DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes může do konce roku spotřebovávat více oleje než Ferrari, potvrzuje FIA

Mezinárodní automobilová federace (FIA) dnes potvrdila platnost svých posledních technických směrnic, které od Velké ceny Itálie zpřísňují spotřebu oleje. Jaký dopad to bude mít na motory Mercedesu a Ferrari?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mercedes může do konce roku spotřebovávat více oleje než Ferrari, potvrzuje FIA

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 31, poslední 06.09.2017 00:59 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Situs (Hlasovali 3 lidé) 29.08.2017 12:03
Rozdíl 0,3l na 100 km není převratný, problém je… »
» Petr (Hlasovali 2 lidé) 30.08.2017 20:34
Nevím, jestli jsi článek četl celý a pochopil ho … »
» Petr (Hlasovali 2 lidé) 30.08.2017 20:37
To není o 0,9 l více než konkurence, ale o 0,3 l… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • jiras

    jiras

    37.48.38.XXX
    Fakt na blití, zase pro každého jiná pravidla. Stejné jako s penalizacema. Prostě si banda byrokratů vymyslí paskvil, sami se v tom nevyznají a díry látají litím benzinu do ohně.

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.167.XXX
      Nevím, jestli jsi článek četl celý a pochopil ho - pravidla (či ty tech. směrnice) jsou stejné pro všechny. Že týmy načasovaly nasazení svých nových pohonných jednotek odlišně, to je věc druhá. Ale podmínky předem dobře znaly.

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jiras

        jiras

        188.75.128.XXX
        Četl, ale na tom vůbec nezáleží. Pravidla se změnila během sezóny (špatně) a teď bude do konce sezóny, nebo dokud Mercedesu neshoří motor, platit pro každého něco jiného (ještě hůř). To je prostě hnus a špatně vymyšleno.

        + 0 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          109.81.245.XXX
          Jak jde vidět, už sis ho přečetl a udělalo to velký rozdíl. Teď na rozdíl od prvního příspěvku už chápeš, že nejsou pravidla psána pro každého jinak, ale že platí pro všechny stejně. Jinak je úplně normální, že se upřesňují v průběhu sezóny s tím, jak týmy využívají šedé zóny 03

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jiras

            jiras

            37.48.0.XXX
            Já ho četl už předtím a nic to nemění na tom, že v tuhle chvíli platí pro každého něco jiného. Příští závody prostě Mercedes jede pod jinými pravidly než ostatní. Hnus. Jak k tomu došlo je jedno. A není nic normálního na změnách pravidel v průběhu sezony, že si na to někdo ochotně zvykl to normálním nedělá. A ještě když to udělají tak stupidně, že je změní jen někomu.

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Petr

              Petr

              78.157.167.XXX
              V tuhle chvíli ano, ale je rozdíl, jestli tvrdíš, že pro každého platí jiná pravidla, nebo že se mění uprostřed sezóny. Osobně nic hnusného na tom nevidím, v F1 se upravují během sezóny již desítky let s tím, jak týmy využívají šedé zóny.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • Jirka_1

    Jirka_1

    217.30.64.XXX
    Spálit za závod o cca 0,9 l více, než konkurence, nic nepřináší. Při cca 150 litrech paliva je to hluboko pod 1% dodané energie. To z žádného motoru raketu neudělá. Rozdíl je v tom, že ten, kdo má menší spotřebu oleje, musí lépe řešit pístní skupinu, aby se méně oleje dostávalo nad píst. To je asi tak celé.

    + 1 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.167.XXX
      To není o 0,9 l více než konkurence, ale o 0,3 l více než konkurence. A něco to přináší - nespaluje se olej, ale přidává se do směsi pro lepší chlazení, potlačování klepání atd.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Jirka_1

        Jirka_1

        217.30.64.XXX
        Je to na závod 0,9 l, protože rozdíl je 0,3 l/100 km a závod má cca 300 km. Olej nikdy nebude chladit spalovací prostor ani zvyšovat oktanové číslo paliva. Olej maže a pokud si myslíš, že je to jinak, tak si to nemysli. A nevěř všem hovadinám, které na netu někdo vyplodí.
        Kdysi v dřevních dobách automobilismu se přidával olej do benzínu i pro 4T v poměru 1:400 za účelem tzv. vrchního mazání, zvlášť při záběhu motoru. Časem se přiišlo na to, že to nic nepřináší, akorát se vytváří více karbonu na ventilech a ve spalovacím prostoru. Takže se s tou hovadinou přestalo.

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          78.157.167.XXX
          Je to 0,9 l na 100 km, tedy ne na závod, jak píšeš, a ne "o cca 0,9 l více, než konkurence" - jak jsi chybně psal poprvé, proto jsem reagoval (objevilo to tady ještě i u Oldasse). 150 litrů paliva už dávno (od roku 2014) nepoužívají. Současné závodní motory fungují úplně jinak, než běžné silniční motory, na které jsi asi zvyklý. Nemysli si, že se o těch pár desetin litru oleje už půl roku handrkují jen tak - něco o současných pohonných jednotkách vím. Nejsem sice konstruktér, ale jsem pravidelně v kontaktu s inženýry F1 i výrobci motorů. Neboj, žádným hovadinám nevěřím, a už vůbec né těm od anonymních diskutérů, kteří si dnes můžou tvrdit, co je napadne. 03

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Jirka_1

            Jirka_1

            217.30.64.XXX
            Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

            + 0 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Libor P.

            Libor P.

            89.190.61.XXX
            Jirka to mel napsany dobre, je to o 0,9l na zavod vice, nez konkurence.

            + 1 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Petr

              Petr

              109.81.245.XXX
              Neměl, neumíte buď číst, nebo počítat.

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Libor P.

                Libor P.

                89.190.61.XXX
                1,2l/100km-0,9l/100km=0,3l/100km rozdil x 3 (3x100km) zavod= 0,9l

                + 0 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Petr

                  Petr

                  78.157.167.XXX
                  Nebo třeba 0,78 l? FIA ví, proč to uvádí v l/100 km - když už si tedy hrajeme na odborníky a bavíme o desetinách litru. A raději pominu fakt, že se ten tvůj Jirka tady choval jako hulvát.

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Libor P.

                    Libor P.

                    89.190.61.XXX
                    A v jakych jednotkach by to asi FIA udavala? Treba v metrech? 12Doufam, ze nejsem taky hulvat 14

                    + 1 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Petr

                      Petr

                      78.157.167.XXX
                      Reaguješ ironicky, já tě neobviňuji - ať si o tobě udělá obrázek každý sám. Klidně připoj ještě další dva smajlíky, ať vypadáš třeba chytřeji a více nad věcí.

                      Já ti píšu, že to FIA udává v litrech na 100 km, a ty se mě zeptáš, v jakých by to asi měla udávat. Určitě ne v litrech na závod, jak se tady někdo snažil tvrdit - ale v technice se nevyzná a F1 nesleduje, beru to. Třeba přijdete na to, proč. Toho druhého nervózního "inteligenta" raději k ničemu nebudu vybízet, když neumí napsat ani jeden příspěvek slušně, argument žádný - chyby v počtech stranou.

                      A ještě jedna věc - já nejsem admin tohoto serveru a příspěvky nemažu. Můžu je nahlásit samozřejmě, ale naštěstí si tady admini podobné provokatéry a hlupáky hlídají. Proto to tady má úroveň a dobře se zde s lidmi diskutuje, na rozdíl od jiných serverů.

                      + 1 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Libor P.

                        Libor P.

                        89.190.61.XXX
                        Tak to je snad jasny, ze se to bude udavat v litrech na 100 km, neni treda zduraznovat, ze FIA vi dobre, co dela. Jinak s tim palivem taky druhej nervozni "inteligent" nebyl uplne mimo, pokud vim, tak letos je max. 105kg, tj. nejakych 140 litru. Smajliky nepridavam, abych nebyl moc chytrej.

                        + 1 / − 1

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Petr

                          Petr

                          78.157.167.XXX
                          Tak tobě to už jasný je, ale před chvíli ještě někdo tvrdil, že jde o výhodu 0,9 l NA ZÁVOD (jejich délka se přitom pohybuje od 260 km do 310 km). 03

                          A tvrdil jsem, že 150 litrů se v F1 už dávno nepoužívá - to ten "chytrák" taky neměl úplně správně. Kdyby to napsal někdo normální, ale u člověka, který se hádá o desetiny litrů a dělá ze sebe strasně chytrého, jsem tohle rád nenechal bez povšimnutí. Místo argumentů se pak uchýlil k nadávkám a ponižování, čímž se hezky vybarvil. 04

                          U tebe mi ten druhý smajlík třeba přišel zbytečný - něco tím člověk naznačuje podle mě, ale můžeš si jich do příspěvku samozřejmě dávat, kolik chceš, na mě ohled neber.

                          + 1 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Libor P.

                            Libor P.

                            89.190.61.XXX
                            260 km ma snad jenom Monaco. Vetsina zavodu je 300km+ 1kolo. Dobre, 150l se uz davno nepouziva, u atmosfer V8 to bylo kolem 200l a ted max. 140l, takze 150l neni az tak mimo, jak by se mohlo zdat.

                            + 1 / − 1

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama