DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari se táže FIA na legálnost zavěšení Mercedesu, mezi týmy to vře
Vedoucí týmy Formule 1 možná budou muset na poslední chvíli předělat své systémy zavěšení kol poté, co Ferrari zaslalo Mezinárodní automobilové federaci (FIA) stížnost na technologii, kterou používá Mercedes.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ferrari se táže FIA na legálnost zavěšení Mercedesu, mezi týmy to vře
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
Petr
07:46 04.01.2017 109.81.245.XXXTo nikdo neví, protože ten princip ale velmi dobře fungoval a dosahoval lepší výkonnosti než ostatní řešení, tak lze očekávat, že s ním budou pokračovat. Je to logičtější než očekávat, že z ničeho nic udělají krok zpět. Ferrari se nyní datzuje na zavěšení, s nímž Mercedes končil sezónu 2016.-
Easy
14:28 04.01.2017 81.18.194.XXXFerrari tedy v této otázce nahradilo technické delegáty FIA, když až doteď řešení Mercedesu nikomu nevadilo - tedy pokud o jeho fungování měla FIA vůbec nějaké tušení. Kdyby Ferrari chtělo hodně škodit konkurenci, mohli to vytáhnout v průběhu loňské sezóny. Další ročník ještě nezačal a už mi hodnocení FIA přijde opět značně nekonzistentní.-
tom11
16:18 04.01.2017 77.48.94.XXXpokud FIA neměla tušení, co a jak na autě funguje, tak by to bylo hodně špatné. ale jestli dobře čtu, tak je v článku uvedeno, že " Mistrovský tým patří mezi ty, kdo vyvinuli zcela legální hydraulický systém.... ". takže až doposud legální byl a předpokládám, že se souhlasem FIA. je otázkou zda po případném dalším ( kolikátém už ) upřesnění pravidel bude legální i nadále...
co se "škůdcovství" ferrari týká, tak myslím, že to načasovali pro sebe ideálně. kdyby to udělali v sezoně, je velmi pravděpodobné, že by se o tom nějaký čas debatovalo, rozhodovalo, případně se proti rozhodnutí odvolávalo a velmi pravděpodobně by sezonu všichni dojeli tak, jak ji dojeli. svým dotazem v tomto čase dostávají konkurenci pod tlak. oni určitě mají rozpracované obě varianty. pochybuji, že ti, co vloni legální systém používali, pracují i na zavěšení bez něj.....
to, že je FIA ve svém rozhodování nekonzistentní, tak v to je právě ta její konzistentnost a to se sice týká hlavně incidentů na trati, ale ty teď v pauze nejsou zrovna moc viditelné.
každopádně jsem moc zvědav, jak to dopadne.-
Situs
17:42 04.01.2017 85.70.164.XXXJá si myslím že teď jak je to postavené (nelegálnost systemu v dopise) tak ty systémy musej z aut pryč. Nevím přesně kde je mez mezi legálností a nelegálností u těch systémů, ale ten systém co Ferrari popsalo je to co má Mercedes (v jisté míře asi i RBull) ten má jistě velkej problém a myslím že ostatní také. Jestli s tím Ferrari opravdu počítalo tak se opravdu mohli připravit konzervativněji od začátku a teď z toho budou velmi těžit. -
Easy
18:11 04.01.2017 83.12.98.XXXJestli by se o tom jen debatovalo bez jakýchkoli změn, tak to je jenom tvůj odhad. Každopádně pokud to Ferrari takhle načasovalo a měli připravenou záložní variantu, tak je to jedině chytrý postup. Zejména FIA by si měla zamést před vlastním prahem a řešit věci komplexně a ne dle nálady a počasí.
-
-
-
-
-
Petr
20:37 03.01.2017 78.157.167.XXXZákladní princip jsem popisoval už dávno: [odkaz na stránku]
FIA nyní v podstatě zakázala trik Mercedesu se zavěšením rekuperujícím energii, které nasadili v polovině loňské sezóny - na což se dotazovalo Ferrari-
dannak
22:40 03.01.2017 89.103.144.XXXChapu to tedy spravne, ze Mercedes v polovine sezony (2016) nasadil na auto neco, co je sice az nyni povazovano za nelegalni, ale podle clanku pravidel, ktery uz tou dobou v platnosti byl ? Tzn. pokud je to ted povazovano za nelegalni a nedoslo ke zmene prislusneho clanku, muselo dojit uz pri uvedeni k jeho poruseni => nelegalni auto ?
Napada tak me analogie napr. s atletikou, kde plati obecny zakaz dopovat. S odstupem casu se treba prijde na to, ze nekdo rok dva zpatky dopoval, ale neco, co tenkrat neumeli najit, tzn. neumeli dokazat, ze porusil pravidla. A pak se treba i zpetne odebiraji medaile.-
Petr
07:42 04.01.2017 109.81.245.XXXNe tak docela. Spousta věcí byla v F1 zakázána až dodatečně, po upřesnění pravidel (podobný článek byl po roce vztáhnut například na F-kanál McLarenu, na zpevnění příliš ohebných předních křídel a pod.). Analogie s atletikou tedy není moc vhodná.-
tom11
13:21 04.01.2017 77.48.94.XXXzkusme tedy fotbal. v jedné sezoně bylo dosaženo několik branek, které nebyly pro "mrtvý" ofside uznány. po sezoně byla upřesněna pravidla a takové branky jsou od té doby za určitých podmínek platné. zpětně ale ty góly nikdo neuzná....
to je asi přesnější přirovnání, ne?
-
-
-
-
-
Situs
14:32 03.01.2017 85.70.164.XXXPsal jsem již dříve že za článek 3.15 může FIA schovat co se jí zamane. Je jasné že když byl zakázán FRIC (nebo foukání motorem) na tomto základě, tak jakýkoliv další systém pracující na jakémkoliv principu, který vám zlepšuje aerodynamické vlastnosti vozu v průběhu jízdy tím že mění aerodynamické vlastnosti, je možné prohlásit též za nelegální. Pak už je to jen o politice a vlivu který máte. Pokud tento systém teď bude považován za nelegální, tak Ferrari využilo zajímavou chvíli, neb ostatní co na tom makaj teď vše budou moci zahodit a moc toho už s čistým papírem nezvládnou. Není divu že to vře.-
tom11
14:52 03.01.2017 77.48.94.XXXmáš pravdu. pod tenhle článek pravidel se dá schovat dost věcí. když to dovedeme do absurdna, tak při brzdění jde předek auta dolů a tím se mění jeho aerodynamické vlastnosti - čili brzdy jsou v F1 nelegální.........
je s velkým podivem, že o tom, s čím jezdí celou sezonu konkurence mají ostatní poměrně dobrou představu a nikdo to celý rok nenapadl. v tomto bodě se pravidla letos nemění a najednou to vytáhnou! z taktického hlediska skvělý tah, ale ze sportovního hlediska by bylo férovější se je snažit porazit svojí dobrou prací při vývoji a na trati a ne intrikami v zákulisí. no, jsem fakt zvědavý, jak to FIA vyřeší.-
Situs
15:06 03.01.2017 85.70.164.XXXAni točit volantem nesměj neb otáčej kolama a mění tok vzduchu . Ne, sranda, je jasné že některé věci jsou vedlejší efekt, a něco vyloženě slouží na to aero, já třeba nechápu že FIA tu náhražku za FRIC nechala, a teď bych nechápal proč najednou nenechala. Pak to jen smrdí.-
-
airwar1939
06:51 04.01.2017 176.74.128.XXXJá v tom tedy nic páchnoucího nevidím, podle toho obrázku má Mercedes pro každé zavěšení jeden tlumič s pružinou a pak zároveň mezi levým a pravým zavěšením třetí tlumič s pružinou. Takže se jedná jednoznačně o součást zavěšení a vstahovat na to článek 3.15 je totální hovadina.
PS: To mohou dle článku 3,15 spíš zakázat motor, brzdy a volant, ty ovlivňují aero víc. I samotné tlumiče a ramena ovlivňují aero, při stejné logice by auta měli mít pevné neodpružené zavěšení a k tomu bych dal pro jistotu ještě dřevěná loukoťová kola, protože deformujícíse pneu jsou opět pohyblivý aero prvek. Doufám že chápeš tu absurditu?-
Petr
07:44 04.01.2017 109.81.245.XXXV článku jsem to dovysvětlil. Třetí pružinu používají všichni. Mercedes a Red Bull ale používají řešení hydraulicky ovládané. To dokáže využít pohyb zavěšení a energii takto získanou použít později, když je to zapotřebí (výhodné pro aerodynamiku).
-
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 05.05.2024
GP Miami 57 kol (308.326 km)
Miami International Autodromední | hod | min | sek