DISKUZE K ČLÁNKU Předjíždění ubylo, jízda v závěsu je náročnější. Nestačí ani 2,5 sekundy mezi vozy

Piloti mají za sebou první závod, proto mohou po Austrálii hodnotit dopad nových pravidel na předjíždění a jízdu těsně za sebou v zatáčkách. Podle očekávání je letos situaci podstatně horší.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Předjíždění ubylo, jízda v závěsu je náročnější. Nestačí ani 2,5 sekundy mezi vozy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 35, poslední 28.03.2017 09:43 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Adi (Hlasovali 4 lidé) 27.03.2017 11:01
Když se podíváte jak vypadají auta nyní a jak… »
» rock (Hlasovali 3 lidé) 27.03.2017 11:12
Hmm. Druhý auto má v zatáčkách větší potíže… »
» Michal Š. (Hlasovali 3 lidé) 27.03.2017 11:51
O předjíždění starost opravdu nemám, jsou okruhy… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Adi

Adi

176.74.140.XXX
A jak víš, že to nebude fungovat stejně i letos? Podle mě ubude objíždění na úkor dojíždění, tedy následných soubojů v zatáčkách za DRS zónou.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Napadlo mne kromě prodloužení DRS ještě jiné řešení. Rozdílnější směsi gum. Když je povinnost použít 2 různé, může se zvýšit počet předjetí tím, že budou mít piloti hodně rozdílné směsi. Ale upozorňuji, že je to stejně umělé, jako tlačítko. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Adi

Adi

176.74.140.XXX
Ani bych neřekl Peťo. Jen pro příklad - Ocon za Alonsem měl DRS k dispozici téměř každé kolo, stačilo o cca 300 až 400 m delší rovinku než je cílovka v Albert Parku a takových rovinek se v kalendáři vyskytuje požehnaně.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Kromě jedné "maličkosti" co ti napsal Petr, by bylo dobré se podívat, kolik bylo "objetí" v DRS zóně a kolik bylo předjetí ostatních. Pokud si to dobře pamatuji, to druhé bylo mnohem častější. A to často pouze díky tomu, že se v DRS zóně pilot dostal k vozu před sebou. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Ano. Předjíždělo se nejvíc. Možná stojí za povšimnutí, že se zlepšilo po roce 2010, po zavedení DRS. Jednak byly k tomu líp postavené vozy, jednak k tomu připělo DRS a jednak bylo množství pitstopů, které míchaly neustále pořadím. A mne zase připadá nefér, když předjíždějící předjede toho před sebou jen proto, že ten první jede na hadrech. Je to stejně umělé, jako čudlík na volantu a stejně nefér, když je ten vepředu ve zjevné nevýhodě.
Já netvrdím, že na objetí v DRS zóně je něco cool. Ale asi jsi nepostřehl, že jen díky DRS proběhlo neskutečné množství předjíždění těsně za DRS zónou. Na brzdy nebo v následných zatáčkách. Jen proto, že se někdo během zóny měl vůbec šanci se dostat na úroveň soupeře. Když nejsi na úrovni soupeře, můžeš mu jen koukat celý závod na zadek. Nic víc nemůžeš. A jestli si mám vybrat mezi předjížděním v DRS zóně, nebo nepředjížděním vůbec, volím to první. Na sledování vláčku, kdy nějaké o 1s pomalejší auto brzdí všechny za sebou bez jediné šance na změnu, nevídím cool vůbec nic. To raději zvolí pouhé objetí, po kterém pilot může vůbec ukázat, že umí něco jiného, než jezdit 1s za soupeřem. 03

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Loqenc

Loqenc

77.240.177.XXX
Toho brzdění bude taky méně, protože jsou menší rychlosti na rovinkách a větší v zatáčkách.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
mi88ki

mi88ki

165.72.200.XXX
Můj názor je takový, že větší grip gum je správný krok, větší difuzor, který není tolik závislý na turbulencích, taky ok, jen účinek přítlaku z křídel se měl snížit a ne zvýšit !!! To považuji za neskutečnou chybu. Zmenšit a zjednodušit přední, zadní křídla a zakázat všechny ty přídavné aero-prvky a bude závodění habaděj i bez trapného DRS objíždění.

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
Tvůj ideální plán trochu selhává na DRS detekci (proti loňsku zůstává 1 sekunda).

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Michal Š.

Michal Š.

194.228.13.XXX
O předjíždění starost opravdu nemám, jsou okruhy kde to půjde hůř a okruhy kde to půjde líp. Spíš je mi zle z DRS a dříve i ze záměrně rychle odcházejíchích pneu. Teď se může aspoň za někým držet a pokusit se i třeba víckrát než si odepsat gumy po jednom pokusu jako tomu bylo donedávna. Mimochodem, pro ty terý jsou závdoy F1 nuda... proč se na to teda díváte?

+ 3 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Adi

Adi

176.74.140.XXX
Od roku 2009 do loňska se předjíždělo nejvíce v historii F1, tolik statistiky. Já raději uvidím více jezdeckých chyb, větší rodíly mezi piloty a třeba jen třetinu soubojů, ale zato opravdových. Popravdě Miku, nevím, co je cool na objíždění v DRS zónách, kdy se auto vepředu nemohlo bránit. Dnešní F1 pokládám za návrat královny - auta vypadají skvěle, jsou pekelně rychlá a každá chyba tvrdě trestá (viz Palmer a Rici)... toto je závodění, né DRS objíždění v nudných monopostech, které zvládají ovládat i děti. BTW. tvým příspěvkem nepíšeš nic jiného než já nahoře - tzn. že předjíždění ubude na všech okruzích 03

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Adi

Adi

176.74.140.XXX
No a díky DRS ho na kilometrové rovince neobjede, ale pouze dojede a bude to souboj na brzdách. Toť ideální plán. Jestli se tak stane, to si musíme chvíli počkat.

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Není logický důvod předpokládat, že to v dalších závodech bude jiné. Jo, na okruzích kde se loni předjíždělo víc jak v Austrálii, se bude opět víc předjíždět než v Austrálii, ale předpokládám proti loňským závodům podobný propad v počtu předjetí, jako včera (pokud nebude pršet).
Podle mne jediné řešení, které se letos může ve prospěch předjíždění udělat, je prodloužení DRS zón. Budou mít aspoň šanci na té rovince se k soupeři vůbec přiblížit. Ale trochu pochybuju, že to bude stačit. 05

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
rock

rock

37.188.138.XXX
Hmm. Druhý auto má v zatáčkách větší potíže udržet se prvního? Tak to by se mohlo stát, že na klasických okruzích s větším zastoupením středně rychlých a rychlých zatáček to zhoršení bude ještě zřetelnější. První pojede jak po kolejích a pronásledovatel nebude mít přítlak a bude mu to plavat.

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Adi

Adi

176.74.140.XXX
Když se podíváte jak vypadají auta nyní a jak vypadali do roku 2009, je jasné, že předjíždění ubyde, protože na začátku tohoto milénia byla auta velmi rychlá a aerodynamicky velmi pokročilá. Ano, používaly se jiné pohonné jednotky, ale nebyly výkonější než nyní, byly pouze hlučnější. Dost lidí si na tuto éru pamatuje jako na super závody, skvělé souboje. Já si pamatuju mnoho opravdu velmi nudných závodů. Truliho jako brzdu i o 1,5s rychlejších aut, Schumiho, který po startu pláchl a taky si pamatuju, že na Mercedes se sázelo, kolik kol vydrží než odejde :) Časy se mění, dnes je Formule o mnoho techničtější, má složitější pravidla, složitější motory, vývoj se přesunul z dráhy do kanceláří. Jestli někdo čekal, že takto aerodynamicky koncipovaný monopost bude trhat na městském okruhu rekordy v počtu předjetí, tak se asi zbláznil. Počkejme na Čínu, Bahrain nebo Kanadu, jestli tam bude ukrtná nuda, je něco špatně, ale v to já nevěřím. Myslím si, že po letech konečně uvidíme opravdové souboje a né sterilní objíždění v DRS zónách. Momentální F1 je sexy, zní dobře a sezóna snad bude zajímavá a vyrovnaná! :)

+ 4 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel002008

uzivatel002008

109.81.208.XXX
Další nudný závod 05

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Speciální zbarvení McLarenu pro GP Monaka jako pocta Ayrtonovi Sennovi

McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama