DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes pracuje na významném zvýšení hlučnosti motorů

Technický ředitel Mercedesu Paddy Lowe přiznal, že pracují na projektu, který by přispěl k významnému nárůstu v hlučnosti současných pohonných jednotek.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mercedes pracuje na významném zvýšení hlučnosti motorů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 21.04.2016 14:41 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Easy (Hlasovalo 9 lidí) 21.04.2016 11:50
Jezdím (zatím) pravidelně na závody od 2006.… »
» airwar1939 (Hlasovalo 8 lidí) 21.04.2016 11:22
Přesně tuhle zvrhlost také nechápu, já byl na… »
» Adi (Hlasovalo 6 lidí) 21.04.2016 10:08
Jedna jediná věta mluví za vše. Cituji z článku: … »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Easy

Easy

46.135.42.XXX
Taky mi tyto snahy přijdou legrační 03
Jak už jsem psal dřív, dost mi chybí i ta výfuková "střelba" 12

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Easy

Easy

46.135.42.XXX
12 12 12

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Easy

Easy

46.135.42.XXX
No vidíš, u mně letos devátá Monza 03 Zvuk V6T není vyloženě špatný, nicméně chrániče sluchu jsou potřeba v současné době pouze na GP2.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Lahva

Lahva

77.119.128.XXX
Mercedes ma jednoho z partneu firmu Bose ne? Takze kvalitni repro zarukou 11

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

77.240.188.XXX
Paradoxně po prvních třech závodech jsem díky tomu, že byly samotné závody zajímavé žádnou okamžitou stížnost na hluk nezaznamenal, a to dokonce ani od Bernieho.

+ 0 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

77.240.188.XXX
Mě osobně přišlo, právě po možnosti navštívit současné V6turbo v akci, že dřív dělali Formule hlavně hluk, a pak možná i rychle jeli. Zatímco u současných V6 byla vidět nejdříve ta rychlost, hlavně v akceleraci ze zatáčky byl rozdíl brutální, a zvuk byl kultivovanější, ale takový zdravější.

Já jsem fanda historických letadel, takže jsem slyšel na živo motory co jsou v stíhačkách jako Spitfire či Me109 tak ty byly hlučné, ale proudový motor Me262 to byla jiná třída, nebyl tak uřvaný, ale jak naběhnut, tak ta síla byla cítit. A jinak mě ta současná snaha udělat hlučnější motor trochu připomíná mladé roky, když jsem na Pionýrech a Mustanzích různě zkracovali výfuky, vydělávali z nich některé prvky, či tam dávali dráťenky, aby to mělo lepší zvuk... pochopitelně to jelo pořád stejně. 04

+ 1 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Loqenc

Loqenc

77.240.177.XXX
Bych jim poradil. Když jsme byli malí a jezdili jsme na kole, tak jsme si pro lepší zvuk vráželi do špic dřívka z nanuků, nebo kelímky od jogurtu. 12

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
OK, díky - tu poznámku vypouštím.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Libor P.

Libor P.

89.190.61.XXX
Jenom technicka...zesileni o 3 dB(A) znamena zesileni o tretinu...

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Adi

Adi

176.74.140.XXX
Byl jsem v r. 2013 v Maďarsku ještě na V8čkách, plno lidí špunty potřebovali, já to vydržel, ale na závod jsem šel dost daleko od tratě (i kvůli přehledu). Na V6T lánuju jet příští rok (až nebude Renault úplně za otloukánka :) ) Asi do Rakouska a moc se těším a jsem taktéž přesvědčený, že na živo je zvuk momentálních V6T hybrid dostatečně dobrý.

+ 1 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Face

Face

90.179.37.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

+ 3 / − 7

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Easy

Easy

46.135.42.XXX
Jezdím (zatím) pravidelně na závody od 2006. Nejprve jsem používal špunty - např. v Belgii na kryté tribuně za první zatáčkou jsem si špunty zapomněl vzít a po prvním průjezdu formule jsem se musel sebrat a hledat prodej.. naštěstí mi jeden člověk z místního personálu věnoval balení zdarma 04 Další rok jsem přesedlal na sluchové chrániče, protože mě už nebavila ta manipulace se špunty.

Někomu ten hluk možná vadil, osobně se ale musím přiznat, že zvuk dřívějších atmosfér byl mnohem řezavější a bylo z toho cítit víc adrenalinu. I při řazení to byly pěkně silné rány do výfuku. Člověk na tribuně ten hluk nevnímal jen ušima, ale doslova celým tělem. Asi je to otázka pohledu na věc, mně se hlučný motorsport líbí 03

+ 9 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

77.240.188.XXX
Přesně tuhle zvrhlost také nechápu, já byl na několika GP v letech 1998-2004, hluk byl takovej, že člověk měl celý den v uších špunty, stejně to byl ohlušující rachot, když se chtěl s někým pobavit, tak to nešlo. Pocitově opravdu o ničem.

V roce 2014 jsem se byly se sedmiletým synem podívat na Formuli 1 v Rakousku, na přírodní tribuně byl zvuk snesitelný, já špunty neměl, synátor si občas ucpával uši, zvuk byl podle mě plus mínus podobný jako v éře 10 válců když měl člověk špunty.

Další věc co mě baví, je jak píší že v roce 2015 měli motory 125 decibelů... možná by stálo za to říct že 130 decibelů je hranice bolestivosti kde při delším poslechu dochází k vážnému poškození sluchu... takže opravdu nechápu proč chtšjí zvyšovat hluk.

A mimochodem byl jsem v Brně svého času na GP historických formulí, 3,5 litrové Cosworthy z let 1970-1980 zněli komicky (taky měli jen nějakých 400 koní)... že to tehdy nevadilo?

+ 8 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Adi

Adi

176.74.140.XXX
Jedna jediná věta mluví za vše. Cituji z článku: "Kolem trati se lidé se stále obejdou bez špuntů, což u předchozích V8 atmosfér nehrozilo."

Takže fanoušci "křičí", že jim vadí málo hluku, ale přitom se před ním dříve museli chránit špunty do uší... jak paradoxní :/

Takže se spíš jedná o diváky u televize a tady mne napadá řekl bych podstatně levnější řešení, než předělávat motory, či svody a výfuky. Co třeba dát do každé formule zesilovač komunikující online se snímanou kamerou a zesilující na jejím mikrofonu zvuk motoru?

07 07

+ 6 / − 7

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama