DISKUZE K ČLÁNKU Honda o uvolnění vývoje motorů a plánované úpravě zvuku
Sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa je rád, že od příští roku dojde k uvolnění vývoje motorů, byť se FIA bude snažit udržet náklady pod kontrolou. Nelíbí se mu ale snahy o umělé zvyšování hlučnosti efektivních pohonných jednotek.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Honda o uvolnění vývoje motorů a plánované úpravě zvuku
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000190
(Hlasovalo 9 lidí)
05.05.2016 09:53
Já si jako malej dával na kolo kus kelímku, který… »
» uzivatel001639
(Hlasovali 4 lidé)
05.05.2016 10:08
Dle meho by stacila namontovat na auta náporová… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel002027
10:21 05.05.2016 89.103.108.XXXMožná nejsem ten pravý fanoušek F1, ale mě hluk starýchmotoru vůbec nechybí. Zažil jsem je na vlastni kůži v Singapuru a bez špuntů v uších, nebo sluchátek se to nedá vydržet. Je to jak hřebík primo do sluchovodu. Burácení motorů ano, ale k čemu taková intenzita, když vám to trhá hlavu? -
uzivatel000190
09:53 05.05.2016 213.210.156.XXXJá si jako malej dával na kolo kus kelímku, který o dráty krásně rachtal, také mě to přišlo dobré.... Hasegawu chápu, tohle není hodno f1.-
airwar1939
10:07 05.05.2016 77.240.188.XXXPamatuji jak jsem z výfuků na malých motocyklech vydělávali tlumící vložky, dávali tam drátěnky a podobně aby to mělo závodnější zvuk.
Honička za větším hlukem motorů je z principu pitomost, FIA na jednu stranu tvrdí že F1 je špičkou autosportu a že by měla sledovat moderní trendy, díky tomu má moderní turbomotor s rekuperací díky čemuž klesla spotřeba vozu F1 v závodě o cca. 40% paliva při zachování rychlosti.
Na druhou stranu ale moderním trendem je i snižovat hlučnost motorů, dnes se považuje za cool postavyt výkonný ale tichý stroj, nikoli hlučnou "mrdku". V tomto ohledu si razantně změnila pravidla ohledně ochrany životního prostředí, tudíž je podle mě chyba že F1 na tohle neslyší... konečně pak nechápu novou Formuli E která je i dle Bernieho velmi progresivní.... ale zjevně velmi tichá.-
achmed-cz
11:57 05.05.2016 212.24.138.XXXOno to není jen dnes, to je spíš os směšování toho, co se v automobilismu dělí na 2 subkategorie (byť s určitým průnikem) - a to jsou sportovní auta versus tzv. Muscle Cars.
Evropské a japonské automobilky produkují spousta sportovnějších verzí svých aut s výkonem nad 300 koní, a po zvuku je nijak nepoznáte od seriového 100k motoru. A oproti tomu mnohé americké Muscle Cars nemají výkon o nic vyšší (zato díky konstrukčně 40letému 5litru váží o tunu víc), ale burácí jak vzlétající letadlo.
-
-
-
-
uzivatel001639
10:08 05.05.2016 89.111.77.XXXDle meho by stacila namontovat na auta náporová siréna jako mela za valky Stuka Ju 87. By meli zvuk, ze by se jim jezili i chlupy na pr.... -
airwar1939
10:10 05.05.2016 77.240.188.XXXExistuje několik poměrně kvalitních výzkumů že vystavování lidského organizmu nadměrnému hluku vede ke zhoršení sluchu až jeho trvalému poškození. Ale a to je ještě závažnější, nadměrný hluk nemá ráda ani nervová soustava, zvyšuje se odumírání mozkových buněk, a u lidí kteří byly dlouhodoběji vystaveni nadměrnému hluku (například v práci) došlo k tak zásadním poškozením mozku že došlo až k demenci.-
uzivatel001639
10:26 05.05.2016 89.111.77.XXXO tom zadna. Dnesni zvuk mi v TV prijde OK, nevidim duvod pro nejake nesmyslne umele zvysovani. Motor je takovy jaky je. Aspon muzou pripadne vznikat rozdily v poli -
-
uzivatel002027
00:31 09.05.2016 89.103.108.XXXNo a to je právě ono, lidé ten zvuk posuzují většinou podle toho, co je slyšet v TV. Staré motory v reálu zněly úplně jinak než při TV přenosu. Aspoň podle mých uší to vžžžžžm (vysoké tóny) z televize v reálnu nebylo slyšet, protože byly slyšet hlavně spodky - burácení. Jak zní současné motory nevím, ale zvukař v TV studiu by mohl nakroutit věřím cokoli :) doufám, že se mi podaří v dohledné době se zase na nějakou GP dostat abych slyšel jak to zní teď live a mohl porovnat. Ale jestli jsou dnešní F1 o 50% tišší, tak si myslim, že ochranu sluchu člověk potřebuje stejně.
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek