DISKUZE K ČLÁNKU Halo koncept se pro IndyCar nehodí, zvolí se nejspíš jiná cesta

Smrt Justina Wilsona v srpnu 2015 při závodě Pocono Raceway 500 rozhodně přispěla k tlaku vedoucímu k zavedení ochrany kokpitu. Jenže jak se zdá, série IndyCar nechce jít cestou shodnou s F1 a využít Halo koncept.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Halo koncept se pro IndyCar nehodí, zvolí se nejspíš jiná cesta

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 48, poslední 25.01.2017 08:20 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Lahva (Hlasovali 3 lidé) 23.01.2017 12:35
Samozřejmě. Halo se nehodí vůbec na nic totiž! »
» Fanda.LH (Hlasovali 3 lidé) 23.01.2017 18:28
Jakékoli řešení F1 jen poškodí. Bezpečnost je… »
» Lahva (Hlasovali 2 lidé) 23.01.2017 15:34
Ano, ať vymyslí něco designově adekvátního… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Vždyť nejde jen o letící předměty. Mít něco takového Senna, mohl možná žít. A já bych rád viděl, jaké by měl souboje se Schumim a jestli by neměl Schumi o nějaký titul míň a on víc. Byl by to zážitek. Rozhodně by mne to obohatilo víc, než by mne Halo esteticky pohoršovalo.
          A s tím opouštěním to je trochu slabý argument. Kdyby někdy byla potřeba s halem dostat pilota o několik vteřin dřív, pak by bez Halo byl nejspíš mrtvý. Na vteřiny se tam nehraje. 03

          + 0 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            194.228.32.XXX
            Tj zase trolling... Kdyby, kdyby... Dnešní monoposty vydrží mnohem víc, než ty z 1. pol 90 tých let a v Imole se už taky nezávodí... Pojďme z toho vydedukovat, že kdyby jezdil dnes, tak by se v Imole nezabil... 11

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Z tvého trollingu bych mohl usuzovat, že by monoposty mohly být z papíru a jezdci jezdit bez kombinéz a helem, protože neexistuje žádný důkaz, že kokpit nebo helma někdy někomu zachránily život. Je to jen kdyby, kdyby,...
              Tak nějak? 11

              + 0 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Fanda.LH

                Fanda.LH

                194.228.32.XXX
                Čísla hovoří jasně... V průběhu let počet nehod rapidně klesl o zranění nemluvě... Riziko je tak malé, že už není moc co snižovat... Helma i kombinéza jsou důležité bezpečnostní prvky o tom nemůže být pochyb...

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  A já bych řekl, že není pochyb o tom, že někdy někomu podobné zařízení život zachrání. Dokud budou piloti umírat, nebo mít těžká zranění, je pořád co snižovat.

                  + 0 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Fanda.LH

                    Fanda.LH

                    194.228.32.XXX
                    Určitě by to někomu mohlo pomoci, o tom pochyb není... Na druhou stranu těžko najdeme v historii situaci, kdyby to skutečně pomohlo... Zkrátka takových nehod je hodně, hodně málo...

                    Otázkou je, zda to F1 jako takové prospěje... Pokud bychom šli do extrému tak nejbezpečnější by bylo nejezdit vůbec... 20 Zkrátka já jsem názoru, že v současné době je to bezpečné přespříliš a F1 to škodí... Takové Halo zvýší bezpečnost o promile, ale bije do očí, jak nějaký zcela klíčový prvek => Působí připo**aně a tím škodí...

                    + 2 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      93.99.87.XXX
                      Já si myslím, že v historii se najde hodně nehod s tragickým koncem, kdy by takový koncept zachránil život. Neříkám většina, ale nebudou to ani promile.
                      Jezdit 300 za hodinu bude vždy risk života. Koncept, jaký představil RB mi na atraktivitě F1 neubere naprosto nic. Viděl jsem už škaredší monoposty a přesto se lidi dívali. Tak proč ten koncept neprosadit a někomu způsobit smrt nebo težké zranění úplně zbytečně? Bezpečnost se prosazuje všude. Motorky, hokej, horolezectví. A lidi se dívají pořád.
                      Ale rozumím, každý vnímáme na F1 důležitým něco jiného. Od toho je diskuse. 03

                      + 1 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Fanda.LH

                        Fanda.LH

                        194.228.32.XXX
                        Říkáš, že jich nejsou ani promile, ale neuvedl jsi ani jeden... Já F1 sleduju už více než 20 let a žádný si za tu dobu nepamatuji... Dříve napři. jezdili borci v autech, kdy měli nohy ve špici a po nárazech se rozlomilo na několik částí... Dnes vletí v 300 do zdi a důležitá část vozu kolem nich zůstane zachována, ve většině případů odchází po svých... Je to neuvěřitelné jak moc se to zlepšilo... Je řeč o ochraně hlavy... Která je už dnes na mnohem vyšší úrovni než tomu bylo dříve... Pilot je do auta "zapuštěn", že čouhá jen to nejnutnější viz. obrázky současných monopostů hlavně z boku v porovnání s těm z 90 a starších let...

                        + 2 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          93.99.87.XXX
                          Pamatuju si třeba pilota jménem Tom Pryce (doufám, že si to pamatuju dobře), který trfil v závodě hasiče s přístrojem. Možná i ten Senna by býval žil. Loni se zabil v indy kdosi, koho trefila troska vozu do šišky. Před nějakými 2-3 roky se zabil kluk v F3, kterého trefilo tuším utržené kolo. Mohl žít a třeba by dnes byl mistr světa a seděl v Mercedesu. Umřel jen proto, že by se to někomu nezdálo dost sexy.
                          Ano, dřív jezdlili v hrozných kraksnách. Dřív lezli na osmitisícovky s konopnými lany, vlněnými svetry v botech s hřebíkama. Dnes můžou taky, ale nenajdeš vola, který by to udělal. Dřív se jezdilo na motorkách bez helmy, bez chráničů páteře. Dnes se nenajde vůl, který by si to nevzal. Dřív hráli hokej bez helem, bez chráničů, i gólmani. Dnes se opět nenajde vůl, který by si to nevzal. Mohl bych pokračovat dál a dál. Koncept RB je jen kosmetickou úpravou, který z vozu F1 neudělá seriové auto. Tak se ptám: proč ne?

                          + 0 / − 1

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • rock

                            rock

                            37.188.233.XXX
                            ad horolezci: ale ti nejlepší, ta elita (obdoba pilotů F1) si to uměle ztěžuje lezením bez kyslíku, skálolezci lezou bez pomůcek nebo bez zajištění atp

                            ad motorky: jejich zranitelnost je ve srovnání s F1 zatím dost jinde. Až budem mít v motoGP ochranu ve stylu BMW C1, tak se to bude dát srovnávat

                            ad hokej: zakaž v hokeji tělesný kontakt, bodyčky a uvidíš, jaká bude reakce fanoušků - a koneckonců i hráčů

                            Takže odpověď na poslední otázku: protože všechno má (mít) svou míru. I bezpečnost.
                            Jestli chceš 100 % bezpečí pro piloty v F1, tak proč to vlastně nedělat jak nedávno v Las Vegas s formulí E?

                            btw když už, tak bych to udělal pořádně, ať to dává smysl i z výkonnostního hlediska: zakryl bych kokpit úplně, ala McLaren MP4-X nebo Red Bull X2010

                            + 1 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Mike17

                              Mike17

                              93.99.87.XXX
                              -ad horolezci: Kyslík nemá z bezpečností moc co dělat. Jen snižuje výšku hory. Tj. něco jako bys radikálně omezil výkon vozů F1. Dnes všichni lezou s co nejlehčími lany, v goretexu, s titanovými cepíny a mačkami, s gps a předpovědí počasí. NIKDO neleze po staru. Ani Adam Ondra (snad nejlepší lezec světa) neleze bez jištění. To dělají jen jedinci, kteří si potřebují něco dokazovat, nebo je nebaví život.
                              - ad motorky - dobře, souhlas
                              - ad hokej - trefa mimo. Tělesný kontakt byl vždycky. Jen už nikdo nepovažuje za cool, si kvůli image nechat lámat kosti, nebo si vyrážet zuby. V F1 jsou také pořád kontakty, jen se zlepšuje ochrana. Stejně jako v hokeji.

                              Všechno má svou míru bezpečnosti a všeobecně se všude zvyšuje. Proč by se lidi měli nechat zabíjet, když můžou dělat pořád to samé a neumřít. Nevím, co bylo ve Vegas, ale proti Mclarenu MP4-X nic nemám.

                              + 0 / − 1

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            178.255.168.XXX
            upřímně řečeno, sennu by zachránilo možná řešení red bullu, ale když srovnáš kolik pilotů zahynulo a kolik % z toho bylo po úderu předmětem do hlavy, tak ti vyjdou promile, nikoliv procenta a mě osobně přijde, že F1 už dávno ztratila tu aureolu hrdinů, kteří jsou schopni řídit monstra. Teď to může řídit uhrovatej buberťák a to svědomím, že je na tom s bezpečností lépe, než když se dostane se seriovým vozem do silničního provozu. Proč se na něco takového dívat?
            a k tomu sennovi - s jeho stylem jízdy můžem říct, že se mohl zabít už mnohem mnohem dřív a myslet si, že by dokázal porážet schumachera, no nevím, když si uvědomíš, že v sezoně 94 byl za schumacherem o 30 bodů (hill byl na tom podstatně lépe) a hilla dostala do hry FIA dost zajímavou penalizací schumachera a je otázkou, jestli by k tomuto zásahu od zeleného stolu došlo, kdyby se senna nezabil a FIA neměla potřebu dosta williams do pozitivnějšího světla... a sezona 95, tam neměl benneton absolutně konkurenci a když si uvědomíš sennův věk, tak další sezony nemá cen vůbec uvažovat...

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              194.228.32.XXX
              Zkrátka F1 byla dříve "extrémním" sportem, což už dnes neplatí a tím ztratila část svého kouzla... Snaha v podání RB je spíše pokrytecká, když platí mnoho různých borců za to, že dělají šílenosti po celém světě a v F1 se snaží eliminovat i min. riziko...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              -Řekl bych, že když porovnáš příčiny úmrtí pilotů, tak zranění hlavy nebudou tvořit promile, ani procenta, ale spíš desítky procent.
              -Do zbytečného rizika jdou spíš uhrovatí puberťáci, než dospělí chlapi.
              -Jestli se řídí monstrum s Halem nesouvisí.
              -S bezpečností jsou na tom jezdci F1 mnohem hůř, než řidič seriového vozu v provozu.
              -Nedívám se na F1, protože se někdo může zabít. To fakt ani omylem.
              -Ano, o výkonnosti Senny můžeme spekulovat. Ale zajímavý by to rozhodně bylo. Aspoň tedy pro mne. Bohužel se na bezpečnost tenkrát celkem prdělo a přišli jsme o možnost vidět jednoho z nejlepších pilotů historie (byť ho nemusím). 03

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Fanda.LH

                Fanda.LH

                194.228.32.XXX
                A které smrtelné zranění hlavy máš na mysli ??

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  Bianchi, Senna, Ratzenbeger (jestli se nepletu)... To jsou jen poslední 3 (100% za posledních 30 let). Můžeme probírat jednotlivé úmrtí, ale řekl bych, že hlava je to co nejvíc trčí z vozu a je nezbytné k životu. Bude jich podle mne víc, než zranění hrudníku, který je chráněn kokpitem nebo smrt uhořením, která je spíš vyjímečná (hlavně v poslední době).
                  V ostatních formulích to bude podobné, když si vzpomenu na poslední události. 03

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • jumpman

                    jumpman

                    178.255.168.XXX
                    sorry, ale jsi dost mimo, Binchimu by hallo nebo podobná opičárna nepomohla ani náhodou, problém byl náraz do traktoru, senna zemřel na to, že se mu zabodla malá část zavěšení nad oko, takže hallo také bezpředmětné a ratzenberger zemřel také na následky nárazu prostého, zkrátka hallo pomůže jen v jediném případě a to je letící utržené kolo, cokoliv menšího zkrátka musí zastavit přilba, stejně jako teď a jako vminulosti, takže pokud bys chtěl zvýšit bezpečnost, tak bys musel pracovat spíš na přilbě...

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      93.99.87.XXX
                      Psal jsem kolik pilotů zemřelo na poranění hlavy, ne kolika by zachránilo život Halo. Kdyby byl tenkrát koncept RB nesvedlo by se to zavěšení po něm a Senna by žil? Nevím, Bianchimu by to nejspíš nepomohlo, ale co kdyby Halo absorobalo tolik energie, že by přece jen přežil? CO přesně trefilo Ratzenbergera upřímně nevím.
                      A nesouhlasím. V poslední době hlava pilota často minula těsně něco, co ho mohlo zabít. Ať už to byl Alonso letící hlavou těsně kolem svodidel tuším v Melbourne. Nebo opět Alonsovu hlavu těsně míjející kolo Kimiho ve Spa. Očesaný monopost Kubici v Kanadě. V poslední době toho bylo víc, kdy to bylo těsně. A helma? Ta nezastavila ani tu "drobnost" u Massy. Nedostat to na kraj, ale přímo, skočil taky. Helma je opřená o tělo pilota, veškerá energie jde do něj. Halo nebo u RB je to spojeno s pevným kokpitem a většina energie jde do něj, ne do hlavy.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama