DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes pracuje na významném zvýšení hlučnosti motorů
Technický ředitel Mercedesu Paddy Lowe přiznal, že pracují na projektu, který by přispěl k významnému nárůstu v hlučnosti současných pohonných jednotek.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Mercedes pracuje na významném zvýšení hlučnosti motorů
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
airwar1939
13:56 21.04.2016 77.240.188.XXX
Paradoxně po prvních třech závodech jsem díky tomu, že byly samotné závody zajímavé žádnou okamžitou stížnost na hluk nezaznamenal, a to dokonce ani od Bernieho.
airwar1939
13:54 21.04.2016 77.240.188.XXX
Mě osobně přišlo, právě po možnosti navštívit současné V6turbo v akci, že dřív dělali Formule hlavně hluk, a pak možná i rychle jeli. Zatímco u současných V6 byla vidět nejdříve ta rychlost, hlavně v akceleraci ze zatáčky byl rozdíl brutální, a zvuk byl kultivovanější, ale takový zdravější.
Já jsem fanda historických letadel, takže jsem slyšel na živo motory co jsou v stíhačkách jako Spitfire či Me109 tak ty byly hlučné, ale proudový motor Me262 to byla jiná třída, nebyl tak uřvaný, ale jak naběhnut, tak ta síla byla cítit. A jinak mě ta současná snaha udělat hlučnější motor trochu připomíná mladé roky, když jsem na Pionýrech a Mustanzích různě zkracovali výfuky, vydělávali z nich některé prvky, či tam dávali dráťenky, aby to mělo lepší zvuk... pochopitelně to jelo pořád stejně.
Já jsem fanda historických letadel, takže jsem slyšel na živo motory co jsou v stíhačkách jako Spitfire či Me109 tak ty byly hlučné, ale proudový motor Me262 to byla jiná třída, nebyl tak uřvaný, ale jak naběhnut, tak ta síla byla cítit. A jinak mě ta současná snaha udělat hlučnější motor trochu připomíná mladé roky, když jsem na Pionýrech a Mustanzích různě zkracovali výfuky, vydělávali z nich některé prvky, či tam dávali dráťenky, aby to mělo lepší zvuk... pochopitelně to jelo pořád stejně.
Adi
12:44 21.04.2016 176.74.140.XXX
Byl jsem v r. 2013 v Maďarsku ještě na V8čkách, plno lidí špunty potřebovali, já to vydržel, ale na závod jsem šel dost daleko od tratě (i kvůli přehledu). Na V6T lánuju jet příští rok (až nebude Renault úplně za otloukánka :) ) Asi do Rakouska a moc se těším a jsem taktéž přesvědčený, že na živo je zvuk momentálních V6T hybrid dostatečně dobrý.
Face
12:13 21.04.2016 90.179.37.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
Easy
11:50 21.04.2016 46.135.42.XXX
Jezdím (zatím) pravidelně na závody od 2006. Nejprve jsem používal špunty - např. v Belgii na kryté tribuně za první zatáčkou jsem si špunty zapomněl vzít a po prvním průjezdu formule jsem se musel sebrat a hledat prodej.. naštěstí mi jeden člověk z místního personálu věnoval balení zdarma Další rok jsem přesedlal na sluchové chrániče, protože mě už nebavila ta manipulace se špunty.
Někomu ten hluk možná vadil, osobně se ale musím přiznat, že zvuk dřívějších atmosfér byl mnohem řezavější a bylo z toho cítit víc adrenalinu. I při řazení to byly pěkně silné rány do výfuku. Člověk na tribuně ten hluk nevnímal jen ušima, ale doslova celým tělem. Asi je to otázka pohledu na věc, mně se hlučný motorsport líbí
Někomu ten hluk možná vadil, osobně se ale musím přiznat, že zvuk dřívějších atmosfér byl mnohem řezavější a bylo z toho cítit víc adrenalinu. I při řazení to byly pěkně silné rány do výfuku. Člověk na tribuně ten hluk nevnímal jen ušima, ale doslova celým tělem. Asi je to otázka pohledu na věc, mně se hlučný motorsport líbí
airwar1939
11:22 21.04.2016 77.240.188.XXX
Přesně tuhle zvrhlost také nechápu, já byl na několika GP v letech 1998-2004, hluk byl takovej, že člověk měl celý den v uších špunty, stejně to byl ohlušující rachot, když se chtěl s někým pobavit, tak to nešlo. Pocitově opravdu o ničem.
V roce 2014 jsem se byly se sedmiletým synem podívat na Formuli 1 v Rakousku, na přírodní tribuně byl zvuk snesitelný, já špunty neměl, synátor si občas ucpával uši, zvuk byl podle mě plus mínus podobný jako v éře 10 válců když měl člověk špunty.
Další věc co mě baví, je jak píší že v roce 2015 měli motory 125 decibelů... možná by stálo za to říct že 130 decibelů je hranice bolestivosti kde při delším poslechu dochází k vážnému poškození sluchu... takže opravdu nechápu proč chtšjí zvyšovat hluk.
A mimochodem byl jsem v Brně svého času na GP historických formulí, 3,5 litrové Cosworthy z let 1970-1980 zněli komicky (taky měli jen nějakých 400 koní)... že to tehdy nevadilo?
V roce 2014 jsem se byly se sedmiletým synem podívat na Formuli 1 v Rakousku, na přírodní tribuně byl zvuk snesitelný, já špunty neměl, synátor si občas ucpával uši, zvuk byl podle mě plus mínus podobný jako v éře 10 válců když měl člověk špunty.
Další věc co mě baví, je jak píší že v roce 2015 měli motory 125 decibelů... možná by stálo za to říct že 130 decibelů je hranice bolestivosti kde při delším poslechu dochází k vážnému poškození sluchu... takže opravdu nechápu proč chtšjí zvyšovat hluk.
A mimochodem byl jsem v Brně svého času na GP historických formulí, 3,5 litrové Cosworthy z let 1970-1980 zněli komicky (taky měli jen nějakých 400 koní)... že to tehdy nevadilo?
Adi
10:08 21.04.2016 176.74.140.XXX
Jedna jediná věta mluví za vše. Cituji z článku: "Kolem trati se lidé se stále obejdou bez špuntů, což u předchozích V8 atmosfér nehrozilo."
Takže fanoušci "křičí", že jim vadí málo hluku, ale přitom se před ním dříve museli chránit špunty do uší... jak paradoxní :/
Takže se spíš jedná o diváky u televize a tady mne napadá řekl bych podstatně levnější řešení, než předělávat motory, či svody a výfuky. Co třeba dát do každé formule zesilovač komunikující online se snímanou kamerou a zesilující na jejím mikrofonu zvuk motoru?
Takže fanoušci "křičí", že jim vadí málo hluku, ale přitom se před ním dříve museli chránit špunty do uší... jak paradoxní :/
Takže se spíš jedná o diváky u televize a tady mne napadá řekl bych podstatně levnější řešení, než předělávat motory, či svody a výfuky. Co třeba dát do každé formule zesilovač komunikující online se snímanou kamerou a zesilující na jejím mikrofonu zvuk motoru?
Aktuálně
Nadcházející závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
- Trénink (18:30 - 19:30)
- Kvalifikace (22:30 - 23:14)
-
Sobota
- Závod (18:00 - 19:00)
- Kvalifikace (22:00 - 23:00)
-
Neděle
- Závod (22:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek