DISKUZE K ČLÁNKU F1 řeší budoucí motory, ve hře je bi-turbo i pohon všech kol

Quo vadis je nejen letitý a legendární výraz, používá se dost často i ve světě F1. Tato otázka je stále podstatnější a rok 2021, který má být v éře královny motorsportu dalším mezníkem, není zase až tak daleko, jak se někomu může zdát.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: F1 řeší budoucí motory, ve hře je bi-turbo i pohon všech kol

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 42, poslední 27.10.2017 19:49 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001639 (Hlasovali 2 lidé) 26.10.2017 15:27
Pokud chteji zachovat letsoni relativni… »
» Petr (Hlasovali 2 lidé) 26.10.2017 20:51
S těmi současnými palivovými limity a… »
» GRAHAM (Hlasoval 1 člověk) 26.10.2017 16:05
Tak jedna možnost je, nic neměnit. Aspoň Honda v… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      213.175.51.XXX
      A proč váhou ?? Pokud je cílem snížení spotřeby, ať se váha neomezuje... Než do toho začali míchat hybridní technologie, tak měly vozy 605 kg i s jezdcem... Dnes mají okolo 720... Takže buď neomezovat hmotnost nebo spotřebu... Tzn. RB by neměl 100kg paliva, ale např. 200kg.... Tak či tak o tom nemá smysl diskutovat, tohle se nikdy nestane...

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.128.XXX
        Myšleno minimální vahou, aby seč nehledali zas nějaké zázračné materiály.

        Stát se to klidně může, šedesátá až osmdesátá léta jsou označována zlatými lety, a tehdy taková pravidla pro motory byly.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.167.XXX
      S těmi současnými palivovými limity a technologiemi by si ty "uřvané atmosféry" ani nešktrtly.

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001639

        uzivatel001639

        178.255.168.XXX
        Presne tak, doba a technika pokrocila. Nekde se uvadela ucinnost V8 a na tu se snad dostavaji dnesni motory Toyoty pro beznou automobilovou produkci.
        Vhodne by bylo dat vyrobcum trochu volnosti, ale zase by hrozila vetsi dominance, kdyby prisel nekdo s necim novym a druhy by se v tom uvrtal spatnym navrhem.

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jon

          jon

          194.228.59.XXX
          Proč tomu “druhý” nedáš konkrétní jméno? 12 Stejně každý ví, o kom je řeč. 12

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          176.74.128.XXX
          Právě ta svázanost mě celkem vadí, proč je dnes určeno že motor musí mít šest válců a že pod úhlem 90 stupňů. Mercedes chtěl šestiválec do V, Renault řadový čtyřválec. Měli dát šanci oběma, třeba by se řešení Renaultu ukázalo jako lepší.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.128.XXX
        Ale to já přece vím, atmosféra šla do důchodu v roce 1982, už tehdy i při dvojnásobném objemu a neomezeném množství paliva nebyla schopna konkurovat přeplňování. Konstruktéři motorů to už dávno pochopili, ale Horner zatím zjevně ne, a pořád se chce vracet do pravěku. Proto bych mu tento malý experiment umožnil, pak by mu to třeba došlo.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    77.236.218.XXX
    Tak jedna možnost je, nic neměnit. Aspoň Honda v roce 2023 dožene Mercedes...možná. 12

    Osobně neochotu Ferrari vidím kapku jinak. Nakonec on elektrický pohon je fakt u Ferrari (FIAT)v DNA. No kecy...jen jim to umožňuje být vpředu ...pochopitelně další automobilky.Oni nechtějí aby Wiliams, Mclaren nebo RB si mohli levně stavět motory.Nemohli by si diktovat.Tam je zakopaný pes. F1 tohle nepotřebuje.Jakmile F1 nebude závislá na automobilkách, má imho vyhráno a soupeření bude férovější.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001639

      uzivatel001639

      89.111.77.XXX
      Hele nemel uz mit dneska Renault ztratu od pocatku sezony jen 15 koni? Loni v zari to Renault s Helmutem tvrdili 03 No tak hlavne ze Renault dozene Mercedes v roce 2022, jsou fakt o dost v predu 12
      [odkaz na stránku]

      Nemyslim, si ze chce nekdo nekoho omezit. Bylo by zajimave rici, za kolik paliva jezdi ostatni zavodni serie, GP2, Le Mans, IndyCar atd. F1 musi byt technologicka spicka takze pochybuji, ze nejaky levny motor, dokaze to same jako dnesni motory. Sam si jiste zde cetl clanek od technika Mercedesu, jak sla nahoru ucinnost oproti starym V10, V8 03
      Jedine co bych mozna pochopil by bylo misto MGU-H zavedeni el. turba, o kterem automobilky stale mluvi, ze se bude zavadet do vyroby. Mohli by aspon zurocit vyvoj z F1 pro bezne motory. Technika, vyvoj musi jit dopredu a ne jit jen cestou zlevnovani

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        77.236.218.XXX
        Akorát rejpeš a uchází ti souvislosti typu Race mód, kvalda mód atd. Ztráta 15 koní je ztrátou na pohodu.To se dá dohnat na moc způsobů.

        V F1 učinnost diváky fakt nezajimá, ani co je v motoru ani jak to funguje.To zajimá jen automobilky a ty chtějí, bó vědí že jen oni to mohou proinvestovat, z F1 těžit.Nechtěj nikoho pustit k lizu...logické.

        + 0 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel001639

          uzivatel001639

          178.255.168.XXX
          A ty nerejpes? 03 Ja myslel, ze si zarejpem spolu

          Jina k ucinnost je prave znamkou te technologicke vyspelosti, prave diky tomu jsw F1 dopredu 03 03

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Adi

        Adi

        212.96.178.XXX
        Asi se ti to nebude líbit, ale v race módu je Renault po posledním upgradu asi tak daleko za Mercedesem jako Ferrari, tedy defakto nemeritelne. 03

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          78.157.167.XXX
          Renault pořád ztrácí i na Ferrari. Měřitelně. 03

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • uzivatel001639

          uzivatel001639

          178.255.168.XXX
          Neni dulezite kolik kdo ztraci ted, dulezite bude jaro a to jak z hlediska vykonu tak z hlediska spolehlivosti 03
          Takze drzme palce Renaultu, at McL pomuze nahoru 03

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Petr

            Petr

            78.157.167.XXX
            Já držím palce i Hondě, ale v tom vývoji je žel zatím v pytli. Nesmím to moc rozebírat, ale žádná Spec 4 letos nebude (žel existuje jen v japonských pohádkách pro sezónu 2017). Alespoň se někteří budou moci dále bláhově smát McLarenu, jak si s Renaultem moc nepomůže. 04

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001639

    uzivatel001639

    89.111.73.XXX
    Pokud chteji zachovat letsoni relativni vyrovnanost a do budoucna ji zlepsovat nemuzou prijit s radikalni zmenou. Pokud nechteji prijit s navysovanim ceny mel by zustat motor takovy jaky je. Pokud nechteji navysovat vahu auta melo by vse zustat tak jak je.
    Nevim o cem se jedna, F1 ma byt hi-tech, takze by se mela v prvni rade take resit i ucinnost a ta je u techto motoru spickova
    Standardizovane dily jako MGU-H, MGU-K, baterie, elektronika a po roce 2025 pridame i blok V6 a snad nakonec sezenem jednoho vyrobce, ktery nam bude dodavat motor v F1 pro vsechny a pak uz nezbyva nez tu F1 zrusit 18 20
    Za me ponechat stavajici stav a resit max. zvuk, pocty motoru a povolit vyvoj a testy pro automobilky po cely rok. Cenu stanovit rozumnou s ohledem na dlouhodoby vyvoj a jak je v automobilovem prumyslu zvykem klidne i s drobnym neustalym snizovanim cenu na dalsi a dalsi sezony.
    Nevidim nikde zadny problem, jak rika Horner, jestli se to nekomu jako RB nelibi, muze jit do jine serie 11

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      77.236.218.XXX
      Nevěřím že standartizované dily bude M,F,R akceptovat. Testovat není toliko potřeba, hlavně je potřeba, aby mohl monopost jet vždy naplno a nemuseli se šetřit motory a pokud možno ani pneumatiky. Taky bych zrušil penalizace za motory, respektive vymyslel to jinak, s tím aby se to nedalo zneužít.Určitě bych nepovolil, dávat po zničení maxima motorů další vylepšené specifikace.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001639

        uzivatel001639

        89.111.77.XXX
        Pokud bude cena jasne dana za motory nasezonu, tak nevidim duvod davat nejaka omezeni v poctu motoru na sezonu nebo penalizace. Ty standirdizovane dily jdou dle meho take proti DNA F1. Ta byla vzdy o vyvoji neceho spickoveho co nema konkurence a tak by to melo zustat

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.128.XXX
      V zásadě s tebou souhlasím, v současnosti jsou tři PU v poli téměř vyrovnané, takže změna pravidel PU zákonitě povede k diferencím v poli. A současné PU jsou technologický špičkové, návrat do pravěku opravdu jde proti DNA Formule 1 jakožto technologicky špičkovému odvětví .

      Pokud jde i zvuk, tak já současný stav kvitují, zvládnu sledovat závod kolo divák bez nutnosti používat ochranné prostředky jako špunty či sluchátka. Už jsem v minulosti po jednom víkendu na F1 v Rakousku strávil týden v péči specialisty ORL a fakt to nebylo nic co bych chtěl znovu opakovat. 12

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001639

        uzivatel001639

        89.111.77.XXX
        Jednotky se pomalu vyrovnavaji a budou na tom tak nejak podobne, jednou nekdo poladi to ci ono, ale nic zasadniho. S nejakym novym KERSem, pohonem 4x4 eletro na prednim pohonu muze akorat dojit v pocatcich k nekolikaletemu rozevreni nuzek vykonu. A az se to bude srovnavat prijdou zase s nejakym extra napadem. Pokud by zrusili MGU-H a presli na KERS s el. motory na predku, tak co brani zurocit Porsche nekolikalete zkusenosti a vystoupit do F1 a ostatni budou jen dotahovat, Nastane dominance a jednoho tymu a ostatni budou par let kouat a az to srovnaji Porsche odejde. Uzitek pro F1 vcelku zadny, spise negativa. F1 ma 4 stabilni vyrobce a mela by to i zohlednit. Tymy vyuzivajici motory Mercedes a Ferrari nebudou souhlasit s nejakym novym slozitym vyvojem pohonu, kor kdyz jsou dnes na spici. Ostatni pomalu dotahuji. Nedokazu si predstavit, ze vetsina odsouhlasi jine reseni nez soucasny stav.

        Jinak zvuk, no jak to jen rici. Ten zvuk musi desit 03 Ne ted vazne, drive s 20tis. otackama to byla pecka, dnes je zvuk horsi nez GP2 a to je dle meho problem. Ja proste kdyz videl F1 krouzit na trati, tak to byl zvuk GP2 pri zahrivacim kole. Minimalne by zvuk F1 mel byt na urovni GP2, mozna o chlup lepsi 03

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama