DISKUZE K ČLÁNKU Honda je výkonnostně velmi blízko Renaultu, tvrdí Hasegawa. O konceptu motoru nepochybuje

Honda podle jejího sportovního šéfa Jusukeho Hasegawy v oblasti výkonu už skoro dostihla Renault. Pochvaluje si také zlepšení spolehlivosti a věří v další zisky.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Honda je výkonnostně velmi blízko Renaultu, tvrdí Hasegawa. O konceptu motoru nepochybuje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 84, poslední 18.10.2017 12:50 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • uzivatel001639

    uzivatel001639

    89.111.73.XXX
    Jsem rad za zdejsi clanky, maji uroven, jen tak dal a dekuji za ne 11

    Dovolim si ale trochu nesouhlasit s tvrzenim:
    "Skutečnost na dráze je ale odlišná, jak bylo například vidět ze snadného objetí Alonsa Hülkenbergovým Renaultem na rovince Kemmel v Belgii. Na rovinkách pravidelně patří k nejpomalejším navzdory nízkému přítlaku, který je McLaren nucen volit na svých vozech."
    V Malaisii proste vidim v zatacce 10 vysokou rychlost, nejvyssi ze vsech a to mi proste nesedi s tvrzenim, ze jezdi s nizkym pritlakem. Ja tam proste vidim opak a z toho pak plynouci nizky max. rychlosti a problemy v boji na rovinkach.
    [odkaz na stránku]
    Uz jsme to resili pod clankem:
    [odkaz na stránku]

    Problem je, ze chybi srovnani s nejakym jinym tymem. Skoda, ze se nepovedl drive sehnat jeste nejaky tym, jako Sauber.
    Pokud se pletu a sasi McL je az tak fantasticke, ze se i s nizkym, nejnizsim pritlakem (nejnizsim mezi spickou TOP3) dostane v zatacce 10 na takovou vysokou rychlost, tak pristi rok s Renaultem musi zakonite byt suverene nejlepsi tym a nakladat ostatnim jako v dobach tymu Brawn GP, kdy na zacatku sezony nemeli konkurenci. Jsem opravdu zvedav na zacatek pristi sezony a tesim se.

    + 1 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001810

      uzivatel001810

      185.47.220.XXX
      Zde žádná aerodynamika nepomáhá, rychlost v sektoru 2 zatáčce 10 je dána hlavně velmi dobrým mechanickým gripem.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      77.236.218.XXX
      Panebože, vždyť řešíš kvalifikaci a tam mají +-27 kw, to je pak logické, to jsou pak od Renaultu, (kvalda mód) opravdu už na "dohled".....a v závodě to nemají a pak mají problém se spotřebou.Řeš Race mód....

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        77.236.218.XXX
        +1

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001639

        uzivatel001639

        89.111.73.XXX
        Nevim, ale me odjakziva ucili ve skole, ze aerodynamicky odpor na aute prevazuje nad vsemi odpory v rychlosti nad 60km/h. takze ti nevim, muzem si myslet co chceme.
        Je zajimave, ze v lonske sezone, jeli v podobnych rychlostech jako RB. Letos najednou v zatacce 10 zvysili rychlost oproti RB cca 2x, ale na rovinkach byl zase 2x rychlejsi auta RB. No nevim, ale pochybuji, ze Honda ma ted 2x vetsi ztratu nez loni. Ty casy jsou z kvaldy, kdy Honda jede v kvalda modu, kdy snad maji mit vykon o cca 30 koni vetsi. U Renualtu zatim pochybuji, ze kvalda mod pouzivaji, protoze nekdy minuly tyden jsem cetl clanek, ze na nem porad delaji.
        Nemyslim si ze to bude tak jednoduche, jak jedna strana tvrdi. Myslim, ze nakonec se ukaze, ze maji pravdu obe strany a budou muset pro pristi sezonu obe strany vice zamakat.

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001639

        uzivatel001639

        89.111.73.XXX
        A neresim jen kvaldu, resim to nastaveni pritlaku, kdy to ma vliv i na zavod.
        O spotrebe clanek nebyl, rec je o vykonu 03 U spotreby nepochybuji, ze je na ni treba zapracovat.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          77.236.218.XXX
          *** 18 Čoeče oni dají měkčí pneumatiky a zajedou třeba o 1,5 vteřiny lepčejší čas.Jedou určitě nad 60km/hod a se stejným přítlakem. 13
          27kW není 30 koní. 11
          Příspěvek byl redakčně upraven.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          77.236.218.XXX
          V race módu jedou pomaleji....a výkon má souvislost se spotřebou a ještě tu máme učinnost.Bóže můj...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel001639

            uzivatel001639

            89.111.73.XXX
            K tem gumam, v zavode meli jak RB, tak Mercdesy stejny gumy jako McL od prvniho kola, takze predpokladam, ze jsou to casy a rychlosti z nejrychlejsich kol a stejnych gum. Jen placas a argument nikde, zadny casy, zadny rychlosti, zadny tabulky s gumam.
            Ja ted nerikal, ze maji 27kW navic. Ono se objedvuje ruzne cislo, ale toci se okolo 25 az 35 koni. Takze jsem radsi vzal ten prumer. 27kW rikas ty, ale myslim, ze je to jedno jestli to je 30 nebo 36 koni. Tezko se tu budeme dohadovat o jednotkach koni 12

            + 1 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • uzivatel001639

            uzivatel001639

            89.111.77.XXX
            Ucinnost 20 03
            Ja vim, vypada to dobre sem motat vsechno mozny, ale o tom clanek neni 03
            Mas nejaky argumenty, rychlosti v kazde zatacce a na kazde rovince?

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • uzivatel001810

          uzivatel001810

          185.47.220.XXX
          O rychlosti v zatáčce 10 rozhoduje rychlost v zatáčce 9, v té vracečce se uplatnil mechanický grip vozu. Zatáčka č. 10 v rychlosti 160km/h prakticky "není zatáčka".

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Limbi

          Limbi

          147.228.70.XXX
          Dle toho co jsem pochytal za poslední rok má Honda problém v oblasti spotřeby, celkového výkonu a dokonce i chlazení. McLaren se v oblasti celku vozu posunul což je víc než patrné ze závodů, náročných právě na vůz a ne motor. Co se týče toho co jsi psal o odporu máš pravdu, ale je třeba rozdělit užitečný a neužitečný odpor. Pokud má McLaren auto dost efektivní dokáže při min. zvýšení přítlaku na křídlech generovat stejný celkový přítlak jako někdo jiný, kdo má ne tak funkční a čistou aerodynamiku. Díky tomu Dokáží generovat více přítlaku při nižším celkovém odporu, což by znamenalo, že v zatáčkách mohou být opravdu rychlejší, ale na rovinkách prostě nemají výkon. Věřil bych tomu, že McLaren dokázal postavit vůz který je extrémně efektivní, protože za poslední 3 roky to byla jediná cesta jak se posunout nahorů, bez závislosti na vývoji Hondy. Navíc lidi na to v týmu mají.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            Asi jsem chyběl já u kvalifikace, ale nevšiml jsem si, že by jel Mclaren s měkčí sadou, než ostatní. Čím vyšší rychlost v zatáčce, tím větší roli hraje aero oproti mechanickému přítlaku. Zatáčka č.10 není zrovna pomalá vracečka a rychlost tam měli 163km/h. 03
            Tedy i mně z toho vychází, že buď mají geniální šasi, nebo neměli nižší nastavení přítlaku než ostatní. A protože se jejich geniální šasi "zapomíná" ukazovat na technických tratích, dávám také přednost tomu druhému. 03

            + 0 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • uzivatel001639

              uzivatel001639

              89.111.73.XXX
              Ono tu tu vypada jako nejaky boj Honda vs McL, ale doufam ze to tak neni. Honda je pozadu a ma co dohanet o tom zadna, ale prijde mi, ze i McL by mohl zamakat. Hlavne doufam, ze pristi rok daji ten RB, jinak to bude trochu ostuda a to bych nerad. Kdyz nedaji, tak aspon souper na urovni 03

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • uzivatel001639

            uzivatel001639

            89.111.73.XXX
            Kdyz to neni zatacka, tak je to skoro rovinka s odstredivou silou, kde je potreba pritlak, abys nedostal smyk. Takze mi z toho vychazi, aby bylo mozne dosahnout maximalni rychlosti, musis mit pritlak 11

            + 0 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • uzivatel001639

            uzivatel001639

            89.111.73.XXX
            Honda ma problem se spotrebou a tzn. i vykonem, protoze proste potrebuji rozjet to zapalovani, co vyvijeli ostatni mnohem dele. S chlazenim si nemyslim, u zadneho spalovaku zatim nebylo snad nikdy info, ze by nejak bouchnul. Vetsinou se vse meni kvuli rychlosti vymeny, tzn. ted byl treba unik hydrauliky a sup novy motor. Predtim MGU-H a sup novy motor kompletatd. Za poslednich xx zavodu si nepamatuji ze by jim odelso MGU-H a to prave pred XX zavody Hasegawa rikal, ze MGU-H vyresili. Prijde mi ze ten pan nelze. Jestli prehani o vykonu, je moze, ale nebude daleko od parvdy.

            Uzitecny a neuzitecny pritlak je prave to dulezite. Pokud mas auto efektivni, potrebujes malo pritlaku na rovinkach a tudiz bys mel mit na rovince vyssi rychlosti a v zatacce budes take v pohode. Takze i se slabsim motorem bys mel byt konkurenceschopny. McL je v zatacce o hodne rychlejsi a na rovince o hodne pomalejsi. Tohle mi prave nejde dohromady s tim, ze mas vysokou rychlost v zatacce a malou na rovinc s tim efektivnim sasi. Ja tam proste vidim, ze v zatacce 10 mohli dost ubrat pritlaku, snizit rychlost o cca 6km/h a na rovince by byly o cca 12km/h rychlejsi. Uz by to nevypadala tak blbe. Kdyz ale chces ukazat, ze sasi mas dobry, tak proste musis jet v zatacce rychle o tom nepochybuji 03 Je tezke neoc hodnotit, kdyz si nastaveni muze McL delat jak potrebuje. Stejne tak se da rici, ze kdyby McL jel v zatacce 10 jako nejpomaleji, tak by max. rychlost byla pomalu asi nejvyssi a mohly by se psat clanky. Honda ma vykon, motor jede, max. rychlost super, ale co ty zatacky? Co to sasi? Pritom je to jen o nastaveni 03 Je to boj dvou firem 03

            + 0 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              Argument, že je předtím pomalá zatáčka, uznávám. Tož se podívejme jinam:
              https://www.youtube.com/watch?v=S-BzHE19mpo, třeba čas 0:49
              https://www.youtube.com/watch?v=hDYH8gsNga4, odpovídá 0:38
              Rychlost 253 se asi nedá považovat za pomalou zatáčku a rychlost je plně srovnatelná s LH. Nebo se podívat na rychlost za 130R, kde Alonso za RB zaostal opravdu mírně, na to, že tam hrál roli i motor a RB má nejlepší šasi.
              Nic z toho minimálnímu přítlaku moc neodpovídá.

              Sorry, to mělo být o jedno výš k reakci na Grahama.

              + 0 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • GRAHAM

              GRAHAM

              77.236.208.XXX
              Ty gumy byl příklad,(že jsi ve škole chyběl) to nemělo souvislost se závodem. 11
              Srovnáváš s mimulým rokem, no jiné monopsty...viz RB.
              Hoši vy končíte u dvojčlenky, max trojčlenky a ono je to mnohem, ale mnohem složitější.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Limbi

              Limbi

              147.228.70.XXX
              McLaren samozřejmě strategicky nastavuje vůz aby měl na výjezdech co nejvyšší rychlost a dokázal se tak co nejdéle bránit na rovinkách. Ale nevěřím, že pokud by měli šanci nastavit vůz stejně jako třeba Renault za předpokladu stejné max rychlosti, tak že by to neudělali. Jinak McLaren může mít přesně to co říkáš auto efektivní a na rovinkách v pohodě i v zatáčkách v pohodě. S rostoucí rychlostí, ale je třeba už prostě výkon, protože ten se nahradí jen těžce. Pokud má mclaren na rovinkách ztrácet 10 nebo 15 km vybere si 15 za předpokladu, že ostatní dorovná, nebo předčí v zatáčkách.

              Já bych neřekl, že Hasegawa je lhář pouze že je slibotechna. U každé aktualizace sliboval hory doly a ve finále pouze řešili spolehlivost a nikoli výkon. Byl tu příslib ( z kraje sezóny), že se do léta vyrovnají Ferrari. zatím nedosáhli ani na Renault. Jinak myslím, že McLaren po potvrzení přechodu na Renaul řekl, že může značně zjednodušit chladící systém, protože právě mají lepší účinnost a s tím související i nižšší teploty celé PJ.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • GRAHAM

              GRAHAM

              77.236.208.XXX
              Řeš poměr přítlaku versus grip, přidej k tomu vyvážení, pak umění Alonsa, nedostatek výkonu Hondy a budeš mít zcela jasno. 11

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • GRAHAM

              GRAHAM

              77.236.208.XXX
              Musíš mít hlavně monopost. 12

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Limbi

              Limbi

              147.228.70.XXX
              Reaguji na tvůj upravený článek. Kde bereš, že snížením rychlosti v zatáčkách ti dvojnásobně vzroste na rovince? Pokud vím, tak zatáčky se projíždí pod nižší rychlostí, tudíž je tam viskozita a s ní související odpor nižžší. Dle mého by to mělo být spíš naopak. Kor v rychlostech kolem 320 km/h. Navíc rychlost v zatáčkách ovlivňuje nejen aero část ale i mechanický grip a stabilita vozu. To bylo hezky vidět třeba na mercedesu, který se s tím v Malajsii hodně potýkal a nelze říct ,že trpěl proto, že má špatné aero.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • uzivatel001639

                uzivatel001639

                89.111.77.XXX
                Srovnavam s minulym rokem, ale srovnavam nastaveni aut v roce 2016 a to aut McL vs RB, takze to porovnatelne bylo.
                No a prave, ze je to hodne, hodne slozite, tak se tady k tomu muzem vyjadrovat vsichni, i ty, nikdo nedokaze posoudit co je prvada. Proto i Honda muze neco tvrdit a je si vedoma, ze nikdo nemuze relevantne posoudit jak blizko skutecne jsou.
                Jinak ja ve skole u trojclenky nekoncim, jestli ty nevim 12 03

                + 0 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                Ve vysokých rychlostech převládá síla přítlaku nad gripem. vyvážení nemá Mclaren nejspíš o třídu lepší než konkurence a Alonso je kvalitní pilot, stejně jako u konkurence třeba Hamilton.
                Tedy mám jasno 11

                + 0 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • uzivatel001639

                uzivatel001639

                89.111.77.XXX
                Grip res v malych rychlostech, kde je grip prevazujici. Pak res jak moc McL vychazi v nastaveni vstric slabsi Honde 11 No me vychazi, ze ji vstric nevychazi a haze vetsinu problemu na Hondu, ne ze by to tak ale skutecne ale nebylo s tim spatnym vykonem 12

                + 0 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
            • Pikaso

              Pikaso

              77.104.216.XXX
              Nevím kdo má jaký argumenty s časy nebo nečasy. Každopádně při pohledu na auto McL a jejich nastavení na jednotlivé závody je jasně vidět, že mají maeší přítlak než ostatní a to jenom proto, aby na rovinkách neztráceli 20 až 30 km/h proti současným 10 až 20 km/h. Pokud by nastavili optimální přítlak třeba v Malajsii, dovolím si tipnou, že by třeba od aut s motory M a F dostali ne 18 km/h, ale 35 km/h.
              ----
              No a co se týče těch zatáček a rychlosti průjezdu zatáčkou, myslím, že zcela zapomínáš na to, že když do zatáčky brzdím z daleko menší rychlosti, mám tedy daleko menší nájezdovou rychlost i do zatáčky a tím vlastně daleko lépe ovladatelné auto. A pokud mám dobré šasí i s nízkým přítlakem mohu daleko dříve akcelerovat a tím má rychlejší průjezd zatáčkou. Zatím co já šlapu na plyn, celkově rychlejší konkurence ještě šlape na brzdu. Proto asi ten rozdíl v rychlostech v zatáčkách. Na rovinkách je to jasný, tam je to práce "super" motoru od H.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                Stačí se podívat na rychlosti v zatáčkách a na rovinkách ve srovnání s postatími a je naopak celkem zřejmé, že nijak extrémně nízký přítlak nepoužívají. 03

                + 0 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Pikaso

                  Pikaso

                  94.199.44.XXX
                  Jestli reaguješ na mě tak asi nemám co dodat. Napsal jsem to myslím dost srozumitelně a tebou omílaný argument s rychlostma v zatáčkách a narovinkách nějak nehodlám komentovat. Snad jenom tolik. ČFím rovnější křídlo, tím menší přítlak a opačně. Navíc tu hraje velkou roli například i náklon podlahy a další. Podívej se tedy na fotky jednotlivých aut a možná změníš názor.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama