DISKUZE K ČLÁNKU Berger: "Měli jsme 1400 koní, auta byla jako urvaná děla. Chce to velkou změnu"

Formule 1 podle Gerharda Bergera vzpomínajícího na svou dobu potřebuje projít rozsáhlými úpravami.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Berger: "Měli jsme 1400 koní, auta byla jako urvaná děla. Chce to velkou změnu"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 26, poslední 30.01.2016 13:48 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001639 (Hlasovalo 20 lidí) 29.01.2016 14:06
Jak rika Berger, ty unikove zony je spatne. Pilot… »
» huhukoktejl (Hlasovalo 15 lidí) 29.01.2016 15:42
Souhlas 100%, proste vrcholne zavody musi byt na… »
» MeVo (Hlasovalo 13 lidí) 29.01.2016 15:25
Vidím to stejně.Závody musí přinášet napětí.Musí… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Nikita19

    Nikita19

    86.61.250.XXX
    Závody F1 přestali být zajímavé a to díky motorům a všemi možnými opatřeními, které královnu motosportu skalpovali! Závody nemají "šťávu" a proto odstoupilo od přenosu F1 spousta TV stanic. Platit za něco, co diváka nebaví? Proč? Skalních fandů formule je čím dál tím míň, proto je potřeba něco udělat! Předjíždění, tankování, talent pilotů, vše co činí F1 zajímavou je potlačeno! Nerozumím tomu. Domnívají se, že když na VC USA přijde pár diváků, že v Azerbajdžánu to bude daleko víc a proto dělat okruhy ve východním bloku! To ale nic neřeší! Chce to dát týmům daleko větší možnosti a neomezovat je spoustou "blbých" rozhodnutí a omezení!

    + 9 / − 10

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Výkon není všelék. Obzvláště, když se musí celý závod jezdit s přitaženou uzdou.
    Já osobně bych bojoval o odebrání většiny berliček, drastické snížení váhy vozů, snížení aeropřítlaku a především gumy, které jsou určeny pro závodění.

    + 12 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • odin

    odin

    77.240.103.XXX
    Bergerovy názory jsou populistické. Ne že bych byl se současnou formulí spokojen (stejně jako Berger). Ale volat: "jó, to za našich let, bývaly vozy takové, či makové?" Podle mne, ač měli k dispozici monstra, tak jim to nejezdilo o moc rychleji, než současné vozy. A že by se tolik předjíždělo? Neřekl bych. (Ale je otázkou, jak by to vypadalo dnes, bez různých pomůcek). Co se týče současných vozů, je před nimi ještě dlouhý vývoj.
    Mně osobně spíše vadí Tielkedromy. Vyasfaltované zóny, kde se předjíždí lépe, než na dráze. Žádnou jezdeckou chybu okruh nepotrestá tak, jako za dob Bergera a dřívjejších.
    Mně by se například líbila formule 1 let sedmdesátých. Ale nelze vracet vývoj zpět. Berger by měl vědět, že každá změna pravidel, měla nějaký důvod. Až jsme dospěli do tohoto sterilního stavu. Já ten problém v autech zas tolik nevidím. Spíše mi vadí okruhy.

    + 11 / − 11

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      faktem je, že ikdyž se dřív rozhodně tolik nepředjíždělo, jak se nám občas někdo snaží namluvit, tak byla mnohem větší pravděpodobnost toho, že to někomu zaučoudí a končí. To samé s chybou pilota, bylo mnohem pravděpodobnější, že pokud někde neodhadne brzdný bod, tak končí v kačeru nebo v bariéře. Navíc bylo fyzicky mnohem náročnější tehdejší auta řídit, tehdy by si 17letý cucák co váží 50 kg nadělal do kalhot po jednom okruhu...

      + 10 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.103.XXX
        Ale vždyť já také rád vzpomínám na dávnou minulost. A prakticky nepopírám jediný tvůj argument a se spoustou argumentů Bergera se dá souhlasit. Jenom mi to příjde vytržené z kontextu. Takové laciné prohlášení. Všichni víme co bychom chtěli vidět. Podle mne to ví i nejvyšší vedení F1 a FIAu nevyjímaje. Ale uskutečnit to, je pro všechny veliký problém. A já se ptám proč?
        Píšeš o pravděpodobnosti, že to někomu začoudí a končí. Vždyť dnes je to považováno za trestný čin. Podívej jaká hysterie se rozpoutala kolem Renaultu, když párkrát nedojeli. Prost ve své době právě kvůli nespolehlivosti Renaultu přišel o dva tituly. A nikdo nehysterčil. Bralo se to normálně, jako součást sportu. Dnes se vymýšlí jiné pohonnné jednotky, mění se pravidla uprostřed sezóny, jenom kvůli zájmům finančně silných skupin.
        Ne, né vraťme se zpátky na zem. Prachy ve formuli 1 vládnou a Bernie je na nich drogově závislý. A pokud nejmajetnější skupiny budou do F1 cpát obrovské sumy, z nichž značná část končí na Ecclestonových kontech, budou také chtít nějaké výsledky. A proto budou pravidla tvořena s úlitbou těmto skupinám. Tak o jakých monstrech se chceme v současnosti bavit? Je to motosport, proto tam potřebujeme výrobce motorů. Vývoj něco stojí a náklady nejsou zákazníci ochotni hradit. Tak je musí rozpustit mezi lidi, kteří si koupí civilní auta od motorářů. Aby peníze, které automobilky vloží do technologií v F1, byly rentabilní, musí mít vyvíjená technologie nějaké uplatnění v civilních vozech. Vždyť je to logické. Bez léto logiky Berniemu motoráři odejdou a výrobce limonád může změnit směr svého podnikání a vrhnout se na výrobu laciných, hlučných a výkonných motorů. Jednoho odborníka už má, tak s chutí do toho. Jen doufám, že ty motory bude poskytovat všem v té nejnabušenější specifikaci a zadarmo. Už se těším na to množství týmů, že se budou muset jezdit minimálně dvě předkvalifikace. 03 18 18

        + 7 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          tak jestli sis všimnul, já s tebou souhlasím a jenom sem tvůj příspěvek doplnil o vlastní názor 03
          Problém je v tom, že jak jednou vypustíš džina z láhve, tak už ho zpět nedostaneš. Tak to je s aerodynamikou, tak by to bylo se s polehlivostí motorů. Přitom právě ta požadovaná spolehlivost je 80% toho, co navyšuje cenu motoru, a protahuje uvedení nové verze do závodu. Mě ty penalizace za použití dalšího motoru taky vadí, ale jinak by asi eklák nezajistil, že by se jim automobilky vyflákly na ten požadovaný počet motorů a jezdili si po staru co závod to motor...

          + 5 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.103.XXX
            Soudě podle tvých názorů zde na fóru, bych řekl, že spolu do sporu asi nikdy nepříjdeme. Většinou vše, co napíšeš je přesné, jako bych to psal já. A tak vlastně ani spolu moc nediskutujeme, protože nemám důvod tě doplnit. Dám plusko a tím je to pro mne vyřizené.
            Když jsi reagoval na můj koment, tak jsem se to ještě snažil dovysvětlit. Ale týkalo se to spíše mé reakce na Bergera a mého názoru, že jde o populismus. Právě lidé, kteří působili v F1 a znají jak to tam chodí, a tudíž i proč to mocní dotáhli až do těchto kritizovaných konců, by neměli takto lacině kecat.Např. takový Ecclestone byl jednu chvíli neomezeným vládcem F1. A že formuli jedna dovedl, a nechal dovést, až do těchto konců? Z toho přece nemůže vinit babičku Kadrnožkovou. On prodal své kompetence, on se míchal a míchá do pravidel, která nefungovala, tak že dnes máme to "privilegium", každý rok nová pravidla. Když si vzpomenu na dobu nedávno minulou, tak mocipáni F1 podporovali Mercedes v jeho cestě vzhůru do té míry, že za jasný podvod (test pneu) je nebyli ochotní nijak adekvátně potrestat. A najednou se všichni diví, že Mergl dominuje a je problém se na ně dotáhnout.
            A to jsou oni džinové o kterých mluvíš.
            Podle mne stačí respektovat pravidla a podle pravidel trestat přestupky. Pak není třeba vymýšlet nesmysly k omezení následků, podvodů a lumpáren, které mocní tolerují.
            Abych to shrnul, mocní v F1 to dopracovali až do tohoto stavu, se kterým není spokojen nikdo. Ale řešení ala Berger a jiní laciní kecálkové, nejsou reálná. To by musel nastat nějaký revoluční zlom a z vedení F1 by museli zmizet všichni mocní, včetně automobilek. Pak by Berger mohl převzít otěže a uskutečnit své ideály, pokud by sehnal lidi a materiál.

            + 7 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001639

    uzivatel001639

    89.111.77.XXX
    Jak rika Berger, ty unikove zony je spatne. Pilot udela chybu a bud by se mel horko tezko dostat pres kacirek nebo odstoupit a ne aby se pres unikove zony predjizdeli a pak pousteli. To je komedie. To same zminka od odstoupenich, zakazany vyvoj, omezene pouziti jednotek za rok a snizeny vykon motoru je dostal do stavu kdy kazdy dojizdi. Napeti, ze nekdo vypadne je dnes opravdu male. Jedine snad, ze pri pit stopu dostane nove pneu a nedotahnou mu dobre matici. To pak jeste dostane tym financni pokutu za ohrozeni buhvi koho. Kdo to sme, kdo se boji smrti, at sedi u televize. Vsechno na ochranu pilotu a lidi okolo, sama pomucka, aby nahodou nedoslo ke zraneni pilota. Vse je tedy bezpecne, spolehlive a napeti je v pr...i.

    + 20 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • MeVo

      MeVo

      89.102.207.XXX
      Vidím to stejně.Závody musí přinášet napětí.Musí být i nebezpečné.Formule v f1 by měla být jako bejk kterýmu strčíš palec do prde.le 11

      + 13 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • huhukoktejl

      huhukoktejl

      37.48.36.XXX
      Souhlas 100%, proste vrcholne zavody musi byt na hranici rizika. Ted tase planuji nejake ochrany kokpitu, co kdyby naahodou ... tak at to nechaji jinym, odvaznym chlapum a ne slecinkam. Vzdyt mne to prijde, ze nejlepsi kvalifikaci ziska pilot pri hrani playstationu, taky se povetsinou mackaji cudliky. Podivejme se na motorky, co tam toho jezdce chrani? Nebo sjezd v lyzovani, vzdyt tam vali skoro 150! Kombineza, hulky, jedu! Tohle jsou podle mne CHLAPI!

      + 15 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        Ne že bych nesouhlasil úplně. Ale proč mají na motorkách vůbec helmy, chrániče, kombinézy...? Jestli mají koule, mají na tom sedět v trenkách, maximálně se šátkem na hlavě a projíždět kolem betonových zdí, ne?
        Ano extrém, ale o tom je ten váš princip. 03

        + 8 / − 12

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Alfred

          Alfred

          78.41.168.XXX
          No já bych spíš tvůj princip přirovnal k tomu, kdyby jsi chtěl zakapotovat motorku. Proč myslíš že piloti F1 mají přilby....
          Zajímavé že povyk kvůli ochraně se zvýšil po nehodách Bianchiho, kterému by nejspíš nepomohla žádná navrhovaná a kdoví jestli vůbec nějaká ochrana a Wilsona, kterému se to stalo díky specifickému prostředí dráhy na které se nehoda udála a v F1 je takřka nemyslitelná.

          + 7 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            93.99.87.XXX
            Jestli jsem si všiml, tak nějaká kapota tam je. A kdyby měli jezdci jak odstartovat, tak pro mně za mně....
            Že se o tom diskutuje po něčí smrti je snad logické. Ne? Jestli by to pomohlo nebo ne, je věc k diskusi. Ale rozhodně by to zabránilo nehodě Massy, nebo skoro dekapitaci Alonsa ve Spa. 03

            + 7 / − 7

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Alfred

              Alfred

              78.41.168.XXX
              hm, a monoposty jako nějakou kapotáž nemají?
              kdyby se nejezdilo vůbec, tak se nikomu nic nestane na 100% .... 03 03 03 03 03 03

              + 8 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                93.99.87.XXX
                Hmm a někdo říkal, že nemají? 20
                Vždycky je tu riziko a vždycky bude. Pokud to nebude ničit F1, nevím proč by měli umírat zbytečně. Dnes už nikdo neprotestuje, že mají bezpečnostní pásy, už nikdo neprotestuje, že mají helmy s krční ochranou, nikdo neprotestuje proti zvýšeným bočnicím, nikomu nevadí, že mají nohy dál od čumáku, nikomu nevadí, že musí být nárazové testy, nikomu nevadí, že musí mít ochranu nad hlavou, vyšší bočnice atd, atd, atd. Tak moc nechápu, proč by neměli mít lepší ochranu hlavy (ať už to vypadá jakkoliv se rozhodnou).
                Umírat pro životní postoj nebo vášeň může dávat smysl, umírat jen proto, abych dobře, vypadal je Darwinův přirozený výběr v praxi.

                + 6 / − 8

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
        • huhukoktejl

          huhukoktejl

          37.48.42.XXX
          Nejaka mira ochrany byt musi, nemam nic proti tomu aby F1 byla bezpecna. Ale vse ma sve meze. Jak se prekroci, zabava s stava sterilni. Kdyz to prezenu a dozenu to do extremu, tak muzou sedet v simulatorech a jezdit na pc. Tam se jim nic nestane.

          + 8 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            93.99.87.XXX
            Ano, to souhlasím. Kde je hranice toho extrému je ovšem hodně individuální. Pro mne představa, že budou mít třeba vyšší průhledné bočnice a přední štít nijak atraktivnost F1 nesníží. Ale rozumím tomu, že ne všichni budou mít stejný názor. 03

            + 5 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001639

        uzivatel001639

        178.255.168.XXX
        Ty motorky jsou presny, jezdi na nich 300km/h a pritom mamji kombinezu a helmu. V zatackach se pretlacuji a jezdi telo na telo. To je uplne neco jineho. Nejezdit v F1 moje oblibena automobilka, tak na to ani nekoukam, zavody jsou hodne nezajimave. kouknu na start a a pak dve kola a jak rika Berger, uz vim kdo na 60% vyhraje 09 Kdejake zavody cestovnich aut jsou mnohem zajimavejsi, bojuje se cely zavod.

        + 10 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama