DISKUZE K ČLÁNKU "Verstappen má u FIA protekci!" Který exmistr světa tohle pronesl?
Max Verstappen je stále ve středu dění, a je lhostejné, zda s kladným či záporným znaménkem. Situace po Grand Prix Belgie připomíná loňské období, kdy svou nehodou v ulicích Monte Carla rovněž rozvířil názorové dění.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Verstappen má u FIA protekci!" Který exmistr světa tohle pronesl?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
Pikaso
16:37 31.08.2016 62.240.164.XXXNemohu souhlasit. Asi se koukám na jiný závod, ale při pohledu On board KR i MV je jasně vidět, že oba jedou v pohodě. KR projíždí zatáčku tak, aby se tam vešel i s MV a o poblázněném SV se MV dozvídá až v okamžiku, kdy tam právě SV přiletí jako smyslů zbavenej a přes KR ho sejme. KR podle mě o SV dobře věděl, ale v poklidu si svojí stopou projížděl první zatáčku a vůbec nepočítal s tím, že jeho poblázněný týmový kolega ho sejme, i když na vnějšku měl minimálně další 3 metry místa a tedy dost prostoru pro jinou po startovní stopu, kterých je samozřejmě mnoho. Ať je to jak je, souhlasím s tím, že MV měl být již mnohokráte trestán včetně manévrů v pozdější fázi závodu.
No a ke chlapcům z FI jenom stručně. NH, SP nikam netlačil. SP si tam najel sám a jel vlastně stejnou stopu jako MV a NH ve finále musel uhnout zcela ven, aby se vyhnul jinému protekčnímu mazánkovi SV. Žádné posouvání uhýbání nebo něco podoného jsem tam prostě neviděl. NH si najížděl stopu, která tam vedle SP zůstala a určitě ho nijak neomezil ani neohrozil.
-
-
-
-
Pikaso
16:03 30.08.2016 62.240.164.XXXNo skoro bych souhlasil a to je co říci. JV podle mého názoru většinou říká blbosti, ale zde jsem skoro na jeho straně. Jediné co opravdu nechápu je to, že MV jak JV tak mnoho z vás odsuzuje za první zatáčku. To opravdu nechápu. Rozdělme to tedy na dvě strany mince.
Konečně je tu zase závodník, který chce závodit a jeho předjížděcí manévry jsou opravdu kořením současné F1. Mnoho takových opravdu skutečných předjetí tam není. Co se předjíždění týče, osobně nemám problém ba naopak mu fandím. Druhá strana mince jsou tzv. obrané manévry v podání MV. Nemusíme zůstat jenom ve SPA, ale můžeme se vrátit do Německa, Maďarska a dokonce i do loňské sezony (tam to nikdo nevnímal, protože se to dělo ve středu pole a nebyl tam uplakánek SV a chudák terč KR. Zde musím s JV souhlasit a psal jsem to již několikrát. Samozřejmě souhlasím i s tím, že toto je právě to co má řešit v první řadě parta komisařů na jednotlivých závodech a pak i celá slavná FIA. Ano zde je jasně vidět, že je to prostě řízené a Fiou minimálně tolerované, protože se o formuli aspoň mluví a určitě to přitahuje zpět i více fandů. Zde nelze říci nic jiného než to, že MV má být trestán pokaždé jak začne bránit svou pozici na trati, protože prostě prasí. Dokud to nebude řádně postihováno tak to prostě bude dělat. Jediné co je neuvěřitelné a nikdo o tom nemluví je paradox, že když útočí tak od soupeře chce inteligenci, ale když brání, chce jí zase jenom po soupeři. Z jeho úst jsem zatím slyšel jenom to, že všichni kolem jsou špatní, ale aby přiznal, že něco pokazil to ne. Na druhou stranu, proč by to asi dělal, když to má ze strany FIA posvěcené ???
No a nakonec, podle mě těch protekčních chlapců je ve startovním poli více. Konkrétně tento první incident byl (znovu podle mého názoru) jasně chybou SV a měl být potrestán on. Následně před koncem závodu po souboji s FM, měl být opět potrestán SV a znovu nebyl. Jsem zvědav jak to bude slavná FIA řešit v budoucnu, když na sebe ti dva mazánci narazí. Koho si asi vyberou ???? Tolik asi k protekci. No a názory o dělbě schválností to ani nemá cenu komentovat. Je to "sport" a tohle by nemělo ani nikoho napadnout. Možná spíš řešení ve stejném duchu jako v případě JH a novináře před mnoha lety. To bych pochopil.-
airwar1939
20:38 30.08.2016 176.74.128.XXXProblém je že souboj o první zatáčku prohrál Max na startu kde prostě zaspal a během prvních 5 sekund se propadnul zřetelně na čtvrté místo, pak příjde brždění do zatáčky a průjezd vrcholem zatáčky, to se uděje v 7 sekundě, Tedy dvě sekundy je časový úsek mezi momentem kdy kimi a Seb začnou brzdit do zatáčky a momentem kdy ji projíždějí.
Dvě sekundy je velice krátký úsek, během kterého se toho nedá moc stihnout. Z fyzikálního hlediska na začátku brždění měli vozy rychlost kolem 240 km/hod (70 metrů za sekundu), v zatáčce kolem 100 km (kolem 28 metrů za sekundu).
Z hlediska výhledu vozu je jezdec značně omezen, dobře vidí jen dopředu, do boku výhled zhoršují ochranné bočnice, do zadu pak zrcátka, které se v momentu brzdění rozvibrují. Takže jezdci při brždění a projíždění zatáčkou vidí dobře jen dopředu, a vše ostatní řeši logickou zkušeností. Z biologického hlediska je reakční doba člověka na podmět je cca. 0,2-0,3 sekundy, plus čas na to najít řešení.
Když všechno to co jsem napsal sečteš, tak ti výjde to, že jak Seb tak Kimi věděli že Maxe předjeli, že je za nimi, začali brzdit a zatáčet do zatáčky, kterou za další 2 sekundy projeli. Vzhledem k výhledu z vozu o manévru Maxe neměl Seb žádné ponětí, Kimi to zjistil dle reakce někde těsně před zatáčkou. Ani jeden ho tam logicky nečekali, protože tahle zatáčka je vracečka o nějakých 135 stupňům a stoupou kterou zvolil Max ji skoro nejde projet, nehledě na to, že formule potřebuje na výjezdu celou šířku rovinky, což jí pole po startu logicky nemůže poskytnout.
Ale Max se do téhle sebevraždy pustil, začal brzdit později a nacpal se do malé mezery pod Kimim a pokud měl jeho manévr vyjít, bylo třeba aby jak Kimi, tak i Seb mu vpodstatě uhli vyjetím mimo trať a nebo zastavením. Ale Seb o něm neměl ponětí, nemohl ho vidět, Kimi ho asi viděl těsně před zatáčkou, ale na reakci neměl ani čas ani prostor.
Pokud měli Kimi a Seb tu situaci vyřešit jinak, musel by někdo zastavit čas, Seb a Kimi by se na to koukli, řekli by OK, Max se nám tam nacpal, pustíme ho. Ale takhle to prostě v reálném světě nefunguje, hrála proti nim fyzika, biologie jejich těla, nedostatek času atd.
Prostě k havárii došlo proto, že se Max špatně rozhodl.
V neposlední řadě jsem zatím jsem četl vyjádření cca. 7 bývalých zkušených závodníků na start, mimo jiné Lauda, Vileneuve, Brundle, a všichni řekli že ten manévr od Maxe byl nesmysl a že to bylo to co způsobilo havárii.-
Pikaso
16:19 31.08.2016 62.240.164.XXXNevím. Formuli jedna jsem nikdy neřídil a nemám tedy přehled o třesoucích se a tedy zbytečných zrcátkách, nemám přehled o tom jak moc pilot z formule vidí, ale s tvým názorem ani s panem Laudou a ostatními odborníky prostě nesouhlasím. Jediné co mohu objektivně říci je to, že já jako obyčejný člověk co se závodů týče jsem zažil jak se v rychlosti kolem 340 km/h zužuje zorné pole člověka. Nicméně i přesto s tebou nemohu souhlasit. To co jsem viděl já byla jasná chyba SV, viz. moje glosy výše. Ale dobře ještě jednou, nebudu popisovat sekundy apod., pouze jako obyčejný člověk napíšu co jsem viděl. Jediné s čím souhlasím je to, že MV pokazil start a propadnul se. V zápětí nabral rychlosti, minimálně 20 před zatáčkou se pouští na vnitřek pod KR, ten si ho podle reakce minimálně 10 m před zatáčkou všímá a vrací se do své stopy, protože na vnitřku je samozřejmě již uvedený MV. KR jako správný závodník nechává sice malé a bezpečné místo pro MV, ale protože chce závodit nijak mu to neulehčuje a donucuje ho zpomalit o trochu více, aby měl horší výjezd ze zatáčky než právě MV a udržel si místo. Pokud by tam nepřiletěl smyslů zbavený SV, oba výše jmenovaní by zatáčku projeli v poředí KR MV a vše bylo OK. Teď zpět k SV. Pokud si to pustíš znovu a budeš vše pořádně bez emocí sledovat zjistíš, že v době shora popisovaného souboje mezi MV a KR je SV na zcela venkovní stopě vlastně na úrovni MV. KR mezi nimi je asi tak o půlku auta před oběma, tedy nezlob se na mě, ale 4 MS světa by v tomto rozložení sil, pohledů, reakcí atd. měl vidět co se děje po jeho pravé ruce a já jsem zcela jasně přesvědčen, že to viděl a věděl to, v té době už určitě nejeli 240 a v té době již SV nahlížel vpravo do zatáčky, takže to prostě vidět musel. Tím jak KR a MV regulérně bojovali a vyhodnotili situaci, že musí více na brzdy, aby se tam oba vešli se SV dostává o půl auta před ně oba a pak to přichází. Jako smyslů zbavený to sekne na vnitřek zatáčky, kde již jsou dvě auta, o kterých prostě věděl a sestřelí KR a ten v důsledku dárečku od skvělého kolegy sestřeluje MV. Kdyby uplakaný blázen SV najel zatáčku o pouhý metr více venkem, opět se nic nestalo, protože KR i MV věděli co dělají a měli tak zpomaleno, že by to vyšlo. Závěr je tedy jednoduchý. Kdyby tam nebyl SV k nehodě nedošlo a kdyby tam nebyl MV tak SV by stejně KR sestřelil. Proč tedy nikdo neřeší tuto situaci, která je naprosto jasná. Mimochodem většina těch uplakaných odborníku si nevidí do úst a každý incident hodnotí jinak. Zcela jasné blokování KR, kterým ho MV jasně poškodil třeba v Maďarsku ti samý hodnotili jako dobrou práci nebo maximálně obranu na hraně. Tam stejně jako v pozdější fázy závodu ve SPA, to byla jasná prasárna od MV a ten za to měl být potrestán. Zde to prostě bylo jednoduché, ale opakovat se nebudu je to výše. Potrestatní prostě měli být oba. SV za první zatáčku a prasárnu při předjíždění FM a MV za blokování KR. Až budou ti odborníci a bývalý piloti hodnotit vše konzistentně pak možná i jednotlivý komisaři budou konzistentně a správně rozhodovat. Jsou to sice jenom loutky a rozhodují špatně, ale vlastně se není co divit. Jestli někde funguje pořekadlo "všichni jsou si rovni, akorát někteří jsou si rovnější", tak je to právě F1 a politická scéna v ČR. Takhle to při pohledu na onen závod a incidenty vidím já. To, že jsem MV fandil v době, kdy ho skoro nikdo neznal a jezdil v menších sériích už jsem tady psal, stejně jako to, že v současné době už mu nefandím a to právě pro tu jeho protekci. Už je to prostě stejný mazánek jako byl SV i MS a před tím ještě AP a před ním ještě NL atd. atd.
-
-
Pepan
13:59 30.08.2016 89.24.157.XXXKonečně někdo řekl nahlas to, co si spousta lidí myslela. Napadá mě jedno řešení. Kdyby se ostatní piloti domluvili a v každém závodě někdo Maxíkovi o jeho vůz brnknul a něco mu z něj obral. Dotyčný pilot by měl zkažený závod, ale Max celou sezónu. Ono by mu to časem došlo a pokud ne jemu, tak určitě Helmutovi a svého protekčního fracka by srovnal. -
airwar1939
13:46 30.08.2016 77.240.188.XXXJacques mě mluví z duše.
Dokonce jsem ochoten věřit, že má u FIA protekci, protože Formule 1 je především obchod, a v době kdy klesá sledovanost je Max vítaná atrakce.-
uzivatel002089
23:07 30.08.2016 86.49.36.XXXVsechno je predevsim obchod, f1 nevyjimaje. A je jenom na lidech, jak na to budou reagovat, bohuzel vic kontroverze = vic reakci = vetsi zajem = vic penez. Uz jenom, ze o nem lidi diskutuji hraje do karet jemu i tehle strategii FIA. Pouze kdyz na nej budou lidi reagovat vylozene negativne, tak je sance, ze se neco zmeni.. kontroverze je to, o co jemu jde, staci sledovat jeho vyjadreni pro media..
-
-
uzivatel002093
13:13 30.08.2016 82.2.10.XXXStim co je vyse receno muzu jen souhlasit... Mr. Raketak.. vsude to napalit a hlavne aby mi sli vsichni z cesty... narvat se po zkazenem startu na vnitrek ke zdi.... kde je limit jasne dany,...a vyrvavat ze oni mi neudelali misto.. umi jen diletant... nic proti tomu je je dobry..ale mlady a furt se ma co ucit a ne poucovat kazdeho a rovnou dva mistry sveta... to je smesne...a ta protekce smysl dava.. fakt to tahne lidi..-
-
dannak
13:47 30.08.2016 10.131.12.XXXJenze GRO tu stopku dostal v, rekneme, medialne ne tak viditelnem tymu, ze ;) Tzn. dat stopku nekomu ze stredu pole, nebo vicemene na spici, to je taky medialni tlak... Ale ano, souhlasim, je to presne ten styl: me o nic nejde, potrebuju se jen ukazat. Vy ostatni jedete (mozna, jeste) o titul, takze potrebujete body a proto mi radeji uhnete, nebo vas sejmu a jste bez bodu.
IMHO by do F1 nemeli chodit takhle mlady ucha. Ale chapu, ze marketingove je to zajimave, bohuzel :/-
airwar1939
14:47 30.08.2016 77.240.188.XXXMyslím že věk nehraje roli, Maldonáto prasil v první sezoně, ale prasil i v poslední. Krom toho Max má sice jen 18 let, ale od kdy závodí? od 5-6 let, takže má za sebou 12 let závodění, pokud za tu dobu nepochopil, že závodění je i nebezpečné, že na trati není jen on, a že i k ostatním musí mít určitý respekt, tak nevěřím že to pochopí později. Zvláště když jeho otec byl v tomto podobně divokej, naštěstí nejezdil takto na špici, tak se to většinou ztratilo.-
jumpman
15:32 30.08.2016 178.255.168.XXXproblém je v tom, že on v podstatě neabsolvoval žádnou sezonu ve skutečném autě společně se řízkama svého ražení, aby si uvědomil, co znamená způsobená kolize. Po jedné sezoně šel rovnou do F1 a tam přeci jen je většina pilotů myslících bytostí a on na to hřeší.... -
rock
15:56 30.08.2016 37.188.236.XXXTo s Maldonadem podle mne není tak úplně pravda. Pastor si vybudoval (oprávněnou) pověst kamikadze a v jeho poslední sezóně, kdy se paradoxně víceméně umoudřil, už mu byla vina a trest za incidenty připisovaná automaticky bez ohledu na to, jestli je opravdu spískal.
Kdyby Pastor odjel takovej závod, jak v neděli Max, tak má 4 trestný body v superlicenci dřív, než by vystoupil za auta.-
airwar1939
20:46 30.08.2016 176.74.128.XXXAno máš pravdu že na konci už to dostával za jméno... ale pár let se přesto zklidňoval. A dle mě byl vedle Maxe naprostej mílius, přece jenom v GP2 něco odjezdil, a nějaké zkušenosti měl. U Maxe mě příjde že je to o tom že pořádně jezdil hlavně ty motokáry, kolem velkých, silných a nebezpečných aut se jen mihnul a je podobná povaha jako otec.-
rock
08:31 31.08.2016 37.188.132.XXXNo to jo, Pastorovi to trvalo spoustu let a ani na konci F1 kariéry nebyl dokonalej. Snad přijatelnej by se dalo říct. Takže teď doufám, že Maxovi to nebude trvat tak dlouho, jak Pastorovi (2 r. ve FR2.0, 2 r. ve FR3.5, 4 r. v GP2 a rozum začínal dostávat až pátým rokem v F1). To by se Max mohl začít chovat normálně někdy okolo r. 2025.
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
George RUSSELL - Kvalifikace (9:00)
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek