DISKUZE K ČLÁNKU Mateschitz chválí Neweyho a jeho vůz RB12, kritizuje Ferrari a Mercedes
Majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz zkritizoval současné poměry v F1. Nelíbí se mu příliš velká moc Ferrari s Mercedesem a situace kolem motorů, proto znovu pohrozil odchodem. Chválí svého technického ředitele Adriana Neweyho, který postavil jedno z nejlepší aut v historii týmu. Silné podle něj bude také Toro Rosso poháněné starým motorem Ferrari, oceňuje i zvýšené úsilí Renaultu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Mateschitz chválí Neweyho a jeho vůz RB12, kritizuje Ferrari a Mercedes
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel001983
14:31 15.03.2016 93.99.5.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze. -
api
19:12 14.03.2016 88.212.37.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze. -
jon
15:17 14.03.2016 194.228.11.XXXA jéje. To jsou zase myšlenky. Mě osobně třeba také trápí situace, že RB značně krade zákazníky Kofole (Semtexu) tady na českém trhu. Proč jí Red Bull nenechá prodávat ve svých plechovkách Semtex a veškeré zisky z toho plynoucí jim nenechá za řekněme třeba celý jeden milion korun ročně pěkně na dřevo, jakože by Kofola pak byla luxusně platící zákazník se vším všudy. V ceně by se počítalo i občasné plivnutí po RB, jaká to banda joudů, že jim platí jak mourovatí a RB stáhnul reklamní kampaň na 50% a nedělají tolik promo akcí. Samozřejmě by RB mohl dodávat i svoje produkty ve stejném kabátě na trh a prodávat je, aby se jim jejich desetimilionové investice do reklam mohly zlomkem z původních zisků nějak navrátit. -
airwar1939
14:12 14.03.2016 77.240.188.XXXTermín "nezávislý motor" se mě moc líbí. Co brání panu Mateschitzovi jít cestou Rona Dennise, oslovit nějaké schopného výrobce motorů a nechat si exclusivně pro sebě nějaký "nezávislý motor" postavit? A s tímto motorem pak Mercedes a Ferrari porazit?-
Adi
16:00 14.03.2016 176.74.140.XXXA který výrobce tě napadá? VAG koncern je mimo a i kdyby do toho šli, nemají potřebné zázemí a technologie pro to, aby mohli být hned od 1. roku na špici (viz Honda). Možná Ford,ale ten je na tom technologicky ještě daleko hůř než VAG koncern, jiní francouzi na to nemají peníze a japonci? Tam mě napadá maximálně Toyota, jenže ta by se jim na to s přístupem RB vykašlala nejpozději po první sezóně. Čistě americké koncerny jsou technicky úplně mimo. Takže nám zbývá z nezávislých BMW group, kteří na to mají jak velikost, tak předpoklady být do 2 - 3 let na špici... proč u nich už rok Mateschits s Hornerem a Markem neklepou, to nechápu.-
-
airwar1939
15:38 15.03.2016 77.240.188.XXXTak úvaha byla z mé strany v teoretické rovině která je daná úrovní Mateschitzova pohledu že špičkový motor F1 je "houska na krámě" a má na ni každý nárok.
Druhá věc je historická zkušenost, svého času vládnul Formuli 1 jistý motor z názvem Cosworth - jeho výrobu si zadal jistý tým formule 1 a měl k němu nějaké dva roky exkluzivní právo. Podobně si Mclaren v roce 1982 zadal u Porsche vývoj turbo motoru, zaplatili to tehdy sponzor, motor se jmenoval TAG-Porsche, podobně Bernie přesvědčíl BMW ke stavbě turbo motoru pro svůj tým Brabham, či Williams Honda pro stavbu turbo motoru.
V zásadě jsem ale chtěl říct, že čekat z napřaženou rukou, že mě hlavní konkurent (ať Mercedes či Ferrari) dá svou největší zbraň skoro zadarmo je při nejmenším najivní. Nehledě na to, že za situaci v které se RedBull ocitnul, si může z velké části sám.-
Adi
16:13 15.03.2016 176.74.140.XXXDoby, kdy mohl v F1 dominovat nezávislý výrobce motorů (nebo řekněme "malá" specializovaná motorářská firma typu Ilmor nebo Coswotth) jsou nyní pryč. Poslední to vzdal Cosworth na konci roku 2013 a to, přiznejme si, byl motoricky roky nejslabší článek pole. Vyvíjet motory do F1 dnešní koncepce si může dovolit pouze globální automobilka, proto jsem uvažoval, jestli vůbec je v tomto odvětví další automobilka, která by na F1 měla ekonomicky i technologicky. Nostalgicky vzpomínat na skvělé počiny motorářů ze 70. a 80. let je sice fajn, ale to už je dávno za námi... jinak samozřejmě souhlas, současná V6T nejsou rohlíky na krámě a ví to všichni výrobci. Proto mají buď své týmy nebo motorářskou exkluzivitu. Jsem přesvědčenej, že kdyby se Red Bull choval stejně jak se Mclaren choval k Hondě, tak dnes má u Renaultu stejnou pozici jako má Mclaren u Hondy... takhle mají dost možná poslední sezónu, kdy mohou něco dokázat, protože až bude Renault u špičky / ve špičce, RB u nich bude hrát 2. housle úplně stejně, jako je hrají jiní soukromníci v dnešní F1.
-
-
-
-
Adi
13:02 14.03.2016 176.74.140.XXXJako fanda Renaultu mě na tomto článku naopak těší, že nejvyšší vedení již podruhé pochválilo i snahu na straně motoráře. To je velký posun oproti minulému roku.
Jaké bude jejich šasi, to uvidíme až na okruzích, ale 3. místo v PK je pro ně myslím reálné. Každopádně rétorika RB značí velký posun v komunikaci s Renaultem a je klidně možné, že to letos nemusí být jejich poslední rok spolupráce.
Když se naposledy zásadně měnila koncepce pohonných jednotek (zákaz přeplňování od r. 1989 a tedy nástup V12 a V10 atmosfér), chvíli ještě vládla Honda (do roku 1992), pak se již začal projevovat nástup Renaultu a Neweyho počinům na šasi. Je pravda, že Renault začátek nové éry nezvládl, ale něco mi říká, že již letos náznakem a od příští sezóny naplno budeme opět sledovat těsné souboje 3 továrních týmu a jednoho soukromého. :) -
-
-
-
Limbi
09:18 14.03.2016 31.47.102.XXXJak tenhle člověk může vést něco tak velkého? Nejdřív si stěžuje, že Ferrari a Mercedes mají moc velkou moc a potom se víceméně přes "moc", kterou si Red Bull získal za roky panování, snaží získat pozornost a vydupat si potřebné změny pro zvýšení výkonnosti opětovným vyplakáváním a hrozbou odchodu. Následně pochválí AN za auto na kterém ještě nedávno tvrdili, že má pouze konzultační funkci. Být šéfem týmu ,který na tom autě dřel několik měsíců od rána do noci, tak si opravdu rád přečtu, jak se zásluhy a vychvalování připisují jiným. -
Hr3bec
09:14 14.03.2016 85.135.106.XXXA jéje už je to tu zase :-D Máme mistrovské auto, jen motor je špatný :-D Oni nebudou spokojeni do té doby, než už s nimi vážně nebude chtít nikdo spolupracovat. Doufám, že příští rok už jim ani ten Renault nedá motor a konečně půjdou do kopru....
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek