DISKUZE K ČLÁNKU Hamilton: Vozy v roce 2018 budou těžké jako autobusy, 3 motory na sezónu stojí za prd

Lewisovi Hamiltonovi se nelíbí změny v pravidlech, která budou platit pro příští ročník Formule 1. Nesouhlasí se snižováním počtu motorů ani s narůstající hmotností vozu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Hamilton: Vozy v roce 2018 budou těžké jako autobusy, 3 motory na sezónu stojí za prd

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 50, poslední 19.11.2017 11:02 Vložte komentář

Nejlepší názory

» mi88ki (Hlasovali 4 lidé) 14.11.2017 09:34
Málo kdo si to možná uvědomuje, ale tu nutnost… »
» Fanda.LH (Hlasovali 4 lidé) 14.11.2017 09:49
Zákaz tankování jednoznačně závodění prospěl. Po… »
» mi88ki (Hlasovali 4 lidé) 14.11.2017 10:12
Počet "objíždění" stoupnul, ale… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

uzivatel000173

uzivatel000173

78.102.36.XXX
Už se vážně ničemu nedivím. Jejich snaha udělat z královny motorsportu motokáry je zcela evidentní a obhajovat to kecama o úspoře nákladů nebo menší eko zátěži je blábol!!! Kruci kam to dospělo!!!!!

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Já to vidím tak napůl. Tankování bylo za mne super, ale momentálně jsou tam 2 problémy:
1.Gumy - jsou dělané tak, že nové jsou výrazně rychlejší než staré. To dřív tolik nebývalo. Když pilot natankoval, by zpravidla výrazně pomalejší než ostatní, kteří netankovali. To dělalo rozdíly, díky kterým se předjíždělo. Dnes by byli tězší, ale zase s rychlejšími gumami, tedy vlastně skoro stejně rychlí. Tedy bez větších šancí předjet.
2. Množství paliva. Spotřebují ho polovinu až třetinu, než kdysi. Tedy více zastávkami bys měl mnohem menší výhodu než dřív. Auto s jednou zastávkou bude vážit o 50-55kg víc než prázdné, auto na 2 zastávky jen o 20kg lehčí. Dřív to byl násobně větší rozdíl.
Za mne máš pravdu v tom, že počet předjíždění neměl nic polečného s tankováním. Výrazný nárůst byl v roce 2011, tedy po zavedení DRS a nových gum. Netankovalo se už předtím a rozdíl byl minimální.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

213.175.51.XXX
Palivo jsme řešili jinde, nicméně v palivu problém není... Díky nižší spotřebě je ho ve vozu méně, než v minulosti...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

147.229.208.XXX
No to by mě teda zajímal ten nárůst hmotnosti oproti 2009 jak píše kolega.
Mimochodem pailvo bych řešil tankováním.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
mi88ki

mi88ki

165.72.200.XXX
Ono je těžké pochopit, že problém je v tom, že se každý snažit jet na minimální počet zastávek? Protože zastávka ztratila část svého profitu, tak to ve výsledku nutí všechny jezdce šetřit gumy, což je v přímém rozporu se závodním DNA. Jak můžeš jít do soubojů, když si v první řadě musíš šetřit gumy. Chápete ten rozpor?
Vždyť se v prvním kole po SC stává, že jezdci hned přezují a dojedou na gumách až do cíle. A proč? Protože je zastávka silně ztrátová, tak místo toho, aby jeli stinty třeba 30 a 30 kol, tak jedou 1/59 kol.
Já nepožaduji a vlastně ani netoužím po tankování, ale je potřebné odstranit ten základní rozpor, že boj o pozici, ti vlastně ničí tvůj závod.
Za prvé je potřeba, aby se jezdci mohli dostat blíž k sobě. O tom se kecá už leta a místo řešení se udělal letos pravý opak. Široký gumy OK, nízko křídlo OK, ale měli výrazně omezit velikosti obou křídel.

A za druhé, je potřebné, aby si jezdci mohli, zajet vyměnit gumy, bez ztráty konkurence-schopnosti v závodě. Chápu, že tankování nikdo už zavádět nechce, má to hodně negativních stránek, na tom se možná shodneme, ale z druhé strany je potřebné dát zastávce nějaký smysl.

Jsem přesvědčen, že následující řešení, tři povinné pity, zmenšení obou křídel na polovinu, stejně to přední vypadá jak pluh na sníh a uvidíte neskutečné závody.
Co se týče motorů, tak se třemi motory na sezónu si to moc nedokážu představit, zvláště, když nová technologie ještě nedozrála a minimálně dva výrobci to nemají pod kontrolou ani s dvojnásobkem jednotek. Další snížení je neskutečná kravina.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

95.82.135.XXX
To sice ano, ale to nemělo co dělat s PJ, to zvedali dobrovolně, aby měli více
volné hmotnosti na vyvážení vozu...

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

193.86.205.XXX
Už jsme zažili, že auta po zahřívacím kole zmizely v boxech a tohle by bylo vlastně to samé naruby 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

193.86.205.XXX
A komu dojdou motory, dostane do auta místo pedálů pedály a bude moci šlapat, aby se mohl zúčastnit i dalších závodů 03

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

78.157.167.XXX
Vidíš, a v roce 2013 s atmosférickými V8 to už bylo 640 kg.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

95.82.135.XXX
A kde je těch dalších 50kg ? Ještě v roce 2009 byl limit 605 kg i s Kersem...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

78.157.167.XXX
Ne tak docela.. špatných 100 kg - vyděl to dvěma.
Min. váha motorů byla 95 kg, min. váha současných pohonných jednotek je 145 kg.
A nějak si pozapomněl na to, o kolik kg paliva méně musí vozit. Dobrých či špatných 80 kg? 03

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

147.229.208.XXX
V12 byly nesmyslné a zavrhnuté už v devadesátých letech. Pneumatiky na celý závod by znamenaly vláček od startu do konce. Vážně tohle chceme?

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

147.229.208.XXX
Je fajn mít super efektivní motory, které ale zároveň navyšují hmotnost o dobrých 100 kilo 09
V téhle oblasti je prostě F1 nemocná

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Duncan66

Duncan66

194.228.76.XXX
A co zbyvalo v minulosti? Vzdyt, kdyz se vyrovnana auta a jezdci potkaly, tak tech predjeti bylo taky jak safranu. Navic kdyz si vybavim spousty okruhu, ktere se dnes uz nejezdi, tak ty neumoznovali nejake velke predjizdeni uz ze sve podstaty. Souhlasim s ostatnimi, ze si to moc malujes.

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Duncan66

Duncan66

194.228.76.XXX
Divacky atraktivni by nebyly zavody ani na zacatku ani na konci sezony. Na zacatku by vsichni setrili a na konci by startovni pole proridlo.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Hr3bec

Hr3bec

213.155.254.XXX
Však to Fanda.LH píše. A myšlenka je podle mě správná. Příští rok se bude daleko více šetřit a tak teoreticky nastane situace, že využijí strategicky nasazení "nového" auta a budou ještě nadupanější než Lewis teď v Brazílii. A dopadne to tak, že to budou točit co 3 závody 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

95.82.135.XXX
Tohle prostě není pravda... Já nejsem příznivec letošních pravidel, které předjíždění ztížili, ale i tak musím uznat, že na mnohé závody se dívat dá a ano předjíždí se...

Věřím, že si pamatuješ "závod", já si ho pamatuji taky, stejně jako tu obrovskou nudu a pocit frustrace, kdy jasně rychlejší vůz kroužil za jasně pomalejším a nebyl schopný ho předjet...

To se od 2009 jasně zlepšilo a od 2011 se potýkáme s DRS... Které však z celkového hlediska hodnotím kladně... Pořád lepší, když jasně rychlejší objede pomalejšího, než aby za nim 10ky kol kroužil... A ve středu pole se bojuje skoro každý závod...

Jestli má současná F1 nějaký problém, pak je to obrovský rozdíl mezi špičkou a středem... Dnes se zkrátka velice těžko někdo vklíní mezi vozy Mercedes, Ferrari a případně RB...

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
mi88ki

mi88ki

165.72.200.XXX
Tak to spíš píšeš o dnešní době. Buď vyjde undercut a nebo to nějak dokroužím v dostatečném odstupu, abych si nezničil přední gumy a nebyl jsem předjet tím za mnou, který má jinak stejné problémy jako já. Nesmím zapomenout, že další zastávku udělat nemůžu, takže na těch gumách musím dojet do cíle. To mu je nutné vše podřídit.
Díky penalizacím, který občas zažene i favorita někam dozadu se zvýší počet objetí za závod. Ale těch skutečných soubojů kolo na kolo je v průběhu závodu jako šafránu i přes vynález DRS.
Pamatuji si závod, kde k vítězství vedla cesta přes čtyř zastávkovou strategii. A i když se jednalo o závod, kde se na čele situace nezměnila, tak se jelo třeba 60 kol naplno a jezdec vepředu nesměl udělat tu nejmenší chybičku a fanoušek byl v napětí celý závod. A když už se něco změnilo, tak to byly obrovské emoce a ne jako dnes, kdy se srovnatelné vozy skoro nepředjíždí a jezdec jezdí v bezpečné vzdálenosti od soupeře s vědomím, že na těch gumách musí dojet do cíle, protože jiná alternativa neexistuje.

+ 1 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

95.82.135.XXX
Podle mě moc sníš... Nezakládá se to na faktech... Píšeš tu něco o ryzím závodění, ale jaká byla praxe ? V 90% + stejně kroužil na čele nejrychlejší vůz s nejrychlejším pilotem a nebylo o čem... Ten měl navíc k dispozici vždy pneumatiky v top stavu, vůz s ideálním množstvím paliva / vyvážením a nikým neohrožován kroužil na čele i když rychle...

Jako vždy bylo lepší jezdit na čistém vzduchu než špinavém / tedy v závěsu... Pokud se jezdec dostal do závěsu, přičemž měl problém předjet, což ve většina případů platilo, tak zajel do boxů. Zkrátil stint, natankoval více paliva a předjížděl na dálku skrz rychlejší tempo... V opačném případě měl možnost natankovat méně paliva => Rychlejší zastávka o několik vteřin a jezdce podseknout... Tak či tak, dělo se to hlavně na dálku...

Rovněž si pamatuji, že některé týmy v rámci taktiky, startovali do závodu s lehkými vozy... Prvních pár kol kroužili relativně v předu... Pak se propadli a tam dokroužili... Tehdy skutečně bylo možné, že 3. soupeřil s 8. o pozici, ačkoli se bojovalo jen na dálku...

Se zákazem tankování tyhle nesmyslné "boje" skončily, každý má stejně paliva... Množství paliva pak neovlivňuje tempo jako dříve => Všichni mají +- stejně. Zastávky v boxech jsou rychlé a liší se jen v řádech desetin. Pořadí na trati vesměs odpovídá... Takže pokud se pilot dostane do závěsu, tak buď předjede nebo nepředjede... Může podseknout, ale to v praxi znamená zastavit o kolo dříve... Nikoli jako dříve, kdy se to lišilo o několik kol...

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
mi88ki

mi88ki

165.72.200.XXX
Dnes je situace taková, že když na sebe narazí rovnocenná auta a nepovede se první útok, tak zbývá undercut a pak už se jen dojíždí, čest výjimkám.

A jak se ptáš, co bráním jezdcům použít alternativní strategii s více zastávkami a tedy i s větším počtem gum, je právě ten zákaz tankování?

Díky čerstvým gumám získáš třeba v průměru sekundu na kolo, ale tu v provozu, ve kterém následně uvízneš zase ztratíš. Chybí tu náhrada za benefit, kdy jezdec jezdil více času s lehčím vozem, pokud to zkusil na víc zastávek. Dnes je to v porovnáním s touto dobou jako by zastávka trvala minutu, protože těch 30 sekund náhrady za lehčí vůz už dnes nikdo nedá. Ta další sekunda na kolo, je to co dnes jezdcům chybí a nutí je jezdit na co nejmenší počet zastávek, tedy i za cenu úsporného režimu.
To že ty existují gumy, které vydrží dva závody ale jsou o dvě sekundy na kolo pomalejší, tak to opravdu není alternativa
.
Jen si představ současné gumy a pravidlo povinného počtu tří zastávek.
Gumy co vydrží v úsporném režimu někdy i celý závod budou jezdci potřebovat jen na čtvrtinu délky, jak pojedou, úsporně nebo na to budou tlačit, co to dá?
Budou závody nudné v tom směru, že po prvních a zároveň posledních zastávkách se bude dojíždět, třeba jako naposledy v Interlagos.
Ano máme tu dvě kategorie vozů, takže když jeden z favoritů spadne náhodou níže, tak se lehce probije zase zpět, ale jak narazí na skutečnou konkurenci a pokud soupeř nemá nějaké problémy např. s gumami, tak tím to většinou i končí.
Koukám na závody pravidelně (vždy) více jak dvacet let, ale poprvé mě manželka musela uprostřed závodu budit, když slyšela nějaké pochrupování.
Já mám formuli rád, ale mohla by být mnohem lepší, kdyby se do ní vrátil náboj max. nasazení. Ani kvantitou umělého objíždění nekonkurence-schopných vozů se to nenahradí. Když jezdec následuje těsně druhého jezdce, oba to ženou na maximum, v kvalifikačním tempu a snaží se najít místo kde před něj, to nic nenahradí. Když si jezdec s rychlým vozem počká na rovinku a tam ho objede a pak dojede skutečného soupeře a drží si bezpečný odstup, aby si nezničil přední gumy, to je "vo hovně".

+ 1 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama