DISKUZE K ČLÁNKU Mateschitz chválí Neweyho a jeho vůz RB12, kritizuje Ferrari a Mercedes

Majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz zkritizoval současné poměry v F1. Nelíbí se mu příliš velká moc Ferrari s Mercedesem a situace kolem motorů, proto znovu pohrozil odchodem. Chválí svého technického ředitele Adriana Neweyho, který postavil jedno z nejlepší aut v historii týmu. Silné podle něj bude také Toro Rosso poháněné starým motorem Ferrari, oceňuje i zvýšené úsilí Renaultu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mateschitz chválí Neweyho a jeho vůz RB12, kritizuje Ferrari a Mercedes

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 15.03.2016 16:19 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Hr3bec (Hlasovalo 20 lidí) 14.03.2016 09:14
A jéje už je to tu zase :-D Máme mistrovské auto,… »
» Milan B. (Hlasovalo 16 lidí) 14.03.2016 09:43
To je ako v Marečku podejte mi pero, keď Kroupa… »
» tom11 (Hlasovalo 9 lidí) 14.03.2016 12:04
... ale ta pěkná 4- je takovou první vlaštovkou … »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Adi

Adi

176.74.140.XXX
Souhlasím, BMW v F1 chybí.

+ 3 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Adi

Adi

176.74.140.XXX
Doby, kdy mohl v F1 dominovat nezávislý výrobce motorů (nebo řekněme "malá" specializovaná motorářská firma typu Ilmor nebo Coswotth) jsou nyní pryč. Poslední to vzdal Cosworth na konci roku 2013 a to, přiznejme si, byl motoricky roky nejslabší článek pole. Vyvíjet motory do F1 dnešní koncepce si může dovolit pouze globální automobilka, proto jsem uvažoval, jestli vůbec je v tomto odvětví další automobilka, která by na F1 měla ekonomicky i technologicky. Nostalgicky vzpomínat na skvělé počiny motorářů ze 70. a 80. let je sice fajn, ale to už je dávno za námi... jinak samozřejmě souhlas, současná V6T nejsou rohlíky na krámě a ví to všichni výrobci. Proto mají buď své týmy nebo motorářskou exkluzivitu. Jsem přesvědčenej, že kdyby se Red Bull choval stejně jak se Mclaren choval k Hondě, tak dnes má u Renaultu stejnou pozici jako má Mclaren u Hondy... takhle mají dost možná poslední sezónu, kdy mohou něco dokázat, protože až bude Renault u špičky / ve špičce, RB u nich bude hrát 2. housle úplně stejně, jako je hrají jiní soukromníci v dnešní F1.

+ 5 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

77.240.188.XXX
Tak úvaha byla z mé strany v teoretické rovině která je daná úrovní Mateschitzova pohledu že špičkový motor F1 je "houska na krámě" a má na ni každý nárok.

Druhá věc je historická zkušenost, svého času vládnul Formuli 1 jistý motor z názvem Cosworth - jeho výrobu si zadal jistý tým formule 1 a měl k němu nějaké dva roky exkluzivní právo. Podobně si Mclaren v roce 1982 zadal u Porsche vývoj turbo motoru, zaplatili to tehdy sponzor, motor se jmenoval TAG-Porsche, podobně Bernie přesvědčíl BMW ke stavbě turbo motoru pro svůj tým Brabham, či Williams Honda pro stavbu turbo motoru.

V zásadě jsem ale chtěl říct, že čekat z napřaženou rukou, že mě hlavní konkurent (ať Mercedes či Ferrari) dá svou největší zbraň skoro zadarmo je při nejmenším najivní. Nehledě na to, že za situaci v které se RedBull ocitnul, si může z velké části sám.

+ 4 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001983

uzivatel001983

93.99.5.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

+ 5 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
mi88ki

mi88ki

165.72.200.XXX
Pořád stejná písnička, buď budeme vyhrávat my nebo odejdeme. Tak už běžte.

+ 4 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
api

api

88.212.37.XXX
Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

+ 6 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Cooper

Cooper

188.120.212.XXX
Já to celkem chápu. BMW nemá zapotřebí aby si je bral Helmut do huby... a pokud by do toho BMW opravdu šlo rád bych je viděl spíš jako tovární tým než dodavatele motorů. Mrzí mě že BMW není v F1 dle mě tam rozhodně patří.

+ 8 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Adi

Adi

176.74.140.XXX
A který výrobce tě napadá? VAG koncern je mimo a i kdyby do toho šli, nemají potřebné zázemí a technologie pro to, aby mohli být hned od 1. roku na špici (viz Honda). Možná Ford,ale ten je na tom technologicky ještě daleko hůř než VAG koncern, jiní francouzi na to nemají peníze a japonci? Tam mě napadá maximálně Toyota, jenže ta by se jim na to s přístupem RB vykašlala nejpozději po první sezóně. Čistě americké koncerny jsou technicky úplně mimo. Takže nám zbývá z nezávislých BMW group, kteří na to mají jak velikost, tak předpoklady být do 2 - 3 let na špici... proč u nich už rok Mateschits s Hornerem a Markem neklepou, to nechápu.

+ 4 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jon

jon

194.228.11.XXX
A jéje. To jsou zase myšlenky. Mě osobně třeba také trápí situace, že RB značně krade zákazníky Kofole (Semtexu) tady na českém trhu. Proč jí Red Bull nenechá prodávat ve svých plechovkách Semtex a veškeré zisky z toho plynoucí jim nenechá za řekněme třeba celý jeden milion korun ročně pěkně na dřevo, jakože by Kofola pak byla luxusně platící zákazník se vším všudy. V ceně by se počítalo i občasné plivnutí po RB, jaká to banda joudů, že jim platí jak mourovatí a RB stáhnul reklamní kampaň na 50% a nedělají tolik promo akcí. Samozřejmě by RB mohl dodávat i svoje produkty ve stejném kabátě na trh a prodávat je, aby se jim jejich desetimilionové investice do reklam mohly zlomkem z původních zisků nějak navrátit.

+ 5 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Easy

Easy

37.205.56.XXX
RB chtějí 3. místo za továrními týmy... Ale ty jsou přece tři 03

+ 8 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

77.240.188.XXX
Termín "nezávislý motor" se mě moc líbí. Co brání panu Mateschitzovi jít cestou Rona Dennise, oslovit nějaké schopného výrobce motorů a nechat si exclusivně pro sebě nějaký "nezávislý motor" postavit? A s tímto motorem pak Mercedes a Ferrari porazit?

+ 9 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Adi

Adi

176.74.140.XXX
Jako fanda Renaultu mě na tomto článku naopak těší, že nejvyšší vedení již podruhé pochválilo i snahu na straně motoráře. To je velký posun oproti minulému roku.
Jaké bude jejich šasi, to uvidíme až na okruzích, ale 3. místo v PK je pro ně myslím reálné. Každopádně rétorika RB značí velký posun v komunikaci s Renaultem a je klidně možné, že to letos nemusí být jejich poslední rok spolupráce.
Když se naposledy zásadně měnila koncepce pohonných jednotek (zákaz přeplňování od r. 1989 a tedy nástup V12 a V10 atmosfér), chvíli ještě vládla Honda (do roku 1992), pak se již začal projevovat nástup Renaultu a Neweyho počinům na šasi. Je pravda, že Renault začátek nové éry nezvládl, ale něco mi říká, že již letos náznakem a od příští sezóny naplno budeme opět sledovat těsné souboje 3 továrních týmu a jednoho soukromého. :)

+ 6 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
01 12

+ 5 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

77.48.94.XXX
... ale ta pěkná 4- je takovou první vlaštovkou 11

+ 9 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Jedno arabské rčení říká že psi štěkají, ale karavana táhne dál. 12

+ 8 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000054

uzivatel000054

195.113.166.XXX
Ať už jdou do pr... a bude pokoj.

+ 7 / − 7

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Milan B.

Milan B.

88.80.244.XXX
To je ako v Marečku podejte mi pero, keď Kroupa-Sovák kritizoval svojich podriadených za svoje zlé študijné výsledky a hrozil odchodom zo školy.

+ 16 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Limbi

Limbi

31.47.102.XXX
Jak tenhle člověk může vést něco tak velkého? Nejdřív si stěžuje, že Ferrari a Mercedes mají moc velkou moc a potom se víceméně přes "moc", kterou si Red Bull získal za roky panování, snaží získat pozornost a vydupat si potřebné změny pro zvýšení výkonnosti opětovným vyplakáváním a hrozbou odchodu. Následně pochválí AN za auto na kterém ještě nedávno tvrdili, že má pouze konzultační funkci. Být šéfem týmu ,který na tom autě dřel několik měsíců od rána do noci, tak si opravdu rád přečtu, jak se zásluhy a vychvalování připisují jiným.

+ 5 / − 9

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Hr3bec

Hr3bec

85.135.106.XXX
A jéje už je to tu zase :-D Máme mistrovské auto, jen motor je špatný :-D Oni nebudou spokojeni do té doby, než už s nimi vážně nebude chtít nikdo spolupracovat. Doufám, že příští rok už jim ani ten Renault nedá motor a konečně půjdou do kopru....

+ 20 / − 10

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Kvalifikaci ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama