DISKUZE K ČLÁNKU FIA obhajuje koncept Halo: Jedná se o nejlepší existující řešení ochrany hlavy

V příštím roce by se ochranný prvek Halo měl objevit na všech monopostech Formule 1. Toto rozhodnutí Mezinárodní automobilové federace zatím nenachází moc pochopení, a to primárně kvůli vzhledu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA obhajuje koncept Halo: Jedná se o nejlepší existující řešení ochrany hlavy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 28, poslední 25.07.2017 18:14 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovali 4 lidé) 23.07.2017 03:04
Opravte mě, prosím, pokud se mýlím, ale za… »
» Easy (Hlasovali 4 lidé) 23.07.2017 10:48
"Risk je jednou z esencí motorsportu, naším… »
» Pepan (Hlasovali 4 lidé) 23.07.2017 15:58
Ta pružina šla do oka, tudíž mimo střed vozu a… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Easy

    Easy

    109.81.209.XXX
    "Risk je jednou z esencí motorsportu, naším cílem, jakožto zaštiťující organizace, je ale tento faktor co nejvíce omezovat..."

    Tohle říká vše! Motorsport vždy byl, je a bude nebezpečný. Ve vrcholných disciplínách jakou F1 je závodí královsky placení jezdci, kteří toto riziko podstupují dobrovolně. Když z F1 udělají zorbing, nikdo se už na to koukat nebude a celá starost o F1 bude k ničemu. To by si ve FIA měli uvědomit. Měl jsem zato, že tato organizace je tu od toho, aby držela ochrannou ruku nad motorsportem a nehrála roli propagátora zelených a úzkostlivé snahy o nadměrnou bezpečnost. Výsledkem její činnosti jsou čím dál nudnější a sterilnější okruhy (po úpravách i ty starší) a monoposty, kterým se pomalu smějí i malé děti. Nebude trvat dlouho a F1 se dostane na úroveň fotbalu. Megaplacení účastníci cirkusu.

    + 4 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Cooper

    Cooper

    188.120.212.XXX
    Koukám že Halo je snad první téma na kterým se shodnou uplně všichni :-D až na Mika teda to je ta vyjmka potvrzující pravidlo 14

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.128.XXX
      No všiml jsem si, že nejsem úplně jediný, ale OK. 03

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Cooper

        Cooper

        188.120.212.XXX
        jak jsem si pročítal poslední diskuze okolo halo tak si mě tam přišel jako jedinej kterej to vyloženě obhajuje 17 ale možná jsem si někoho nevšiml ,tak jako tak je vás menšina 03 nepamatuju téma kde by bylo tolik lidí proti možná ten pokus s předěláním kvalifikací

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.128.XXX
          Nepopírám, že jsme tu v drtivé menšině.

          Milanek
          Milanek 20:26 21.07.2017 185.137.144.XXX
          Ona to možná úplná trága neni...
          A: Lze to chápat jako ochranný oblouk, který vozy F1 měli a mají (dnes je součástí sání)
          B. Nakonec myslím, že je to agresivnější, než ten šťít ... já to vydím mírně nadějně a ne až tak negativně
          Hlavně ať nechají široké gumy a dají silné motory ... a tohle bude možná OK
          Na Dakaru se trubky každému líběji.... Držím palce

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Opravte mě, prosím, pokud se mýlím, ale za poslední dekádu došlo v F1 ke dvěma vážným nehodám. Ta první, to byla uvolněná pružina z Baricchellova vozu, která v Maďarsku poranila Massu. V tomto případě by byl Halo systém na kulové, pokud by se skákající pružina netrefila přímo do trubky před pilotem. Tou druhou nehodou byla havárie Bianchiho, kdy v Japonsku zajel velkou rychlostí pod jeřáb. V tomto případě by byl halo koncept na ho..., protože by stejně nedokázal Bianchiho ochráni. Z nižších sérií si pamatuji na nehodu mladého Surteese, kterému ulomené skákající kolo zlomilo vaz. Tam by halo efekt zaučinkoval, ale létající kola byla ošetřena lanky, která tomuto zabraňují. Nárazy do bariér se sice občas vyskytují, ale tam se obvykle jedná o bariéry tlumící energii jedoucího vozu a pokud jsou někde zdi, tak buď by byl náraz veden šikmo a tam by došlo ke sklouznutí vozu po tečně a nebo se jedná o okruh, kde ten náraz by byl v malé rychlosti.(viz třeba Monaco). Zdá se mi to, nebo FIA taknějak lže?

    + 4 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      193.86.205.XXX
      Ono už je v principu špatně něco zavést ze strachu před soudy a zkoušet to pak okecat a pseudozdůvodnit to bezpečností. Akorát ze sebe dělají blbce. Tvoje zhodnocení je dost přesné. Bohužel.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.128.XXX
        Kdyby tu nebylo bez hallo vyšší riziko smrti, neexistoval by strach ze žaloby. Tedy buď je hallo bezpečnější, nebo nemůžou být žaloby. Není to složité. 03

        + 0 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • tom11

          tom11

          193.86.205.XXX
          opravdu to není složité. jde jen o to, co je pravý důvod a co je jen důvod zástupný. v rozhovoru s Totem se jasně píše, že FIA NĚCO zavést musela, protože jinak jí hrozilo, že by se vystavovala případným žalobám. kdyby v ten moment FIA usoudila, že nejbezpečnější je hosteska držící za jízdy nad jezdcem paraple, měli bychom pro příští rok dvojmístné formule....

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      těch smrtelnej nehod kdy by hallo pomohlo bylo poslední dobou poměrně dost, ale žádná v F1, přesto se zavede v F1 místo serií, kde se tyto nehody staly...
      ... je vidět, jak FIA přemýšlí, v F1 se točí nejvíc peněz, týmy i jezdci mají nejlepší právníky, tak se to tam zavede, aby náhodou někdo z FIA nemohl být nějak účinně popotahován, ale v seriích, kde závodí v podstatě malí kluci, kde ti rodiče nemají peníze na nejlepší právníky, tam ať se všichni klidně po**rou...

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.128.XXX
      Ta pružina nebyla z propisky, ale z auta. Tedy měla nějakou velikost a s velkou pravděpodobností by hallo trefila. Bianchi: OK. Pak bylo několik situací, kdy to bylo o fous, když minulo hlavu kolo vozu, nebo zeď. Je jen otázkou času, kdy to o fous nebude. v nižších seriích toho bylo víc. Předpokládám, že se něco podobného časem zavede i tam. Pokud jde o náraz do hlavy, stačí opravu malá rychlost, na to je F1 vysoce předimenzovaná.
      Tedy jsem nenašel žádnou lež. 03

      + 0 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Ta pružina šla do oka, tudíž mimo střed vozu a tam ta trubka Halo není. Po Massově zranění došlo k velkému zesílení skla v přilbách.
        "V poslední dekádě jsme byli svědky několika vážných nehod, které mnohdy měly dlouhodobé následky. "
        Ty nehody byly dvě a ani v jedné by Halo pilota neochránilo, takže první lež.
        "že viditelnost z kokpitu zůstala nepoznamenána."
        Ta trubka před pilotem jednoznačně zhorší jeho výhled, takže druhá lež.
        "Testy také ukázaly, že ochrana není překážkou při opouštění kokpitu."
        Piloti hovoří přesný opak, takže třetí lež.

        + 4 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Situs

          Situs

          85.70.164.XXX
          Přesně tak. A co se týče Massovi nehody, vůbec bych tu nehledal že by Haloo mohlo pomoci, neb někdy by samo pomoci mohlo, ovšem někdy by naopak jezdci mohlo pořádně zavařit. Předměty které míří i mimo jezdce může Haloo nasměřovat do jezdce, a to navíc do míst které nejsou chráněny helmou. Kdyby to třeba někdy v budoucnu nějakou pružinu odrazilo těsně pod helmu, nechci to vidět.

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pepan

            Pepan

            89.24.157.XXX
            Mě na tom štve že FIA to předkládá jako by Halo bylo samospásné. Nechápu, jak může ochránit pilota při čelním nárazu do zdi. Na druhé straně i při obrácení auta je pilot dostatečně chráněn. Dokázal to Kubica při Velké ceně Kanady 2007, kdy na rovince s vozem BMW Sauber udělal "eskymáka", očesal všechna čtyři kola, vůz byl na šrot, ale Kubica vystoupil pouze s poraněným kotníkem. Sice nejel následující Velkou cenu USA, protože jej lékaři nepustili na start, ale celý zbytek sezóny už absolvoval v pohodě.

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.128.XXX
              Pánové, kdyby to bylo jak píšete, bála by se FIA žalob po zavedení Hala. Ne při jeho nezavedení. Už bylo několik situací, kdy něco těsně minulo hlavu pilota. Namátkou se mi vybavuje tuším Grojeanovo kolo kolem Alonsovy hlavy ve Spa, nebo Alonsova hlava těsně míjející zeď v Melbourne. Těch příkladů by bylo víc. Teorie, že by Halo nasměrovalo nějaký přemět natolik veliký, aby pilota zranil a současně natolik malý, aby proletěl mezi kokpitem a Halem a ještě přitom měl směr mimo pilotovu hlavu a ještě navíc k tomu všemu neztratil energii, to už řešme pád meteoritu, přímo na pilotovu hlavu. 03
              Já v tom pořád nevidím jedinou lež, maximálně se můžeme bavit o tom, že něco z toho není jednoznačné. 03

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
    • rock

      rock

      37.188.183.XXX
      Opravím, ke třem. Ještě de Villotová. Že to bylo v testech je celkem lhostejné, jde o to, že seděla v F1.
      Nikde jsem nenašel nějaký detailnější fotky nebo alespoň animaci její nehody, tak nevím, jestli narazila napřímo (pak by jí halo pomohl skoro jistě), nebo našikmo, případně na roh rampy, to by jí byl pravděpodobně nahouby.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • SergioPÉREZ

    SergioPÉREZ

    78.108.155.XXX
    Ani ve snu by mne nenapadlo, že s kámošem co někdy fičíme 80Km/h na silničkách bez jakékoliv ochrany hlavy budeme většími borci než nejlépe placení jezdci královské disciplíny motorsportu. Už teď mají helmy jak kosmonauti a v kokpitu jsou schováni a zalezlí jak myši, pomalu je tam už není ani vidět. F1 se změnila na velkou frašku závodů největších strašpytlů světa 11

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • SergioPÉREZ

      SergioPÉREZ

      78.108.155.XXX
      Paradoxně zrovna teď vedle na webu čtu, že u nás při motokrosovém mistrovství pořádaném v Lokti, zahynul třináctiletý jezdec.
      Tak mne napadá, FIA jděte se s tou přehnanou bezpečností v F1 VYCPAT !!! 02 02

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        193.86.205.XXX
        Naprosto přesně tohle mě nenapadlo, když jsem četl tu smutnou zprávu z Lokte.
        Nechci se tím nikoho dotknout, ale škoda, že neměl HALO Michael v momentě své nehody. Ale ono to vlastně nebylo v F1, že ano..... 09

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama