DISKUZE K ČLÁNKU McLaren je ochotný vzdát se svého bonusu v zájmu spravedlivější F1. Jak zareaguje Ferrari?

McLaren je otevřený vůči kompromisu ve finančních odměnách. Je ochoten si nechat sáhnout na svůj bonus v rámci spravedlivějšího rozdělení příjmů ve Formuli 1. Jak na to zareagují další velké týmy?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: McLaren je ochotný vzdát se svého bonusu v zájmu spravedlivější F1. Jak zareaguje Ferrari?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 42, poslední 30.09.2017 16:20 Vložte komentář

Nejlepší názory

» rock (Hlasovali 4 lidé) 27.09.2017 12:35
Ono to možná bude tím, že v F1 je -s trochou… »
» jumpman (Hlasovali 3 lidé) 27.09.2017 09:20
Takže mcl už teče do bot? Doufá, že když se vzdá… »
» Duncan66 (Hlasovali 3 lidé) 27.09.2017 11:48
Tak roli hraje urcite i to, ze Ferrarri dostava… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Duncan66

Duncan66

193.179.208.XXX
Prave diky tomu, ze je Ferrarri diky F1 znamejsi a ma nejvice fandu, tak ji to rpeci logicky generuje nejvice penez z reklamy, prodeje rudyck trik, ksiltovek a vsemozneho balastu uz tak samo o sobe. A presto si narokuji vice penez jen za svoji ucast, nez kolik dostane vitez PK? Jako chapu, ze to Ferrarri vyhovuje. O prachy jde az na prvnim miste, takze cim vice si nahrabou, tim je to pro ne snazsi a muzou si dovolit vetsi rozpocty a proto i pres nizsi efektivitu vyuziti penez, nez ma konkurence si muzou i diky tomuto stedremu bonusu dovolit vetsinu casu na spici.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

90.177.218.XXX
Co se týče přerozdělování peněz v F1...je to nejhorší mínus co tam je.
Nechápu jak můžou fanoušci Ferrari obhajovat ten nestydatej balík peněz co jejich milovaný tým dostává...

Nejsem proti tomu aby Ferrari jako ikona F1 dostávalo peníze (za svůj historický přínos F1, za svou dlouhodobou účast, za počet odjetých závodů), ale je přece naprosto nemorální aby tenhle bonus byl větší jak rozpočet nejchudších týmů.

Nejspravedlivější by bylo vyplácet peníze za počet odjetých závodů, za počet titulů...když už. I tak by na tom Ferrari bylo nejlépe...

Ovšem žít z historie není správné...důležitá je současnost.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

90.177.218.XXX
McLaren to bude mít hodně těžké...spolupráce s Hondou byla sice "zlým snem", ale Mek byl v pozici továrního týmu. Spojenectví s Hondou mu umožňovalo pracovat na stejné úrovni jako současné nejlepší tři týmy. Jistě, výsledky neodpovídali a ze sportovního hlediska to bylo špatné...

Ovšem zdá se že málokdo si uvědomuje že Mclaren je nyní v pozici kdy si polepšil co se týče motoru, ale přišel o nezanedbatelný finanční příspěvek Hondy a motory a část technické podpory zadarmo. Za motory Renault bude muset zaplatit, rozdíl ve finanční rozvaze bude zásadní.

Příští rok bude klíčový, Mclaren má před sebou 3 roky s Renaultem a příští rok se musí zvednout...musí získat sponzory, podle mě majitelé týmu můžou jistou dobu tým dotovat, ale z dlouhodobého pohledu musí mít tým pokud chce zůstat mezi nejlepšími silné sponzory a musí se umístit v popředí výsledkové listiny protože i tím získá značné finanční prostředky.

Rád bych se mýlil, ale fanoušci Mclarenu kteří si myslí že rozchod s Hondou byla nejlepší věc co mohl Mclaren udělat dost možná v následujících letech krutě vystřízliví...jako fanoušek Williamsu vím o čem mluvím.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Face

Face

90.179.37.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
myslím, že seš dost na omylu. Ferrarimu o nějaké politakaření nikdy nešlo, narozdíl od pánů "gentlemanů" z anglie, jenže proto si taky vždycky dělal jenom to, co považoval za nejlepší pro ferrari, což bylo trnem v oku těch, kteří se snažili politikařit. Uvědom si, že výsadní postavení v concordu má ferrari až v posledních smlouvách, dřív to byl jenom jeden tým z mnoha a neměl žádné výhody. Proto taky bylo v 70-tých letech ferrari v krizi, ze které se dostali až prodejem stáje fiatu.
Lotus v podstatě nepřežil chapmanovu smrt. Začátkem 80-tých let se dostavila výsledková krize a postupně došly finance a tým musel skončit. Pokud by už tenkrát byly bonusy za historický přínos, tak to mohl lostus překonat a závodit do dnešních dnů.
apropo, tvrdíš, že lotus podcenil sílu politiky a reklamy, zkus hádat, který tým měl na svojem voze první skutečně komerční reklamu a kdo byl poslední...

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Face

Face

90.179.37.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Face

Face

90.179.37.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ligier

Ligier

178.255.168.XXX
Bonus za umístění je a proč ne. Za dlouhověkost? Proč. F1 je zatím dobrá značka a týmy přichází a odchází (Tyrrell, Brabham a další) Osobně věřím že vyměnit všechny týmy a jezdit jiné tak diváky skoro neovlivní...

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Napsal jis ..." pokud by se vrátil Lotus".... Jenže Ferrari se odmikud nevracelo. Historie Ferrari je historií F1. Proto to výhradní postavení této značky. A Ferrari i Mercedesu se peníze vrátí v prodeji většího počtu vozů. Není snad lepší reklama než to, že značka se účastní F1.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
O výsadním postavení Ferrari hovoří i jejich právo veta. Žádný jiný tým to nemá.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

89.111.73.XXX
souhlasil bych jedině s tím, že jim jde o oslabení finančních zdrojů konkurence, když teď přišli o zdroje od hondy a ještě budou muset platit renaulty...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

89.111.73.XXX
měl by sis osvěžit vědomosti. Ferrari dostává ten bonus největší, ale dostává to víc týmů. Musel bych to pohledat, ale bylo tam nějaké pravidlo, že tenhle bonus dostal tým, který byl v F1 alespoň 10 let a dokázal vyhrát alespoň jednu VC, nebo tak nějak a počtem let a vítězství se to násobilo, jenže tohle ti většinou nikdo moc na veřejnost nepustí. Vždyť i původem tohoto článku je "přiznání" mcl, že dostává 30 mega. Je to míň než má ferrari, ale i tak ti to přijde málo? K tomu dostne ještě další bonusy, ale mcl se je "ochoten" vzdát té části příspěvků, kde dostává nejvíc ferrari

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

89.111.73.XXX
kdyby tyhle bonusy byly v 80-tých letech, tak tady možná lotus byl do současnosti. Tohle si uvědom

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

89.111.73.XXX
ferrari by mohlo dokazovat, že jejich auta jsou "sportovní" v podstatě v jakékoliv serii, jenže ferrari začalo prodávat auta proto, aby dokázalo financovat svoje závodní aktivity a já věřím tomu, že nemalá část bonusu je dána exkluzivní účastí ferrari pouze v F1. Je to určitě oboustraně výhodné

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pikaso

Pikaso

62.240.164.XXX
Jasan. Nikoho nechci přesvědčovat. A chybku si hodí občas každej z nás.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

89.111.73.XXX
to, že nechápeš zřejmé, neznamená, že je ostuda, že má ferrari bonus! Uvědom si, že eklák dokázal v podstatě z ničeho vytřískat peníze, které alespoň z části vracel týmům. A nepochybuj o tom, že by eklák pustil o halíř víc než by musel. Jelikož smlouvu s ferrari nikdo neviděl, tak bych se nedivil, kdyby značná část tohoto bonusu byla dána exkluzivitou účasti ferrari. V minulosti se ferrari účastnilo spousty dalších serií, ale v současnosti je výhradně v F1. Proč asi? Myslíš, že by se jim nevyplatilo postavit tým do indy? Vždyť USA je pro ferrari největším trhem a přesto se nesnaží o učast, přestože v minulosti se různých serií v USA jako továrna účastnili.
Stejně tak si eklák uvědomoval, co dělá F1 tím čím je. Bez historie by to byla pouze další nudná formulová serie, tím že se závodů účastní týmy jako ferrari, mclaren, williams, to dělá exkluzivitu F1 a tím je daná i sledovanost. Každý tým co do F1 vstoupí chce bojovat s těmito zavedenými tými. Proto dostávají bonusy za věrnost. Jenže problém je v tom, že interpretace je taková, že bonusy má pouze ferrari, jenže tak to není. V podstatě každý tým, který se účastní F1 alespoň 3 roky, tak dostane nějaké prize money, takže to v žádném případě není tak, že všechno shrábne ferrari a zbytek pole utře nos.

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Freki

Freki

90.182.221.XXX
Takže pokud by se vrátil Lotus měl by dostat historický bonus?

Fanoušci chtějí vidět tu nejlepší techniku, piloty, vysokou vyrovnanost výkonu všech týmu, atd.
A bez širokého, vyrovnaného pole závodních aut to nebude. Toto je cíl a pokud k němu chtějí dojít přes jiné přerozdělování peněz z televizních práv je to možnost. Naštěstí se týmu neurčuje pohlaví, jinak by to dopadlo jako v tenise (stejné prize money na grandslamu pro holky i kluky).

Tam by se měli určit (prodávat) TV práva, vstupenky, atd zvlášť. Pak by se vzalo určitě procento ze zisku a určila by se dotace pro chlapy a ženský. Už vzhledem k počtu setů a tím i čau na kurtu.

U F1 by se mohla vzít průměrná rychlost na závod a tým a třeba co desetina to - procenta dolů z celkového budgetu, dále počet odjetých km, atd
Stejně tak je důležité zda tým dělá vývoj nebo kupuje loňské motory od Ferrari.

Je pro mě rozdíl pokud se jezdci perou o poslední bodovaný místo nebo jezdí o 3 vteřiny na kolo pomaleji.

Ještě by mě zajímalo nakolik se F, MB vrátí peníze z vývoje z F1 v běžných produkčních autech.
A zda poznatky týmů, který nejsou tovární, získané v F1 někde v produkčních vozech zpeněží.

Sry, je to trochu guláš, ale píšu z mobilu tak na úpravy kašlu, díky

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
S tím Sainzem jsem se překlepl, ale za tím zbytkem si stojím.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
rock

rock

37.188.241.XXX
Pokud beru šampionát F1 jako obchodní případ, tak jsem samozřejmě pro. Šampionát je v privátním vlastnictví, promotér dělá, co mu vynáší, podporuje slepici snášející zlatá vejce. Naprosto ho chápu. Nota bene když případný odchod té slepice do hypotetické konkurenční série by šampionátu taky mohl zlomit vaz.

Pokud jde o sportovní stránku, jsem těžce proti. Ale pokud by se měla do F1 vůbec nějaká sportovní stránka vrátit, chtělo by to velmi brutální změny. Ovšem ty, které si představuji, by asi šly proti samotné DNA F1, protože tam vždycky platilo, že malí a střední měli šanci jenom tehdy, když se o F1 nezajímali velcí hráči. A ta éra podle mne skončila v okamžiku, kdy Bernie zajistil celosvětové TV pokrytí. To je něco, co velký hráče přitahuje silou neodolatelnou.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Ty bonusy se vyplácejí relativně krátkou dobu. Ferrari je tam proto, že chce ukázat že jejich auta jsou sportovní.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama