DISKUZE K ČLÁNKU Jak hodnotí úvodní bitvu Hamiltona s Vettelem britské deníky?

Bylo by předčasné po prvním závodě hovořit o podobně celého mistrovství, ale britské deníky se radují, že po tříleté nadvládě Mercedesu se rýsuje možnost souboje dvou týmů o korunu šampiona Formule 1.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Jak hodnotí úvodní bitvu Hamiltona s Vettelem britské deníky?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 27.03.2017 19:00 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Adi (Hlasovali 2 lidé) 27.03.2017 15:04
Trpělivost pánové... Mnoho let jsem četl rozumné… »
» dannak (Hlasovali 2 lidé) 27.03.2017 16:20
@Rock: Já bych asi neříkal neškrtne, tak… »
» RoBertino (Hlasoval 1 člověk) 27.03.2017 14:46
Už jsme to vysvětlovali během testů - Verstappen… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

dannak

dannak

89.103.144.XXX
"Na trati by Hamiltona nepředjel, ani kdyby se postavil na uši." Proboha, dyť píšu, že SV nebyl rychlejší o tolik, aby to stačilo na předjetí na trati.
"Subjektivně se mu jelo blbě, ale objektivně držel už 8 kol konstantní časy". Pokud se mu jelo blbě, tak celkem dost roste šance, že někde něco nezvládne.
"zatímco při jízdě v závěsu za Verstappenem si ty pneu zlikvidoval" to by mohl říkat i SV o LH, že si za nim zlikvidoval gumy.
Uvidíme ale na tratích s jiným profilem, jaké bude rozložení sil, mimo to se týmy lépe sjiží s pneumatikami.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
rock

rock

82.117.159.XXX
Myslím, že ne. Vettel nemohl do boxů dřív, než reálně jel, protože pak by za tím Verstappenem zůstal viset on. Hamilton mohl o kolo dřív než Vettel.
90:10 pro Hama (těch 10 % za možnost, že by mu ty pneu odešly doopravdy).

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
hixaxon

hixaxon

86.49.126.XXX
Pěkně napsáno. Možná jsem jen paranoik, ale já si pořád myslím, že Mercedes mlží a během pár závodů se dostane zase na koně.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Stát se může cokoliv, i dominance Ferrari. Ale proti předchozím 3 rokům nevyhrál Mercedes kvaldu o skoro vteřinu. Naznačuje to, že by jsme mohli vidět po 4 nudných letech i souboj o titul.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Taky bych to neviděl tak jednoznačně. Rychlost měli v podstatě stejnou. Podle toho, že si Ham nebyl schopný najet náskok a pak Vettela nestahoval, bych řekl, že Vettel byl na tom malinko líp. Pak už to bylo jen o tom pitstopu. Kdyby Ham zajel později, nepodsekl by ho Vettel? 50:50?

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
rock

rock

37.188.142.XXX
Hamiltonovy časy se nijak nezhoršovaly, s tou degradací to ani zdaleka nebylo tak zlý, jak si Ham myslel. Subjektivně se mu jelo blbě, ale objektivně držel už 8 kol konstantní časy.
Vettel možná stahoval, ale po desetinách. Na trati by Hamiltona nepředjel, ani kdyby se postavil na uši.
Verstappenovi Hamilton odjížděl o sekundu na kolo. Dokonce i na pneu, na kterých údajně neměl grip. S pitstopem o 5 kol později (a s odkazem na první odstavec tohodle postu by to ty pneu dost možná vydržely) by se Ham vrátil před Verstappena a nebylo by co řešit. Na čerstvých pneu a čerstvém vzduchu zrychlil o sekundu na kolo, zatímco při jízdě v závěsu za Verstappenem si ty pneu zlikvidoval.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
dannak

dannak

172.20.150.XXX
@Rock:
Já bych asi neříkal neškrtne, tak jednoznačné to IMHO rozdhně nebylo, ani z jedné strany.
LH rozhodně neměl rychlost na to, aby se nějak významně trhnul a najel si náskok.
SV by dost možná neměl rychlost na to přímo s LH bojovat na trati. Co z toho plyne ? Řekl bych, že vlastně nic moc, když vezmeme v úvahu, že předjíždění je teď těžší díky ještě větším turbulencím, kterým je pronásledovatel vystaven.
Fakt je, že se SV nemálo kol dokázal za LH držet v závěsu, tzn. víc trápit přední pneu a ještě na nich pak zajet dalších 5 kol na čerstvém vzduchu.
Dále, když VER konečně zajel a LH tedy měl čerstvý vzduch, rozhodně nezačal SV rychle stahovat, rozdíl byl víceméně konstantní, nebo se lehce natahoval.
Rozdíl mezi SV a LH tedy byl celkem minimální a roli sehrály jiné faktory, např. ten VER. To je ale strategie, tým musí přeci vědět, kam jezdce vypustí. Nabízí se tak varianty:
1) LH by zajel o kolo dřív, než by zajel => vyjel by před VER a dost blízko za SV, aby se vrátil na P1 ?
2) LH by zajel o kolo později, než zajel => možná by se udržel před SV, ale taky mohl díky odcházejícím pneu udělat chybu a někde vyletět nebo nedotočit/nedobrzdit atp.

Prostě to tady Merc nevyšlo s vypuštěním do provozu a tu ztrátu už pak nebyl LH schopen stáhnout, ani pak na čerstvém vzduchu.
Z toho bych tedy rozhodne nevyvozoval, že by si SV, jak říkáš, neškrtl, nebýt VER.
naopak bych řekl, že SV byl rychlejší, ne však o tolik, aby LH předjel přímo na trati.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Lahva

Lahva

178.165.128.XXX
Aha díky 01

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
rock

rock

37.188.138.XXX
No, já tam viděl, že Ham byl s přehledem rychlejší v kvaldě (0.3s zas tak málo není) a nebýt zřejmě nevynucené chyby ve strategii, tak si Vettel během závodu ani neškrtne.

+ 1 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Adi

Adi

176.74.140.XXX
Trpělivost pánové... Mnoho let jsem četl rozumné názory na úvodní závody, že nemusí ukazovat skutečné rozložení sil a je to samozřejmě pravda.

Pro příklad, velmi jednoduché vítězství v Austrálii v r. 2013 Kimmiho na Lotusu. Nakonec jeho tým skončil 4. v PK a bylo to Kimmiho jediné vítězství tuto sezónu. Nebo Sebovo vítězství v r. 2015 (tehdy druhý závod sezóny v Kuala - Lumpur). Jak dopadl souboj Mercedes - Ferrari v tom roce víme všichni. Naopak, loni na tom byl Red Bull v úvodu ještě hůře než letos a byl to nakonec jediný tým, který potrápil Mercedes (hlavně v Monacu a v Singapuru). Přeji si tvrdou bitvu mezi 3 top týmy do posledního závodu a doufám, že mistr světa bude z jiné stáje než z Mercedesu, ale ještě stále můžeme být svědky podobné dominance jako v posledních 3 letech.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
RoBertino

RoBertino

83.208.82.XXX
Už jsme to vysvětlovali během testů - Verstappen nemohl používat zkratku VER, protože tu měl před ním Jean-Éric Vergne. Když se z F1, i ze svých testovacích aktivit, stáhl, "předal" VER právě Verstappenovi.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Lahva

Lahva

178.165.128.XXX
No ještě že se HAM zasekl za VES, pardon VER*. Jinak by neměli o čem v GB psát 12

VES > VER, nějak mi to uniklo a všiml jsem si až při závodě. Byl k tomu nějaký důvod? Respektive proč měl předtím VES?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama