DISKUZE K ČLÁNKU Kde jsou ti sponzoři? Manchester United jich má přes 90, F1 pouze pět. Proč?

Formule 1 byla, je a bude o penězích. Nemalých penězích. A nemalé sumy mohou přicházet od sponzorů. Bohužel to se šampionátu až tolik nedaří. Formule 1 má v současné době 5 partnerů. Takový NASCAR jich má 43.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Kde jsou ti sponzoři? Manchester United jich má přes 90, F1 pouze pět. Proč?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 21.07.2017 17:11 Vložte komentář

Nejlepší názory

» skejpa (Hlasovali 3 lidé) 21.07.2017 01:36
A protože lidi nechtěj HALO, tak to FIA zavede,… »
» rock (Hlasovali 3 lidé) 21.07.2017 10:04
Nevím, jestli to někoho přinutí přepnout, ale… »
» rock (Hlasovali 2 lidé) 20.07.2017 18:54
Ta srovnání kulhají. Obě; s fotbalem i s NASCAR.… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel001889

    uzivatel001889

    178.255.168.XXX
    Není to až tak o počtu sponzorů, jako o výši částek kterou ti sponzoři jsou ochotni zaplatit. Problém F1 je, že je obrovská a potřebuje proto obrovské sponzory, kterých už ale tolik není. Bernie vybudoval F1 na exkluzivitě, jedinečnosti a pocitu něčeho opravdu výjmečného. Tento trend ale s sebou pochopitelně nese určitá negativa. A jedním z nich je právě náročnost na sponzoring. Liberty Media potřebují buď změnit celkové vnímání F1 a udělat z ní obyčejnější sport (což se asi nebude líbit automobilkám a tradičním týmům), a nebo se držet současné image F1 a najít jen trochu odlišný a modifikovaný směr. Dle mého by stačilo vybrat atraktivní okruhy, dohodnout se s pořadately na pro obě dvě strany výhodných podmínkách při kterých by obě dvě strany generovali přiměřený zisk. Dále zpřehlednit a upřesnit sportovní a technická pravidla a více využívat digitální cesty k distribuci a propagaci. A propós, přesun F1 ze závodních okruhů do měst je tím nejhorším možným řešením... Městské okruhy by tím ztratili svou unikátnost, už takhle máme v kalendáři 3 a přijde mi to až až

    PS: Halo okamžitě zrušit! Nechápu jak takovou naprosto zbytečnou koninu mohl někdo schválit... F1 bojuje o fanoušky a místo aby se hledaly cesty a způsoby jak ji zatraktivnit, tak se naopak prosadí něco, co jí udělá ještě méně přitažlivou...

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • skejpa

    skejpa

    89.102.109.XXX
    A protože lidi nechtěj HALO, tak to FIA zavede, protože to hned naláká více sponzorů na sport, na který aktuálně fanoušci nadávaj :-)

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.128.XXX
      Kvůli takové ptákovině odejde pár jedinců. Jak ovlivnily sledovanost "penisnosy", schody, ploutve, difuzory, vroubkované gumy, užší nebo širší monoposty, větší či menší křídla....
      O tom to přece není. Lidi chtějí akci a napětí. Kdyby jim šlo o ochranu kokpitu, na Le Mans by se nikdo nedíval. 03

      + 0 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Duncan66

        Duncan66

        194.228.76.XXX
        jak pises, lidi chteji akci a napeti. Kdyz to skonci tak, ze budou jezdit na simulatoru, aby byli uplne bezpecni, tak na to bude koukat maly zlomek toho, co dnes.
        A kdyz Halo dela formule udajne bezpecnejsi. Tak to ztraci castecne na zajimavosti.
        Drive byl jednim z faktoru sledovani F1 obdiv k pilotum, ze jezdili na hrane a sebemensi chyba mohla znamenat smrt. Dnes jezdi na hrane a i sebevetsi chyba v drtive vetsine pripadu neznamena vubec nic. Takze napeti a adrenalin se vytraci kazdym dalsim bezpecnostnim prvkem navic.
        A Halo je mnohem vice politicky prvek, nez cokoli jineho. Nebo mi chces tvrdit, ze hochum ve Formule 2 a dalsich seriich nehrozi nic podobneho, nez co se stalo Binanchimu a dalsim? 13

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.128.XXX
          No máme každý něco jiného, čím nás F1 přitahuje. Mne naprosto nenapadá, z pohodlí křesílka, přemýšlet nad tím, jestli se někdo při souboji zabije. Co mne zajímá, jsou souboje na trati, jestli někdo někoho předjede, jestli do toho piloti dávají vše a jestli závod není předvídatelný. Rozhodně mne nezajímá, jestli nehoda bude mít za následek zlomený závěs, zlomenou kost nebo smrt. Tedy myslím to tak, že větší následky, mé napětí rozhodně nezvýší. Naprosto mi nedělá žádné potěšení vidět někoho, jak ho odnáší mrtvého na nosítkách. Tohle jsem už v F1 viděl několikrát a rozhodně mi to nechybí.
          O simulátorech tuším nikdo nemluví. Nevidím nic špatného na tom, udělat auta bezpečnější. Dřív byly auta z "papíru", piloti z nich vypadávali a na hlavě měli sotva kokosovou skořápku. Dnes se nikdo nepohoršuje nad tím, že mají pořádné helmy s krční ochranou, nehořlavé kombinézy a šasi, které musí projít přísnými testy. Ublížily tyto věci F1? Pro mne určitě ne. A podle narvaných autodromů a fanoušků u TV sledovanost stoupla.
          Pokud jde o F2, jsem pro to zavést i tam. A je celkem běžné, že se s novinkami začíná od nejvyšších kategorií. Nejen v F1, ale obecně v každém sportu.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Jeden z problémů je předvídatelnost vývoje šampionátu. Když se zhruba v polovině roku už celkem přesně ví, kdo vyhraje, to moc sponzory nepřitáhne, protože díky tomu klesá sledovanost. Druhým problémem jsou příliš složitá pravidla, která běžný divák nechápe a díky nimž opět klesá sledovanost. A do třetice nejednotný výklad pravidel, díky kterému komisaři stejný prohřešek trestají různě. Když to vezmu v úvahu, kdybych měl peníze a chtěl bych něco sponzorovat, dám to do NASCAR nebo do fotbalu.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000792

      uzivatel000792

      206.123.17.XXX
      Ktore pravidla su tak zlozite, ze kvoli nim klesa sledovanost? Tento nazor pocut uz dlho, ale skor mam pocit, ze len zludovel a vela pravdy na nom uz nie je. Myslim, ze napriklad taka kvalifikacia je celkom priamociara. A ze by pravidla okolo KERS boli tak zlozite, ze by otravili divakov, sa mi tiez nezda.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Obecně pravidla jsou složitá a nejednotná. Loni to dokonce tvrdili i někteří piloti. A pokud to říkají lidé, kteří se díky těmto pravidlům živí, tak to asi pravda je.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel000792

          uzivatel000792

          206.123.17.XXX
          Iste, mas pravdu, pravidla F1 su zlozite. Pretoze technika F1 je zlozita, to sa uz nezmeni, ak nechceme preteky papierovych skatul dolu kopcom. Ale podme identifikovat presne tie konkretne pravidla, ktore svojou zlozitostou otravuju divakov, ktori potom radsej prepnu na iny kanal, nez aby dopozerali velku cenu. A podme zjednodusit a zprehladnit tie.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • rock

            rock

            37.188.133.XXX
            Nevím, jestli to někoho přinutí přepnout, ale pravidla týkající se pneumatik jsou extrémně nepřehledná. Náhodný divák se od komentátora dozví, že pilot musí přezouvat, i když to třeba není nezbytně nutný a teď jenom chytá, proč někteří startují na pneumatikách, který nejsou pro start ideální, proč jeden přezouvá na žlutý, zatímco ten druhý na bílý, proč ten první na bílý přezout nemůže (protože si je nevybral předem), proč, když ve druhým stintu sjel pneu, na kterých mu to fičelo, si je pro třetí stint neobuje znova (protože už žádný téhle specifikace nemá) a pokud se dozví, že už je nemá, tak zase neví, proč je nemá atd. Je toho dost, bez přípravy se to nedá obsáhnout a ve výsledku jenom divák trpně přihlíží, jak pilot v boxech mění specifikaci pneu, aniž by věděl, co ho k tomu vede.

            Pravidlo o získávání výhody při vyjetí mimo trať je sice jednoduchý, ale velmi subjektivně vykládaný. Jednou je jízda mimo trať potrestaná, jednou ne a čert se má vyznat v tom, co komisaře k rozhodnutí vedlo.

            + 3 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • tom11

              tom11

              77.48.94.XXX
              pravidla pojďme oddělit. jsou vlastně dvoje. technické regule pro stavbu monopostu a druhé jsou ty, podle kterých probíhá závod. pro zjednodušení těch prvních jsem už dlouho a psal jsem to tu mnohokrát. u těch druhých je spíše než složitost, špatná jejich nejasnost a výklad, který je každý víkend jiný.
              co se počtu sponzorů týká, tak bych srovnával srovnatelné. tedy tým s týmem ( liverpool s ferrari ) a šampionát s šampionátem ( premier leaugue s F1 ). je jasné, že ani v tomhle srovnání, co do počtu sponzorů, nedopadá F1 úplně dobře a podle mě má větší počet sponzorů i naše kaprliga. ale o počtu to tak úplně není. jde o léta zanedbávanou prezentaci a to LM dobře ví. podle mého se tohle docela rychle změní.

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • hixaxon

    hixaxon

    78.102.207.XXX
    Bernie.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    78.45.146.XXX
    Ta srovnání kulhají. Obě; s fotbalem i s NASCAR.
    Nejbohatší fotbalové kluby mají rozpočet zhruba ve stejných řádej jak nejbohatší týmy v F1. V tomhle kontextu mi 26 nebo 28 partnerů z F1 přijde jako docela srovnatelné s 30 partnery Liverpoolu. Uznávám, že to číslo Manchesteru je docela úlet.

    Srovnání s NASCAR; NASCAR je lokální záležitost a navíc mnohem levnější než F1 Sponzor NASCARU bude vědět, že je prezentován v lokalitě, kde sám působí, často (dvojnásobek závodů) a navíc ho to přijde levněji. Sponzoři F1 musí být globální a navíc zazobaní, protože se pohybujeme v sumách o řád(y) vyšších.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Proč by ti sponzoři měli být globální? Jede se závod ve Velké Británii, mám tam britské sponzory, F1 zavítá do Austrálie mám rovněž místní sponzory. Problém je v tom, že by to chtělo trošku uvažování a mnohem více starostí, protože je jasné, že lokální sponzor zaplatí méně peněz a tudíž jich potřebuji mnohem více. Jak jsi sám naznačil, NASCAR je mnohem levnější a tudíž i sponzoři vydávají menší částky, což nenažraný kolotoč F1 nějak nezvládl.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        37.188.133.XXX
        Jsem spíš toho názoru, že o hledání sponzorů s lokální působností (britský sponzor jen pro Silverstone) by se měl snažit ten, kdo lokálně působí, tedy pořadatel GP. Už jenom proto, že líp zná místní poměry. Nemyslím, že by organizátor série měl mít 20 různých týmů lidí, kteří by se starali o lokální sponzory v jednotlivých destinacích.
        Jediný, co by pro to měl organizátor série udělat je, aby těm lokálním sponzorům pak nechal víc prostoru pro prezentaci, než nechává teď (na kameře se ukáže logo jenom titulárního sponzora při vyhlašovacím ceremoniálu, jinak snad nic).

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pepan

          Pepan

          89.24.157.XXX
          Ten pořadatel s tím hledáním sponzorů nic nezmůže. Celý systém je postavený tak, že sponzory hledá pouze majitel F1 a pořadatelům není vlastně dovoleno vůbec nic. Proto se třeba Silverstone potýká v posledních letech se ztrátou, stejně tak letos očekává ztrátu i Spa (jak je psáno v jiném článku). Přitom poplatky za pořádání velké ceny jsou přímo obludné a tendence posledních let byla spíše je navyšovat než pořadatelům ulevit. Je zajímavé, že hned jak Bernie odešel z vedení F1, otočil a začal vykládat že by se ty poplatky měly snížit. A i to je jeden z důvodů, proč je F1 tak drahá.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • rock

            rock

            37.188.133.XXX
            Bernie byl zaměstnanec. Extrémně vysoko postavený, extrémně dobře honorovaný, ale zaměstnanec, který plnil požadavky na něj kladené. Tím požadavkem nebyla dlouhodobá udržitelnost, ale okamžitý zisk. Bernie odvedl svoji práci imho excelentně.
            Teď v té pozici není, tak může řešit dlouhodobou udržitelnost. Nevidím v tom rozpor.

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Pepan

              Pepan

              89.24.157.XXX
              Na tom aspoň vidíme, jaký je Bernie děvka prodejná. V zaměstnání prosazuje určitý názor a sotva odejde, otočí jako na obrtlíku.

              + 0 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama