DISKUZE K ČLÁNKU "Takové motory v F1 nemůžou zůstat." Ross Brawn vysvětluje proč
Sportovní ředitel Formule 1 Ross Brawn obhajuje plány na zavedení nových, jednodušších, levnějších a hlučnějších motorů od roku 2021.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Takové motory v F1 nemůžou zůstat." Ross Brawn vysvětluje proč
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
airwar1939
22:04 16.11.2017 176.74.128.XXXTa střelba do výfuku byla hodně o manuálním řazení bez pořádné synchronizace, takže opět jen nezdravý zvuk.
-
-
-
-
-
-
-
Pepan
10:29 15.11.2017 89.24.157.XXXNa druhé straně - automobilky do současným motorů investovaly nemalé peníze a po pár letech mají opustit tuto koncepci, která jim byla vlastně vnucena a mají vyvíjet nové motory. Na mě to působí dojmem že FIA nemá žádnou dlouhodobou koncepci a funguje tam jakýsi odezdismuskezdismus.-
-
Pepan
10:42 15.11.2017 89.24.157.XXXNa tom vnucení se asi neshodneme, protože FIA ten koncept musela odkývat, ale i dlouhodobá koncepce by měla trochu vycházet ze stávajících podmínek a ne šmahem rušit zavedené věci, které teprve po pár letech začaly fugovat. Je jasné že se automobilky brání a Ross se diví. Přitom šéfoval asi třem týmům, takže ví jak to chodí a jaká je návratnost investic do takových zařízení.Ono se skutečně může stát že nové motory budou ještě dražší než ty stávající, protože automobilky nebudou mít záruku dlouhodobosti a nasadí cenu tak, aby se investice vrátila třeba za tři roky. Menší týmy budou řvát, že je výrobci motorů sdírají z kůže a přitom na vině bude vedení FIA, které nedává záruku dlouhodobých koncepcí.-
Limbi
12:00 15.11.2017 147.228.70.XXXNěco někomu vnutit znamená, že mu nedáš na vybranou. Mercedes byl tím kdo byl FIA požádán o vytvoření nového konceptu a Renault na něj velmi pozitivně kýval. Takže tady by se dalo říct, že když se nechala volná ruka automobilkám, tak se vytvořilo něco u čeho si sice vyhonili ego, co jsou schopní dokázat, na druhou stranu, ale F1 přišla o soutěživost a zajímavost pro běžného diváka. Motory jsou natolik složité, že odradí běžného diváka. Dřív na to člověk koukal a mohl u toho o technice mluvit. dnes nezasvěcený divák jen kouká, protože komentátor vysvětlije, že jezdec ztratil 5 pozic na startu kvůli výměně MGU-K další kvůli MGU-H... NAvíc se mu zaseklo DRS takže nemůže předjíždět... To jsou věci které diváka co si v neděli pustí F1 absolutně nezajímají. Chce vidět dobrou show a nechce koukat proč jeho oblíbený jezdec ač zajel v kvalifikaci 3 místo startuje 15-tý. Pravidla se prostě musí změnit. Motory dnes činí až neúměrně velký rozdíl mezi stájemi. Dřív byla šance, že když někdo trefil nastavení mohl závod překvapivě vyhrát (Vettel s Toro roso v Itálii), dnes si na vítězství nesáhne nikdo krom Mercedesu, letos trochu Ferrari a když se těm dvěma něco nepovede tak Red Bullu. Pokud se nepletu nikdo jiný od Kimiho vítězství s Lotusem od roku 2013 nevyhrál. Celkově elektro era od roku 2009 (KERS a DRS) je dost monotoní. Dominance bych řekl, že je díky zbytečně složité technologii, která dělá neúměrný rozdíl mezi týmy (tovární a zákazníci).-
jumpman
17:08 15.11.2017 178.255.168.XXXnepleť do toho penalizace, za to nemůže koncept motoru, ale nesmyslné řízení životnosti dané FIA, které byť mělo přinést úsporu je největším tvůrcem nákladů. Pokud by měli motor na víkend, tak žádné penalizace vidět nejsou a i ten vývoj by byl snažší a s tím by šla dolů i cena motorů
-
-
-
daaviid23
10:54 15.11.2017 147.229.208.XXXTyhle motory vznikaly na popud automobilek, takže vnuceno to bylo akorát tak Ferrari.
Mimochodem si nemyslím, že by to byla až taková změna koncepce. Pořád by byla zásadní efektivita, pořád by byla zastoupena rekuperace, stejná velikost spalováku.....
-
-
airwar1939
20:36 15.11.2017 176.74.128.XXXU mím si představit reálný zcénář co nastane pokud LM a FIA prosadí svou, příjdou jednodušší motory, a zároveň TOP týmům šáhnou na bonusy. Mercedes oznámí že odchází z F1 (to je o jeden tým a jednodo dodavatele PU méně), zároveň Ferrari příjde o TOP soupeře, příjde o své bonusy, zůstane mu Renault, Honda a "limonády", takže Ferrari odchází rovněž...
A máme zde další tuctovou sérii.
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek