DISKUZE K ČLÁNKU Force India upozorňuje na porušování pravidel. Co udělá FIA s vysoušením startovního roštu?

Provozní ředitel Force Indie Otmar Szafnauer upozorňuje na porušování předpisů některými týmy, které v Sepangu kolem svých vozů vysoušely startovní rošt, aby mohly na vlhké trati lépe odstartovat.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Force India upozorňuje na porušování pravidel. Co udělá FIA s vysoušením startovního roštu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 03.10.2017 00:02 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Situs (Hlasovali 2 lidé) 02.10.2017 11:50
Pravidla jsou pravidla a pokud FIA není schopna… »
» uzivatel001639 (Hlasoval 1 člověk) 02.10.2017 09:29
Jestli to pravidla zakazuji, mel by prijit trest,… »
» Lahva (Hlasoval 1 člověk) 02.10.2017 09:34
Přesně. Zabavit vysoušeče a vrátit na konci… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Je to další level toho, jak se dodržují pravidla. Nedodržuje se jízda po trati - když se na některých tratích může jezdit prakticky mimo dráhu a FIA to netrestá, tak se nedivme že to týmy začínají zkoušet i jinde. Kdyby měla FIA autoritu a striktně trvala na dodržování pravidel, nikoho by nenapadlo to zkoušet. Vzhledem k tomu, že současné vedení FIA je sbírka senilních staříků, kteří kvůli teplému místečku jsou schopni ledacos přehlídnout, je jasné že až na to někdo upozorní, bude se to řešit. A to je špatně.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Pravidla jsou pravidla a pokud FIA není schopna či ochotna je nezaujatě implementovat v praxi tak podkopává jen svou autoritu. Na mě poslední dobou FIA působí šaškovsky ještě více než kdy předtím, a ten pan Budkowski nebo kdo to je to bude asi poslední kapka kdy je budu mít již jen za neschopné a zkorumpované lemply.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • mi88ki

    mi88ki

    165.72.200.XXX
    Z druhé strany se taky někdy stává, že jezdec vyfasuje startovní pozici v louži, zatímco druhý startuje na "suchoučku". Nevím jak to bylo v Malajsii, ale taky je klidně možné, že FI to nevysoušela jenom proto, že měli štěstí a v žádné louži nestáli. To mi taky nepřijde fér a proto bych povolil vysoušení tratě všem, bylo by to spravedlivější a trochu by to narovnalo případné rozdíly v přilnavosti mezi jednotlivými pozicemi.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001639

      uzivatel001639

      89.111.73.XXX
      Ma tym sledovat trat a kvaldu zajet tak aby stal kde potrebuje 12
      Pokud proste neco vyfasujes je to smula, ale to plati obecne u vseho. To uz muzem prehanet a tvrdit, ze ten kdo startuje na strane zatacky ma vyhodu, kterou mit nema 12

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • mi88ki

        mi88ki

        165.72.200.XXX
        By si mluvil jinak, kdyby si v té louži skutečně stál a všude okolo suchoučko 03

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel001639

          uzivatel001639

          89.111.77.XXX
          Minus neni odemne, ale mas pravdu, ze bych mluvil jinak. To je jasny, ale pravidla jsou take jasny 03

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • mi88ki

            mi88ki

            89.176.59.XXX
            OK. Mechanik si lehne pod auto, že chce něco zkontrolovat, dobře se oblékne a tím nasaje vodu pod vozem. Jak to budeš řešit, když jsou podle tebe pravidla jasná?

            Teď trochu odbočím. Před lety se u nás odehrála nehoda, kde jeden řidič nedal na křižovatce bez dopravního značení přednost zprava. Jenže při šetření se zjistilo, že ten co měl mít přednost zprava přijel po cestě, která vedla od parkoviště nákupního centra a tím se vše změnilo. Dle katastrální mapy se jednalo o soukromý pozemek a onen řidič neměl právo na přednost zprava, protože přijížděl z neveřejné komunikace. Takže podle pravidel, za to mohl ten, který očekával, že dostane přednost zprava, neměl nárok na úhradu z povinného ručení a ještě dostal pokutu. Zřejmě si měl před vyjetím prostudovat katastrální mapu. Tím chci jenom říci, že někdy je potřeba pravidla pozměnit, když nejsou férová.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      Duncan66

      89.29.32.XXX
      Jde o to, ze pravidla by se snad mela dodrzovat, nebo by se mela zmenit. Vitez kvalifikace si taky nemuze vybrat stranu, ze ktere bude startovat a na nekterych tratich startuje ze spinave stopy a ma tedy nevyhodu. A skoro kazdy zavod ma 10 jezdcu nevyhodu na startu, kdyz startuji ze spinavejsi stopy, nez jejich konkurenti a presto si nepamatuju, ze by nekdy nabehla ceta uklizecu a pogumovavacu a danou nevyhodu napravili 13

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • mi88ki

        mi88ki

        165.72.200.XXX
        Vzpomínám si, že problém se stranou měl i Senna, tuším, že to bylo v Suzuce. A myslím si, že nebrečel jen tak pro nic za nic. Zkrátka on jako profík věděl, že je pravá nepoužívaná strana daleko horší než levá a že nemá kvůli tomu šanci udržet na startu Prosta za sebou. Takže byl svým způsobem potrestán za to ,že byl kvaldě rychlejší a protože nějaký hňup ve FIA to takhle blbě určil.

        Souhlasím, že pravidla se musí dodržovat, ale pokud se dají vylepšit, tak proč tomu bránit? Povolením, to bude více spravedlivé i když nebudou rovné podmínky na startovním stání. Když to posunu ad absurdum, tak když tam bude louže, tak jako mechanik schválně spadnu a vyválím se v té louži a pak budu tvrdit, že to byla jen nehoda, hlavně že bude vysušeno ... Nebo budu jako foukat do motoru a přitom budu foukat trochu pod auto ... Dokud tam mají přístup mechanici, tak se každý bude snažit "trochu pomoci" 03

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Duncan66

          Duncan66

          89.29.32.XXX
          Tady ja nevinim tymy, uplne chapu, ze kazdy se snazi maximalizovat svoje sance do zavodu. Me naopak znovu prekvapuje, ze takovahle vec davno neni osetreba v pravidlech, nebo CH.W. nedal tymum davno jasne najevo, ze v takovych pripadech se pripadne vysouseni bude tolerovat. Na to, kolik prachu v F1 lita mi lidi z FIA a rizeni zavodu obcas prijdou jako naprosti amatersti diletanti.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    77.48.94.XXX
    to přeci není žádná novinka. dokonce si matně vzpomínám, že byl kdysi kdosi popotahován za to, že vysoušel své stání v pitline, aby se po výměně gum monopost lépe odlepil. a teď najednou objevili ameriku 05

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • badys

    badys

    46.13.68.XXX
    Že výklad , co je závodní tratí nerčují pravidla , ale CH.W. na svém posouzení jsem si už zvykl , ale ted vidím , že ani další jasné porušování pravidel není trestáno. Je to špatný a většinou se to vrátí k neprospěchu všech.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Vypadá to že některá pravdidla jsou jen proto aby se porušovala a vytrestala poctivé "blbce" 17

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001639

      uzivatel001639

      89.111.77.XXX
      Trochu mi vadi, ze kdyz jsou pravidla jasna, tak pak prijde jen napomenuti. To ze je ovlivnen treba vysledek cele sezony uz nikoho netrapi. No kdyz je potreba ten vysledek, tak se vlastne neda nic delat 12 07 20

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • jon

    jon

    194.228.59.XXX
    Tak já už ty joudy od FIA nechápu. Force India na to upozorňuje a zástupci FIA o tom pravidle asi slyšeli poprvé. Tak si vezmou týden na rozmyšlenou, aby byla poctivost po zásluze potrestána tím, že viníky nechají a v klidu si o tom popovídáme někde jinde.
    Někdo před časem zmiňoval, že jury na závodech je komedie, že to je jen parta kamarádů Todta, která si jede užít velkou cenu. Měl pravdu ...

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001639

    uzivatel001639

    89.111.73.XXX
    Jestli to pravidla zakazuji, mel by prijit trest, jinak je to komedie. Nejake napomenuti, mi neprijde uplne fer.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama