DISKUZE K ČLÁNKU Kde jsou ti sponzoři? Manchester United jich má přes 90, F1 pouze pět. Proč?
Formule 1 byla, je a bude o penězích. Nemalých penězích. A nemalé sumy mohou přicházet od sponzorů. Bohužel to se šampionátu až tolik nedaří. Formule 1 má v současné době 5 partnerů. Takový NASCAR jich má 43.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Kde jsou ti sponzoři? Manchester United jich má přes 90, F1 pouze pět. Proč?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel001889
16:02 21.07.2017 178.255.168.XXXNení to až tak o počtu sponzorů, jako o výši částek kterou ti sponzoři jsou ochotni zaplatit. Problém F1 je, že je obrovská a potřebuje proto obrovské sponzory, kterých už ale tolik není. Bernie vybudoval F1 na exkluzivitě, jedinečnosti a pocitu něčeho opravdu výjmečného. Tento trend ale s sebou pochopitelně nese určitá negativa. A jedním z nich je právě náročnost na sponzoring. Liberty Media potřebují buď změnit celkové vnímání F1 a udělat z ní obyčejnější sport (což se asi nebude líbit automobilkám a tradičním týmům), a nebo se držet současné image F1 a najít jen trochu odlišný a modifikovaný směr. Dle mého by stačilo vybrat atraktivní okruhy, dohodnout se s pořadately na pro obě dvě strany výhodných podmínkách při kterých by obě dvě strany generovali přiměřený zisk. Dále zpřehlednit a upřesnit sportovní a technická pravidla a více využívat digitální cesty k distribuci a propagaci. A propós, přesun F1 ze závodních okruhů do měst je tím nejhorším možným řešením... Městské okruhy by tím ztratili svou unikátnost, už takhle máme v kalendáři 3 a přijde mi to až až
PS: Halo okamžitě zrušit! Nechápu jak takovou naprosto zbytečnou koninu mohl někdo schválit... F1 bojuje o fanoušky a místo aby se hledaly cesty a způsoby jak ji zatraktivnit, tak se naopak prosadí něco, co jí udělá ještě méně přitažlivou... -
-
Mike17
13:13 21.07.2017 185.149.128.XXXKvůli takové ptákovině odejde pár jedinců. Jak ovlivnily sledovanost "penisnosy", schody, ploutve, difuzory, vroubkované gumy, užší nebo širší monoposty, větší či menší křídla....
O tom to přece není. Lidi chtějí akci a napětí. Kdyby jim šlo o ochranu kokpitu, na Le Mans by se nikdo nedíval.-
Duncan66
16:45 21.07.2017 194.228.76.XXXjak pises, lidi chteji akci a napeti. Kdyz to skonci tak, ze budou jezdit na simulatoru, aby byli uplne bezpecni, tak na to bude koukat maly zlomek toho, co dnes.
A kdyz Halo dela formule udajne bezpecnejsi. Tak to ztraci castecne na zajimavosti.
Drive byl jednim z faktoru sledovani F1 obdiv k pilotum, ze jezdili na hrane a sebemensi chyba mohla znamenat smrt. Dnes jezdi na hrane a i sebevetsi chyba v drtive vetsine pripadu neznamena vubec nic. Takze napeti a adrenalin se vytraci kazdym dalsim bezpecnostnim prvkem navic.
A Halo je mnohem vice politicky prvek, nez cokoli jineho. Nebo mi chces tvrdit, ze hochum ve Formule 2 a dalsich seriich nehrozi nic podobneho, nez co se stalo Binanchimu a dalsim?-
Mike17
17:03 21.07.2017 185.149.128.XXXNo máme každý něco jiného, čím nás F1 přitahuje. Mne naprosto nenapadá, z pohodlí křesílka, přemýšlet nad tím, jestli se někdo při souboji zabije. Co mne zajímá, jsou souboje na trati, jestli někdo někoho předjede, jestli do toho piloti dávají vše a jestli závod není předvídatelný. Rozhodně mne nezajímá, jestli nehoda bude mít za následek zlomený závěs, zlomenou kost nebo smrt. Tedy myslím to tak, že větší následky, mé napětí rozhodně nezvýší. Naprosto mi nedělá žádné potěšení vidět někoho, jak ho odnáší mrtvého na nosítkách. Tohle jsem už v F1 viděl několikrát a rozhodně mi to nechybí.
O simulátorech tuším nikdo nemluví. Nevidím nic špatného na tom, udělat auta bezpečnější. Dřív byly auta z "papíru", piloti z nich vypadávali a na hlavě měli sotva kokosovou skořápku. Dnes se nikdo nepohoršuje nad tím, že mají pořádné helmy s krční ochranou, nehořlavé kombinézy a šasi, které musí projít přísnými testy. Ublížily tyto věci F1? Pro mne určitě ne. A podle narvaných autodromů a fanoušků u TV sledovanost stoupla.
Pokud jde o F2, jsem pro to zavést i tam. A je celkem běžné, že se s novinkami začíná od nejvyšších kategorií. Nejen v F1, ale obecně v každém sportu.
-
-
-
-
Pepan
19:18 20.07.2017 89.24.157.XXXJeden z problémů je předvídatelnost vývoje šampionátu. Když se zhruba v polovině roku už celkem přesně ví, kdo vyhraje, to moc sponzory nepřitáhne, protože díky tomu klesá sledovanost. Druhým problémem jsou příliš složitá pravidla, která běžný divák nechápe a díky nimž opět klesá sledovanost. A do třetice nejednotný výklad pravidel, díky kterému komisaři stejný prohřešek trestají různě. Když to vezmu v úvahu, kdybych měl peníze a chtěl bych něco sponzorovat, dám to do NASCAR nebo do fotbalu.-
uzivatel000792
07:48 21.07.2017 206.123.17.XXXKtore pravidla su tak zlozite, ze kvoli nim klesa sledovanost? Tento nazor pocut uz dlho, ale skor mam pocit, ze len zludovel a vela pravdy na nom uz nie je. Myslim, ze napriklad taka kvalifikacia je celkom priamociara. A ze by pravidla okolo KERS boli tak zlozite, ze by otravili divakov, sa mi tiez nezda.-
-
uzivatel000792
09:50 21.07.2017 206.123.17.XXXIste, mas pravdu, pravidla F1 su zlozite. Pretoze technika F1 je zlozita, to sa uz nezmeni, ak nechceme preteky papierovych skatul dolu kopcom. Ale podme identifikovat presne tie konkretne pravidla, ktore svojou zlozitostou otravuju divakov, ktori potom radsej prepnu na iny kanal, nez aby dopozerali velku cenu. A podme zjednodusit a zprehladnit tie.-
rock
10:04 21.07.2017 37.188.133.XXXNevím, jestli to někoho přinutí přepnout, ale pravidla týkající se pneumatik jsou extrémně nepřehledná. Náhodný divák se od komentátora dozví, že pilot musí přezouvat, i když to třeba není nezbytně nutný a teď jenom chytá, proč někteří startují na pneumatikách, který nejsou pro start ideální, proč jeden přezouvá na žlutý, zatímco ten druhý na bílý, proč ten první na bílý přezout nemůže (protože si je nevybral předem), proč, když ve druhým stintu sjel pneu, na kterých mu to fičelo, si je pro třetí stint neobuje znova (protože už žádný téhle specifikace nemá) a pokud se dozví, že už je nemá, tak zase neví, proč je nemá atd. Je toho dost, bez přípravy se to nedá obsáhnout a ve výsledku jenom divák trpně přihlíží, jak pilot v boxech mění specifikaci pneu, aniž by věděl, co ho k tomu vede.
Pravidlo o získávání výhody při vyjetí mimo trať je sice jednoduchý, ale velmi subjektivně vykládaný. Jednou je jízda mimo trať potrestaná, jednou ne a čert se má vyznat v tom, co komisaře k rozhodnutí vedlo.-
tom11
11:09 21.07.2017 77.48.94.XXXpravidla pojďme oddělit. jsou vlastně dvoje. technické regule pro stavbu monopostu a druhé jsou ty, podle kterých probíhá závod. pro zjednodušení těch prvních jsem už dlouho a psal jsem to tu mnohokrát. u těch druhých je spíše než složitost, špatná jejich nejasnost a výklad, který je každý víkend jiný.
co se počtu sponzorů týká, tak bych srovnával srovnatelné. tedy tým s týmem ( liverpool s ferrari ) a šampionát s šampionátem ( premier leaugue s F1 ). je jasné, že ani v tomhle srovnání, co do počtu sponzorů, nedopadá F1 úplně dobře a podle mě má větší počet sponzorů i naše kaprliga. ale o počtu to tak úplně není. jde o léta zanedbávanou prezentaci a to LM dobře ví. podle mého se tohle docela rychle změní.
-
-
-
-
-
-
rock
18:54 20.07.2017 78.45.146.XXXTa srovnání kulhají. Obě; s fotbalem i s NASCAR.
Nejbohatší fotbalové kluby mají rozpočet zhruba ve stejných řádej jak nejbohatší týmy v F1. V tomhle kontextu mi 26 nebo 28 partnerů z F1 přijde jako docela srovnatelné s 30 partnery Liverpoolu. Uznávám, že to číslo Manchesteru je docela úlet.
Srovnání s NASCAR; NASCAR je lokální záležitost a navíc mnohem levnější než F1 Sponzor NASCARU bude vědět, že je prezentován v lokalitě, kde sám působí, často (dvojnásobek závodů) a navíc ho to přijde levněji. Sponzoři F1 musí být globální a navíc zazobaní, protože se pohybujeme v sumách o řád(y) vyšších.-
Pepan
07:06 21.07.2017 89.24.157.XXXProč by ti sponzoři měli být globální? Jede se závod ve Velké Británii, mám tam britské sponzory, F1 zavítá do Austrálie mám rovněž místní sponzory. Problém je v tom, že by to chtělo trošku uvažování a mnohem více starostí, protože je jasné, že lokální sponzor zaplatí méně peněz a tudíž jich potřebuji mnohem více. Jak jsi sám naznačil, NASCAR je mnohem levnější a tudíž i sponzoři vydávají menší částky, což nenažraný kolotoč F1 nějak nezvládl.-
rock
08:39 21.07.2017 37.188.133.XXXJsem spíš toho názoru, že o hledání sponzorů s lokální působností (britský sponzor jen pro Silverstone) by se měl snažit ten, kdo lokálně působí, tedy pořadatel GP. Už jenom proto, že líp zná místní poměry. Nemyslím, že by organizátor série měl mít 20 různých týmů lidí, kteří by se starali o lokální sponzory v jednotlivých destinacích.
Jediný, co by pro to měl organizátor série udělat je, aby těm lokálním sponzorům pak nechal víc prostoru pro prezentaci, než nechává teď (na kameře se ukáže logo jenom titulárního sponzora při vyhlašovacím ceremoniálu, jinak snad nic).-
Pepan
09:18 21.07.2017 89.24.157.XXXTen pořadatel s tím hledáním sponzorů nic nezmůže. Celý systém je postavený tak, že sponzory hledá pouze majitel F1 a pořadatelům není vlastně dovoleno vůbec nic. Proto se třeba Silverstone potýká v posledních letech se ztrátou, stejně tak letos očekává ztrátu i Spa (jak je psáno v jiném článku). Přitom poplatky za pořádání velké ceny jsou přímo obludné a tendence posledních let byla spíše je navyšovat než pořadatelům ulevit. Je zajímavé, že hned jak Bernie odešel z vedení F1, otočil a začal vykládat že by se ty poplatky měly snížit. A i to je jeden z důvodů, proč je F1 tak drahá.-
rock
09:57 21.07.2017 37.188.133.XXXBernie byl zaměstnanec. Extrémně vysoko postavený, extrémně dobře honorovaný, ale zaměstnanec, který plnil požadavky na něj kladené. Tím požadavkem nebyla dlouhodobá udržitelnost, ale okamžitý zisk. Bernie odvedl svoji práci imho excelentně.
Teď v té pozici není, tak může řešit dlouhodobou udržitelnost. Nevidím v tom rozpor. -
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek