DISKUZE K ČLÁNKU FIA nutí k nasazení ochrany kokpitu hrozba soudní žaloby
Halo koncept se stane nedílnou součástí vozů F1 v příštím roce navzdory debatám a dohadům, které toto rozhodnutí FIA doprovázejí. Šéf týmu Red Bull nyní přišel s názorem, kdo je vlastně odpovědný za celý tento případ.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: FIA nutí k nasazení ochrany kokpitu hrozba soudní žaloby
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» SergioPÉREZ
(Hlasoval 1 člověk)
11.08.2017 20:39
Už teď F1 s nesmyslně přehnanou bezpečností vč.… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
SergioPÉREZ
20:39 11.08.2017 78.108.155.XXXUž teď F1 s nesmyslně přehnanou bezpečností vč. okruhů, se dostala do bodu, kdy vidíme partu "nesmrtelných" pubošů a jejích závodní styl rovnajicí se kolotočářské atrakci autíček.
-
airwar1939
18:59 11.08.2017 10.151.145.XXXTa argumentace možnou žalobou je úsměvná. Vše je otázkou pravidel, a pokud jezdec který bude chtít závodit bude muset podepsat že s plným vědomím závodí na vlastní riziko, žaloba pak nebude právně možná.
Podobně to ve světě funguje například v oblasti běžeckých závodů pro veřejnost, tam také stvrzuji že závodím na vlastní riziko, že znám svůj zdravotní stav, a že pořadatel závodu nenese odpovědnost za újmu kterou případně utrpím atd..-
Pepan
21:09 11.08.2017 89.24.157.XXXNemusíš ani závodit. Když vstupuješ do oblasti dolních Vítkovic, což je vlastně muzeum historie těžby uhlí a tavení železa, podepisuješ prohlášení že vstupuješ na vlastní nebezpečí a v případě jakéhokoliv úrazu nebudeš vymáhat po pořadateli odškodné.-
virtual
11:45 12.08.2017 193.165.236.XXXNejhorší je, že i když mi to taky připadá na hlavu postavené, z hlediska práva se bohužel v některých případech nelze vyvinit (ani podepsaným prohlášením), speciálně u komerčního subjektu a pokud se prokáže, že bylo možné něčím "události" předejít. Analogicky - pokud by ve Vítkovicích vodili lidi pod nestabilní, nezajištěnou, zrezlou konstrukcí, která by jednoho dne spadla, měli by pořadatelé obrovský problém. A o jaké peníze jde v F1 víme nebo aspoň tušíme...-
Pepan
12:12 12.08.2017 89.24.157.XXXTam se asi spíše jedná o nesmyslné žaloby jako když zloděj utíkal oknem z obchodu, uvázl v něm, poranil se a následně zažaloval obchod a soud mu přiřkl odškodné, nebo zloděj kradl puklice z auta a byl zraněn, protože majitel vozu nasedl a rozjel vůz a podobné příšernosti. To si necucám z palce. V Americe takové žaloby byly a prošly. Určitě nemají na mysli zrezavělé nezajištěné konstrukce. I když - Svinovské mosty byly před rekonstrukcí v obdobném žalostném stavu a nikdo nikomu žádné prohlášení nenechal podepisovat. Až jsem se divil, že se nesesypaly, ale nakonec je uzavřeli a asi dva roky probíhala rekonstrukce-
virtual
14:46 12.08.2017 193.165.236.XXXV článku to přímo zmiňujou, že se obávají případných žalob z důvodu že nějaká ochrana kokpitu existuje, a že by případně mohla např. ochránit pilota před zraněním apod. Proč tedy nebyla ochrana povinná... Nicméně z mého pohledu je taková argumentace absurdní, protože stejně by šlo říct, že např. Bianchimu mohlo pomoct ESP, proč tedy není povinné ESP, airbag nebo ABS, a skončí to u toho, že můžeš žalovat FIA, protože dávno znala řešení, jak zabránit všem úrazům při závodech, a sice závody zrušit.-
airwar1939
17:18 12.08.2017 176.74.128.XXXA ono něco brání jezdcům HALO používat? Požadovat povinně ochranu u lidí kteří jsou svépravní, a mají zjevně IQ větší než idiot, je podle mě padlé na hlavu. Když jezdím na kole, také si dám na hlavu helmu... ale ne proto že mi to někdo nakazuje, ale proto že to požaduji za správné. A stejně tak by stačilo dát jezdcům možnost používat HALO.-
virtual
12:23 13.08.2017 193.165.236.XXXTa svatozář se mi nelíbí a nehodí se podle mého názoru ke konceptu otevřeného kokpitu - jen aby bylo jasno.
Bránit jim samozřejmě bude nevýhodnost, nikdo si nedá několik kg váhy téměř na vrchol formule, pokud by tím daroval výhodu ostatním, kteří to nepoužijí...
Nicméně se na to díváš ze špatného úhlu, pod tlakem jsou pořadatelé a autoři pravidel, protože platí obecné pravidlo, že zjednodušeně máš povinnost udělat vše pro bezpečnost. Proto např. po havárii letadla stojí všechna stejného typu až do vyšetření, co pád způsobilo. A jelikož se F1 pohybuje celosvětově v různých právních systémech, tak se ve světle nehod Surteese a Wilsona, FIA prostě začala bát...
Mě se to nelíbí, ani bych s takým výkladem nesouhlasil.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Pepan
12:15 12.08.2017 89.24.157.XXXHezky to vyjádřil Robertino v porovnání pilotů F1 a horolezců.Má to jeden háček - v F1 se na rozdíl od horolezení točí neskutečné prachy y kde jsou prachy, tam jsou u advokátní hyeny. Ostatně, přímý přenos z horolezeckého výstupu se asi nikde nevysílá a pokud by se vysílal, určitě my neměl velkou sledovanost.
-
-
-
virtual
12:06 11.08.2017 193.165.236.XXXTa argumentace poněkud pokulhává, neboť odjakživa tu je k dispozici možnost prostě nezávodit. Nejjistější prevence pádu z koně je, že na koně nepolezu, místo abych celý svět obkládat silnou vrstvou molitanu. Zvlášť v případě dospělých lidí mi taková přehnaná obava (a nebo případné soudní spory) přijdou vyloženě absurdní.-
RoBertino
12:23 11.08.2017 83.208.82.XXXBohužel se téměř ve všech oblastech života dostáváme do situace, kdy existuje pouze jedno řešení - nebo odchod. Už to tu bylo řečeno mnohokrát - nikdo nechce, aby piloti hynuli jako kuřata na porážce, ale pokud se F1 stane naprosto sterilní, zájem o ní klesne. To je aspoň můj názor - vždy jsem k pilotům F1 vzhlížel s úctou, že dokáží mnohem víc než ostatní a nebojí se tak trochu hazardovat se životem. Na tom není nic špatného, třeba takoví horolezci nemají absolutní jistotu nikdy, a taky je nikdo nenutí, aby lezli v polstrované ocelové kleci, aby při pádu náhodou nedošlo k úmrtí.-
virtual
13:39 11.08.2017 193.165.236.XXXOno to slovo sterilní navíc může mít více významů - já třeba nemám rád bouračky (kolize jako VES vs. RIC v Maďarsku se mi nelíbí) a mám tedy rád "čisté" souboje. Naopak mi připadá, že se ze závodění v F1 trochu vytrácí aktivita či agresivita, ovšem kontrolovaná. Místo toho pilot požádá o týmovou režii, nebo v klidu vyčká na DRS, a když už projeví agresivitu, buď nemá vůz pod kontrolou (BOT nebo VES), nebo nadává do rádia.
Připadám si jako zpátečník, ale v mnoha ohledech nové technologie tomuto sportu vyloženě škodí a jezdci začínají (pod taktovkou FIA) vypadat oproti dřívějším časům trochu "vyměkle"...-
RoBertino
13:53 11.08.2017 83.208.82.XXXJenže dokud bude motorsport kontaktní a ne na způsob rallye nebo cyklistických časovek, tak to prostě bude o kolizích a podobně. Ve fotbale se také neobejdeme bez faulů, i když to je něco trochu jiného. Stejně tak nepůjde zabránit defektům nebo překročení oné hranice vlastních schopností. Ale jak tu bylo už několikrát řečeno - pokud pilot pojede s vědomím, že vystoupí a jenom se otřese, posune to závodění někam jinam. Připouštím, že je obtížné najít nějaký optimální mix, ale F1 by neměla ze své výjimečnosti slevovat.-
virtual
15:52 11.08.2017 193.165.236.XXXMy nejsme ve sporu, nelze závodit na limitu, pokud ten limit nenalezneš (tím, že ho občas překročíš). Mám ale pocit, že zatímco dřív byl rychlejší prostě ten kdo se stejnou technikou víc riskoval, všichni to tak brali, ale když to trochu přeženu vyhrávat zároveň mohl jen ten kdo přežije nebo se nezraní (pilot to tak musel vše mít v rámci možností sakra pod kontrolou). Dnes se často oslavuje právě takový "nedospělý" styl jako má např. VES (dřív se říkalo věnec nebo kotrmelec), říká se "bez bouraček se divák nudí" apod. Tedy i když se mluví o bezpečnosti, směřuje to naopak k chování nebezpečnému, které se pak FIA snaží kompenzovat bezpečnými, ale nudnými okruhy, nebo právě neestetickou a přehnanou ochranou kokpitu atd.
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek