DISKUZE K ČLÁNKU "Takové motory v F1 nemůžou zůstat." Ross Brawn vysvětluje proč
Sportovní ředitel Formule 1 Ross Brawn obhajuje plány na zavedení nových, jednodušších, levnějších a hlučnějších motorů od roku 2021.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Takové motory v F1 nemůžou zůstat." Ross Brawn vysvětluje proč
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
uzivatel001890
19:42 16.11.2017 85.239.64.XXXRoss to je vážně čím dál větší řízek
Co tak aby se umožnil TDI hybrid? Třeba by přišlo Audi. a stačili by 2 motory na sezónu bohatě
Fatální je krok zpět - to je skoro nemyslitelné - mít něco sofistikovaného - špičkového a pak to chtít o něco zprimytivnit a přitom tvrdit, že je to špička
Příznivci techniky se jim budou znechuceně smát, zvláště kecům o špičce, když každý bude vědět že je šizená jak .... nějaká trapná zmrzlina
F1 byl podle mě odjakživa nikoli až tak o jezdcích a bojích - ale o odvaze (tu zcela eliminovali a udělají další krok) a o Vozech
Schválně kdo měl raději plakát "Jezci Formule 1"???
(Já měl samozřejmě raději "Vozy F1") ... no nic komedie pokračuje -
jumpman
16:02 16.11.2017 178.255.168.XXXpodle mě by měli hlavně definovat, čeho chtějí dosáhnout a potom teprve se snažit ušít nějaká pravidla. Zatím jde vše proti snížení nákladů a stejně tak pochybuju, že se najde nějaký další výrobce, který bude riskovat podobnou blamáž jako Honda. Upřímně řečeno, v současné době a s palivovým a životnostním omezením je cena vývoje jakékoliv hybridní jednotky cenou nad možnostmi jakéhokoliv ladiče a zároveň určitě nad cenou, kterou by byla ochotna investovat jakákoliv automobilka s vidinou pravděpodobné blamáže.
Pokud chtějí jen umožnit vstup dalším výrobcům, tak bych volil formu zvýšení počtu motorů na sezonu, alespoň na 10 a technologickou náročnost bych řešil sdílením alespoň rok starých výkresů všech výrobců, která by byla za nějakou rozumnou cenu poskytnuta přes FIA zájemci o vstup. Tím by dostal základ na němž by byl schopen postavit konkurenceschopný motor a současní výrobci by nemuseli investovat do vývoje úplně nového motoru, takže by se vlk nažral a koza zůstala celá. FIA by to mohla podmínit ještě dalším snížením ceny pro zákaznické týmy, na což by výrobci nemohli moc namítat, když by byl prodloužen životní cyklus současných motorů... -
-
airwar1939
20:29 15.11.2017 176.74.128.XXXRos pořád mluví o tom, jak jsou současné motory drahé a jak je nikdo nechce vyrábět, přitom má Formule 1 čtyři dodavatele. Série CART má jednoduché a levné motory a přitom jen dva dodavatele. Takže v tomhle zjevně problém nebude.
Nevěřím tomu že po zavedení levnějších a jednodušších motorů bude mít Formule 1 v roce 2021 více dodavatelů PU, naopak se vsadím, že jich bude méně. -
badys
11:13 15.11.2017 46.13.68.XXXNerozumím proč se v souvislosti motorů , pořád zdůraznuje hlučnost . Mám rád zvuk jednoválcové pětistovky , ale abych to vytahoval jako parametr motoru ........to mě vůbec nezajímá. V F1 má být moderní, složitý motor , který ne každý by uměl vyrobit. Takový technický bonbonek, vždyt je to královna motosportu.-
Limbi
11:34 15.11.2017 147.228.70.XXXZvuk je důležitý. Z hlediska marketingu nesmírně. Pravdou je, že by to měl být tichý markteing, kde snažení o zlepšení by mělo probíhat v tichosti. Co se ale samotného zvuku týče vzpomeňte na úvodní znělku F1 v době 10-ti (možná i 8-mi) válců. V podstatě zvuk projíždějící formule byl jeho doménou. Takže ano je to velice důležitý aspekt, ale ne nemělo by se to stavět na odiv jako třeba výkon (který vidět reálně není a udiví zejména to číslo) zvuk je prostě podprahový vjem, který může umocnit jedinečnost F1. -
Duncan66
13:27 15.11.2017 194.228.76.XXXKdo nebyl nazivo na okruhu, tak moc asi nevi o cem mluvi, nebo ho zvuk neoslovuje.
Byl jsem mimo jine letos na Monze a v mezicase tam jezdily starsi formule predelane na dvoumistne a poradatele v nich vozili ruzne slavne osobnosti. Jezdily tam dve a ten famozni zvuk ve srovnani s F1ckama dneška to bylo fakt uplne neco jineho. Proste famoza a nadhera. Nadherne se jezily chlupy a ten zvuk prezentoval brutalni silu toho motoru. Vzdyt ony jsou vyrazne mene hlucne dnesni F1 i proti serii Formule 2. Ty kdyz projizdely, tak ten zvuk byl mnohem vetsi lahoda, nez potom F1. Ten rev k tomu patri a bez zvuku je to polovicni zazitek.-
Petr
14:14 15.11.2017 109.81.245.XXXJá bych nepodezříval všechny spokojené se současným zvukem, že neví, o čem mluví nebo že nebyli na okruhu naživo. Můžu ti říct, že to je v pit-lane na hraně... skoro na hranici bolesti. Hlučné jsou ty motory teď podle mě akorát. Když se formule rozjíždí, tak cítíš, jak tebou prochází zvuková vlna. Když stojíš někde na kopci u okruhu, tak to může být slabší, ale to lidé u TV diváci stejně nepoznají a podle mě není třeba, aby v sousedním městě neslyšeli rádio doma rádio-
Easy
15:59 15.11.2017 46.135.66.XXXDocela souhlasím s výše uvedeným názorem na nedostatečnost zvukového projevu současných agregátů. Do Monzy jezdím již řadu let a tyto motory velké emoce nevzbuzují. A to nejen samotnou úrovní hluku, ale i jeho charakterem. Taková Honda, to byla naprostá ostuda vzbuzující skoro až posměch. Bez urážky.-
badys
09:12 16.11.2017 46.13.68.XXXJá bych řekl , že posměch vzbuzovala Honda hlavně svojí rychlostí a ne zvukem , aspon pro mne. Kdyby jezdila včele a na rovinkách předjížděla ostatní , tak by zvuk Hondy nikoho moc nezajímal. Řešili by tak akorát, jak Hondu výkonově dotáhnout . S parametrem "charakter zvuku" ,tomu rozumím a chápu , že se to bude posuzovat různě. No a mě na zvuku motoru bere právě ten jeho charakteristický zvuk. I elektromotor má pro mne zajímavý zvuk. Samotná úroven hluku není pro mě podstatný parametr.
-
Duncan66
19:21 15.11.2017 89.29.32.XXXJa bych tomu i veril, ze vetsina z tech co to vubec nevadi, na zavodech v realu nebyla. Chapu, ze v pitlane je to neco jineho, ale byl jsem letos na tribune cca 20-30 metru od trate a zkratka to neni ono a ty dvoumistne formule jasne ukazaly, jaky obrovsky rozdil to je.
-
-
airwar1939
20:27 15.11.2017 176.74.128.XXXJá byl naživo na Formuli 1 asi sedmkrát se starými V10 a V8, a bylo to za hranou, bez sluchátek či špuntů v uších bych to absolutně nedal, z malým dítětem vůbec ne. Na současných hybridech jsem byl na živo dvakrát, a bez špuntů je to na hraně, syn si uši často ucpával.
Přitom když si odmažu hlučnost, tak současné motory mají mnohem zdravější zvuk, ze zvuku je poznat že ten motor fakt má výkon, předchozí generace byly hlavně hlučné. Ohromně je to znát při srovnání s F2 (dříve GP2), ty hodně řvou a přitom "nejedou".
Za mě jsou současné motory pokud jde o hluk maximem toho, co jsem jako divák na okruhu ochoten akceptovat. -
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek