Kocourkov, aneb ví oni vůbec co chtějí?

Daniel Šupa, 21. března 2005, 11:19 Google+

Vyšetřování kolize Fisichella – Webber, radní ve známé vesničce byli jistě pro FIA příkladem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Fisichella, Giancarlo

Fisichella, Giancarlo | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Oba zmínění aktéři předvedli krásný souboj. Fisichella měl problémy s vozem, přesněji řečeno s pneumatikami a Webber cítil příležitost, kterou se rozhodl využít.

Konečně se bojovalo na dráze, kolo na kole. Znovu šlo o přímý souboj dvou jezdců, jejich vozů a závodního umu. Nečekalo se na zastávku v boxech, tak jak jsme vídali v mnoha případech předchozích sezon. Mark Webber šel do útoku.

Napínavý souboj o každý centimetr dráhy skončil pro oba aktéry předčasným odstoupením po vzájemné kolizi. Škoda, ale takové momenty k automobilovým závodům nutně patří.

Dvakrát škoda však pro následné šetření závodními komisaři. Na první pohled bylo jasné, že nešlo o žádný úmysl, nebyla to nehoda typu Prost – Senna, Schumacher – Villeneuve, kdy byl v sázce titul. Byl to souboj o třetí místo druhého závodu sezony.

Giancarlo Fisichella byl označen za viníka nehody, což nebylo nijak překvapivé, ale napomenutí, které dostal mi přijde ala zmíněný Kocourkov. Na straně jedné se dělá vše pro napínavé závody, FIA a Ecclestone volají po předjíždění a soubojích na dráze.

Když pak ale k souboji skutečně dojde a náhodou skončí kolizí, je z toho nebývalý rozruch. Vždyť neschopný Fisichella, jasný vítěz GP Austrálie 2005, vyřadil z boje vůz jiné stáje! Sám tým BMW Williams však uznal, že šlo o závodní nehodu a ani protest nepodal.

Uniká mi, co těmito procesy FIA sleduje. Proč dostává jezdec napomenutí za to, že bojoval svým srdcem o udržení pozice. Vždyť včera byl inkriminovaný souboj ozdobou závodu. Já si podobných soubojů cením a věřím tomu, že i ostatní fanoušci F1.

A nakonec ona kolize svědčí o tom, že minimálně Giancarlo jel v tu chvíli na skutečném ostří nože, co více si přát?


Foto: Renault F1 Team

Vytisknout

Diskuze: Kocourkov, aneb ví oni vůbec co chtějí?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Charles Leclerc v boxech Ferrari

Vylepšení pro Rusko Ferrari moc nepomůžou, pro rok 2021 chystá zcela nový motor

Damon Hill se dožívá šedesátin

Damon Hill: pozapomenutý mistr světa slaví kulaté narozeniny

Vozy F1 se v listopadu do Istanbul Parku vrátí

V Turecku prodali 40 000 vstupenek za 6 hodin. Cena je velmi lákavá

Fernando Alonso se opět vrací do F1

Renault se obrací s žádostí na FIA: Povolí zkušenému šampionovi účast v testu nováčků?

Alexander Albon se svou trofejí za třetí místo po závodě v Toskánsku

Přišel prvním pódiem Albona zlom? Horner je o tom přesvědčen

Speciální zbarvení safety caru v Toskánsku

"Výměna pneumatik za červených vlajek zdarma? Nesmysl, pravidla je třeba změnit," zlobí se Russell

Speciálně vyvedený monopost Ferrari u příležitosti oslav 1000. Grand Prix ve Formuli 1

Vedení Ferrari se pokouší ke krizi postavit čelem a žádá čas

Hromadná havárie z pohledu Carlose Sainze v Mugellu

Piloti si stěžují na ohrožení bezpečnosti při restartu, 12 z nich bylo napomenuto + VIDEO

Safety Car v závodě v Toskánsku

FOTO: Karamboly, restarty a Hamiltonovo 90. vítězství, taková byla 1. GP Toskánska

Lewis Hamilton s Mercedesem W11 v Mugellu

Bod navíc za nejrychlejší kolo závodu si odváži bezchybný Hamilton

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ecclestone - Tomita

Ecclestone má z krize Ferrari radost

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Jak se cítili aktéři arény F1 na novém okruhu?

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Mugellu: "Jednou to vyjde," věří Bottas

  3. Renault se obrací s žádostí na FIA: Povolí zkušenému šampionovi účast v testu nováčků?

  4. GP TOSKÁNSKA: Dvojí přerušení a 8 zničených vozů lemovalo Hamiltonův triumf, obě Ferrari na bodech

  5. Piloti si stěžují na ohrožení bezpečnosti při restartu, 12 z nich bylo napomenuto + VIDEO

  6. Vedení Ferrari se pokouší ke krizi postavit čelem a žádá čas

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud