DISKUZE K ČLÁNKU Halo koncept se pro IndyCar nehodí, zvolí se nejspíš jiná cesta
Smrt Justina Wilsona v srpnu 2015 při závodě Pocono Raceway 500 rozhodně přispěla k tlaku vedoucímu k zavedení ochrany kokpitu. Jenže jak se zdá, série IndyCar nechce jít cestou shodnou s F1 a využít Halo koncept.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Halo koncept se pro IndyCar nehodí, zvolí se nejspíš jiná cesta
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
jumpman
17:04 24.01.2017 178.255.168.XXXjenže sennovi by pravděpodobně pomohlo prosté zvýšení bočnic kokpitu, jak je dnes standartem. U Bianchiho byl problém v prudkém zpomalení, kdyby trefil bariéru, tak normálně z toho auta vylezl a závodil do dnes, tím, že trefil 15t traktor, tak jeho mozek nedal tu deceleraci, to můžeš mít kolem pilota co chceš, fyzika bude platit pořád a žádný udělátko na kokpitu nepomůže.
A ty těsný průlety vozů kolem hlav, nemyslíš, že ten těsný průlet je způsoben i tím, jak pilot ve voze sedí nízko a že tyhle problémy v podstatě řeší geometrie vozu?
Já nejsem příznivec nějaký krvavý podívaný, ale současná F1 ve mě nevzbuzuje žádný nadšení pro výkony a odvahu pilotů. Pokud si srovnáš počet ujetých kilometrů a počet smrtelných nehod v F1 za posledních 20 let a uděláš to stejné v období 40-20 let zpět, tak se budeš hrozně divit, kam se posunula bezpečnost ve F1...-
Mike17
18:24 24.01.2017 93.99.87.XXX-Jo, Sennovi by to stačilo. A určitě se tenkrát našla spousta lidí, kterým zvýšení bočnic připadalo jako hrubý zásah do vzhledu vozů a přitažlivosti F1.
-U Bianchiho máš možná pravdu. Ale ne jistotu. Nebyla decelerace způsobená tí, že trefil přímo hlavou traktor a kdyby trefilo traktor Halo a jeho hlava měla pár cenťáků místa na zpomalení, mohlo by to stačit? Možná ne, ale je škoda, že tu šanci neměl.
-Kdyby seděli výš, Alonso by byl už asi bez hlavy a nejen on. Ne neřeší to geometrie vždy.
-Ano pokrok je to výrazný. A já jsem rád. Kdyby se každý rok zabil jeden až dva piloti, nebyla by pro mne F1 ani o trošičku atraktivnější.-
jumpman
19:02 24.01.2017 178.255.168.XXXbočnice v podstatě nemění razantně vzhled vozů, ale ta opičárna nad pilotem ano. Pokud něco takového zavedou, tak je otázkou, kolik nehod způsobí zhoršený výhled z vozu, už teď piloti v podstatě neví, co se kolem nich děje.
Pokud ve 200 km/h trefíš něco, co tě zastaví na 1m, tak to zkrátka tvoje tělo nemá šanci přečkat bez úhony a i zastánci hallo prohlásili, že by to bianchimu nebylo nic platné.
Ono jde o to, že mezi piloty nepanuje žádný respekt, jezdit dneska v F1 je skoro stejně náročné, jako jezdit na PS, jenom o dost finančně náročnější. Dřív byl zkrátka pilot F1 někdo, kdo se nebál toho, že se během závodu potká se zubatou tetkou, a ta pravděpodobnost byla v řádu procent, že z vozu živí nevylezou, ale dnes je v podstatě jistota, že se i při nejtěžší havárii nic nestane a piloti se podle toho k sobě na trati chovají a kdochce, tak vidí, že dnes už pilot F1 není žádný "nadčlověk" ale prostě někdo, kdo měl dost peněz, aby si v tom zajezdil...-
Mike17
08:16 25.01.2017 93.99.87.XXX-Halo působí nemotorně, ale aeroscreen změní vzhled asi tak, jako ty bočnice. Piloti sami tvrdili, že jim Halo výhled nezhoršuje a aeroscreen už vůbec.
-OK, nechce se mi víc rozebírat něco, v čem máš nejspíš pravdu.
-A ano, más pravdu i v tom, že dřív byli piloti lidé, kteří hodně riskovali své životy. A není pochyb ani o tom, že se to s dneškem nedá srovnat. Tak jako ve všech riskantních sportech. Přesto si dovolím tvrdit, že na trati to poznat není, i dřív se k sobě někteří piloti chovali bez respektu. A dovolím si oponovat i v tom, že se něco změnilo v tom, kdo může vůz F1 řídit. I dřív to byli většinou lidé, kteří měli buď dost peněz, nebo znali někoho, kdo jim je zajistil. A stejně tak dřív jako dnes se dostane do F1 někdo, kdo těch peněz neměl moc, ale díky svému talentu někoho přesvědčil k financování. Jediné co se mění je věk. Nějaké schopnosti mít musíš, bez toho se v tom nesvezeš ani s balíkem peněz. A odvaha? Je to jako s lezením. Buď se rozhodneš do toho jít, nebo ne. Pak už děláš co musíš a nepřemýšlíš o tom, jestli se zabiješ nebo ne. Na to myslíš až je po všem.
-
-
-
-
-
-
rock
08:34 24.01.2017 37.188.233.XXXOd doby Senny a Ratzenbergera, jenom co si vybavuji v přímé souvislosti se smrtí těch dvou:
- úpravy tratí (předimenzované únikové zóny, tecpro bariéry, některé zatáčky v podstatě vykastrované)
- jiná konstrukce a materiály přilby (ale to by možná přišlo samo od sebe)
- zvýšený bočnice kokpitu
- HANS
- začala snaha udržet zavešení a kola u auta po nárazu
Bianchiho zabila především jeho vlastní blbost a nezodpovědnost a na tohle se prevence hledá těžko. Ale našli ji, virtual safety car.
Takže závěr - všichni tři by dneska pravděpodobně žili -> halo nebo aeroscreen řeší problémy, který jsou už vyřešený jinými opatřeními
-
-
-
-
-
-
-
-
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek