DISKUZE K ČLÁNKU F1 řeší budoucí motory, ve hře je bi-turbo i pohon všech kol
Quo vadis je nejen letitý a legendární výraz, používá se dost často i ve světě F1. Tato otázka je stále podstatnější a rok 2021, který má být v éře královny motorsportu dalším mezníkem, není zase až tak daleko, jak se někomu může zdát.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: F1 řeší budoucí motory, ve hře je bi-turbo i pohon všech kol
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
rock
11:39 27.10.2017 37.188.142.XXXOpět alespoň částečně souhlasím s Hornerem. Organizátor má stanovit pravidla a účastníci se mají přizpůsobit nebo odejít.
Ten postup, kdy se při formulování specifikace hybridů snažili lízt do zadku každé potenciálně zajímavé automobilce, stejně ve výsledku nepřinesl vůbec žádná pozitiva - akorát de facto znemožnil příchod nováčků. Vlastně docílili přesného opaku než to, co bylo původním cílem.-
airwar1939
13:59 27.10.2017 176.74.128.XXXOtázka zní jaká tedy měla být pravidla PU? Přiznejme si že osmiválcové atmosféry točící 20 tisíc otáček jsou technologicky všechno možné, jen ne vrchol autosportu. Formule 1 vždy byla vrchgolem, vždy byla napřed a plno věcí co se v ní použilo se až pak z odstupem dostávalo do reálného provozu. A teď by najednou PU měli být technologicky na úrovni muzejních exponátů?-
rock
19:49 27.10.2017 37.188.165.XXXVrcholná technologie -ať už to znamená cokoliv- je fetišismus a motoristické závody o tom původně nebyly. Motoristické závody ve své čisté formě je dostat se z bodu A do bodu B dřív než ostatní s prostředky, které měl účastník k dispozici.
To zbrojení technologií, který se do toho časem dostalo a nakonec převážilo, to je prostá válka peněz, de facto by se dala vyřešit na simulátorech a zkušebních stolicích a závodníci a závody obecně jsou v tom procesu v podstatě rušivej prvek. Se sportem to nemá nic společnýho.
Technologie v současné době uváděná na silnice je z valné většiny o řád horší, než ta, která na ty silnice vyjížděla před 20 lety. Nevidím jedinej důvod, proč by se do stejných sraček měla nořit i F1.
Závody na vysoké úrovni by se daly udělat za 50 mil. eur na sezónu a tým.
-
-
-
-
Petr
22:41 26.10.2017 78.157.167.XXXSetrvacnik mechanicky je stary jak svet, to jo.. ja myslel ten elektricky s rekuperaci kineticke energie. Ten zas tak stary zrejme nebude. Setrvacnik od Williamsu, ktery puvodne vyvijeli pro zavodeni, do autobusu dali zrejme az v roce 2014 [odkaz na stránku]
-
-
Milan B.
20:44 26.10.2017 88.80.244.XXX"Pokud se klade důraz na skutečnost, že už nepotřebujeme MGU-H, a žádný systém obnovy energie, jak vykompenzujeme kolem 60 % ztracené elektrické energie? Existují různé možnosti a jednou z variant je umístit motor dopředu".
Môže mi niekto vysvetliť ako sa dá strata vykompenzovať motorom vpredu?
-
-
uzivatel001639
21:43 26.10.2017 178.255.168.XXXNeprislo s timto pohonem Porsche pres nejaky tym, ktery s nim chce spolupracovat? -
-
airwar1939
08:48 27.10.2017 176.74.128.XXXTak je otázka zda nějakých 160-200 kw energie které je možné teoreticky získat z MGU-H lze získat z předních brzd při brždění. Sice jsou přední brzdy více namáhané než ty zadní, takže je otázka, proč se do teď získávalala energie jen z těch zadních (???), ale i tak myslím, že by to na efektivitu MGU-H nestačilo.
Nehledě na ot že je otázkou proč se tak zajímavého energetického zdroje jako jsou teplé výfukové plyny vzdávat?-
Petr
08:56 27.10.2017 109.81.245.XXXOno to možné je, na nahrazení toho současného MGU-H by to nejspíš stačilo, ale taky jsem pro jeho zachování. Sice to je drahý a složitý prvek, který ale pomáhá k efektivitě a jak říkáš, proč nekuperovat i tu termální energii, která je jinak zbytečně zmařena? Chtěl jsem napsat, že v autech má budoucnost, ale to by tady asi bylo od některých "zelených" zastánců elektromobilů zbytečného kamení.-
airwar1939
12:44 27.10.2017 176.74.128.XXXJá jsem nikdy nedokázal pochopit proč v roce 1987 zařísli turbomotory, které prokazatelně byly efektivnější, a bylo v tu dobu 100% jasné že to je budoucnost spalovacích motorů. A stejně tak je jasné že využití tepelnéí energie z výfuku vozu je budoucností spalovacích motorů, které tu i přes sny zastánců elektromobilů ještě minimálně několik desetiletí budou.
Tudíž vracet Formuli 1 opět do pravěku, je podle mě špatně, automobilky o ni ztratí zájem, čímž výrazně poklesne marketingová hodnota a z Formule 1 se stane jen další průměrná a nudná formulová série, kterou tedy v očích mnoha náhodných diváků je už posledních několik let.
Podle mě by Formule 1 měla být vždy technologicky na špici, a pokud jednou zvítězí elektromotory a třeba vodíkový palivový článek, tak by ho měla mít.
-
-
-
-
-
-
airwar1939
16:16 26.10.2017 176.74.128.XXXPořád si myslím že nejlepší řešení je omezit je váhou a množstvím paliva na závod, Mercedes by si dál stavěl super výkonného hybrida, a Horner by si nechal postavit uřvanou atmosféru.-
uzivatel001639
16:59 26.10.2017 89.111.73.XXXJenze Horner chce vyhrat, takze by hned chtel 2x tolik paliva
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek