DISKUZE K ČLÁNKU "Nezahrávejte si s ohněm, myslíme to vážně!" varuje prezident Ferrari. Brawn ho už štve
Prezident Ferrari Sergio Marchionne varuje lidi, kteří si myslí, že s hrozbou svého odchodu blafují, aby si nezahrávali s ohněm. Je ochoten vytvořit alternativní sérii, pokud Liberty Media vedená Rossem Brawnem neustoupí.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Nezahrávejte si s ohněm, myslíme to vážně!" varuje prezident Ferrari. Brawn ho už štve
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
rock
13:05 19.12.2017 37.188.145.XXXOkruhy může vydírat FIA, to ona uděluje licence. Předpokládám, že pokud by vznikl trucšampionát, nebyl by pod patronací FIA (proč by to FIA dělala, ta už svůj šampionát má) a FIA by pak okruhům mohla sdělit, že pokud uspořádají závod trucpodniku, nepojede se tam nic pod patronací FIA.-
Pepan
14:28 19.12.2017 89.24.157.XXXTo máš sice pravdu, ale když si vezmeš závodní víkend, který vrcholí závodem F1. Řekni mi, kolik lidí tam jde kvůli formuli jedna a kolik kvůli doprovodným programům? Já si myslím že ty doprovodné se hodně přiživí na formuli jedna. A teď si vem, že by ten tahák nebyl. A návštěvnost na okruhu by byla pár tisícovek lidí. Kolik by ze vstupného šlo do kapsy FIA. Z čeho by pak soudruzi z FIA žili? To už by nebyly honosné recepce v nejdražších hotele pro bafuňáře z FIA. Soudruzi v čele s Todtem by nejezdili na všechny závody a pokud ano, místo hotelů by spali na ubytovnách a stravovali se ve fastfoodech. A sponzoři by určitě šli za velkými jmény v motorsportu a ne za bafuňáři. A pokud by se podařilo takhle trhnout formulím, je docela možné že by se trhly i další série a během pár let by se mohl nabídnout divákům alternativní program k nabídce pod patronací FIA, akorát mnohem kvalitnější.
-
-
-
GRAHAM
12:32 19.12.2017 77.236.218.XXXZorganizovat nové závody je hodně velký problém.Sehnat sponzory další. Kde je jistota, že týmy co se přidají dostanou zpalaceno a že nezkrachují.Samé nejistoty, moc nejistot.Nevěřím že se to stane.Vyjednávací pozice s okruhy by byla zcela jiná, probíhaly by soudy, byl by to mazec.Do toho nepůjdou a Brawn to ví. IMHO se dohodnou, ale Ferrari bude "ořezáno".Proto tolik křičí....-
rock
13:02 19.12.2017 37.188.145.XXXJedinej, kdo by měl na krku soudy s okruhy, by byl Brawn. Ten je s nimi v obchodním styku a (předpokládám, že) se zavázal dodat jim plnohodnotný produkt F1, v některých případech na spoustu let předem. A nebude ho mít, když mu půlka týmů uteče. Týmy jsou -asi- vázané nějakou verzí Concordu jenom k Liberty Media, a to brzy vyprší a týmy budou mít volné ruce.-
GRAHAM
13:45 19.12.2017 77.236.218.XXXBrawn zcela určitě ne.....ano jsou podepsány že budou závody formule 1. Kdo bude závodit tam zcela jistě není....to už básníš jak V. Nezval.
Ano volné ruce mít budou, ale bez vize a okruhů....ty týmy potřebují peníze hned a ne až někdy, nebo v módu možná.
Už jen to, že by se 5 týmů mělo dohodnout na nové serii, pravidlech, ziscích....no to neklapne. Automobilky nepůjdou do rizika. Tomu fakt nevěřím....oni nechtějí vlastnit tento bussines.Oni se ho chtějí jen dle potřeby učastnit.-
Pepan
14:35 19.12.2017 89.24.157.XXXVšechny týmy jdou do rizika každý rok. Může se stát že se nepodaří auto, může se stát že diváci přestanou chodit, týmu klesne sledovanost, následkem toho odejdou sponzoři a je vymalováno. Těch rizik týmy podstupují každoročně celou řadu. Pokud by se dohodly na vlastní sérii, organizační tým by byl určitě pružnější než je FIA, zaplatit traťové komisaře, kteří by fungovali celý rok (o tom se tady mluví už dlouho), to je v porovnání s rozpočtem týmů korunová položka. Na cestování by si určitě leteckou společnost našli a co dalšího chceš řešit. Žádný okruh není vytížený po všechny víkendy v roce a určitě by se našlo dost okruhů, třeba i tradičních, které by chtěly zpátky do seriálu, ale díky neúnosným poplatkům se tam nedostaly. Brawn si hraje s otevřeným ohněm a pokud tohle spustí, dojede na to celá slavná LM.
-
-
-
-
-
-
jako
11:31 19.12.2017 185.51.248.XXXSice Ferrari mam celkem v oblibe,tak posledni dobou me jejich vyjadreni i prace behem sezony a pocinani jejich pilotu dost zklamava a stve.Tohle jsou podle meho jen planne vyhruzky..Ferrai vi ze jen tak nemuze odejit,zatim Fiat dela spise veci naopak,nez aby se snazil zmirnovat sve pusobeni v F1.
Vtipne vyhrozovani vlastni serii uz tu taky bylo.Ale pochybuju ze by sel nekdo do serie kterou by zalozilo samo Ferrari , diktovalo by si vlastni pravidla,rozpocet by melo taky neomezeny oproti soukromnikum a bralo samozrejme nejvice odmen(jako doposud).Myslim ze kdyby se rozhodl odejit z F1 Mercedes a Renault nebo i Honda tak by jejich kroky spis smerovali ke zrychleni a zlepseni Formule E a z toho by udelali pro moderni generaci vyrcholnou serii...Ti by se na soupereni s Ferrari v jejcih vlastnich serii vykaslali...Ale na to si myslim je jeste cas a osobne doufam ze k tomu ani nikdy nedojde..
Jinak co se tyce motoru,tak situaci motoraru celkem chapu..klidne bych jim tuto eru motoru o pet let prodlouzil.Aspon by mel Renault a Honda vice casu na jejich stahnuti a aspon nejak by se jim vratili finace,ktere do toho vlozili....ale pokud se nemylim tak uz pri jejich zavedeni bylo odsouhlaseno ze ta era bude osmileta a pak ze dojde zas ke zmene a s tim asi nejak souhlasili vsichni... Ale pravda je takova ze proste ty motory jsou nehorazne komplikovane a drahe..Ja bych jim ty motory nechal treba do roku 2025....(ono to tak stejne na konec dopadne... :) ) -
rock
10:31 19.12.2017 37.188.145.XXXNo tak ať už táhnou k čertu a vezmou si sebou třeba i Mercedes a Renault. Co až tak zásadního se může stát?
- vytvoří si paralelní sérii, ale F1 přežije i bez nich. Super, budeme mít dvě série tam, kde je dneska jedna a obě se budou snažit být ta nej a každá na to půjde trochu jinak
- vytvoří se paralelní série, F1 zanikne, paralelní série zaujme její místo. No a? Bude to to samé, akorát s jiným jménem, které si beztak časem koupí
- F1 přežije, paralelní série se nechytne, automobilky se časem pokorně vrátí do F1. Nebo nevrátí, přijdou jiné
- F1 nepřežije, paralelní série se nechytne? Časem -a nebude to dlouho trvat- se do uprázdněného místa vecpe nějaká nová série, která převezme roli F1. Něco jako když po zániku MS prototypů přišla série BTR
Ale už by to mohli nějak rozseknout a přestat si porovnávat ptáky. -
jon
10:05 19.12.2017 194.228.59.XXXMluvím tady o tom už delší dobu a po pravdě mě tohle moc nepřekvapuje. Pokud odejde Ferrari, odejde i Mercedes a dost možná i Renault. Ferrari F1 už tolik nepotřebuje, ale pro ostatní automobilky je prestiž, když mohou Ferrari porazit. Může to každý maskovat různými prohlášeními (sportovní hledisko, omlazení značky, ...), která jsou samozřejmě také založena na pravdě, ale ta soutěž s Ferrari, které je bráno po celém světě jako synonymum motorsportu na vysoké úrovni, je hodně lákavá. A o to cennější je jejich skalp.
Pokud se zvedne třeba jen Ferrari s Mercedesem, nezůstane kámen na kameni. Obě automobilky půjdou zúročit své technologie a dotlačí FIA, ať se stávající jednotky někde využijí.
Nová série není zase taková utopie. Automobilky mají dost na to, aby to zprvu zafinancovali a rozjeli. Udělají si každá B a C stáj, pokud se tam nepřidá část paddocku rovnou.
Určitě souhlas s většinou názorů zde, že tento způsob řešení je trochu za hranou, ale F1 umí vydělat slušné prachy pro promotéra, které by poté zůstaly automobilkám a mohli je přerozdělit sami. A ještě by na tom vydělali. Jestli by to fungovalo? Nejspíš ano. Pokud odejdou automobilky a s nimi špičkoví piloti, tak kdo bude koukat na úroveň rovnou F1,5, když by vedle fungovala F1, byť by se musela jmenovat jinak?
Realita je taková, že Liberty má pěkný záměr, ale není v postavení, kdy by měla něco jiného než práva na značku F1, Konkordskou smlouvu (která jak všichni víme může být pouze cárem papíru, pokud někdo odepíše odměny a jde) do konce roku 2020 a pár okruhů (tedy jestli jim je Bernie také prodal). Proti nim automobilky, které přes věrnostní bakšiše topí fůru peněz v motorových divizích a teď jim někdo chce sáhnout na bakšiš a motory samotné. A zrovnoprávnit závodění, když si sami jízdu na špičce těžce dotují. Taková situace Liberty nestaví do ideální pozice pro vyjednávání. Respektive pokud jim někdo odejde, stejně budou muset někomu dát podobné výhody, aby měl zájem se v F1 prezentovat. Nebo si motory budou muset zaplatit a ve finále budou asi hodně překvapeni, kolik jim na konci roku zbude. Protože ty stáje, které těmito kroky chtějí ochránit pořád budou chtít svých 50-100 milionů dolarů za rok, na které jsou zvyklé a mají na tom postavený svůj program. -
uzivatel001836
09:09 19.12.2017 109.105.39.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze. -
Jirka_1
08:37 19.12.2017 217.30.64.XXXV F1 je nějaký ustálený tok peněz, i když neférový, ale je. Neumím si představit, jaký tok peněz bude mít ta nová série, kde vezmou další stejně pomatené stáje, aby tam měl vůbec kdo jezdit. A hlavně tam nedostanou prachy za "historický přínos".
Odchod Ferrari - znamená to, že přestane dodávat mnotory původním týmům F1? To by pak skutečně mohl být problém. Ale jak říkám - do roku 2021 je daleko a když budou Brawn s Todtem neoblomní, nic jiného, než zůstat v F1, jim nezbyde.-
Pepan
09:12 19.12.2017 89.24.157.XXXOdchod Ferrari může skutečně znamenat i odchod Mercedesu. Nebude proti komu bojovat a být mezi slepými jednookým králem asi není nejlepší reklama. Věřím že Ferrari má na to, aby otevřelo novou sérii, ale odchodem Ferrari a Mercedesu F1 jakožto vrchol motoristického sportu skončí. Pokud chce Brawn jenom sport, tak ať z toho udělá něco jako F2, ovšem se silnějšími motory a celý projekt F1 zajde na ubytě. Na F1 doslova parazitují nižší série a jenom kvůli královně motorsportu dokáží takto přežívat. Kdyby se dva největší výrobci motorů odtrhli, vznikne nezajímavé série s minimální návštěvností. Brawn si pořád nechce připustit že současná F1 je show, která táhne davy diváků. Ti s chtějí v prvé řadě dívat na ikony a sport je tam snad až na třetím místě. Pokud tohle Brawn rozkope, současnou F1 pohřbí a nikdo nikdy už ji nedá dohromady.
-
-
Situs
08:37 19.12.2017 85.70.164.XXXNevím jak se na to dívají Ferraristi, ale mě je tento přístup Ferrari diplomaticky řečeno nepříjemný. Nevidím od nich žádné návrhy jak F1 udělat lepší, ale hlavně že už mluvěj o vlastním šampionátu, nemyslím že by získali velkou podporu, protože ty změny vlastně budou většině vyhovovat. Spravedlivější dělba peněz a dostupnější vývoj s cílem větší a dostupnější konkurence a zmenšení výkonnostních rozdílů. Jako já bych si přál aby v F1 bylo 10 továrních týmů co utratěj vše aby se dostali na čelo a bojovali tam, ale o to očividně není zájem a je třeba něco změnit. To jak cíleně ukazuje na Rosse Brawna, tohle bude hodně nepříjemné.-
Pepan
09:48 19.12.2017 89.24.157.XXXS ohledem na návratnost investic do stávajících motorů je pro výrobce nejdůležitější zachování současného modelu. A tohle Brawn nechce pochopit. Pokud se budou co pár let v F1 měnit pravidla, Tvých vysněných 10 továrních týmů nikdy neuvidíš. Taky by se mi to líbilo, ale realita je jiná. Když se zaváděly stávající hybridy, psal jsem že je to pitomost, ale bohužel, někdo prosadil motory dražší 2-3x než předcházející generace. Nevím, jestli Bernie, FIA nebo automobilky. Ale pokud už tady jsou, bude třeba u nich ještě nějakou dobu vydržet. Vytvoření těchto techologií stálo automobilky nemalé peníze a ty se jim musí vrátit, protože F1 je v prvé řadě byznys, v druhé řadě show a o sport jde fakt až na třetím místě. A pokud ten žebříček teď hned okamžitě překopeš, F1 v současné podobě zanikne a bude z ní další nezáživná série určená úzkému okruhu zájemců, která nebude mít místo v televizi. Protože diváci chtějí vidět ikony jako Ferrari, Mercedes, velké jezdce jako Hamilton, Vettel, Alonso a podobně. Pokud z F1 uděláš ryze sportovní disciplinu, odejdou ikony a na týmy jako byl Manor nebo teď je třeba Sauber moc lidí chodit nebude. A pokud si myslíš, že změnou pravidel sem natáhneš automobilky, tak jsi na velkém omylu. Automobilky spíše F1 opouštějí, protože i pro ně je sport hlavně byznys. Kde jsou třeba Toyota, Jaguár, BMW? Vrátila se akorát Honda, přičemž její působení je za hranicí trapnosti a pořád nad ní visí Damoklův meč. Sám víš že Bernie byl Strejda Skrblík, ale pokud i on Ferrari a pár dalším týmům vyplácel mimořádné prémie, určitě dobře věděl, proč to dělá. Zruš tenhle model a F1 se vrátí do stavu, v kterém byla před Berniem a možná i do horšího. Potenciální zájemci totiž nebudou vědět, jestli se po vstupu do téhle discipliny nezmění pravidla a oni neprodělají gatě. A ještě jedna věc. Změň drasticky pravidla, odejdou velcí výrobci, s nimi odejdou i sponzoři a samozřejmě odejdou i největší piloti. Zkus nabídnout třeba Hamiltonovi, že bude mít na trati více sportu, ale bude vydělávat desetinu toho, co dneska? Myslíš že na to kývne? Ani náhodou. Odejde vydělávat jinam.-
-
jon
10:16 19.12.2017 194.228.59.XXXTo stejné se říkalo, když nahradily V10 modernější V8. Stejné je to teď. A stejné to bude i po roce 2020. Momentálně je dodávání motorů ostatním stájím trochu charita. A s tímhle přístupem to nebude nikdy lepší, protože automobilky si po roce 2020 vydupou to, že si budou dodávat motory klidně jen sami sobě, když se tak rozhodnou. Nebo půjdou. Do toho Renault s Hondou prohlásí, že opravdu nemají kapacity na to, aby dodávali motory do 5-ti stájí a že je taky potřeba, aby se připojil nějaký hodný strejda s nabitou prkenicí a dal jim dostatečně dlouhou jistotu, že se jim to takto vyplatí. Čímž se opět nedostaneme s náklady dolů. Do další generace motorů (ať už sebejednodušší) bude promítnuta investice do nových lidí, nových výrobních prostor, větších testovacích prostor a pochybuji, že na to někdo bude zvědavý.-
-
jon
15:01 19.12.2017 194.228.59.XXXRozhodně mělo. Protože zatím jsou v situaci, kterou nastavil Bernie. Lidi platí, větší půlka jde týmům, zbytek promotérovi. Automobilky to dotují a chtějí za to jet na čele. Občas některá chce dělat jen motory, tak se prezentují přes McLaren nebo Red Bull, kteří jsou specialisti na šasí.
Ale pokud by to mělo být v rovině, že Liberty potřebuje motory a není tam možnost soutěže a prestiže - bude to hodně hodně drahé a z té menší půlky jim zbydou už jen oči pro pláč.
-
-
-
-
-
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek