DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari by si odchodem z F1 samo ublížilo, nebojí se Todt

Prezident Mezinárodní automobilové federace si myslí, že Ferrari by samo sobě uškodilo, kdyby se rozhodlo opustit šampionát vozů Formule 1.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ferrari by si odchodem z F1 samo ublížilo, nebojí se Todt

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 30.11.2017 11:26 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovali 3 lidé) 28.11.2017 07:06
Ferrari je dneska ikona a motosport není jenom… »
» jumpman (Hlasovali 2 lidé) 28.11.2017 12:24
já si teda taky myslím, že v současném světě může… »
» Pepan (Hlasovali 2 lidé) 28.11.2017 12:58
Já se ale tomu jejich uvažování o odchodu vůbec… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • jon

    jon

    194.228.59.XXX
    Ano, uškodilo by si, kdyby zmizelo z motorsportu úplně.
    Pokud by si založili svoji novou sérii na způsob F1, jen by se to jmenovalo jinak a odřízli od toho FIA a Liberty, tak by asi všichni čuměli na drát. V F1 by pak nezůstal kámen na kameni. Mercedes by téměř určitě neměl zájem porážet jen soukromníky rozdílem dvou tříd, tak by šel také. Čímž by se zvedli i ostatní automobilky, protože pochybuji, že by někdo stál o to být nejlepším ve druhé lize.
    Ale má pravdu v tom, že FIA s tím moc nenadělá. Záleží, s jakou vizí přijde Liberty a jestli bude mít podchycené týmy novou Concordskou dohodou. Na základě toho bude FIA vydávat nové technické regule.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Ferrari je dneska ikona a motosport není jenom formule jedna. Paradoxně v době, kdy pro ně Schummacher vyhrával jeden titul za druhým, měli mnohem menší prodeje než dneska, kdy si prakticky deset let nečichli k titulu. Klidně by mohli odejít z F1, angažovat se jenom v jiných sériích a určitě by jim to neublížilo. jejich prodej totiž závisí na něčem úplně jiném než jsou úspěchy v F1. Kdo by ale hodně utrpěl, byla by F1. Stačí se podívat do hlediště kteréhokoliv závodu, kolik je tam diváků oblečených do doplňků s logem koníka. Nemyslím si, že po odchodu Ferrari z F1 by se tito přeorientovali třeba na Williams nebo Sauber. Část z nich by odešla, protože oni se přišli podívat na "svoje" Ferrari. Takže utrpěl by tím hlavně sport. Dále je otázka, zda by za takové situace byl ochoten zůstat třeba Mercedes. Sice by měli šňůru snadných vítězství, ale takový reklama spíše odrazuje. Nakonec by jejich akcionáři usoudili, že účast "Medvědů" v F1 je drahá a zbytečná a kdo by tam zbyl? Red Bull s kulhající Hondou a pár týmů ze středu pole. A taková F1 by ztratila hodně ze své sledovanosti. Toho všeho si je Todt hodně dobře vědom. Ostatně, stačí se podívat do jiných sérií. Týmy tam přicházejí a odcházejí, ikonu tam nemají žádnou a kolik na ně chodí diváků? Proč se F2 a další discipliny pořádají společně z F1? Protože by na ně, kdyby byly pořádány izolovaně, chodilo mnohem méně lidí. Takže ikona natáhne do hlediště lidi, "svezou" se při tom i jiné série a vydělají všichni.

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        já si teda taky myslím, že v současném světě může více ztratit F1 než ferrari. Bohužel jejich vyhrožování odchodem je tak obehraná písnička, že liberty zjistí že to myslí vážně až nepřijedou na první závod sezony...

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pepan

          Pepan

          89.24.157.XXX
          Já se ale tomu jejich uvažování o odchodu vůbec nedivím. Současná F1 je v prvé řadě kšeft a politika a teprve pak je sport. Starý pan Enzo Ferrari by asi byl taky znechucen a pokud by současný tým vedl, možná by už sám dávno zavelel k odchodu.

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            178.255.168.XXX
            taky sem si říkal něco podobnýho...

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            95.82.135.XXX
            Upřímně nechápu tyhle idealistycký kecy... Zrovna Ferrari politakaří ze všech nejvíc a o odchodu uvažuje vždy, když se jim někdo snaží přistřihnout křidélka...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jon

              jon

              194.228.59.XXX
              Tady se ale jedná o věci, které nepálí pouze Ferrari a nevím, jestli Liberty má nějaký plán B, pokud se z politikaření stane tvrdá realita. Popularita Ferrari, Red Bullu, Mercedesu a Renaultu je kumulativně tak velká, že si mohou v klidu promovat svoji sérii a F1 za pár let po svém odchodu za babku koupit. Ruku na srdce, kdo by chtěl platit za koukání na rychlejší F2?

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Fanda.LH

                Fanda.LH

                95.82.135.XXX
                Kdyby to bylo tak snadné, tak už se to dávno stalo... Automobilky nechtějí nést riziko s prosazováním nové série...

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
      • jon

        jon

        194.228.59.XXX
        S tím Mercedesem jsem to naznačoval také. A nezajímalo by to ani Red Bull. Přeci jen být jednooký mezi slepými je sice fajn, ale nesedí nikomu do image. A pokud by zůstal Renault, tak by mu to taky uškodilo, protože by se hned jevil jako automobilka, která je nedokázala porazit, dokud tam byli.
        Ferrari pro F1 znamená víc než F1 pro Ferrari, v tom máš naprostý recht. Ferrari je ikona mezi silničními sporťáky. Udělá se nový sporťák a vždy se nabízí srovnání s Ferrari. A to samé je v F1, kdy tam přijde Renault nebo Mercedes a prostě chtějí jejich skalp. Proč? Kvůli trofejím? Ani omylem, ty správní rady nezajímají. Tohle srovnání zmizí a odejdou automobilky.
        Nechci roli Ferrari přeceňovat, ale podle mě by tam opravdu zůstali pouze ti, kteří mají F1 zároveň jako business. McLaren, Haas, Force India, Williams, Sauber. K nim by přišlo pár stájí z F2, unifikovaný motor s technickou úrovní 5 let nazpět by dodal Cosworth a za pár let by na to už nikdo nekoukal ...
        Jinak F2 a F3 jsou hlavně jako doprovodný program a proto, že stáje tam mají své juniory. Tak aby to bylo vše na očích a ta F1 tam vyčnívala jako ten vrchol programu a samotného motorsportu. Což je model, který funguje a je zaběhnutý. Jen tam prostě nemohu dělat z F1 nějakou pohárovou disciplínu. To je dobrý pro vývoj talentu jezdců, ale ne jako špička ledovce. F1 je soutěž výrobců a jezdců. Proto se jede pohár konstruktérů a pohár jezdců. Ale Liberty se v tom asi trochu plácá, protože začínají trochu podléhat tlaku Haasu a spol. Jenže když tam nebude Haas, přijde jiný soukromník nebo automobilky udělají juniorku. Případně nasadí třetí vozy. Kapacity na to mají dostatečné. Ale bez automobilek z toho bude druhá liga.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          je tu ještě fanouškovská základna. V loňském roce 50% fanoušků F1 fandilo ferrari, když jezdil schumacher a měl tu svoji šňůru tak to bylo přes 70% a troufnu si říct, že za letošek se podíl fanoušků ferrari opět přehoupl přes 50%, když začali něco jezdit. Nechci tvrdit, že by všichni fanoušci co fandí ferrari přestali F1 sledovat, ale myslím, že nadpoloviční většina ano. A teď se dostaneme k otázce financí, myslí si někdo, že pokud ferrari v podstatě tvoří 50% základnu všech lidí co sledují reklamu v F1, čili potenciálně 50% zisk, že skutečně nemá nárok na nějakej speciální bonus???? Protože o tom to vyhrožování odchodem je...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jon

            jon

            194.228.59.XXX
            Ferrari potřebuje i soupeře. Ale určitě svoji popularitou dělají pro F1 víc než ostatní, o tom žádná. Paradox je, že momentální rozruch zdaleka není kvůli bonusům, ale kvůli komunistickému přístupu, kterým by se chtěla Liberty vydat. Promotér by měl tedy stanovit několik výrobců, zaplatit vývoj a pak ať mají klidně všechno stejné. Proč by měla fabrika utratit sta miliony EUR jen tak, aby to pak všem dala za zlomek ceny? Nedivím se jim, že začínají téct nervy.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Čekal jsem že Todt nějak vysvětlí, čím by si Ferrari odchodem ublížilo, ale zachoval se jako typický politik. Mnoha slovy neřekl vůbec nic.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001890

      uzivatel001890

      85.239.64.XXX
      něco řekl asi jen tím, že o tom vůbec mluvil - tj asi to bylo více než plácnutí do vody a za kulisami se asi je o čem dohadovat ... o peníze samozřejmě především a Ferrari samozřejmě zcela vážně chce peníze ...
      Oni by chtěli na mítink "Bolta", ale nechtějí mu zaplatit
      Je hezké, že týmy chtějí stejné peníze - nebo za výkon ale Ferrari přináší něco navíc - a pokud to nedostane - musí prostě odejít ... a třeba se i po letech vrátit jako ostatní automobilky běžně konají

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Pokud Ferrari jednou z F1 odejde, už se asi nikdy nevrátí. Tím, že spolu s F1 tvoří dějiny, je Ferrari vyjímečné. Ta vyjímečnost odchodem bude zrušena a Ferrari je příliš jedinečné, aby se postavilo po bok běžných účastníků. A proč? Protože je to Ferrari.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama