DISKUZE K ČLÁNKU McLaren je ochotný vzdát se svého bonusu v zájmu spravedlivější F1. Jak zareaguje Ferrari?

McLaren je otevřený vůči kompromisu ve finančních odměnách. Je ochoten si nechat sáhnout na svůj bonus v rámci spravedlivějšího rozdělení příjmů ve Formuli 1. Jak na to zareagují další velké týmy?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: McLaren je ochotný vzdát se svého bonusu v zájmu spravedlivější F1. Jak zareaguje Ferrari?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 42, poslední 30.09.2017 16:20 Vložte komentář

Nejlepší názory

» rock (Hlasovali 4 lidé) 27.09.2017 12:35
Ono to možná bude tím, že v F1 je -s trochou… »
» jumpman (Hlasovali 3 lidé) 27.09.2017 09:20
Takže mcl už teče do bot? Doufá, že když se vzdá… »
» Duncan66 (Hlasovali 3 lidé) 27.09.2017 11:48
Tak roli hraje urcite i to, ze Ferrarri dostava… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • juras

    juras

    90.177.218.XXX
    Co se týče přerozdělování peněz v F1...je to nejhorší mínus co tam je.
    Nechápu jak můžou fanoušci Ferrari obhajovat ten nestydatej balík peněz co jejich milovaný tým dostává...

    Nejsem proti tomu aby Ferrari jako ikona F1 dostávalo peníze (za svůj historický přínos F1, za svou dlouhodobou účast, za počet odjetých závodů), ale je přece naprosto nemorální aby tenhle bonus byl větší jak rozpočet nejchudších týmů.

    Nejspravedlivější by bylo vyplácet peníze za počet odjetých závodů, za počet titulů...když už. I tak by na tom Ferrari bylo nejlépe...

    Ovšem žít z historie není správné...důležitá je současnost.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • juras

    juras

    90.177.218.XXX
    McLaren to bude mít hodně těžké...spolupráce s Hondou byla sice "zlým snem", ale Mek byl v pozici továrního týmu. Spojenectví s Hondou mu umožňovalo pracovat na stejné úrovni jako současné nejlepší tři týmy. Jistě, výsledky neodpovídali a ze sportovního hlediska to bylo špatné...

    Ovšem zdá se že málokdo si uvědomuje že Mclaren je nyní v pozici kdy si polepšil co se týče motoru, ale přišel o nezanedbatelný finanční příspěvek Hondy a motory a část technické podpory zadarmo. Za motory Renault bude muset zaplatit, rozdíl ve finanční rozvaze bude zásadní.

    Příští rok bude klíčový, Mclaren má před sebou 3 roky s Renaultem a příští rok se musí zvednout...musí získat sponzory, podle mě majitelé týmu můžou jistou dobu tým dotovat, ale z dlouhodobého pohledu musí mít tým pokud chce zůstat mezi nejlepšími silné sponzory a musí se umístit v popředí výsledkové listiny protože i tím získá značné finanční prostředky.

    Rád bych se mýlil, ale fanoušci Mclarenu kteří si myslí že rozchod s Hondou byla nejlepší věc co mohl Mclaren udělat dost možná v následujících letech krutě vystřízliví...jako fanoušek Williamsu vím o čem mluvím.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Face

    Face

    90.179.37.XXX
    Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Je zajímavá jedna věc. Ty bonusy pobírají celkem čtyři týmy, ale apeluje se pouze na Ferrari. Mám tomu rozumět tak, že ty další týmy už daly najevo, že se těch bonusů vzdají, nebo je dopředu jasné, že Mercedes a Red Bull se těch bonusů vzdát nehodlají? Pohled z druhé strany - F1 je v prvé řadě byznys. O sport tady jde až na druhém místě, i když se deklaruje pravý opak. Je zájem dotáhnout na tribuny co nejvíce diváků. A když se pak člověk podívá na obsazené tribuny, nejvíce diváků je oblčeno v bundy a čepice právě těch čtyř týmů, které pobírají bonusy. Pokud tyto týmy dělají F1 tak velkou propagaci, proč by za to neměly být oceněny? Proč by Ferrari nemělo dostat bonus za to, že jeho historie prakticky kopíruje historii F1? Je to prakticky sedmdesát let a za to mu ten bonus právem náleží.

    + 2 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001639

      uzivatel001639

      89.111.77.XXX
      Asi souhlas, ale jde o to, ze by meli byt nejaka pravidla pro bonusy. Aby i ostatni tymy mohly casem neco ziskavat, pokud budou v F1 dostatecne dlouho nebo budou delat dobrou propagaci. take by ty bonusy meli mit urcitou vysi. Nejsem si jist jestli tech 100 mil dolaru co dostane Ferrari je to apravne rozdeleni. Jestli FI hospodari se 100mil, tak ten bonus mi prijde trochu neprimereny. Takova FI a i ostatni tymy tam delaji krovi, ale bez nich by zavody nebyly atraktivni a sledovanost by se snizila. Asi bych daval bonus vsem tymum dle let jake stravili v F1.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Pokud by to bylo podle počtu let, tak by asi Ferrari dostalo ještě více, protože když to spočítám, tak jejich počet strávených let se skoro blíží počtu let strávených v F1 všemi ostatními týmy pobírajícími bonusy. Pokud tedy počítám tým a ne to, že výrobce někomu někdo dodával pro vůz F1 motory a jiné součásti.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mr.B

          Mr.B

          188.92.14.XXX
          Měl by to být bonus, tedy určité přilepšení. Ne však příspěvek převyšující celé rozpočty několika týmů.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pepan

            Pepan

            89.24.157.XXX
            S tím souhlasím, na druhé straně tyto týmy by měly F1 reprezentovat a ne jak to udělal tuším Manor předloni, kdy na první závod přijeli s auty, která nebyla schopna startu jenom proto, aby skásli Bernieho za startovné. Ani jednou nevyjeli nejen v tréninku, ale ani v závodě a v kuloárech se šuškalo, že k těm autům neměli ani software. Takže si udělali do Austrálie výlet, který jim vedení F1 zacálovalo a pro závod ani nehnuli prstem.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • Pikaso

          Pikaso

          77.104.216.XXX
          No osobně nevím jak dlouho onen "věrnostní" příspěvek F dostává, ale každopádně je ostuda, že s takovýma penězma proti ostatním jenom tak v posledních letech paběrkují. Navíc otázka zní úplně jinak. Není F ve F1 právě jenom kvůli tomuto trapnému a pro mě osobně neodůvodněnému příspěvku ??? Když se objektivně podíváme na rozpočty týmů je jasné proč je nejvíce fandů F,M,RbR a McL. Podle mě jenom proto, že dostávají ty obrovský peníze proti ostatním. To se pak dělají auta a reklamní předměty, když provoz týmu vlastně zaplatí někdo jiný a já mám svoje vlastní prostředky navíc. Docela by mě zajímalo, kolik dalších peněz ve skutečnosti ony týmy do F1 dají, jestli vůbec nějaké !!!!
          ----
          Už jsem to psal stokrát, tyhle peníze by se prostě měli dělit rovným dílem a právě ty silné týmy by měli být první, kteří to budou prosazovat. Právě M, McL, F a RbR by měli být těm malým, kteří skoro každý rok řeší existenční problémy věděční, protože díky nim se F1 ještě dnes jezdí. A ani výhružky, že tam zůstanou jenom ty silné týmy a budou mít 3 nebo dokonce 4 auta nejsou nakonec řešením. Podívejte se všude okolo, DTM, Ralye a mnoho dalších sérií umírá právě na tom, že je tam malá konkurence díky špatně přerozdělovaným penězům. DTM už asi nebude a v Ralye to změnili a automobilky přibývají a začíná to být opět skvělé a hlavně zábavné závodění, kde může vyhrát minimálně 8 různých aut. Kdyby to neudělali mohli MS v Ralye zavřít a jezdit jenom se soukromníky.
          Už bych snad jenom doplnil, že bych osobně ve F1 asi nedělal žádné stropy, měla by to být špička motorosportu a ať každý utratí co chce ze svého, ale peníze z televizních práv a další by měli rozdělit stejným dílem všem. Bez poražených nejsou vítězové a už vidím jak by ještě dnes po letech 2010 až 2013 byl třeba M ve F1 a dělal dnes tituly, kdyby tam nebyly malé "poražené" týmy, byl by to v uvedených letech právě M, který by byl poslední a už vidím jak slavná automobilka riskuje své jméno. Dnes by tam prostě nebyly a 3, skoro 4 tituly by nebyly a F1 asi taky dlouho ne.

          + 1 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            89.111.73.XXX
            to, že nechápeš zřejmé, neznamená, že je ostuda, že má ferrari bonus! Uvědom si, že eklák dokázal v podstatě z ničeho vytřískat peníze, které alespoň z části vracel týmům. A nepochybuj o tom, že by eklák pustil o halíř víc než by musel. Jelikož smlouvu s ferrari nikdo neviděl, tak bych se nedivil, kdyby značná část tohoto bonusu byla dána exkluzivitou účasti ferrari. V minulosti se ferrari účastnilo spousty dalších serií, ale v současnosti je výhradně v F1. Proč asi? Myslíš, že by se jim nevyplatilo postavit tým do indy? Vždyť USA je pro ferrari největším trhem a přesto se nesnaží o učast, přestože v minulosti se různých serií v USA jako továrna účastnili.
            Stejně tak si eklák uvědomoval, co dělá F1 tím čím je. Bez historie by to byla pouze další nudná formulová serie, tím že se závodů účastní týmy jako ferrari, mclaren, williams, to dělá exkluzivitu F1 a tím je daná i sledovanost. Každý tým co do F1 vstoupí chce bojovat s těmito zavedenými tými. Proto dostávají bonusy za věrnost. Jenže problém je v tom, že interpretace je taková, že bonusy má pouze ferrari, jenže tak to není. V podstatě každý tým, který se účastní F1 alespoň 3 roky, tak dostane nějaké prize money, takže to v žádném případě není tak, že všechno shrábne ferrari a zbytek pole utře nos.

            + 2 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Pepan

            Pepan

            89.24.157.XXX
            O výsadním postavení Ferrari hovoří i jejich právo veta. Žádný jiný tým to nemá.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • Ligier

        Ligier

        178.255.168.XXX
        Bonus za umístění je a proč ne. Za dlouhověkost? Proč. F1 je zatím dobrá značka a týmy přichází a odchází (Tyrrell, Brabham a další) Osobně věřím že vyměnit všechny týmy a jezdit jiné tak diváky skoro neovlivní...

        + 0 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      Duncan66

      89.29.32.XXX
      Tak roli hraje urcite i to, ze Ferrarri dostava vice, nez vsechny ostatni tymy dohromady 03 Nikdy jsem tu protekci nechapal a je to jenom dalsi dukaz porkivenosti tohoto radoby sportu.

      + 3 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        37.188.241.XXX
        Ono to možná bude tím, že v F1 je -s trochou nadsázky- dýl než všechny ostatní týmy dohromady, fanoušků má -pravděpodobně bez nadsázky- víc než všechny ostatní týmy dohromady a díky tomu taky generuje pořadateli větší zisk (na sledovanosti a zájmu sponzorů) větší zisk než všechny ostatní týmy dohromady.

        btw Sport? F1? Ale ne, ani v nejmenším. To by musela být spousta věcí jinak, až revolučně jinak...

        + 4 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pepan

          Pepan

          89.24.157.XXX
          Já souhlasím, ale určitě chytneš i záporné palce. 01

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Pikaso

          Pikaso

          77.104.216.XXX
          Palec sem ti nedal, protože s půlkou souhlasím a s půlkou ne. Ale dá se říci, že to jenom konstatuješ a není jasné jestli jsi pro nebo ne. No a k nesouhlasné části jsem vlastní otázku položil výše ??? Není F ve F1 tak dlouho právě díky těm bonusům ???

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pepan

            Pepan

            89.24.157.XXX
            Ty bonusy se vyplácejí relativně krátkou dobu. Ferrari je tam proto, že chce ukázat že jejich auta jsou sportovní.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              89.111.73.XXX
              ferrari by mohlo dokazovat, že jejich auta jsou "sportovní" v podstatě v jakékoliv serii, jenže ferrari začalo prodávat auta proto, aby dokázalo financovat svoje závodní aktivity a já věřím tomu, že nemalá část bonusu je dána exkluzivní účastí ferrari pouze v F1. Je to určitě oboustraně výhodné

              + 0 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • rock

            rock

            37.188.241.XXX
            Pokud beru šampionát F1 jako obchodní případ, tak jsem samozřejmě pro. Šampionát je v privátním vlastnictví, promotér dělá, co mu vynáší, podporuje slepici snášející zlatá vejce. Naprosto ho chápu. Nota bene když případný odchod té slepice do hypotetické konkurenční série by šampionátu taky mohl zlomit vaz.

            Pokud jde o sportovní stránku, jsem těžce proti. Ale pokud by se měla do F1 vůbec nějaká sportovní stránka vrátit, chtělo by to velmi brutální změny. Ovšem ty, které si představuji, by asi šly proti samotné DNA F1, protože tam vždycky platilo, že malí a střední měli šanci jenom tehdy, když se o F1 nezajímali velcí hráči. A ta éra podle mne skončila v okamžiku, kdy Bernie zajistil celosvětové TV pokrytí. To je něco, co velký hráče přitahuje silou neodolatelnou.

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • Freki

          Freki

          90.182.221.XXX
          Takže pokud by se vrátil Lotus měl by dostat historický bonus?

          Fanoušci chtějí vidět tu nejlepší techniku, piloty, vysokou vyrovnanost výkonu všech týmu, atd.
          A bez širokého, vyrovnaného pole závodních aut to nebude. Toto je cíl a pokud k němu chtějí dojít přes jiné přerozdělování peněz z televizních práv je to možnost. Naštěstí se týmu neurčuje pohlaví, jinak by to dopadlo jako v tenise (stejné prize money na grandslamu pro holky i kluky).

          Tam by se měli určit (prodávat) TV práva, vstupenky, atd zvlášť. Pak by se vzalo určitě procento ze zisku a určila by se dotace pro chlapy a ženský. Už vzhledem k počtu setů a tím i čau na kurtu.

          U F1 by se mohla vzít průměrná rychlost na závod a tým a třeba co desetina to - procenta dolů z celkového budgetu, dále počet odjetých km, atd
          Stejně tak je důležité zda tým dělá vývoj nebo kupuje loňské motory od Ferrari.

          Je pro mě rozdíl pokud se jezdci perou o poslední bodovaný místo nebo jezdí o 3 vteřiny na kolo pomaleji.

          Ještě by mě zajímalo nakolik se F, MB vrátí peníze z vývoje z F1 v běžných produkčních autech.
          A zda poznatky týmů, který nejsou tovární, získané v F1 někde v produkčních vozech zpeněží.

          Sry, je to trochu guláš, ale píšu z mobilu tak na úpravy kašlu, díky

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama