DISKUZE K ČLÁNKU Wolff: Nechte nás mluvit, bude se závodit!
Když došlo k zásadnímu omezení radiokomunikace mezi boxovou zídkou a piloty, bylo zřejmé, že se bude čekat na první komplikace, aby se stávající systém dostal pod palbu kritiky. Po Baku se tak stalo.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Wolff: Nechte nás mluvit, bude se závodit!
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001889
(Hlasovali 4 lidé)
20.06.2016 17:15
Začíná to být čím dál tím větší fraška... Napřed… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
rock
14:12 21.06.2016 37.188.137.XXXAbsolutně nechápu, v čem je problém. Buď to je něco, co pilot zvládne sám a pak ať si točí točítky, co hrdlo ráčí. Anebo to nezvládne sám a pak nechť zastaví v boxech a mechanik mu ten přepínač přepne. Stejně jako mu zatím jinej mechanik inbusem upraví nastavení přeního křídla a ještě další mechanik mu nasadí měkčí pneumatiky.
Proč chtějí měnit pravidla kvůli něčemu, co jsou schopni vyřešit banálně snadno?-
airwar1939
09:15 22.06.2016 77.240.188.XXXS tím bych naprosto souhlasil. koukal jsem včera na článek o volantu Mercedesu, a o tom co se čím nastavuje, a fakt nechápu kde byl problém. Pokud si pilot Formule 1 není schopen zapamatovat k čemu který přepínač slouží, tak fakt by měl raději dělat něco jiného.
Zde je článek s popisem volantu Mercedesu - [odkaz na stránku]
Volant sice vypadá složitě ale podle všeho je to triviální. Podle všeho byl problém v nastavení otočných přepínačů 1-3 kde se prvním volí mód auta v závislosti na směsi pneu, druhým mód motoru a třetím přímo rekuperace energie a její využití.
Takže možná nastal problém s opotřebením pneu a systém díky změně trakce nebyl schopen přesně spínat využití rekuperace (to by vysvětlovalo, že se problém dostavil postupně). Pak tedy mohl pravděpodobně Lewis zvolit jiný mód na přepínači 1 (to je to nastavení dle pneu) a nebo, a to mě příjde pravděpodobnější, změnit způsob distribuce energie přepínačem 3.
Každopádně bych problém přičítal tomu že Lewis zmatkoval, nikoli tomu že řešení problému bylo významě složité.
-
-
uzivatel000635
12:38 21.06.2016 88.101.0.XXXJezdec ví, že když potřebuje brzdit, tak má šlápnout na nějaké konkrétní hejblátko, když se chce napít nebo mluvit s boxy nebo řadit, tak musí udělat toto... Je to součást jeho práce. Tudíž by jezdec měl mít (alespoň elementární) přehled o tom, co které hejblátko ovládá. Volanty, resp. rozmístění ovladačů se liší i u jezdců jedné stáje, tak v čem má LH problém??! Tak to nemají dělat tak složité, nikdo je přece nenutí, aby každý prd neustále měnili. A nebo naopak, pokud to tak nutně vyžadují, tak se to musí naučit ovládat, je to součást jejich práce. -
airwar1939
09:26 21.06.2016 77.240.188.XXXJá bych k tomu přistoupil jinak. Především bych omezení komunikace ponechal. Týmy by měli zapracovat na tom, aby ovládání na volentu bylo jednodušší a intuitivnější a pořádně v tomto směru proškolit jezdce (Lewis zjevně netušil co který čudlík ovládá, když říkal že bude točit všemy aby věděl co to udělá).
V dalším kroku, pokud se vyskytne takovýto problém, a jezdec si s tím není schopen poradit, co mu bránilo, zajet do boxů a nechat si to přenastavit? Já vím, ono by ho to zdrželo.
Taky mu mohli napsat na tabuly který přepínač kam přepnout. Komunikace přes tabuly zakázaná není pokud vím.-
huhukoktejl
10:54 21.06.2016 37.48.10.XXXTaky se divim, ze mu to menapsali na tabuli :-) ... a taky se priklanim k tomu nechat to tak jak je. At se to piloti bud nauci nebo at to zjednodusi. Zavodit by mel jezdec a ne inzenyr(i) v garazi ... -
-
airwar1939
09:17 22.06.2016 77.240.188.XXXA jak tomu chceš zabránit? Když tam napíší "Lewis 3-10", tak jak jim FIA dokáže že to znamená 3 přepínač poloha 10, a neznamená to ztrácíš na 3 místo 10 sekund?
-
-
-
-
-
-
airwar1939
09:19 22.06.2016 77.240.188.XXXJak jsem pochopil nejednalo se přímo o špatné nastavení... oni nastavují podle všeho módy i dle směsi pneu, takže i stav pneu a pogumování trati jim může nastavení rozhodit... takže předpokládám že nastavení co zvolili jim s sobotu v kvaldě na méně pogumované a méně opotřebovaných pneu fungovalo, ale v momentu kdy se pneu opotřebovali... nebo vzrostla přilnavost trati, začal systém nevhodně regulovat rekuperaci a využití energie z rekuperace.
-
-
-
uzivatel000635
13:53 21.06.2016 88.101.0.XXXFA přirovnal současnou techniku F1 k raketoplánu - já bych to nehnal do takového extrému, stačil by Boeing. Piloti mají k dispozici manuál a tam je podrobně popsáno, co mají kdy a v jakém pořadí udělat. Tak ať si ve F1 vozí malý tablet (kniha je přeci jen těžší) a tam si mohou sami najít, co dělat...
-
-
uzivatel001889
17:15 20.06.2016 178.255.168.XXXZačíná to být čím dál tím větší fraška... Napřed s velkou pompou omezíme komunikaci, ať se piloti předvedou, ať dokáží že jsou to ti nejlepší závodní jezdci na světě. A hle, vyskytne se problém a už by to chtěli zase měnit? Zase zpět aby vše během závodu nastavovala banda inženýrů na boxový zídce? Lepšího závodění bychom se dočkali maximálně v tomto závodě, ale v těch dalších už by se zase prskalo na to, že z pilotů jsou opět jen cvičený opičky a auto je vlastně řízený z boxů, tak jak tomu bylo donedávna.-
hixaxon
18:25 20.06.2016 89.176.140.XXXMoje troška do mlýna a pouze můj názor:
Na začátku jsem byl tvrdým zastáncem omezení komunikace, protože z boxů chodily jezdcům informace typu "jaké nastavení mají použít např v zatáčce č.6 (mapa motoru, diff in/out, brake bal., recovery, kers deploy, atd...), kde používá jejich kolega jaký převodový stupeň apod.".
Tohle omezení by imho mělo zůstat zachováno.
Ale chtít po pilotovi aby znal odpověď na každou souhru situací mi přijde přehnané (hlavně když už tak jako tak nastavuje běžně diferenciály a brzdy a rekuperaci před každou částí okruhu/zatáčky). Jak podle těch pár (desítek) údajů (které ovšem dávají více než pár stovek permutací) má přijít na to co je opravdu potřeba upravit? Seriózně. On je to podle mě problém i pro inženýra (v klidu) v garáži. Ne vždy existuje jen jedna odpověď.
Na jednu stranu tak jsem nyní pro částečné uvolnění komunikace, ale s Velkými výhradami.
Na druhou stranu by si totiž týmy (jak již bývá zvykem, když se jim něco povolí) chtěly urvat daleko větší kus, než by bylo zamýšleno (a vrátili bychom se k výhradám v prvním odstavci).-
mi88ki
09:45 21.06.2016 165.72.200.XXXNo já se obávám, že když se komunikace uvolní, tak skrytě bude fungovat všechno jako předtím.
Například, " máš problém, použij nastavení šest čtyři" , což bude znamenat třeba použij nastavení šest pro zatáčku čtyři atd.
Já osobně bych to řešil jinak. Povolil bych týmům třeba pět libovolných komunikací ze zídky směrem k jezdci na závod a každá max. po dobu třeba maximálně deseti sekund. Za každou komunikaci navíc by následovala x sekundová penalizace. Týmy by si sami rozhodli, jestli jí použijí na zavolání jezdce do boxu, na informaci ohledně přenastavení motoru, nebo na informaci, že má šetřit brzdy, či ať sleduje spotřebu na displeji, apod.
Jediný co by se do limitu nepočítalo by byly informace o nebezpečí na trati, nebo informace o modrých vlajkách, či informaci o nebezpečí při návratu na trať.
Bylo by to férové, jednoznačné a pokrylo by to i situace, ohledně problému na vozu či nastavení jako u Hamiltona v Baku ale zase by to nešlo zneužívat často.
Pravidla postavené na tom, kdo co může říct je blbost, protože kódovaně by pak šlo za fiktivní informací o problému skrýt cokoliv.-
huhukoktejl
10:51 21.06.2016 37.48.10.XXXNeco jako v Chcete byt milionarem, takovy pritel na telefonu :-D
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek