DISKUZE K ČLÁNKU Honda je výkonnostně velmi blízko Renaultu, tvrdí Hasegawa. O konceptu motoru nepochybuje
Honda podle jejího sportovního šéfa Jusukeho Hasegawy v oblasti výkonu už skoro dostihla Renault. Pochvaluje si také zlepšení spolehlivosti a věří v další zisky.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Honda je výkonnostně velmi blízko Renaultu, tvrdí Hasegawa. O konceptu motoru nepochybuje
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel001639
07:36 12.10.2017 89.111.77.XXXDle meho neni vubec dulezite ani u Hondy ani u Renaultu, kde jsou dnes z hlediska vykonu a spolehlivosti. Dulezite je, jestli zapracovali i na spolehlivosti. U Hondy je videt za posledni zavody jasny pokrok, MGU-H je asi vyreseno a zbytek se doladi, takze tady uz jsou oba cca na stejne urovni. Dulezite bude s cim se jednotlivy vyrobci predstavi pristi rok na zacatku. U Renaultu by to melo byt neco vyraznejsiho, mel by proste udelat po tomto nevyraznem roce jasny pokrok. Jestli se tak opravdu stane bude zajimave sledovat na vykonech RB a McL. Co predstavi vykonostne Honda tezko rici, to bude velka neznama, ale minimalne cekam spolehlivost na stejne urovni jako Renault, ktery uz ted asi ve spolehlivosti cca dorovnala.
Na konci roku, pokud Honda predstavi nejakou dalsi specifikaci, by mohly byt vykony obou motoru mozna podobne jak mluvil Hasegawa, ale to neni pro pristi motor na pristi sezonu vubec dulezite. Myslim si ze Renault na zacatku pristiho roku predstavi prepracovanejsi motor, protoze na to mel vice casu a Honde na zacatku roku zase trochu utece. Ztrata asi nebude tak velka jak na zacatku letosniho roku, ale mohla by byt podobna te dnesni, mozna o chlup mensi. Asi tak 30-40koni.
Ve kvalde snad Renault uz konecne bude mit slusny kvalda mod a Honda se mu uz tolik nepriblizi, protoze budou mit cca oba to same jako pri zavode.
Sice to vypada, ze Honda musi jeste vyresit spotrebu, ale ta jde ruku v ruce s vykonem. Jestli Honda vyresi vykon, tzn. zapalovani, vyresi ucinnost a tim i spotrebu.
Z meho pohledu to vypada, ze pristi rok prechod McL na Renault vypada, jako volba rozumu a neni tim snad mozne nic zkazit. Tedy za predpokladu, ze novy motor Renaultu nebude nejak zasadne trpet na spolehlivost stejne jako to bylo u letosni Hondy, ale to snad nepripada v uvahu.
-
juras
22:48 11.10.2017 90.177.218.XXXJinak co se Hondy týče, v motoristickým sportu je to pojem. To že to vypadá že to nezabalila a bude se snažit napravit reputaci vnímám pozitivně.
Jako pamětník připomenu její návrat do F1 v osumdesátých letech minulého století (v slavné turbo éře)...v roce 1984 mě jako fanouška Williamsu bral taky vztek a jímala hrůza...neměli výkonost a spolehlivost byla hrozná, o dva roky později měli nejlepší motor a slavnou éru s Mclarenem znají i mnohem mladší fanoušci.
Dnes je jiná situace a mnohem složitější doba...ale Honda na to potenciál má. ovšem pokud se poučí z chyb, začne pracovat víc "evropsky" a přesvědčí ke spolupráci špičkový tým. S Mclarenem to skončilo...nyní to vypadá na možnou budoucí spolupráci s Redbullem.
-
juras
22:37 11.10.2017 90.177.218.XXXJá tedy opravdu nevím jak na tom Honda je...co se výkonosti týče. Co se dá lépe posoudit je spolehlivost...a ta je hrozná (dá se to hodnotit i jinými slovy) s ohledem na lehce spočítané poruchy, počet nasazených motorů a počet penalizací.
Co se výkonosti týče...že Honda zaostává je také zřejmé. O kolik? Složitě specifikovatelné...nemáme moc podle čeho posoudit...Honda tvrdí to, Mclaren zas ono. Že by byla Honda tak kde byl Renault v roce 2014? No nevím...to mi přijde přehnané...
Když se hodnotí výkonost motoru Honda, nečastěji se argumentuje s nízkou maximální rychlostí McLarenů na rovinkách...ale stačí se podívat na tabulky v jednotlivých závodech a pak se to může jevit dost problematicky.
Netvrdím že Honda je na tom nějak skvěle co se výkonosti týče...ale uvidíme příští rok. Mclaren bude mít k dispozici Renault s kterým Redbull vyhrál v Singapuru a byl na druhém a třetím místě na Sepangu. Je na něm aby se ukázal...
Jsem zvědav...
-
hurthys
08:50 12.10.2017 212.24.155.XXXTo není tvrzení Hondy proti tvrzení McLarenu. Některé věci se objektivně posoudit dají a dostupná data ze sezóny ukazují, že McLaren má solidní šasi a Honda výrazně výkonnostně zaostává.
To, že příští rok McLaren nic neokecá, je pravda. Sám jsem zvědav, jestli se budou prát s Red Bullem, nebo zůstanou ve středu pole...-
uzivatel001639
12:32 12.10.2017 89.111.77.XXXNevim, ale kdyby se ty data, daly objektivne posoudit, tak nevznikaji dohady mezi McL-Honda nebo mezi RB-Renault. Objektivne se da vse posoudit jedine kdyz jsou dve staje se stejnym sasim nebo motorem. Takze jedine pristi rok bude mozne objektivne posoudit jaky je rozdil mezi sasim RB a McL. Jak je na tom skutecne Honda se zase nedozvime, protoze to nebude s kym porovnat. Verim, ze Honda pristi rok na rovinkach pojede vyrazne lepe a bude v max. rychlosti cca ve stredu pole. To ale stejne nic nerekne o tom, jestli se zlepsila Honda nebo jde jen o nejak, jinak nastavene sasi.-
hurthys
13:17 12.10.2017 212.24.155.XXXSamozřejmě, že to jde vidět na datech. Jaké dohady? Honda pindá do médií tři roky úplné nesmysly a najednou je máme brát vážně..?
McLaren sám musí vědět nejlépe, jestli má dobré nebo špatné auto. Proč by odcházeli od Hondy, která do týmu sype stovky milionů dolarů? Protože viděj z první ruky, jak jsou Japonci marní a absolutně v ně ztratili důvěru...-
airwar1939
21:43 12.10.2017 176.74.128.XXXOtázka je na kterých datech to je vidět... já žádná data McLarenu ani hondy neviděl. Ale McLaren nějaká data má a dle nich má jedno z nejlepších šasi. Honda má také nějaká data a dle nich je jejich motor na úrovni Renaultu.
A teď kde je pravda?-
hurthys
11:43 13.10.2017 212.24.155.XXXTo, že je Honda špatná a šásko dost dobré, tvrdí spousta insiderů. Stačí aby přišla trať, která je nenáročná na motor a McLaren bojuje v první desítce.
Proč bych měl věřit cokoli Hondě, která se za tři roky absolutně odkopala svojí nekompetentností?-
airwar1939
21:39 15.10.2017 176.74.128.XXXOtázka není čemu věřím... já třeba Hondě nevěřil nic z toho co tvrdí poslední čtyři roky... ale řeč byla o tom, že je to vidět na datech, a ty jsem bohužel opravdu neviděl.
-
-
-
-
-
-
-
-
Poky
20:28 11.10.2017 46.254.64.XXXHonda se klidně muže Renckovi přibližovat, o tom žádná. Klidně může být i kousíček za ním. Ale díky tomu kolik jim ten motor žere, tak nemužou jet kromě kvaldy na plnej výko. Pak by nedojeli do cíle. Ale až vylepšej spotřebu tak jim poskočí i ten výkon a pak se tomu rencku přiblížej. Do té doby o tom můžou jenom mluvit. -
airwar1939
17:52 11.10.2017 176.74.128.XXXJá bych počkal na příští rok, pokud má pravda Hasegawa, bude McLaren výkonnostně +- tam kde byl letos a Torrorosso si také nepohorší, pokud ji nemá, půjde McLaren nahoru a TR do kopru. -
Pikaso
15:24 11.10.2017 77.104.216.XXXNejlepší je se vrátit od 4 roky zpět na začátek sezony 2014 a zavzpomínat na tvrzení zástupců H. Jestli se nepletu, tak tehdy sebevědomě jako dnes pronesli, že vlastně byli připraveni vstoupit do F1 již v tom roce 2014, ale smlouva mezi M a McL jim dala prostor na vylazení spolehlivosti a možnost se soustředit na výkon.
----No nevím, nějak jsem si nevšiml, že by ještě letos jezdil McL s PhJ od M. , ale co vidím každý závod ? H stále jenom ladí spolehlivost , už 5 let.-
uzivatel001890
15:35 11.10.2017 85.239.64.XXXTenkrát se spolu s Mclarenem společně dohodli, že použijí alternativní architekturu pohonné jednotky, která zajistí rozměrové výhody pro šasi. Hlavní důvod byl v tom, že měli obavy, že při stejné architektůře jako má Mercedes by měli problém získat náležitou výhodu.
Výsledek se však nezdařil - a nakonec mají motor stejné koncepce jako ostatní (tedy říkají)
Tamto špatné rozhodnutí však uděli společně, takže za to nemůže jen Honda
Následně jak to tak bývá - vymotat se z problémů chce čas. A Mercedes nelze snadno docvaknout za pár dní.
Nemluvě o tehdejších pravidlech a žetonech, které neumožňovali měnit věci a vyvíjet, což se také projevilo.
Takže Mclaren ať jde do háje s tím bulením a užije si Francouzskou socku jako zákazník-
rock
18:08 11.10.2017 78.45.146.XXXDohodnout se můžou, ale je na straně výrobce šasi, aby tlačil na co nejmenší rozměry a na straně motoráře aby řekl Tak prrr, tohle už nebude fungovat. Jestli Honda neměla nikoho, kdo by praštil do stolu a nechala se natlačit do pokusu o konstrukci nemožného, tak je to jenom a pouze chyba Hondy.-
juras
23:06 11.10.2017 90.177.218.XXXPromiň...ale mám dojem že Mercedes už na rok 2015 zvětšoval turbo a zdaleka nešel cestou zmenšování motoru.
A Ferrari v roce 2014 mělo menší motor který stavělo s ohledem na požadavek jejich konstruktérů šasí kteří chtěli mít výhodu v aerodynamice...což se ukázalo jako chybný krok.
Čím byl úspěšný Redbull v letech 2009-2013? Skvělou aerodynamikou...s tím že motory (atmosférické osmiválce) byly zmrazené a hlavní zbraní limonádnníků byla Neweyho aerodynamika. Když pak Newey ve stejném duchu připravil auto na rok 2014...a namontovali do něj novej hybridní Renault...to auto v prvních testech ani nejezdilo...protože mělo obrovskej problém s chlazením.
Takže ano, Honda neměla přistoupit na ultra malej a přitom super výkonej motor...ale přijde mi že Mclaren mající roční zkušenost s nejlepším hybridním motorem od Merglu a sledující potíže Ferrari a Redbullu udělal monhem větší chybu...že je do konceptu zero vůbec tlačil. Ale je to samozdřejmě jen můj názor...-
-
airwar1939
23:23 12.10.2017 176.74.128.XXXTo by ovšem svědčilo o tom že první verzi motoru Honda dělali totální diletanti, protože i člověk se základními znalostmi fyziky a kinetiky by pochopil že motor s malým turbem a malým MGU-H nemůže dosáhnout takovou účinnost rekuperace tepelné energie, jako motor s velkým turbem a velkým MGU-H.-
Petr
18:50 14.10.2017 78.157.167.XXXTak ono se to na fórech dobře označuje ostatní za totální diletanty, navíc při zpětném pohledu. Ale vzhledem k tomu, že u Hondy dělají chytří lidé, bych byl s takovými soudy opatrný. Honda přiznala svou chybu i velký prostor, který od McLarenu tehdy dostala. McLaren nikdy neobviňovala - kromě několika trollů šířících na fórech lži.
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek