DISKUZE K ČLÁNKU "Verstappen má u FIA protekci!" Který exmistr světa tohle pronesl?
Max Verstappen je stále ve středu dění, a je lhostejné, zda s kladným či záporným znaménkem. Situace po Grand Prix Belgie připomíná loňské období, kdy svou nehodou v ulicích Monte Carla rovněž rozvířil názorové dění.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Verstappen má u FIA protekci!" Který exmistr světa tohle pronesl?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
mi88ki
09:57 31.08.2016 165.72.200.XXXK tomu startu. To nebylo o závodění ale naprosté stupiditě MV. Nepopírám, že tam měl SV nechat více místa, ale bylo ho tam dost pro jednoho jezdce ale Seb nepočítal s tím, že tam přiletí ještě jedno torpédo. Někdo v tom může vidět závodění, ale auta do pravého úhlu nezatáčejí !!! Takže když si ostatní před MV přibrzdili a najeli z venku, tak to nedělali proto, aby nechali MV místo. A když tam MV místo viděl a začal brzdit později, tak každý normální pilot musel vědět, že bude mít výjezd křížem přes stopy obou svých soupeřů před sebou. MV zkazil závod sobě i oběma Ferrari protože má mozek jen v rozkroku. -
Nikita19
23:01 30.08.2016 46.229.123.XXXPánové je to pěkná lež od Villeneva, jenom závist! Ať si vzpomene na tvrdé souboje s Hillem a také bych připomenul chování např. Schumiho. Kdo jsi bez viny, hoď kamenem! Jsou to jen bludy a prostě když se začne někomu dařit, tak ho ostatní pomlouvají. Proč se nestydí Vetel za pomluvy a svalování viny na druhé. Byla to jeho chyba a to se asi nepočítá! Prostě na něj nemá(Maxe) a tak alespoň plive síru. Měl by také zavzpomínat na svoje začátky, také bez servítků! Je to hnus, co se nyní v F1 děje!-
dannak
09:39 31.08.2016 10.131.12.XXXPlati pravidlo o volbe stopy prvniho ? Plati. Byl SV v zatacce prvni tak, ze by ji bezpecne projel ? Byl. Byl KR pred MV tak, ze by ji bezpecne projel, a tedy relativne k MV volil stopu ? Byl. Zavrel SV MV ? Ne, mozna tak zavrel KR a to jen proto, ze KR nemohl zatacku projet tak, jak ji vsichni bezne projizdi. A prod ji tak nemohl projet ? Protoze se tam nekdo nacpal. OK, predjizdeci manevr, nicmene je naprosto jasne videt, ze diky pozdnimu brzdeni MV nemel nejmensi sanci zatacku projet jinak, nez rovne, tzn. krizit stopu jezdcum pred nim, nehlede na fakt, ze byl autem mimo trat.
Rikejte tomulhe nekdo koreni, pro me je to idiocie. Bylo tam sice misto, ale musel moc dobre vedet, ze kudy se vidal nemuze zatacku projet, resp. mohl by jen tak, ze SV a KR se rozhodou nezatocit. Oba ale byli pred nim, nemeli nejmensi duvod, snad jen "zachranit si zivot".-
dannak
14:25 31.08.2016 10.131.12.XXXJeste maly dodatek, z videi na YT je zrejme, ze pote co MV podelal samotny start se snazil to dohnat pozdnim brzdenim do prvni zatacky. Logicky pak zbylo misto jen na uplnem vnitrku. Je totiz videt, ze jak SV, stejne jako NR, si najeli zatacku dost na vnejsek kvuli lepsimu vyjezdu. Naopak ta nejvnitrnejsi stopak, kam to MV ponoril, nemela nejmensi sanci na projeti bez kolize s okolnimi vozy; ta formule se proste nezlomi. To ani neni zavodni incident, ale skoro umyslne ohrozeni jineho jezdce.-
Petr
14:32 31.08.2016 109.81.245.XXXŠanci na projetí měl, pokud by Vettel věděl, že tam je ještě jedno auto. Kdyby Seb tak brzy nezatočil, tak Kimi i Max bez kontaktu vlásenkou projedou. Shodují se na tom i piloti. Tady je chyba spíše (nikoliv výlueně) na straně Vettela (co dělal Max potom, to se mi samozřejmě nelíbilo, byť literu zákona neporušil, tak by u mě zastání nenašel), který letos už několikrát šel při soubojích se svým týmovým kolegou zbytečně do rizika, způsobil kolizi a pak se vymlouval na jezdce Red Bullu (kde sám podobně začínal). Zajímavá pro mě ale byla poznámka Paddyho Lowea. Mají žebříček stop a Max si vybral tu z historického hlediska nejhorší - téměř vždy při ní pilot přijde k poškození. Proto ji svým pilotům u Mercedesu zakázali jet.-
dannak
15:42 31.08.2016 10.131.12.XXXVicemnee chapu, nicmene, jak muze byt chyba SV, ze nepocital s nekym, koho vicmene nemohl videt ? to je z onboad kamer zretelne, ze nevidel, kde MV je, tzn. tak nejak predpokladal, ze KR zatoci vic a oba, tj. SV a KR projedou. KR ale zatocit nemohl, diky pritomnosti MV. Ale podle me MV proste nemohl dostatecne dobrzdit a zatacku projet tou stopou, kterou zvolil.-
Petr
16:13 31.08.2016 78.157.167.XXXMáš pravdu, že Seb Verstappena asi neviděl. Ale tak zkušený závodník ověnčený čtyřmi tituly musí vědět, že po startu je v první zatáčce tlačenice - ostatně v Belgii jako vždy, a že tam jsou vedle sebe často více než 2 vozy. Maxe navíc vidět nemusel, stačilo koukat vedle na svého týmového kolegu. Pokud přece ten nezabočí, tak nezabočím do něj - Seb s ním má letos incidentů více než dost. Verstappen tam možná v první fázi vjel agresivně, ale šlo vidět, že nebrzdí úplně na poslední chvíli - zpomalil dříve a pak "plachtil" podél Kimiho. Já v tom zkrátka nevidím nějaké kamikadze vlítnutí do zatáčky a brzdění na poslední chvíli.-
rock
20:20 31.08.2016 82.117.159.XXXJá třeba myslím, že to, na čem byl Verstappen, byl v daném místě a v daný čas (po startu) vysloveně kolizní kurz. Nikdo, ani jeden ze zbývajících 21 pilotů nenajížděl do té zatáčky tak blízko u vnitřního svodidla a měli k tomu důvod. Prostě nelze najet vnitřkem do zatáčky, kterou souvislý chumel soupeřů zavírá zvenku a doufat, že to projde bez kolize.-
Petr
21:40 31.08.2016 78.157.167.XXXJá tvůj názor respektuji, rocku. Podle mě Max ale dostatečně zpomalili, že by k žádné kolizi nedošlo, a s Kimim by to v pohodě projeli - pokud by je Vettel zleva nesrazil. Ty před nimi by neohrozili, ti za nimi by se tomu přizpůsobili a měli by lepší výjezd. Jedná se tady podle mě jen o ty tři - zda to mohli zvládnout vedle sebe či ne. A tři vozy v La Source jsme bez kontaktu už viděli hodněkrát.-
rock
09:09 01.09.2016 37.188.130.XXXNo dobrá, Kimi byl schopný se Maxovi přizpůsobit a udělal to. Tohle bych akceptoval v pozdější fázi závodu, kdy už v té zatáčce jsou piloti sami. Ale po startu? Po kolika soupeřích může útočící pilot oprávněně chtít, aby ho vnímali a aby se mu přizpůsobili? Teda bude to chtít po všech, ale u kolika je to reálné?
Tři auta vedle sebe jsme tam samozřejmě viděli, i během toho samého startu. Ale všechno to byly trojice, v nichž ten krajní do zatáčky najížděl ve stejné stopě jak Raikkonen a ten prostřední přijížděl tak zeširoka, že bylo zřejmé, že k vnitřní bariéře nepojede. Raikkonen do brzdné zóny najížděl jako jeden z těch, co bariéru míjeli natěsno (Max pak úplně mimo obvyklé stopy) a Verstappenovi se přizpůsoboval až dodatečně. Vettelovi ještě v okamžiku, kdy nasadil k průjezdu zatáčkou, nic nenapovídalo, že by Raikkonen chtěl (musel) jet 2 m od bariéry. Raikkonen je v té chvíli ve stejné stopě jak další 3 auta za ním (a to se do ní zařadí i ten Renault), které všechny tu zatáčku sekly. Navíc svým autem zakrývá Vettelovi výhled na Verstappena. OK, Vettel se nepřizpůsobil změněné situaci uprostřed zatáčky, ale kolikrát se už zmínilo, že když už se pilot rozhodne pro manévr, je těřké ho měnit a musí ho dokončit?
Ne, Kimi s Maxem by se sice vešli, ale Sebastian s Kimim by se vešli taky. A z průběhu startu je vidět, že standardní a očekávaný způsob souboje je ten Sebastian vs Kimi. Maxův způsob tem nezkoušel nikdo další.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Martin Z.
18:43 30.08.2016 185.14.233.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze. -
Pikaso
16:24 30.08.2016 62.240.164.XXXA znovu tedy připomenu jak je to všechno laciné. MV to dělal i loni, ale to tady ani jinde nikdo neřešil. To bylo v TR ve středu pole. Stejně jako dnes zaniká naprosto jasná chyba PW, který sestřelí JB a ještě se rozčiluje na něj. To nikdo neřeší ani to, že ani PW nebyl potrestán za jasnou chybu a faul na soupeře. A tím končím a už vás nebudu spamovat.-
RoBertino
17:20 30.08.2016 83.208.82.XXXJá se na to zvlášť podíval a mám dojem, že tam byl lehký kontakt dvojice Button a jeden z Renaultů (nejspíš Palmer), po němž Jenson asi v důvodu onoho doteku změnil směr a Wehrlein opravdu mohl dělat jen minimum. Rozhodně však nešlo o něco ve stylu "naperu to do zatáčky a uvidím, jestli se mi tam někdo bude motat".-
rock
17:27 30.08.2016 37.188.236.XXXTady bych to dal napůl; Button se vracel po souboji do ideální stopy docela neopatrně a Wehrlein ho tam očividně nečekal (nebo alespoň nečekal ten rozdíl rychlostí). Ze záznamu mi ale přijde, že Wehrlein měl na reakci spoustu času a že zkušenější pilot by to na jeho místě vyřešil, že by toho pomalého Buttona mohl předvídat.-
Pepan
07:07 31.08.2016 89.24.157.XXXMáš pravdu že zkušenější pilot by se mu vyhnul. Právě proto obdivuji piloty Ferrari, kterým Verstappen dělal tohle na mnohem kratší vzdálenost a oni to dokázali vyřešit bez kontaktu. Jim patří můj obdiv, jeho počínání nechám radši bez komentáře.-
Pikaso
17:10 31.08.2016 62.240.164.XXXOdpovídám chlapi všem najednou. Nemohu prostě souhlasit. PW před sebou má souboj, který jasně vidí, dokonce vidí že dva závodníci docela dost probrzdí a jede jako smyslů zbavenej dál ideální stopu (v tomto případě = po výjezdu z pravé hned na vnitřek levé, kde však není místo) a tím zcela jasně zavinil nehodu on. První kola po startu jsou plná soubojů a je normální, že dochází k chybkám a navíc PW není nezkušený jenom zapoměl, že nesedí v DTM a musí jet trochu jinak. Nehledě na to, že v DTM by za to dostal penaltu hned a bez diskuse.
Z pohledu JB musím říci, že ten mu nikam nenajel. Prostě udělal chybku v bytvě po startu, kvůli té chybce vyjel z ideální stopy trochu na střed a pokračoval v závodě tak, aby nesestřelil soupeře před sebou. PW měl zapré hodně času a navíc měl vpravo mimo ideální stopu místa habakuk, kdyby tam býval zůstal a projel tu levou zatáčku vnějškem, předjel jak Buttona tak minimálně jedno další auto, které mělo stejné problémy a oba byli bez rychlosti. Prostě jasná chyba PW. A tady je ten problém. Jeden si myslí to a druhý zase tohle. Kdyby to bylo obráceně a JB mu tam skutečně náhle vjel byť i poté chybě, byla by to prostě chyba JB. Chyba by byla nechtěná, ale poškodila by soupeře a tak má být potrestána. Závodní incident neexistuje. To je jenom ubohá výmluva těch, kteří mají rozhodovat a jsou to slaboši a nedokážou rozhodnout. Pokud pojedou vedle sebe na rovince dvě auta, jednomu upadne kolo a sestřelí soupeře tak, že ovlivní jeho závod buď odstoupením nebo opravou v boxech, ale i bez takového ovlivnění, je to opět něčí chyba. Ne pilota, nemá být tedy potrestán pilot, ale má být potrestán tým. Ne penězi, ale body v šampionátu. Je to opravdu jednoduché, akorát se nemají všichni stále na něco vymlouvat. Názorný příklad, vypuštění FA z boxového stání Mcl přesně vedle NH, který byl v uličce jasně dříve. Zase to není chyba pilota, ale stáje a ta měla být potrestána odebráním bodů z tohoto závodu. Toď můj názor.
Teď jsem si to raději pustil znovu a musím se opravit. JB vlastně ani žádnou chybu neudělal. Probrzdil jenom kvůli R před sebou a aby se vyhnul střetu na ten střed prostě najet musel a v té chvíli byl ještě PW "na hony" daleko. Z této On board kamery PW je zcela jasně vidět, že on najíždí úplně nesmyslně do zádě vozu JB, prostě jasná chyba PW.
-
-
-
-
-
Pikaso
16:21 30.08.2016 62.240.164.XXXNo a ještě maličkost. Jak si tedy představujete závodění v F1, když první zatáčka ve SPA byla chyba MV ???? Kde tedy je hranice závodění a pouhého objíždění ??? Vám se opravdu líbí závody a předjíždění pouze za pomoci DRS, kde se vlastně jedná pouze o ubohé objíždění ???? Pokud se nepletu již před třemi roky přijali doplněk pravidel, že pokud má ten vzadu alespoň část vozu na úrovni soupeře před sebou, musí mu tam ten druhý nechat místo. Pravidla a logika věci jsou jednoduché. To co je špatné jsou peníze a lidský faktor pohromadě. Prostě jestliže má v konkrétním případě SV k levé čáře tratě 5 metrů a po pravé straně dva soupeře a nechá jim tam oběma dohromady sotva metr a obrubník, myslím, že chyba není na straně MV. Vymažte si z celé situace MV a podívejte se znovu na ty záběry. SV by KR sestřelil i kdyby tam MV vůbec nebyl. Vždyť KR ani nestihl reagovat na hloupost SV, ten ho prostě do MV poslal a až pak přichází reakce KR.-
rock
17:23 30.08.2016 37.188.236.XXXKdyž si vymažu Verstappena, tak by Raikkonen nejel v tak nesmyslné stopě (uhýbaje Verstappenovi), ale cutnul by obrubník podobně jako Hulkenberg hned za ním. A stejně jako Hulkenberg by se tam i vešel, přestože Hulka zavíral Pérez podobně jak Vettel Raikkonena.-
hixaxon
18:02 30.08.2016 89.176.140.XXXTaky mi to tak podle záznamu přijde. Ale i když tuto nešťastnou zatáčku odmažu, tak VES chování je prostě neakceptovatelné.
Kdyby to samé udělal téměř kdokoli jiný, ať už blokování předjíždění, nebo "vyvezení" soupeřů za obrubník (a ani on se nedostal do zatáčky, síla...), tak by to bylo minimálně stop&go.
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek