.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        37.188.145.XXX
        No, když se podíváš na celou historii F1, tak jsme tady jenom jednou měli éru, kdy vydržely motory beze změny 20 let, t.j. 3.0 atmo + 1.5 t.
        Jinak je obvyklá perioda překopání pravidel cca 5-11 sezón. Současný hybrid by byl se svým sedmiletým cyklem naprosto v normě, to nejsou -alespoň v kontextu F1- změny pravidel "co pár let".

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pepan

          Pepan

          89.24.157.XXX
          Jenže si zkus zjistit (já to neumím), kolik stál před třeba dvaceti roky vůz F1 a kolik stojí teď? Kolik stála tehdy pohonná jednotka? A každý výrobce by měl pracovat ve zisku a ne naopak. Nikdo nebude dlouhodobě podnikat ve ztrátě, takhle fugují (zatím) pouze státy. Proto je zájem o to, aby stávající model fungoval co možná nejdéle. A čím je model komplikovanější a dražší, tím delší dobu by měl fungovat, aby se investice vrátily i s úrokem.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • rock

            rock

            37.188.145.XXX
            ...anebo nastolit model, který nebude (tak) komplikovaný a drahý.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Pepan

              Pepan

              89.24.157.XXX
              Teď je otázka, zda fabriky, které investovaly tolik prostředků do vývoje těch složitých technologií, budou ochotnyna ten nekomplikovaný model kývnout. Já totiž vycházím z toho, že kdy ž fabriky musely vyvinout motory, které jsou 2-3x dražší než předcházející generace, tak jim bude trvat mnohem delší dobu než u předcházející generace motorů, aby se jim investice zaplatila. Těch nějakých sedm let možná nestačí. Do té ekonomiky nevidím, ale snažím se použít selský rozum. Proto se podle mě Mercedes a Ferrari bouří. Renault ne, protože jejich motor je horší a na vývoji úplně nové generace motorů mohou stáhnout náskok předcházejících dvou značek.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • rock

                rock

                37.188.145.XXX
                Rozcházíme se v základním náhledu na věc:
                z tvýho textu vidím přístup (+-. nechci ti vkládat do klávesnice něco, co nechceš, ale tak to vidím, tak se omlouvám za případnou nepřesnost) nastavit pravidla tak, aby automobilky byly ochotné spolupracovat, protože automobilky = výkladní síň technologií = prestiž
                Já zastávám přístup nastavit pravidla a nechat automobilky (i ostatní účastníky), ať se sami rozhodnou, jestli je to pro ně atraktivní. O řád jednodušší a levnější motor by možná zapudil Mercedes a Ferrari, ale možná by přilákal nezávislé výrobce a imho by přitáhl některé jiné, menší automobilky (nebo třeba jen úpravce), které by ucítily šanci, kdyby velcí kluci odešli.
                Jedinou neznámou v mém přístupu vidím ve Ferrari; prostě nevím, jestli by F1 bez jména Ferrari byla životaschopná. Na druhou stranu nejsem vůbec přesvědčený o životaschopnosti šampionátu vlastněném a řízeném konzorciem Ferrari - Mercedes. To se nedovíme, dokud se to nezkusí. Šel bych do toho...

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Pepan

                  Pepan

                  89.24.157.XXX
                  F1 by bez Ferrari určitě přežila, otázka je, jak? Fakt si myslím že řada lidí se na závody jde podívat hlavně kvůli Ferrari. Ostatně i řada pilotů by ráda někdy jezdila za Ferrari. A bylo to i v dobách, kdy se této značce dařilo hůře. Tohle vycítil Bernie a proto ten mimořádný bonus pro ně. Mi se taky moc ten rozpor nelíbí, ale Ferrari je pro F1 neskutečným tahákem a proto by měli mít něco navíc. Já vím že sport dostává na prdel, ale F1, to je v prvé řadě byznys, pak politika a sport snad až na třetím místě. A pokud to někdo nechápe a bude chtít ten systém dramaticky změnit, tak to může být důvodem kolapse celé F1. Teď je otázka, zda ten kolaps chceme.

                  + 0 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
  • jj284b

    jj284b

    176.61.241.XXX
    nech si idu. uz lezu s tym vyplakavanim na nervy

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama