DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari by si odchodem z F1 samo ublížilo, nebojí se Todt
Prezident Mezinárodní automobilové federace si myslí, že Ferrari by samo sobě uškodilo, kdyby se rozhodlo opustit šampionát vozů Formule 1.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ferrari by si odchodem z F1 samo ublížilo, nebojí se Todt
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
jon
21:13 27.11.2017 194.228.59.XXXAno, uškodilo by si, kdyby zmizelo z motorsportu úplně.
Pokud by si založili svoji novou sérii na způsob F1, jen by se to jmenovalo jinak a odřízli od toho FIA a Liberty, tak by asi všichni čuměli na drát. V F1 by pak nezůstal kámen na kameni. Mercedes by téměř určitě neměl zájem porážet jen soukromníky rozdílem dvou tříd, tak by šel také. Čímž by se zvedli i ostatní automobilky, protože pochybuji, že by někdo stál o to být nejlepším ve druhé lize.
Ale má pravdu v tom, že FIA s tím moc nenadělá. Záleží, s jakou vizí přijde Liberty a jestli bude mít podchycené týmy novou Concordskou dohodou. Na základě toho bude FIA vydávat nové technické regule.-
Pepan
07:06 28.11.2017 89.24.157.XXXFerrari je dneska ikona a motosport není jenom formule jedna. Paradoxně v době, kdy pro ně Schummacher vyhrával jeden titul za druhým, měli mnohem menší prodeje než dneska, kdy si prakticky deset let nečichli k titulu. Klidně by mohli odejít z F1, angažovat se jenom v jiných sériích a určitě by jim to neublížilo. jejich prodej totiž závisí na něčem úplně jiném než jsou úspěchy v F1. Kdo by ale hodně utrpěl, byla by F1. Stačí se podívat do hlediště kteréhokoliv závodu, kolik je tam diváků oblečených do doplňků s logem koníka. Nemyslím si, že po odchodu Ferrari z F1 by se tito přeorientovali třeba na Williams nebo Sauber. Část z nich by odešla, protože oni se přišli podívat na "svoje" Ferrari. Takže utrpěl by tím hlavně sport. Dále je otázka, zda by za takové situace byl ochoten zůstat třeba Mercedes. Sice by měli šňůru snadných vítězství, ale takový reklama spíše odrazuje. Nakonec by jejich akcionáři usoudili, že účast "Medvědů" v F1 je drahá a zbytečná a kdo by tam zbyl? Red Bull s kulhající Hondou a pár týmů ze středu pole. A taková F1 by ztratila hodně ze své sledovanosti. Toho všeho si je Todt hodně dobře vědom. Ostatně, stačí se podívat do jiných sérií. Týmy tam přicházejí a odcházejí, ikonu tam nemají žádnou a kolik na ně chodí diváků? Proč se F2 a další discipliny pořádají společně z F1? Protože by na ně, kdyby byly pořádány izolovaně, chodilo mnohem méně lidí. Takže ikona natáhne do hlediště lidi, "svezou" se při tom i jiné série a vydělají všichni.-
-
-
-
jon
01:14 30.11.2017 194.228.59.XXXTady se ale jedná o věci, které nepálí pouze Ferrari a nevím, jestli Liberty má nějaký plán B, pokud se z politikaření stane tvrdá realita. Popularita Ferrari, Red Bullu, Mercedesu a Renaultu je kumulativně tak velká, že si mohou v klidu promovat svoji sérii a F1 za pár let po svém odchodu za babku koupit. Ruku na srdce, kdo by chtěl platit za koukání na rychlejší F2?
-
-
-
jon
19:47 28.11.2017 194.228.59.XXXS tím Mercedesem jsem to naznačoval také. A nezajímalo by to ani Red Bull. Přeci jen být jednooký mezi slepými je sice fajn, ale nesedí nikomu do image. A pokud by zůstal Renault, tak by mu to taky uškodilo, protože by se hned jevil jako automobilka, která je nedokázala porazit, dokud tam byli.
Ferrari pro F1 znamená víc než F1 pro Ferrari, v tom máš naprostý recht. Ferrari je ikona mezi silničními sporťáky. Udělá se nový sporťák a vždy se nabízí srovnání s Ferrari. A to samé je v F1, kdy tam přijde Renault nebo Mercedes a prostě chtějí jejich skalp. Proč? Kvůli trofejím? Ani omylem, ty správní rady nezajímají. Tohle srovnání zmizí a odejdou automobilky.
Nechci roli Ferrari přeceňovat, ale podle mě by tam opravdu zůstali pouze ti, kteří mají F1 zároveň jako business. McLaren, Haas, Force India, Williams, Sauber. K nim by přišlo pár stájí z F2, unifikovaný motor s technickou úrovní 5 let nazpět by dodal Cosworth a za pár let by na to už nikdo nekoukal ...
Jinak F2 a F3 jsou hlavně jako doprovodný program a proto, že stáje tam mají své juniory. Tak aby to bylo vše na očích a ta F1 tam vyčnívala jako ten vrchol programu a samotného motorsportu. Což je model, který funguje a je zaběhnutý. Jen tam prostě nemohu dělat z F1 nějakou pohárovou disciplínu. To je dobrý pro vývoj talentu jezdců, ale ne jako špička ledovce. F1 je soutěž výrobců a jezdců. Proto se jede pohár konstruktérů a pohár jezdců. Ale Liberty se v tom asi trochu plácá, protože začínají trochu podléhat tlaku Haasu a spol. Jenže když tam nebude Haas, přijde jiný soukromník nebo automobilky udělají juniorku. Případně nasadí třetí vozy. Kapacity na to mají dostatečné. Ale bez automobilek z toho bude druhá liga.-
jumpman
20:21 28.11.2017 178.255.168.XXXje tu ještě fanouškovská základna. V loňském roce 50% fanoušků F1 fandilo ferrari, když jezdil schumacher a měl tu svoji šňůru tak to bylo přes 70% a troufnu si říct, že za letošek se podíl fanoušků ferrari opět přehoupl přes 50%, když začali něco jezdit. Nechci tvrdit, že by všichni fanoušci co fandí ferrari přestali F1 sledovat, ale myslím, že nadpoloviční většina ano. A teď se dostaneme k otázce financí, myslí si někdo, že pokud ferrari v podstatě tvoří 50% základnu všech lidí co sledují reklamu v F1, čili potenciálně 50% zisk, že skutečně nemá nárok na nějakej speciální bonus???? Protože o tom to vyhrožování odchodem je...-
jon
01:24 30.11.2017 194.228.59.XXXFerrari potřebuje i soupeře. Ale určitě svoji popularitou dělají pro F1 víc než ostatní, o tom žádná. Paradox je, že momentální rozruch zdaleka není kvůli bonusům, ale kvůli komunistickému přístupu, kterým by se chtěla Liberty vydat. Promotér by měl tedy stanovit několik výrobců, zaplatit vývoj a pak ať mají klidně všechno stejné. Proč by měla fabrika utratit sta miliony EUR jen tak, aby to pak všem dala za zlomek ceny? Nedivím se jim, že začínají téct nervy.
-
-
-
-
-
-
uzivatel001890
19:26 27.11.2017 85.239.64.XXXněco řekl asi jen tím, že o tom vůbec mluvil - tj asi to bylo více než plácnutí do vody a za kulisami se asi je o čem dohadovat ... o peníze samozřejmě především a Ferrari samozřejmě zcela vážně chce peníze ...
Oni by chtěli na mítink "Bolta", ale nechtějí mu zaplatit
Je hezké, že týmy chtějí stejné peníze - nebo za výkon ale Ferrari přináší něco navíc - a pokud to nedostane - musí prostě odejít ... a třeba se i po letech vrátit jako ostatní automobilky běžně konají-
Pepan
22:43 28.11.2017 89.24.157.XXXPokud Ferrari jednou z F1 odejde, už se asi nikdy nevrátí. Tím, že spolu s F1 tvoří dějiny, je Ferrari vyjímečné. Ta vyjímečnost odchodem bude zrušena a Ferrari je příliš jedinečné, aby se postavilo po bok běžných účastníků. A proč? Protože je to Ferrari.
-
-
Nadcházející závod 9.6.2024
GP Kanady70 kol (305,270 km)
Gilles Villeneuve Circuit
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (18:30 - 19:30)
- Kvalifikace (22:00)
-
Neděle
- Závod (20:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí
dní | hod | min | sek