DISKUZE K ČLÁNKU "Verstappen má u FIA protekci!" Který exmistr světa tohle pronesl?

Max Verstappen je stále ve středu dění, a je lhostejné, zda s kladným či záporným znaménkem. Situace po Grand Prix Belgie připomíná loňské období, kdy svou nehodou v ulicích Monte Carla rovněž rozvířil názorové dění.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Verstappen má u FIA protekci!" Který exmistr světa tohle pronesl?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 38, poslední 01.09.2016 09:09 Vložte komentář

Nejlepší názory

» airwar1939 (Hlasovalo 7 lidí) 30.08.2016 13:46
Jacques mě mluví z duše. Dokonce jsem ochoten… »
» Pepan (Hlasovalo 6 lidí) 30.08.2016 13:53
Marketinkově je to zajímavé pro Red Bull, ale ne… »
» Pepan (Hlasovalo 6 lidí) 30.08.2016 13:59
Konečně někdo řekl nahlas to, co si spousta lidí… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • mi88ki

    mi88ki

    165.72.200.XXX
    K tomu startu. To nebylo o závodění ale naprosté stupiditě MV. Nepopírám, že tam měl SV nechat více místa, ale bylo ho tam dost pro jednoho jezdce ale Seb nepočítal s tím, že tam přiletí ještě jedno torpédo. Někdo v tom může vidět závodění, ale auta do pravého úhlu nezatáčejí !!! Takže když si ostatní před MV přibrzdili a najeli z venku, tak to nedělali proto, aby nechali MV místo. A když tam MV místo viděl a začal brzdit později, tak každý normální pilot musel vědět, že bude mít výjezd křížem přes stopy obou svých soupeřů před sebou. MV zkazil závod sobě i oběma Ferrari protože má mozek jen v rozkroku.

    + 5 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Nikita19

    Nikita19

    46.229.123.XXX
    Pánové je to pěkná lež od Villeneva, jenom závist! Ať si vzpomene na tvrdé souboje s Hillem a také bych připomenul chování např. Schumiho. Kdo jsi bez viny, hoď kamenem! Jsou to jen bludy a prostě když se začne někomu dařit, tak ho ostatní pomlouvají. Proč se nestydí Vetel za pomluvy a svalování viny na druhé. Byla to jeho chyba a to se asi nepočítá! Prostě na něj nemá(Maxe) a tak alespoň plive síru. Měl by také zavzpomínat na svoje začátky, také bez servítků! Je to hnus, co se nyní v F1 děje!

    + 2 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • dannak

      dannak

      10.131.12.XXX
      Plati pravidlo o volbe stopy prvniho ? Plati. Byl SV v zatacce prvni tak, ze by ji bezpecne projel ? Byl. Byl KR pred MV tak, ze by ji bezpecne projel, a tedy relativne k MV volil stopu ? Byl. Zavrel SV MV ? Ne, mozna tak zavrel KR a to jen proto, ze KR nemohl zatacku projet tak, jak ji vsichni bezne projizdi. A prod ji tak nemohl projet ? Protoze se tam nekdo nacpal. OK, predjizdeci manevr, nicmene je naprosto jasne videt, ze diky pozdnimu brzdeni MV nemel nejmensi sanci zatacku projet jinak, nez rovne, tzn. krizit stopu jezdcum pred nim, nehlede na fakt, ze byl autem mimo trat.
      Rikejte tomulhe nekdo koreni, pro me je to idiocie. Bylo tam sice misto, ale musel moc dobre vedet, ze kudy se vidal nemuze zatacku projet, resp. mohl by jen tak, ze SV a KR se rozhodou nezatocit. Oba ale byli pred nim, nemeli nejmensi duvod, snad jen "zachranit si zivot".

      + 4 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • dannak

        dannak

        10.131.12.XXX
        Jeste maly dodatek, z videi na YT je zrejme, ze pote co MV podelal samotny start se snazil to dohnat pozdnim brzdenim do prvni zatacky. Logicky pak zbylo misto jen na uplnem vnitrku. Je totiz videt, ze jak SV, stejne jako NR, si najeli zatacku dost na vnejsek kvuli lepsimu vyjezdu. Naopak ta nejvnitrnejsi stopak, kam to MV ponoril, nemela nejmensi sanci na projeti bez kolize s okolnimi vozy; ta formule se proste nezlomi. To ani neni zavodni incident, ale skoro umyslne ohrozeni jineho jezdce.

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          109.81.245.XXX
          Šanci na projetí měl, pokud by Vettel věděl, že tam je ještě jedno auto. Kdyby Seb tak brzy nezatočil, tak Kimi i Max bez kontaktu vlásenkou projedou. Shodují se na tom i piloti. Tady je chyba spíše (nikoliv výlueně) na straně Vettela (co dělal Max potom, to se mi samozřejmě nelíbilo, byť literu zákona neporušil, tak by u mě zastání nenašel), který letos už několikrát šel při soubojích se svým týmovým kolegou zbytečně do rizika, způsobil kolizi a pak se vymlouval na jezdce Red Bullu (kde sám podobně začínal). Zajímavá pro mě ale byla poznámka Paddyho Lowea. Mají žebříček stop a Max si vybral tu z historického hlediska nejhorší - téměř vždy při ní pilot přijde k poškození. Proto ji svým pilotům u Mercedesu zakázali jet.

          + 3 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • dannak

            dannak

            10.131.12.XXX
            Vicemnee chapu, nicmene, jak muze byt chyba SV, ze nepocital s nekym, koho vicmene nemohl videt ? to je z onboad kamer zretelne, ze nevidel, kde MV je, tzn. tak nejak predpokladal, ze KR zatoci vic a oba, tj. SV a KR projedou. KR ale zatocit nemohl, diky pritomnosti MV. Ale podle me MV proste nemohl dostatecne dobrzdit a zatacku projet tou stopou, kterou zvolil.

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Petr

              Petr

              78.157.167.XXX
              Máš pravdu, že Seb Verstappena asi neviděl. Ale tak zkušený závodník ověnčený čtyřmi tituly musí vědět, že po startu je v první zatáčce tlačenice - ostatně v Belgii jako vždy, a že tam jsou vedle sebe často více než 2 vozy. Maxe navíc vidět nemusel, stačilo koukat vedle na svého týmového kolegu. Pokud přece ten nezabočí, tak nezabočím do něj - Seb s ním má letos incidentů více než dost. Verstappen tam možná v první fázi vjel agresivně, ale šlo vidět, že nebrzdí úplně na poslední chvíli - zpomalil dříve a pak "plachtil" podél Kimiho. Já v tom zkrátka nevidím nějaké kamikadze vlítnutí do zatáčky a brzdění na poslední chvíli.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • rock

                rock

                82.117.159.XXX
                Já třeba myslím, že to, na čem byl Verstappen, byl v daném místě a v daný čas (po startu) vysloveně kolizní kurz. Nikdo, ani jeden ze zbývajících 21 pilotů nenajížděl do té zatáčky tak blízko u vnitřního svodidla a měli k tomu důvod. Prostě nelze najet vnitřkem do zatáčky, kterou souvislý chumel soupeřů zavírá zvenku a doufat, že to projde bez kolize.

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Petr

                  Petr

                  78.157.167.XXX
                  Já tvůj názor respektuji, rocku. Podle mě Max ale dostatečně zpomalili, že by k žádné kolizi nedošlo, a s Kimim by to v pohodě projeli - pokud by je Vettel zleva nesrazil. Ty před nimi by neohrozili, ti za nimi by se tomu přizpůsobili a měli by lepší výjezd. Jedná se tady podle mě jen o ty tři - zda to mohli zvládnout vedle sebe či ne. A tři vozy v La Source jsme bez kontaktu už viděli hodněkrát.

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • rock

                    rock

                    37.188.130.XXX
                    No dobrá, Kimi byl schopný se Maxovi přizpůsobit a udělal to. Tohle bych akceptoval v pozdější fázi závodu, kdy už v té zatáčce jsou piloti sami. Ale po startu? Po kolika soupeřích může útočící pilot oprávněně chtít, aby ho vnímali a aby se mu přizpůsobili? Teda bude to chtít po všech, ale u kolika je to reálné?
                    Tři auta vedle sebe jsme tam samozřejmě viděli, i během toho samého startu. Ale všechno to byly trojice, v nichž ten krajní do zatáčky najížděl ve stejné stopě jak Raikkonen a ten prostřední přijížděl tak zeširoka, že bylo zřejmé, že k vnitřní bariéře nepojede. Raikkonen do brzdné zóny najížděl jako jeden z těch, co bariéru míjeli natěsno (Max pak úplně mimo obvyklé stopy) a Verstappenovi se přizpůsoboval až dodatečně. Vettelovi ještě v okamžiku, kdy nasadil k průjezdu zatáčkou, nic nenapovídalo, že by Raikkonen chtěl (musel) jet 2 m od bariéry. Raikkonen je v té chvíli ve stejné stopě jak další 3 auta za ním (a to se do ní zařadí i ten Renault), které všechny tu zatáčku sekly. Navíc svým autem zakrývá Vettelovi výhled na Verstappena. OK, Vettel se nepřizpůsobil změněné situaci uprostřed zatáčky, ale kolikrát se už zmínilo, že když už se pilot rozhodne pro manévr, je těřké ho měnit a musí ho dokončit?
                    Ne, Kimi s Maxem by se sice vešli, ale Sebastian s Kimim by se vešli taky. A z průběhu startu je vidět, že standardní a očekávaný způsob souboje je ten Sebastian vs Kimi. Maxův způsob tem nezkoušel nikdo další.

                    + 0 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
  • Martin Z.

    Martin Z.

    185.14.233.XXX
    Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

    + 4 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • hixaxon

    hixaxon

    89.176.140.XXX
    Všeobecně musím smeknout před přímou mluvou J. Villeneuve. Většinou má pro mě rozporuplné názory, ale na druhou stranu, tady to prohlásil "na plnou hubu taky" a zaslouží si tak v mém světě "malé bezvýznamné plus".

    + 4 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pikaso

    Pikaso

    62.240.164.XXX
    A znovu tedy připomenu jak je to všechno laciné. MV to dělal i loni, ale to tady ani jinde nikdo neřešil. To bylo v TR ve středu pole. Stejně jako dnes zaniká naprosto jasná chyba PW, který sestřelí JB a ještě se rozčiluje na něj. To nikdo neřeší ani to, že ani PW nebyl potrestán za jasnou chybu a faul na soupeře. A tím končím a už vás nebudu spamovat.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      83.208.82.XXX
      Já se na to zvlášť podíval a mám dojem, že tam byl lehký kontakt dvojice Button a jeden z Renaultů (nejspíš Palmer), po němž Jenson asi v důvodu onoho doteku změnil směr a Wehrlein opravdu mohl dělat jen minimum. Rozhodně však nešlo o něco ve stylu "naperu to do zatáčky a uvidím, jestli se mi tam někdo bude motat".

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        37.188.236.XXX
        Tady bych to dal napůl; Button se vracel po souboji do ideální stopy docela neopatrně a Wehrlein ho tam očividně nečekal (nebo alespoň nečekal ten rozdíl rychlostí). Ze záznamu mi ale přijde, že Wehrlein měl na reakci spoustu času a že zkušenější pilot by to na jeho místě vyřešil, že by toho pomalého Buttona mohl předvídat.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pepan

          Pepan

          89.24.157.XXX
          Máš pravdu že zkušenější pilot by se mu vyhnul. Právě proto obdivuji piloty Ferrari, kterým Verstappen dělal tohle na mnohem kratší vzdálenost a oni to dokázali vyřešit bez kontaktu. Jim patří můj obdiv, jeho počínání nechám radši bez komentáře.

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pikaso

            Pikaso

            62.240.164.XXX
            Odpovídám chlapi všem najednou. Nemohu prostě souhlasit. PW před sebou má souboj, který jasně vidí, dokonce vidí že dva závodníci docela dost probrzdí a jede jako smyslů zbavenej dál ideální stopu (v tomto případě = po výjezdu z pravé hned na vnitřek levé, kde však není místo) a tím zcela jasně zavinil nehodu on. První kola po startu jsou plná soubojů a je normální, že dochází k chybkám a navíc PW není nezkušený jenom zapoměl, že nesedí v DTM a musí jet trochu jinak. Nehledě na to, že v DTM by za to dostal penaltu hned a bez diskuse.
            Z pohledu JB musím říci, že ten mu nikam nenajel. Prostě udělal chybku v bytvě po startu, kvůli té chybce vyjel z ideální stopy trochu na střed a pokračoval v závodě tak, aby nesestřelil soupeře před sebou. PW měl zapré hodně času a navíc měl vpravo mimo ideální stopu místa habakuk, kdyby tam býval zůstal a projel tu levou zatáčku vnějškem, předjel jak Buttona tak minimálně jedno další auto, které mělo stejné problémy a oba byli bez rychlosti. Prostě jasná chyba PW. A tady je ten problém. Jeden si myslí to a druhý zase tohle. Kdyby to bylo obráceně a JB mu tam skutečně náhle vjel byť i poté chybě, byla by to prostě chyba JB. Chyba by byla nechtěná, ale poškodila by soupeře a tak má být potrestána. Závodní incident neexistuje. To je jenom ubohá výmluva těch, kteří mají rozhodovat a jsou to slaboši a nedokážou rozhodnout. Pokud pojedou vedle sebe na rovince dvě auta, jednomu upadne kolo a sestřelí soupeře tak, že ovlivní jeho závod buď odstoupením nebo opravou v boxech, ale i bez takového ovlivnění, je to opět něčí chyba. Ne pilota, nemá být tedy potrestán pilot, ale má být potrestán tým. Ne penězi, ale body v šampionátu. Je to opravdu jednoduché, akorát se nemají všichni stále na něco vymlouvat. Názorný příklad, vypuštění FA z boxového stání Mcl přesně vedle NH, který byl v uličce jasně dříve. Zase to není chyba pilota, ale stáje a ta měla být potrestána odebráním bodů z tohoto závodu. Toď můj názor.
            Teď jsem si to raději pustil znovu a musím se opravit. JB vlastně ani žádnou chybu neudělal. Probrzdil jenom kvůli R před sebou a aby se vyhnul střetu na ten střed prostě najet musel a v té chvíli byl ještě PW "na hony" daleko. Z této On board kamery PW je zcela jasně vidět, že on najíždí úplně nesmyslně do zádě vozu JB, prostě jasná chyba PW.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Pikaso

    Pikaso

    62.240.164.XXX
    No a ještě maličkost. Jak si tedy představujete závodění v F1, když první zatáčka ve SPA byla chyba MV ???? Kde tedy je hranice závodění a pouhého objíždění ??? Vám se opravdu líbí závody a předjíždění pouze za pomoci DRS, kde se vlastně jedná pouze o ubohé objíždění ???? Pokud se nepletu již před třemi roky přijali doplněk pravidel, že pokud má ten vzadu alespoň část vozu na úrovni soupeře před sebou, musí mu tam ten druhý nechat místo. Pravidla a logika věci jsou jednoduché. To co je špatné jsou peníze a lidský faktor pohromadě. Prostě jestliže má v konkrétním případě SV k levé čáře tratě 5 metrů a po pravé straně dva soupeře a nechá jim tam oběma dohromady sotva metr a obrubník, myslím, že chyba není na straně MV. Vymažte si z celé situace MV a podívejte se znovu na ty záběry. SV by KR sestřelil i kdyby tam MV vůbec nebyl. Vždyť KR ani nestihl reagovat na hloupost SV, ten ho prostě do MV poslal a až pak přichází reakce KR.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • rock

      rock

      37.188.236.XXX
      Když si vymažu Verstappena, tak by Raikkonen nejel v tak nesmyslné stopě (uhýbaje Verstappenovi), ale cutnul by obrubník podobně jako Hulkenberg hned za ním. A stejně jako Hulkenberg by se tam i vešel, přestože Hulka zavíral Pérez podobně jak Vettel Raikkonena.

      + 3 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • hixaxon

        hixaxon

        89.176.140.XXX
        Taky mi to tak podle záznamu přijde. Ale i když tuto nešťastnou zatáčku odmažu, tak VES chování je prostě neakceptovatelné.

        Kdyby to samé udělal téměř kdokoli jiný, ať už blokování předjíždění, nebo "vyvezení" soupeřů za obrubník (a ani on se nedostal do zatáčky, síla...), tak by to bylo minimálně stop&go.

        + 3 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama