DISKUZE K ČLÁNKU Halo koncept se pro IndyCar nehodí, zvolí se nejspíš jiná cesta

Smrt Justina Wilsona v srpnu 2015 při závodě Pocono Raceway 500 rozhodně přispěla k tlaku vedoucímu k zavedení ochrany kokpitu. Jenže jak se zdá, série IndyCar nechce jít cestou shodnou s F1 a využít Halo koncept.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Halo koncept se pro IndyCar nehodí, zvolí se nejspíš jiná cesta

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 48, poslední 25.01.2017 08:20 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Lahva (Hlasovali 3 lidé) 23.01.2017 12:35
Samozřejmě. Halo se nehodí vůbec na nic totiž! »
» Fanda.LH (Hlasovali 3 lidé) 23.01.2017 18:28
Jakékoli řešení F1 jen poškodí. Bezpečnost je… »
» Lahva (Hlasovali 2 lidé) 23.01.2017 15:34
Ano, ať vymyslí něco designově adekvátního… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                      • rock

                        rock

                        37.188.233.XXX
                        Jenom doplnění: Ratzenberger si -pokud vím- omlátil hlavu o hrany kokpitu a volant. Tam by možná pomohl HANS ve spolupráci s tecpro bariérou.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                      • jumpman

                        jumpman

                        178.255.168.XXX
                        jenže sennovi by pravděpodobně pomohlo prosté zvýšení bočnic kokpitu, jak je dnes standartem. U Bianchiho byl problém v prudkém zpomalení, kdyby trefil bariéru, tak normálně z toho auta vylezl a závodil do dnes, tím, že trefil 15t traktor, tak jeho mozek nedal tu deceleraci, to můžeš mít kolem pilota co chceš, fyzika bude platit pořád a žádný udělátko na kokpitu nepomůže.
                        A ty těsný průlety vozů kolem hlav, nemyslíš, že ten těsný průlet je způsoben i tím, jak pilot ve voze sedí nízko a že tyhle problémy v podstatě řeší geometrie vozu?
                        Já nejsem příznivec nějaký krvavý podívaný, ale současná F1 ve mě nevzbuzuje žádný nadšení pro výkony a odvahu pilotů. Pokud si srovnáš počet ujetých kilometrů a počet smrtelných nehod v F1 za posledních 20 let a uděláš to stejné v období 40-20 let zpět, tak se budeš hrozně divit, kam se posunula bezpečnost ve F1...

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          93.99.87.XXX
                          -Jo, Sennovi by to stačilo. A určitě se tenkrát našla spousta lidí, kterým zvýšení bočnic připadalo jako hrubý zásah do vzhledu vozů a přitažlivosti F1.
                          -U Bianchiho máš možná pravdu. Ale ne jistotu. Nebyla decelerace způsobená tí, že trefil přímo hlavou traktor a kdyby trefilo traktor Halo a jeho hlava měla pár cenťáků místa na zpomalení, mohlo by to stačit? Možná ne, ale je škoda, že tu šanci neměl.
                          -Kdyby seděli výš, Alonso by byl už asi bez hlavy a nejen on. Ne neřeší to geometrie vždy.
                          -Ano pokrok je to výrazný. A já jsem rád. Kdyby se každý rok zabil jeden až dva piloti, nebyla by pro mne F1 ani o trošičku atraktivnější.

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • jumpman

                            jumpman

                            178.255.168.XXX
                            bočnice v podstatě nemění razantně vzhled vozů, ale ta opičárna nad pilotem ano. Pokud něco takového zavedou, tak je otázkou, kolik nehod způsobí zhoršený výhled z vozu, už teď piloti v podstatě neví, co se kolem nich děje.
                            Pokud ve 200 km/h trefíš něco, co tě zastaví na 1m, tak to zkrátka tvoje tělo nemá šanci přečkat bez úhony a i zastánci hallo prohlásili, že by to bianchimu nebylo nic platné.
                            Ono jde o to, že mezi piloty nepanuje žádný respekt, jezdit dneska v F1 je skoro stejně náročné, jako jezdit na PS, jenom o dost finančně náročnější. Dřív byl zkrátka pilot F1 někdo, kdo se nebál toho, že se během závodu potká se zubatou tetkou, a ta pravděpodobnost byla v řádu procent, že z vozu živí nevylezou, ale dnes je v podstatě jistota, že se i při nejtěžší havárii nic nestane a piloti se podle toho k sobě na trati chovají a kdochce, tak vidí, že dnes už pilot F1 není žádný "nadčlověk" ale prostě někdo, kdo měl dost peněz, aby si v tom zajezdil...

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Mike17

                              Mike17

                              93.99.87.XXX
                              -Halo působí nemotorně, ale aeroscreen změní vzhled asi tak, jako ty bočnice. Piloti sami tvrdili, že jim Halo výhled nezhoršuje a aeroscreen už vůbec.
                              -OK, nechce se mi víc rozebírat něco, v čem máš nejspíš pravdu.
                              -A ano, más pravdu i v tom, že dřív byli piloti lidé, kteří hodně riskovali své životy. A není pochyb ani o tom, že se to s dneškem nedá srovnat. Tak jako ve všech riskantních sportech. Přesto si dovolím tvrdit, že na trati to poznat není, i dřív se k sobě někteří piloti chovali bez respektu. A dovolím si oponovat i v tom, že se něco změnilo v tom, kdo může vůz F1 řídit. I dřív to byli většinou lidé, kteří měli buď dost peněz, nebo znali někoho, kdo jim je zajistil. A stejně tak dřív jako dnes se dostane do F1 někdo, kdo těch peněz neměl moc, ale díky svému talentu někoho přesvědčil k financování. Jediné co se mění je věk. Nějaké schopnosti mít musíš, bez toho se v tom nesvezeš ani s balíkem peněz. A odvaha? Je to jako s lezením. Buď se rozhodneš do toho jít, nebo ne. Pak už děláš co musíš a nepřemýšlíš o tom, jestli se zabiješ nebo ne. Na to myslíš až je po všem.

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                  • rock

                    rock

                    37.188.233.XXX
                    Od doby Senny a Ratzenbergera, jenom co si vybavuji v přímé souvislosti se smrtí těch dvou:
                    - úpravy tratí (předimenzované únikové zóny, tecpro bariéry, některé zatáčky v podstatě vykastrované)
                    - jiná konstrukce a materiály přilby (ale to by možná přišlo samo od sebe)
                    - zvýšený bočnice kokpitu
                    - HANS
                    - začala snaha udržet zavešení a kola u auta po nárazu

                    Bianchiho zabila především jeho vlastní blbost a nezodpovědnost a na tohle se prevence hledá těžko. Ale našli ji, virtual safety car.

                    Takže závěr - všichni tři by dneska pravděpodobně žili -> halo nebo aeroscreen řeší problémy, který jsou už vyřešený jinými opatřeními

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      93.99.87.XXX
                      Souhlas až na poslední řádek. Pořád jsou situace, kdy tyto opatření nestačí a pilota zachrání jen Aeroscreen nebo Halo.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama