DISKUZE K ČLÁNKU Ecclestone opět varuje týmy kvůli motorům, k uspokojující dohodě nedošlo
Bernie Ecclestone varuje před dalšími problémy, pokud se ve Formuli 1 neprosadí jeho motory. Současné pohonné jednotky budou i po zlevnění stále příliš drahé a složité, automobilky budou mít stále příliš velký vliv.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ecclestone opět varuje týmy kvůli motorům, k uspokojující dohodě nedošlo
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» airwar1939
(Hlasovalo 13 lidí)
29.01.2016 09:03
To nerozporuji... tohle je ale Formule 1 a ta by… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Mike17
16:43 31.01.2016 93.99.87.XXXPro Odina:
-Čekat můžou a nemusí. Můžou si najít jiné dodavatele, pokud jim stávající nevyhovuje. Nebo je nějaká povinnost, zůstat u někoho na věky? To jsem si nevšiml.
-A RB zase může nějak za nesplnění rozpočtových stropů??? A za druhou světovou nemůže?
-Promiň, to že RB po nikom NEPOŽADOVAL nejlepší materiál, se nějak vylučuje s tím, že nemusí čekat, jestli se Renault někdy vůbec vzpamatuje? V čem je proboha zase kličkování??? Nějak mi to uniká.
-No vida, tak jsme se konečně shodli, že RB nějak spolupracoval. Super, pokrok.
-Svůj podíl na neúspěchu přiznali. Opět lež.
-Aáááá samozřejmě. Samozřejmě jen ty víš, komu fandím a komu ne. Na to jsem zapomněl. Asi to nebudeš chápat, ale já nežiji v černobílém světě, kde jeden je 100%-ní padouch a druhý 100%-ní hrdina. Vettel mi byl sympatický vždycky. Ale když bojoval s Buttonem, fandil jsem Buttonovi (třeba 2009). V roce 2010 (nejen) jsem titul přál víc Webberovi a v roce 2013 dokonce Kimimu. A věř mi nebo ne, kdysi jsem fandil Hamiltonovi (2007) a kdyby bojovali znovu s Alonsem o titul, budu fandit Alonsovi. To je dílo co? Vettel se mi na konci dominace trochu zprotivil, ale po tom jak zvládal rok 2014 a co předvedl ve Ferrari, mu zase fandím dost. Ale pokud se zvetí Mclaren, bude můj favorit zase Button. Tohle ti nejspíš mozek nebere a považuješ to za to svoje "kam vítr tam plášť". Ale asi nejsem sám, kdo místo sledování v kolikátém kole skončí Mclaren, fandil někomu jezdícímu na špici.-
odin
17:42 31.01.2016 77.240.103.XXXVýborně. Konečně pokrok v dohadování. O tom, že by si měli najít jiného dodavatele, místo toho, aby pomlouvali, když jim nevyhovuje kvalita motorů Renault, jsem ti psal už pod článkem v roce 2014, kde Marko vyhrožoval stavbou svých pohonných jednotek. Tam jsi to ještě nepobral. Ale děláš pokroky. Už ti to trvá jen dva roky, než pochopíš princip o čem mluvím.
Článek je o Ecclestonových názorech a "výhružkách". Bohužel ty na každý můj názor reaguješ podrážděně a viníš mě z pomluv RedBullu. Nediv se, že se ti to všechno plete. Za nesplnění finančních stropů jsem nikde RBR nevinil. I když je fakt, že byli jedni z těch, kteří se na nějaké dohody vyflákli. Ale to není jejich chyba. Viním mocipány z FIAi a Ecclestonea, že těm, kteří dohody porušují nezatli tipec. A nemyslím tím pouze RedBull, ale i Mercedes, Ferrari a další.
OK. RedBull podle tebe NEPOŽADOVAL po nikom nejlepší materiál, tak co se tu rozčiluješ, když ho také nedostal? Vždyť ty nevíš, kam bys už uhnul.
Svůj podíl na neúspěchu přiznali? Ale s křížkem po funuse. Před tím předcházela ona kampaň, která mi je trnem v oku a kterou ty obhajuješ.
Miku hádáme se tu už dost dlouho, abych vydedukoval jak to s tebou je. Buď trpíš rozdvojením osobnosti, schízou, nebo jsi jen pokrytec. Přečti si svoje diskuze z roku 2013 (konec dominance Vettela), kdy se ti Vettel zprotivil. Najdeš tam pouze Vettelovskou obhajobu z tvé strany. A o tvém postoji k Webberovi ani nemá cenu psát. Jediné, co ti věřím, že jsi fandil Buttonovi, když získal titul. To sice nemám z diskuzí potvrzeno, ale odpovídalo by mi to.
V tomto se spolu nikdy neshodnem. Já fandím jedinému jezdci ať jezdí dobře, nebo špatně. A v případě boje o vedení (kde není můj favorit), pak většinou přeju tomu slabšímu.-
Mike17
18:09 31.01.2016 93.99.87.XXX-Zklamu tě. Pořád tě nechápu. Že, Marko s tou vlastní stavbou kecal jsem ti potvrdil už tenkrát. Ale to neznamená, že lže ve všem.
-Tak moc nechápu, proč do diskuse o RB taháš stropy. Ale budiž.
-Ty jsi opět poněkud natvrdlý. Promiň. Kdo se tu rozčiluje, že nedostal NEJLEPŠÍ motory????????? To jsi vyčetl kde???????????? Kam proboha uhýbám? Vždyť tvrdím pořád to samé. RB má právo na kritiku, že za své peníze NEDOSTAL KONKURENCESCHOPNÝ MOTOR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Rozeznáš rozdíl mezi konkurenceschopný a nejlepší?????????? Evidentně ne, protože ti to zdůrazňuju neustále v každém druhém komentáři. Stovky pokusů a nic.
-Už jsi našel jejich tvrzení z té doby, že mají nejlepší šasi? Říkal jsi, že to najdeš. Půl roku v pr... a nic. Pokud to nenajdeš, pak asi neházeli VŠECHNU špínu na Renault.
-Víš Odine to je tvůj problém. Zaměňuješ jablka s hruškama podle libosti. To, že se mi Vettel trochu zprotivil ještě neznamená, že nebudu vyvracet nesmysly kolem něj. Já to totiž nemám jako ty, že stačí nějaký malý prohřešek a je z něj parchant navždy. A mimochodem najdeš i v tom roce 2013 mé komenty proti němu. Nevzpomínáš si NÁHODOU, na koho jsem svaloval vinu za Malajsii já a na koho ty? To už si nepamatuješ, nebo se ti to nehodí do tvé dnešní teorie? A nepamatuješ si náhodou na to, že jsem sice Vettela chápal, ale nelíbilo se mi to co udělal? No jo, selektivní výpadky paměti.
-No vida, tak i ty v případě, kdy tvůj favorit nebojuje o vedení, fandíš i ty někomu jinému (slabšímu). Takže se v tom zas tak nelišíme co?-
odin
18:58 31.01.2016 77.240.103.XXXNetvrdím, že Marko lže ve všem. Dokonce jsem mu musel párkrát dát za pravdu. Ale pokud Marko lhal (a v jeho případě určitě nešlo o chybné vyjádření, nebo nedostatek informací apod.), pak nevím, proč jsi mi s Jensem v minulosti vyčítal, že pomlouvám lidi z RedBullu a viním je ze lží?
Přečti si alespoň nadpis článku, když už ne článek celý pod kterým diskutuješ. Pak možná pochopíš proč sem tahám stropy. RedBull jsi do toho zatáhl ty. Já jsem jen napsal, že Bernie prosazuje alternativní motory po té, co RedBull měl problém se sehnáním pohonné jednotky, která by jim pomohla být opět mistry světa. Protože si fakt myslím, že zákazníci nemají nárok. Ty to vidíš snad jinak?
Vyčetl jsem to tady. Mikova úvaha: RBR platí nejvíce, tak má dostat odpovídající motor. V roce 2014 byl RedBull až druhý (porazil všechny zákazníky i Ferrari), přesto "odpovídající zboží nedostali. Jednoduchá logická úvaha: jaké že zboží je odpovídající? Odpověď:Nejlepší!
Kdyby v r.2014 nehasili, nedělali rozbrusem díry do jejich údajně "nejlepšího" šasi, kdyby nepodváděli s průtokoměry, dalo by se uvažovat nad tím, že motor byl nekonkurenceschopný. Ale takhle? Co když to bylo jejich bídným šáskem, které odrovnávalo jeden motor za druhým? Dokážeš ty pochopit, že turba jsou náročnější na chlazení? Psal jsem ti to také už v 2013, že očekávám občas požár. Dokážeš pochopit, že lze udělat šasi, sice dle počítačových simulací údajně nejlepší, ale naprosto "nespolupracující" s pohonnou jednotkou? Mohli mít problémy (hodně veliké) se spolehlivostí motoru a tudíž celého auta? Myslíš si, že za to bude moci pouze výrobce motoru? Bude takovýto motor konkurenceschopný, když nedojede?
Já vím jenom to, že před sezónou 2014 měl Rencek data dobrá. Ale když to namontovali do šasi RedBullu, tak to museli hasit. Tak pořád nemel nesmysly. Chyby byly na obou stranách a svalovat vinu na motor je nesmysl. Ty to děláš do teď.
O šasi jsme se už bavili a skončilo to na dvojakém výkladu. Ty považuješ tvrzení RBR za "jedno z mnoha" já za "nejlepší". Výrok zněl: "máme jedno z nejlepších šasi ve startovním poli, ne-li vůbec nejlepší."
Tak že se o tom nechci zase zbytečně dohadovat.
Proti Vettelovi v roce 2013 od tebe nenajdu nic. Jediná věc byla posouzení podrazu Webbera v Malajsii. Tam jsi se tradičně přidal na stranu oficiální verze RedBullíčků. Zatímco já tvrdím dodnes, že Webbera podrazil tým. Nikoliv Vettel. Respektive, podrazil ho tým prostřednictvím Vettela. protože tým rozhoduje kdy, kdo a jak, nikoliv jezdec. Tyhle časy byly před třiceti a více lety, kdy pilot rozhodoval.
K předposlední větě. "fandíš", se říci nedá. (Chápu to slovo asi odlišně). Spíše bych řekl "přeji"... (Schválně jsem se ještě podíval, jak jsem to původně napsal). Protože já v tom cítím rozdíl.-
Mike17
15:39 01.02.2016 93.99.87.XXX-Já ti to nevyčítal jen v minulosti, já ti to vyčítám pořád. Příklad? Že svalují vinou POUZE na Renault, že požadují NEJLEPŠÍ motor, nebo viníš ze lži Ricciho při spekulaci o výsledcích s Mercedesem. atd.
-Bernie má jiné důvody (peníze), RB do toho taháš jen ty. Zákazníci nárok mají. Z minulosti zpětně RB, Brawn, Mclaren, Williams....
-Proboha ty z toho, že mají "dostat odpovídající motor" vyvodíš, že mají nárok na nejlepší? Tvoje pochody fakt nechápu. Tak úplně POLOPATĚ: Za stejnou cenu mají nárok na motor o stejném výkonu jako Mercedes nebo při nejmenším o několik koní slabší (jak chtěl RB)!!!!! Ne o 60k slabší.
-promiň, že zkusili podvod s průtokoměry a kdysi dávno dělali nějakou díru (velmi podobnou jako ostatní, přičemž ani jedna varianta se nevyplatila) nějak ovlivňuje, jak špatný motor Renault udělal????? Už tě fakt nestíhám.
-Ano, výrobce může za konkurenceschopnost motoru, i za případnou funkčnost v autě. Proboha kdo jiný??? Ježíšek?
-Data měl motor dobrá v porovnání s čím? Nebylo to náhodou tak, že vyjeli na dráhu a zjistili, že konkurence je někde jinde? Nějaké problémy s chlazením měli jen testech před rokem 2014. To s tím souvisí jak?
-Ano když si z té Markovy věty odstraníš slovo, tak ti vyjde tvrzení o nejlepším šasi. Ale ono to tam slovo "ne-li" fakt je, nehledě na to že první část věci to slovíčko potvrzuje. Kdyby řekl nejlepší, tak nebude jen jeden z nejlepších ale nejlepší. To dá rozum ne? Každý, kdo umí česky z toho tvoje tvrzení neodvodí.
-Co jsem měl ještě proti Vettelovi hledat? Mám ho pořád špinit, jen abych ti ukázal, že fandím Buttonovi víc???
-Tvoji unikátní teorii o složitém komplotu RB proti jezdci, kterou kromě tebe nikdo neprokoukl, včetně Webbera, už raději rozebírat nebudeme. To je fakt škoda času.
-Ano, pro mne "fandím" a "přeji" je synonymum.
-
-
-
-
-
-
dannak
09:39 29.01.2016 10.250.2.XXXTak to je je gol.
"A nikdo z nich změny nechce, protože Ferrari i Mercedes má konkurenceschopnou pohonnou jednotku."
Hlavne ze Bernie prekypuje ochotou ke zmene, co se tyka poplatku na okruzich, kde se aspon da zavodit. Setrit maslo z hlavy, zamest pred dverma a podivat se do zrcadla...
A fakt uz tedy nevim, co by chteli, aby meli vsichni stejne vykonny motor ? nebo aby stal milion dolaru na sezonu ? nevim, kam chteji smerovat a co tedy chteji, aby F1 byla. Porad blaboli o tom, jak ma F1 byt to nejlepsi, ale to nutne znamena vyssi vydaje. Jinak se opravdu muzeme divat na jine, vice unifikovane a levnejsi serie F1 tak nebude vubec nutna.-
airwar1939
10:10 29.01.2016 77.240.188.XXXJá vidím velký problém i v přerozdělování peněz, pokud Ferrari dostane 100 mega, RB nějakých 70 mega a McLaren a Wil cca. 30 mega jen za to že se účastní, a ostatní za účast nedostanou nic a za body jen drobky, tak tohle nerovnoměrné rozdělování zisků vede k té situaci která je.-
-
huhukoktejl
11:53 29.01.2016 37.48.36.XXXMne vadi oboje, ale vic ta nerovnost mezi tymy. Jak se ti ze spodu mohou dotahnout, kdyz hned na startu ztraci 100 milionu ... ?-
jumpman
09:06 30.01.2016 178.255.168.XXXnež to vzal do ruky eklák, tak se vyplácely odměny za výsledek každého závodu. Zkrátka kdo vypsal GP tak ten zaplatil nejlepších 6 v cíli a zbytek setřel nos a stejně závodili. Dnes dostanou nějakou odměnu v podstatě všichni. Co ti teda přijde tak nespravedlivé?-
huhukoktejl
12:46 31.01.2016 37.48.40.XXXTo, ze nekdo dostane penize, i kdyby skoncil v PK posledni. A to jen proto, ze tam je. Prijde mi to nefer vuci zbytku. To je cele.
-
-
-
-
-
-
airwar1939
08:48 29.01.2016 77.240.188.XXXTen Bernie se mě snad zdá, na jednu stranu chce aby Formule 1 byla vrcholem motosportu, za jeden závod Formule 1 od pořadatelů inkasuje 25-50 milionů dolarů ale 900 koňové motory včetně nejmodernější rekuperace energie za 12 mega se mu zdají drahé.
Když chce levnej motor, tak ať napíše do Mladé Boleslavi, tam mu připraví litrovej tříválec kterej když pořádně otůruje bude mít super zvuk...a bude to levné.-
-
airwar1939
09:03 29.01.2016 77.240.188.XXXTo nerozporuji... tohle je ale Formule 1 a ta by měla být vrcholem motorsportu. Po zákazu turbo motorů v roce 1988 F1 používala 25 let předpotopní technologii atmosferického motoru. Já považuje za dobré že konečně je motor Formule 1 opět to nejpokrokovější co v motosportu existuje.
Ano je to dražší a ano jsou tam rozdíly ve výkonu, ale tohle jsou závody a né komunismus kde mají všichni stejné podmínky. To co navrhu Bernie už není Formule 1 ale taková lepší GP2. -
jumpman
10:24 29.01.2016 178.255.168.XXX900 konový motor za zlomek této ceny vážně nepostavíš, je třeba si uvědomit souvislosti. Motory byly, jsou a budou drahé a jediná cesta jejich zlevnění je masová produkce, což jde proti smyslu F1. V ostatních seriích na které se snaží eklák s cenou poukazovat je motor levný především proto, že neexistuje jeho vývoj a dělá se ve velkých seriích.
Pokud se podíváš do minulosti, tak ti musí být jasné, že na F1 současné jednotky předražené nejsou, jenže zákaznické týmy jsou rozmlsané z období V8, které byly zakonzervované, takže se vlastně stavěly také ve velké serii. Až se současné motory dostanou na pomyslný vrchol, tak také zlevní a hlavně se výkonostně vyrovnají...-
odin
11:10 29.01.2016 77.240.103.XXXTo je přesně ono. Současné pohonné jednotky ještě zdaleka nejsou na vrcholu vývoje. Je otevřeno poměrně široké pole pro vylepšování. A tudíž i nezbytné investice. Ale zároveň největší šance na ziscích titulů mají právě týmy, které jsou i motoráři. Čili Mercedes, Ferrari, Honda (McLaren) a Renault. Což se nelíbí RedBullům, kteří se cítí být ošizeni. A za své nemalé prachy, které investují, požadují po Ecclestonovi tituly, které bez úzké spolupráce s motorářem nemají šanci získat. A tak Ecclestone vymyslel a prosadil alternativní pohonné jednotky. Jenže nemá nikoho, kdo by je zaplatil.
Motoráři investují na svém píečku a do svého, RedBull o tak velké prachy nemá zájem a Ecclestone kouká spíše kde co sebrat, než aby investoval. A tak vyhrožuje.
Jsem zvědav, jak to všechno dopadne. Zda budeme mít "dvojí formuli", či nikoliv. Jak dlouho ještě bude Ecclestone pomáhat vyvoleným k úspěchům, aby pak zjistil, že dominance toho kterého, na jejíž vytvoření se podílel, neprospívá jeho obchodním zájmům. Zda opět napomůže vytvoření kočkopsa, kterého se pak bude chtít vehementně zbavit. -
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek