DISKUZE K ČLÁNKU McLaren je ochotný vzdát se svého bonusu v zájmu spravedlivější F1. Jak zareaguje Ferrari?
McLaren je otevřený vůči kompromisu ve finančních odměnách. Je ochoten si nechat sáhnout na svůj bonus v rámci spravedlivějšího rozdělení příjmů ve Formuli 1. Jak na to zareagují další velké týmy?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: McLaren je ochotný vzdát se svého bonusu v zájmu spravedlivější F1. Jak zareaguje Ferrari?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
juras
11:47 30.09.2017 90.177.218.XXXCo se týče přerozdělování peněz v F1...je to nejhorší mínus co tam je.
Nechápu jak můžou fanoušci Ferrari obhajovat ten nestydatej balík peněz co jejich milovaný tým dostává...
Nejsem proti tomu aby Ferrari jako ikona F1 dostávalo peníze (za svůj historický přínos F1, za svou dlouhodobou účast, za počet odjetých závodů), ale je přece naprosto nemorální aby tenhle bonus byl větší jak rozpočet nejchudších týmů.
Nejspravedlivější by bylo vyplácet peníze za počet odjetých závodů, za počet titulů...když už. I tak by na tom Ferrari bylo nejlépe...
Ovšem žít z historie není správné...důležitá je současnost.
-
juras
11:37 30.09.2017 90.177.218.XXXMcLaren to bude mít hodně těžké...spolupráce s Hondou byla sice "zlým snem", ale Mek byl v pozici továrního týmu. Spojenectví s Hondou mu umožňovalo pracovat na stejné úrovni jako současné nejlepší tři týmy. Jistě, výsledky neodpovídali a ze sportovního hlediska to bylo špatné...
Ovšem zdá se že málokdo si uvědomuje že Mclaren je nyní v pozici kdy si polepšil co se týče motoru, ale přišel o nezanedbatelný finanční příspěvek Hondy a motory a část technické podpory zadarmo. Za motory Renault bude muset zaplatit, rozdíl ve finanční rozvaze bude zásadní.
Příští rok bude klíčový, Mclaren má před sebou 3 roky s Renaultem a příští rok se musí zvednout...musí získat sponzory, podle mě majitelé týmu můžou jistou dobu tým dotovat, ale z dlouhodobého pohledu musí mít tým pokud chce zůstat mezi nejlepšími silné sponzory a musí se umístit v popředí výsledkové listiny protože i tím získá značné finanční prostředky.
Rád bych se mýlil, ale fanoušci Mclarenu kteří si myslí že rozchod s Hondou byla nejlepší věc co mohl Mclaren udělat dost možná v následujících letech krutě vystřízliví...jako fanoušek Williamsu vím o čem mluvím. -
Face
09:31 28.09.2017 90.179.37.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze. -
Pepan
09:55 27.09.2017 89.24.157.XXXJe zajímavá jedna věc. Ty bonusy pobírají celkem čtyři týmy, ale apeluje se pouze na Ferrari. Mám tomu rozumět tak, že ty další týmy už daly najevo, že se těch bonusů vzdají, nebo je dopředu jasné, že Mercedes a Red Bull se těch bonusů vzdát nehodlají? Pohled z druhé strany - F1 je v prvé řadě byznys. O sport tady jde až na druhém místě, i když se deklaruje pravý opak. Je zájem dotáhnout na tribuny co nejvíce diváků. A když se pak člověk podívá na obsazené tribuny, nejvíce diváků je oblčeno v bundy a čepice právě těch čtyř týmů, které pobírají bonusy. Pokud tyto týmy dělají F1 tak velkou propagaci, proč by za to neměly být oceněny? Proč by Ferrari nemělo dostat bonus za to, že jeho historie prakticky kopíruje historii F1? Je to prakticky sedmdesát let a za to mu ten bonus právem náleží.-
uzivatel001639
10:08 27.09.2017 89.111.77.XXXAsi souhlas, ale jde o to, ze by meli byt nejaka pravidla pro bonusy. Aby i ostatni tymy mohly casem neco ziskavat, pokud budou v F1 dostatecne dlouho nebo budou delat dobrou propagaci. take by ty bonusy meli mit urcitou vysi. Nejsem si jist jestli tech 100 mil dolaru co dostane Ferrari je to apravne rozdeleni. Jestli FI hospodari se 100mil, tak ten bonus mi prijde trochu neprimereny. Takova FI a i ostatni tymy tam delaji krovi, ale bez nich by zavody nebyly atraktivni a sledovanost by se snizila. Asi bych daval bonus vsem tymum dle let jake stravili v F1.-
Pepan
11:10 27.09.2017 89.24.157.XXXPokud by to bylo podle počtu let, tak by asi Ferrari dostalo ještě více, protože když to spočítám, tak jejich počet strávených let se skoro blíží počtu let strávených v F1 všemi ostatními týmy pobírajícími bonusy. Pokud tedy počítám tým a ne to, že výrobce někomu někdo dodával pro vůz F1 motory a jiné součásti.-
-
Pepan
13:34 27.09.2017 89.24.157.XXXS tím souhlasím, na druhé straně tyto týmy by měly F1 reprezentovat a ne jak to udělal tuším Manor předloni, kdy na první závod přijeli s auty, která nebyla schopna startu jenom proto, aby skásli Bernieho za startovné. Ani jednou nevyjeli nejen v tréninku, ale ani v závodě a v kuloárech se šuškalo, že k těm autům neměli ani software. Takže si udělali do Austrálie výlet, který jim vedení F1 zacálovalo a pro závod ani nehnuli prstem.
-
-
Pikaso
13:29 27.09.2017 77.104.216.XXXNo osobně nevím jak dlouho onen "věrnostní" příspěvek F dostává, ale každopádně je ostuda, že s takovýma penězma proti ostatním jenom tak v posledních letech paběrkují. Navíc otázka zní úplně jinak. Není F ve F1 právě jenom kvůli tomuto trapnému a pro mě osobně neodůvodněnému příspěvku ??? Když se objektivně podíváme na rozpočty týmů je jasné proč je nejvíce fandů F,M,RbR a McL. Podle mě jenom proto, že dostávají ty obrovský peníze proti ostatním. To se pak dělají auta a reklamní předměty, když provoz týmu vlastně zaplatí někdo jiný a já mám svoje vlastní prostředky navíc. Docela by mě zajímalo, kolik dalších peněz ve skutečnosti ony týmy do F1 dají, jestli vůbec nějaké !!!!
----
Už jsem to psal stokrát, tyhle peníze by se prostě měli dělit rovným dílem a právě ty silné týmy by měli být první, kteří to budou prosazovat. Právě M, McL, F a RbR by měli být těm malým, kteří skoro každý rok řeší existenční problémy věděční, protože díky nim se F1 ještě dnes jezdí. A ani výhružky, že tam zůstanou jenom ty silné týmy a budou mít 3 nebo dokonce 4 auta nejsou nakonec řešením. Podívejte se všude okolo, DTM, Ralye a mnoho dalších sérií umírá právě na tom, že je tam malá konkurence díky špatně přerozdělovaným penězům. DTM už asi nebude a v Ralye to změnili a automobilky přibývají a začíná to být opět skvělé a hlavně zábavné závodění, kde může vyhrát minimálně 8 různých aut. Kdyby to neudělali mohli MS v Ralye zavřít a jezdit jenom se soukromníky.
Už bych snad jenom doplnil, že bych osobně ve F1 asi nedělal žádné stropy, měla by to být špička motorosportu a ať každý utratí co chce ze svého, ale peníze z televizních práv a další by měli rozdělit stejným dílem všem. Bez poražených nejsou vítězové a už vidím jak by ještě dnes po letech 2010 až 2013 byl třeba M ve F1 a dělal dnes tituly, kdyby tam nebyly malé "poražené" týmy, byl by to v uvedených letech právě M, který by byl poslední a už vidím jak slavná automobilka riskuje své jméno. Dnes by tam prostě nebyly a 3, skoro 4 tituly by nebyly a F1 asi taky dlouho ne.-
jumpman
20:29 27.09.2017 89.111.73.XXXto, že nechápeš zřejmé, neznamená, že je ostuda, že má ferrari bonus! Uvědom si, že eklák dokázal v podstatě z ničeho vytřískat peníze, které alespoň z části vracel týmům. A nepochybuj o tom, že by eklák pustil o halíř víc než by musel. Jelikož smlouvu s ferrari nikdo neviděl, tak bych se nedivil, kdyby značná část tohoto bonusu byla dána exkluzivitou účasti ferrari. V minulosti se ferrari účastnilo spousty dalších serií, ale v současnosti je výhradně v F1. Proč asi? Myslíš, že by se jim nevyplatilo postavit tým do indy? Vždyť USA je pro ferrari největším trhem a přesto se nesnaží o učast, přestože v minulosti se různých serií v USA jako továrna účastnili.
Stejně tak si eklák uvědomoval, co dělá F1 tím čím je. Bez historie by to byla pouze další nudná formulová serie, tím že se závodů účastní týmy jako ferrari, mclaren, williams, to dělá exkluzivitu F1 a tím je daná i sledovanost. Každý tým co do F1 vstoupí chce bojovat s těmito zavedenými tými. Proto dostávají bonusy za věrnost. Jenže problém je v tom, že interpretace je taková, že bonusy má pouze ferrari, jenže tak to není. V podstatě každý tým, který se účastní F1 alespoň 3 roky, tak dostane nějaké prize money, takže to v žádném případě není tak, že všechno shrábne ferrari a zbytek pole utře nos.
-
-
-
-
-
rock
12:35 27.09.2017 37.188.241.XXXOno to možná bude tím, že v F1 je -s trochou nadsázky- dýl než všechny ostatní týmy dohromady, fanoušků má -pravděpodobně bez nadsázky- víc než všechny ostatní týmy dohromady a díky tomu taky generuje pořadateli větší zisk (na sledovanosti a zájmu sponzorů) větší zisk než všechny ostatní týmy dohromady.
btw Sport? F1? Ale ne, ani v nejmenším. To by musela být spousta věcí jinak, až revolučně jinak...-
Pikaso
13:42 27.09.2017 77.104.216.XXXPalec sem ti nedal, protože s půlkou souhlasím a s půlkou ne. Ale dá se říci, že to jenom konstatuješ a není jasné jestli jsi pro nebo ne. No a k nesouhlasné části jsem vlastní otázku položil výše ??? Není F ve F1 tak dlouho právě díky těm bonusům ???-
-
jumpman
20:33 27.09.2017 89.111.73.XXXferrari by mohlo dokazovat, že jejich auta jsou "sportovní" v podstatě v jakékoliv serii, jenže ferrari začalo prodávat auta proto, aby dokázalo financovat svoje závodní aktivity a já věřím tomu, že nemalá část bonusu je dána exkluzivní účastí ferrari pouze v F1. Je to určitě oboustraně výhodné
-
-
rock
15:52 27.09.2017 37.188.241.XXXPokud beru šampionát F1 jako obchodní případ, tak jsem samozřejmě pro. Šampionát je v privátním vlastnictví, promotér dělá, co mu vynáší, podporuje slepici snášející zlatá vejce. Naprosto ho chápu. Nota bene když případný odchod té slepice do hypotetické konkurenční série by šampionátu taky mohl zlomit vaz.
Pokud jde o sportovní stránku, jsem těžce proti. Ale pokud by se měla do F1 vůbec nějaká sportovní stránka vrátit, chtělo by to velmi brutální změny. Ovšem ty, které si představuji, by asi šly proti samotné DNA F1, protože tam vždycky platilo, že malí a střední měli šanci jenom tehdy, když se o F1 nezajímali velcí hráči. A ta éra podle mne skončila v okamžiku, kdy Bernie zajistil celosvětové TV pokrytí. To je něco, co velký hráče přitahuje silou neodolatelnou.
-
-
Freki
17:19 27.09.2017 90.182.221.XXXTakže pokud by se vrátil Lotus měl by dostat historický bonus?
Fanoušci chtějí vidět tu nejlepší techniku, piloty, vysokou vyrovnanost výkonu všech týmu, atd.
A bez širokého, vyrovnaného pole závodních aut to nebude. Toto je cíl a pokud k němu chtějí dojít přes jiné přerozdělování peněz z televizních práv je to možnost. Naštěstí se týmu neurčuje pohlaví, jinak by to dopadlo jako v tenise (stejné prize money na grandslamu pro holky i kluky).
Tam by se měli určit (prodávat) TV práva, vstupenky, atd zvlášť. Pak by se vzalo určitě procento ze zisku a určila by se dotace pro chlapy a ženský. Už vzhledem k počtu setů a tím i čau na kurtu.
U F1 by se mohla vzít průměrná rychlost na závod a tým a třeba co desetina to - procenta dolů z celkového budgetu, dále počet odjetých km, atd
Stejně tak je důležité zda tým dělá vývoj nebo kupuje loňské motory od Ferrari.
Je pro mě rozdíl pokud se jezdci perou o poslední bodovaný místo nebo jezdí o 3 vteřiny na kolo pomaleji.
Ještě by mě zajímalo nakolik se F, MB vrátí peníze z vývoje z F1 v běžných produkčních autech.
A zda poznatky týmů, který nejsou tovární, získané v F1 někde v produkčních vozech zpeněží.
Sry, je to trochu guláš, ale píšu z mobilu tak na úpravy kašlu, díky
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek