DISKUZE K ČLÁNKU McLaren: Šetření paliva nás stálo 50 sekund, jinak bychom mohli bojovat s Williamsy

McLaren poháněný Hondou musel v Rusku hodně šetřit benzínem, což jej během závodu podle Erica Boulliera stálo 50 sekund - jinak by si to mohl rozdat i s Williamsy.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: McLaren: Šetření paliva nás stálo 50 sekund, jinak bychom mohli bojovat s Williamsy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 02.05.2016 19:59 Vložte komentář

Nejlepší názory

» achmed-cz (Hlasovalo 8 lidí) 02.05.2016 11:55
no nevím, ale řekl bych, že šetřit museli všichni… »
» Petr (Hlasovalo 7 lidí) 02.05.2016 12:58
Ne každý dokáže ze 100 kg paliva dostat stejné… »
» Adi (Hlasovalo 7 lidí) 02.05.2016 13:49
Myslím, že Boullier má přesná data z Mclarenu a… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

vojtano

vojtano

95.143.132.XXX
Souhlas, Mercedes je v účinnosti zatím nejlepší a přidáme-li všem palivo, moc se to nezmění.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

77.240.188.XXX
To který motor má jaký výkon či jakou má kdo spotřebu žádný známý fakt není, nikde oficiální hodnoty nejsou k mání, žádný výrobce motorů je oficiálně nesdělil, to jsou jen domněnky. Ano Mercedes má asi nejvýkonnější motor a tudíž je i z jednotky množství paliva nejefektivnější, ale kolik to dělá těžko skutečně zjistíme.

Jediný moment kdy se dá skutečná rychlost porovnávat je kvalifikace, protože tam nejsou týmy omezeny množstvím paliva a tam byl následující výsledek:

Bottas: 1:36,536
Massa: 1:37,016
Button: 1:37:701
Alonso: 1:37,807

Průměrný rozdíl je 0,987 sekundy na kolo.

A závěrem, to jestli je Rusko o motoru hraje jakou roli v tom, že McLaren by nebyl s větším množstvím paliva blíž konkurenci?

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Adi

Adi

176.74.140.XXX
Myslím, že Boullier má přesná data z Mclarenu a ví, že kdyby se nemuseli dívat na palivo vůbec, byli by o 50s rychlejší, to je určitě pravda, protože to dokážou inženýři jeho týmu velmi přesně spočítat. Druhá část jeho výroku už je pouze spekulace, protože nemůže přesně vědět jak moc šetřili palivo u Williamsu, všichni pouze víme, že týmy s PJ Mercedes nešetřili tolik jako ostatní, ale nikdo přece nemůže říct, že mohli jet s maximálním módem motoru celý závod. Nikdo nepochybuje, že ve spotřebě je Mercedes nejlepší (je to dáno tím, že jeho PJ mají nejlepší efektivitu), myslet si však, že jeho týmy se spotřebou nemuseli vůbec zabývat a ostatní ano, je naivní.Samozřejmě, že museli, jen o něco méně. Takže logicky jim to dává určitou výhodu a proto hlasovali proti zvýšení množství paliva na závod. Suma sumárum - jestliže bude k dispozici energie ze 100 kg paliva, nebo ze 105 kg paliva, to bude nakonec asi vcelku jedno, protože, dokud se ostatní výrobci nedostanou na stejnou efektivitu svých PJ, budou mít týmy s PJ Mercedes výhodu v Soči i příští rok.

+ 7 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

77.240.188.XXX
Ano s tím souhlasím, ale to neznamená že kdyby měli více paliva, jezdili by rychleji jen oni a nikoli i týmy s motory Mercedes.

Pravidla ohledně paliva mají pro závod dvě omezení, 100 kg na závod, a okamžitá spotřeba nesmí být nikdy větší než 100 kg/hod. V kvalifikaci není množství paliva omezeno, ale platí opět jen omezení okamžité spotřeby na 100 kg/hod. Všechny týmy myjí pro kvalifikaci agresivnější mody, ale vždy se musí opet udržet pod onou okamžitou spotřebou, pokud se pod ní udrží Mercedes v kvalifikaci. musí být pro závod kdy mají méně agresivní mapování jejich spotřeba o dost nižší, tudíž i Mercedes musí mít dost velký prostor pro zrychlení - pokud by měl více paliva.

Krom toho právě ta kvalifikace kde vůz není omezen množstvím paliva a životností gum jasně ukazuje skutečnou výkonnost vozu.

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
Ne každý dokáže ze 100 kg paliva dostat stejné množství výkonu. Viz tepelná efektivita, v které je Mercedes nejdále. V kvalifikaci Mercedes umožňuje použití hodně agresivních mapování, které u Hondy v takové míře nepřicházejí v úvahu. Nenadarmo existují rozdíly mezi závodní a kvalifikační rychlostí.

+ 7 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

90.180.138.XXX
vetřinu McLarenu? no, McLaren byl 2s za PP, pokud vím, tak ztráta Williamsu na PP byla víc jak 1s .. a az další asi si neuvědomuješ že trať v rusku je čistě o motoru, počkej si na Barcelonu, Monako, Silverstone, Hungaroring atd. tedy tratě kde je hlavní spíše šasi a uvidíme kde bude williams a kde McLaren, btw ano Honda žere daleko ívce než Mercedes, to je známý fakt, takže 50s tomu odpovídá 03

+ 4 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

77.240.188.XXX
??? A to si jako představuješ jak? Všichni mají cca. 100 kg paliva a v něm je jasně dané množství energie, jestliže na začátek závodu zvolím výkonnější, ale žíznivější mód, tak logicky budu mít pak problém s množstvím spotřebovaného paliva. To že Mercedesi ten problém údajně neměli, je tedy logicky dáno tím že už od začátku jeli jen to co jim spotřeba umožňovala...

Jinak reálně v kvalifikaci kde spotřebou týmy nejsou omezeny, jen průtokem 100 kg paliva za hodinu nadělil Williams McLarenu cca. 1 sekundu na kolo.

+ 4 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Kelner

Kelner

46.23.52.XXX
McLaren odjel pěkný závod.

+ 6 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

90.180.138.XXX
ti co měli motory mercedes nemuseli šetřit palivo skoro vůbec 11

+ 5 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
achmed-cz

achmed-cz

212.24.138.XXX
pokud budou mít úpravy, tak určitě nasadí nový motor, a tenhle nechají do Monaka

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
achmed-cz

achmed-cz

212.24.138.XXX
no nevím, ale řekl bych, že šetřit museli všichni. Nebýt limitů paliva, i ten Williams by mohl jet rychleji.

+ 8 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
Taky doufáme v další body - snad jich bude opět dost. Z posledních zpráv jsem pochopil že Honda se pokusí nasadit vylepšení už ve Španělsku - uvidíme, snad to vyjde. Alonsova PU poprvé zvládla 3 závodní víkendy bez problému, což je povzbudivé a mám trochu bobky zda zvládne i čtvrtej závod, tak by se novej motor ve Španělsku celkem hodil 04

+ 4 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama