DISKUZE K ČLÁNKU F1 řeší budoucí motory, ve hře je bi-turbo i pohon všech kol
Quo vadis je nejen letitý a legendární výraz, používá se dost často i ve světě F1. Tato otázka je stále podstatnější a rok 2021, který má být v éře královny motorsportu dalším mezníkem, není zase až tak daleko, jak se někomu může zdát.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: F1 řeší budoucí motory, ve hře je bi-turbo i pohon všech kol
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
Fanda.LH
17:32 26.10.2017 213.175.51.XXXA proč váhou ?? Pokud je cílem snížení spotřeby, ať se váha neomezuje... Než do toho začali míchat hybridní technologie, tak měly vozy 605 kg i s jezdcem... Dnes mají okolo 720... Takže buď neomezovat hmotnost nebo spotřebu... Tzn. RB by neměl 100kg paliva, ale např. 200kg.... Tak či tak o tom nemá smysl diskutovat, tohle se nikdy nestane...-
airwar1939
18:30 26.10.2017 176.74.128.XXXMyšleno minimální vahou, aby seč nehledali zas nějaké zázračné materiály.
Stát se to klidně může, šedesátá až osmdesátá léta jsou označována zlatými lety, a tehdy taková pravidla pro motory byly.
-
-
-
uzivatel001639
21:47 26.10.2017 178.255.168.XXXPresne tak, doba a technika pokrocila. Nekde se uvadela ucinnost V8 a na tu se snad dostavaji dnesni motory Toyoty pro beznou automobilovou produkci.
Vhodne by bylo dat vyrobcum trochu volnosti, ale zase by hrozila vetsi dominance, kdyby prisel nekdo s necim novym a druhy by se v tom uvrtal spatnym navrhem.-
airwar1939
08:52 27.10.2017 176.74.128.XXXPrávě ta svázanost mě celkem vadí, proč je dnes určeno že motor musí mít šest válců a že pod úhlem 90 stupňů. Mercedes chtěl šestiválec do V, Renault řadový čtyřválec. Měli dát šanci oběma, třeba by se řešení Renaultu ukázalo jako lepší.
-
airwar1939
08:50 27.10.2017 176.74.128.XXXAle to já přece vím, atmosféra šla do důchodu v roce 1982, už tehdy i při dvojnásobném objemu a neomezeném množství paliva nebyla schopna konkurovat přeplňování. Konstruktéři motorů to už dávno pochopili, ale Horner zatím zjevně ne, a pořád se chce vracet do pravěku. Proto bych mu tento malý experiment umožnil, pak by mu to třeba došlo.
-
-
-
GRAHAM
16:05 26.10.2017 77.236.218.XXXTak jedna možnost je, nic neměnit. Aspoň Honda v roce 2023 dožene Mercedes...možná.
Osobně neochotu Ferrari vidím kapku jinak. Nakonec on elektrický pohon je fakt u Ferrari (FIAT)v DNA. No kecy...jen jim to umožňuje být vpředu ...pochopitelně další automobilky.Oni nechtějí aby Wiliams, Mclaren nebo RB si mohli levně stavět motory.Nemohli by si diktovat.Tam je zakopaný pes. F1 tohle nepotřebuje.Jakmile F1 nebude závislá na automobilkách, má imho vyhráno a soupeření bude férovější.-
uzivatel001639
17:06 26.10.2017 89.111.77.XXXHele nemel uz mit dneska Renault ztratu od pocatku sezony jen 15 koni? Loni v zari to Renault s Helmutem tvrdili No tak hlavne ze Renault dozene Mercedes v roce 2022, jsou fakt o dost v predu
[odkaz na stránku]
Nemyslim, si ze chce nekdo nekoho omezit. Bylo by zajimave rici, za kolik paliva jezdi ostatni zavodni serie, GP2, Le Mans, IndyCar atd. F1 musi byt technologicka spicka takze pochybuji, ze nejaky levny motor, dokaze to same jako dnesni motory. Sam si jiste zde cetl clanek od technika Mercedesu, jak sla nahoru ucinnost oproti starym V10, V8
Jedine co bych mozna pochopil by bylo misto MGU-H zavedeni el. turba, o kterem automobilky stale mluvi, ze se bude zavadet do vyroby. Mohli by aspon zurocit vyvoj z F1 pro bezne motory. Technika, vyvoj musi jit dopredu a ne jit jen cestou zlevnovani-
GRAHAM
17:34 26.10.2017 77.236.218.XXXAkorát rejpeš a uchází ti souvislosti typu Race mód, kvalda mód atd. Ztráta 15 koní je ztrátou na pohodu.To se dá dohnat na moc způsobů.
V F1 učinnost diváky fakt nezajimá, ani co je v motoru ani jak to funguje.To zajimá jen automobilky a ty chtějí, bó vědí že jen oni to mohou proinvestovat, z F1 těžit.Nechtěj nikoho pustit k lizu...logické.-
uzivatel001639
20:08 26.10.2017 178.255.168.XXXA ty nerejpes? Ja myslel, ze si zarejpem spolu
Jina k ucinnost je prave znamkou te technologicke vyspelosti, prave diky tomu jsw F1 dopredu
-
-
-
uzivatel001639
21:50 26.10.2017 178.255.168.XXXNeni dulezite kolik kdo ztraci ted, dulezite bude jaro a to jak z hlediska vykonu tak z hlediska spolehlivosti
Takze drzme palce Renaultu, at McL pomuze nahoru-
Petr
22:13 26.10.2017 78.157.167.XXXJá držím palce i Hondě, ale v tom vývoji je žel zatím v pytli. Nesmím to moc rozebírat, ale žádná Spec 4 letos nebude (žel existuje jen v japonských pohádkách pro sezónu 2017). Alespoň se někteří budou moci dále bláhově smát McLarenu, jak si s Renaultem moc nepomůže.
-
-
-
-
uzivatel001639
15:27 26.10.2017 89.111.73.XXXPokud chteji zachovat letsoni relativni vyrovnanost a do budoucna ji zlepsovat nemuzou prijit s radikalni zmenou. Pokud nechteji prijit s navysovanim ceny mel by zustat motor takovy jaky je. Pokud nechteji navysovat vahu auta melo by vse zustat tak jak je.
Nevim o cem se jedna, F1 ma byt hi-tech, takze by se mela v prvni rade take resit i ucinnost a ta je u techto motoru spickova
Standardizovane dily jako MGU-H, MGU-K, baterie, elektronika a po roce 2025 pridame i blok V6 a snad nakonec sezenem jednoho vyrobce, ktery nam bude dodavat motor v F1 pro vsechny a pak uz nezbyva nez tu F1 zrusit
Za me ponechat stavajici stav a resit max. zvuk, pocty motoru a povolit vyvoj a testy pro automobilky po cely rok. Cenu stanovit rozumnou s ohledem na dlouhodoby vyvoj a jak je v automobilovem prumyslu zvykem klidne i s drobnym neustalym snizovanim cenu na dalsi a dalsi sezony.
Nevidim nikde zadny problem, jak rika Horner, jestli se to nekomu jako RB nelibi, muze jit do jine serie-
GRAHAM
16:10 26.10.2017 77.236.218.XXXNevěřím že standartizované dily bude M,F,R akceptovat. Testovat není toliko potřeba, hlavně je potřeba, aby mohl monopost jet vždy naplno a nemuseli se šetřit motory a pokud možno ani pneumatiky. Taky bych zrušil penalizace za motory, respektive vymyslel to jinak, s tím aby se to nedalo zneužít.Určitě bych nepovolil, dávat po zničení maxima motorů další vylepšené specifikace.-
uzivatel001639
16:50 26.10.2017 89.111.77.XXXPokud bude cena jasne dana za motory nasezonu, tak nevidim duvod davat nejaka omezeni v poctu motoru na sezonu nebo penalizace. Ty standirdizovane dily jdou dle meho take proti DNA F1. Ta byla vzdy o vyvoji neceho spickoveho co nema konkurence a tak by to melo zustat
-
-
airwar1939
16:13 26.10.2017 176.74.128.XXXV zásadě s tebou souhlasím, v současnosti jsou tři PU v poli téměř vyrovnané, takže změna pravidel PU zákonitě povede k diferencím v poli. A současné PU jsou technologický špičkové, návrat do pravěku opravdu jde proti DNA Formule 1 jakožto technologicky špičkovému odvětví .
Pokud jde i zvuk, tak já současný stav kvitují, zvládnu sledovat závod kolo divák bez nutnosti používat ochranné prostředky jako špunty či sluchátka. Už jsem v minulosti po jednom víkendu na F1 v Rakousku strávil týden v péči specialisty ORL a fakt to nebylo nic co bych chtěl znovu opakovat.-
uzivatel001639
16:58 26.10.2017 89.111.77.XXXJednotky se pomalu vyrovnavaji a budou na tom tak nejak podobne, jednou nekdo poladi to ci ono, ale nic zasadniho. S nejakym novym KERSem, pohonem 4x4 eletro na prednim pohonu muze akorat dojit v pocatcich k nekolikaletemu rozevreni nuzek vykonu. A az se to bude srovnavat prijdou zase s nejakym extra napadem. Pokud by zrusili MGU-H a presli na KERS s el. motory na predku, tak co brani zurocit Porsche nekolikalete zkusenosti a vystoupit do F1 a ostatni budou jen dotahovat, Nastane dominance a jednoho tymu a ostatni budou par let kouat a az to srovnaji Porsche odejde. Uzitek pro F1 vcelku zadny, spise negativa. F1 ma 4 stabilni vyrobce a mela by to i zohlednit. Tymy vyuzivajici motory Mercedes a Ferrari nebudou souhlasit s nejakym novym slozitym vyvojem pohonu, kor kdyz jsou dnes na spici. Ostatni pomalu dotahuji. Nedokazu si predstavit, ze vetsina odsouhlasi jine reseni nez soucasny stav.
Jinak zvuk, no jak to jen rici. Ten zvuk musi desit Ne ted vazne, drive s 20tis. otackama to byla pecka, dnes je zvuk horsi nez GP2 a to je dle meho problem. Ja proste kdyz videl F1 krouzit na trati, tak to byl zvuk GP2 pri zahrivacim kole. Minimalne by zvuk F1 mel byt na urovni GP2, mozna o chlup lepsi
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek