DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari: Ať vývoj levného motoru zaplatí Ecclestone!
Výrobci motorů v F1 jsou připraveni pro soupeře vyvinout levnější pohonnou jednotku, podle prezidenta Ferrari Sergia Marchionneho by jí ale měl financovat držitel komerčních práv - společnost Formula One Management (FOM) zastupovaná Berniem Ecclestonem.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ferrari: Ať vývoj levného motoru zaplatí Ecclestone!
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Pepan
12:32 12.01.2016 89.24.157.XXXJá postoj Ferrari celkem chápu. Stávající situace je důsledkem rozhodnutí FIA a vlastníka komerčních práv. Chtěli změnit stav, kdy čtyři roky po sobě, s větší či menší dominancí, vyhrával jediný tým. Klesala sledovanost, klesal i příjem peněz z komerčních práv. Tak vymysleli dnešní hybridy, aniž se ohlíželi na to, že budou mnohem dražší a tím i větší zátěží zejména pro malé týmy. Dominance jednoho týmu byla vystřídána dominancí jiného, sledovanost dále klesá a vlastníkům komerčních práv i FIA se to zase nelíbí. Požadavek Ferrari je jednoduchý - vymysleli jste zmetek, chcete nápravu, tak si ji zaplaťte ze svého. No a protože FIA asi oficiálně moc majetku nemá a ani příjmy moc vysoké nejsou, měl by to zacálovat vlastník komerčních práv.-
Duncan66
19:09 12.01.2016 89.29.32.XXXneznam presne detaily tech jednani, ale tovarni vyrobci tech motoru do konecne podoby motoru od roku 2014 preci meli znacny vliv, jak nakonec vypadaji. Takze jenom na FIA a Bernieho bych to nehazel. Odpovednost nese i Renault, Ferrarri i Mercedes. Jediny problem je, ze kazdy z nich chce hajit primarne sve vlastni zajmy a potom jak uz to byva z kazdeho kompromisu vznika podivny kockopes, ktery je pro celek samotny negativni.-
Pepan
14:14 13.01.2016 89.24.157.XXXNěkdo tady napsal že za prosazení hybridů z motorářů nejvíce bojoval Renault, tedy ten výrobce, který to zvládl nejhůře. Je ale fakt, že největší vliv mají FIA a majitelé komerčních práv. Ferrari může změny akorát vetovat a udělalo to za celou éru F1 akorát jednou. Já vím, že stávající motory jsou neskutečně drahé, ale autorům současných pravidel mohlo dojít, že motoráři se zhojí na menších týmech, které to odserou nejvíce. A je taky fakt, že měnit drasticky pravidla co dva až tři roky je blbost. Aby se vývoj zaplatil a menší týmy nekrvácely, musí to být na delší dobu a ne podle toho, jak se to hodí majitelům komerčních práv. Myslím si, že v Nascar se takové kotrmelce nedějí a přitom je to velmi úspěšná série. Tam by se měl Todt poučit a ne skákat jak si Bernie upr.... pardón, pískne.
-
-
-
tom11
07:22 12.01.2016 77.48.94.XXXkoukám, že u Ferrari pečlivě sledují místní diskusi a jsem opravdu rád, že se mnou souhlasí .
sice jsem vždycky psal, že ty alternativní, náhradní či jak to nazvat, motory by měla nechat udělat (platit) FIA. ale ono jestli Bernie, nebo FIA je z pohledu týmů i fanoušků vlastně totéž......... -
odin
19:07 11.01.2016 77.240.103.XXXPodle mne zájem na změnách pravidel má vlastník práv F1 v momentě, kdy začne vítězit stejný tým, či pilot a začne klesat zájem o tuto show, čímž mu klesnou příjmy. Kdo je oním vlastníkem, je jasné všem. Jak radikální tyto změny budou, je na jeho diplomatických schopnostech.
Pokud vím, tak FIA spolu s Berniem dotlačila konstruktéry do těchto motorů a do této situace. Proč by se měli výrobci jakkoliv angažovat v Todtovsko-Ecclestoneském projektu? Pokud tito pánové něco chtějí, ať si to také zaplatí.
Aby bylo jasno, nemám nic proti alternativním motorům, ale souhlasím s Marchionnem. Pokud Ecclestone chce alternativní motory, ať si je zaplatí.-
-
-
odin
20:08 11.01.2016 77.240.103.XXXPřečti si znovu článek. Sice jsem z něj úplně nepochopil o co se hraje, ale Marchionne naznačuje, že FIA po nich požaduje sdílení technologií, případně uvolnění lidí, kteří by se věnovali vývoji. A pokud řekl, že by to měl zaplatit Bernie, pak si dovozuji, že by tento vývoj měli spolufinancovat.
Spíše mi napiš, jak článku rozumíš ty, abychom se nepřeli, každý o něčem jiném.
Z tvých názorů v diskuzi, jsem si udělal obrázek o tvém postoji. A není mi nijak cizí. Já jenom souhlasím s tím, co řekl Marchione a zvlátě v posledních odstavcích.
Pokud tebou zmínění tři dodavatelé budou pracovat na vývoji alternativní pohonné jednotky bez pomoci současných zavedených konstruktérů motorů v F1 a na své náklady, které pak promítnou do ceny svých produktů, nemám s tím žádný problém. Ale asi to není tak jednoduché. Protože konkurenceschopný motor nevyvineš za pár dní, ani za pár drobných. Jak si představuje Bernie.-
Situs
20:46 11.01.2016 85.70.164.XXXAlternativní motor vymyslíš za pár drobných, respektive on již vymyšlen je a je mnohem levnější. Alternativní motor by samo dodával jen jeden výrobce, tam není co vyvýjet, jen se použije co už maj. Ovšem jak nastavit parametry, to je jiná. Ono totiž kdyby alternativní motor měl být pro RB, a to asi ano, tak se tu samo bavíme o týmu který má šasi na titul, tam to není žádná sranda. Já bych byl nejradši kdyby FIA přitáhla nezávislého dodavatele (současných motorů), který nemá tovární tým a zavázal by se že by dodával jakémukoliv týmu a za maximálně 12 mega, k tomu by dostal od Bernieho nemalé všimné jako kompenzaci vyřešení problému s dostupností a cenou pro týmy F1. Všimné by muselo být dostatečně silné aby zaplatilo vývoj. To by totiž dle mě byla pro Ferrari a Mercedes největší hrozba - myslím že by to měli deklarovat a ono by to snížení cen motorů pro odběratele najednou šlo-
odin
21:11 11.01.2016 77.240.103.XXXPočkej , počkej, nějak mi to nesedí.
Ty tvrdíš, že motor vymyslíš za pár drobných, respektive už je vymyšlen a během pár vět chceš po Berniem "nemalé" všimné, dostatečně velké, aby zaplatilo vývoj?
Proč? Když už je vyvinut? (Ten vývoj někdo financoval). Tak stačí, aby odběratelé zaplatili za dodané zboží. A peníze se vracejí, případně se vydělává.
Ne, né. Tak jednoduché to jistě není. A to si podle mne uvědomili i Berrnie a FIA.. Proto tento článek o reakci Marchionneho na nový vývoj událostí.-
Situs
21:25 11.01.2016 85.70.164.XXXNe, promiň za zmatení, ale to s alternativním motorem je levná jasná záležitost, a pokud se nedomluví snížení cen motorů pro odběratele tak ho vítám, ale jinak já nepreferuji dvojí pravidla, tak bych raději aby FIA dotáhla nezávislého dodavatele těchto motorů, ale tomu by někdo musel zaplatit vývoj - na oplátku by dostal Bernie jistotu že nikdo nezůstane bez motoru, a byl by cenově dostupný pro kohokoliv. Jedna věc je alternativní motor, druhá moje přání To vše by nemuselo být kdyby se snížila cena -
-
odin
21:52 11.01.2016 77.240.103.XXXJo, to by dávalo smysl. Jen se obávám, že se s McLarenem "nějak nedomluví".
Z mého pohledu McLaren přistoupil k svým problémům "chlapsky, férově, sportovně". Začal od píky, přitáhl do F1 nového dodavatele motorů, prochází s ním nutným obdobím zkoumání, vývoje, problémů, krachů atd. Aby v budoucnu (možná) slízl smetanu, slavil tituly.
Myslíš si, že tento svůj čas, úsilí, energii, vývoj dají jen tak v šanc a darují ho RedBullům? Aby ti sebrali "jejich" pohonnou jednotku a slavili úspěchy?
PROČ???
Ať i RedBullíci konečně přestanou kecat a přivedou do F1 svého dodavetele pohonných jednotek a s ním si projdou všemi úskalími. A stejné je to u Ferrari. Proto rozumím Marchionnemu...-
dannak
15:24 12.01.2016 10.250.6.XXXo tom to cele je, svym zpusobem je krasna F1 vsem ukradena, vsichni chteji vyhrat a k tomu potrebuji nejakou vyhodu. a kdyz uz ji ziskaji, takje celkem pochopitelne, ze ji nechteji charitativne rozdavat, nebo je to stalo nemale usili, cas a penize.-
odin
17:15 12.01.2016 77.240.103.XXXJistě, že to tak je. Bernie naučil své "poddané" tvrdému bezohlednému byznysu. A ti jej uplatňují se vší důsledností včetně lumpáren, podrazů, intrik a jiných špinavostí.
Já dokonce Bernieho a pány s FIA podezírám, že umožňují vítězit určitým týmům, podle toho, kolik nalili do F1. Z investovaných peněz přistane Ecclestoneovi dost velký balík na jeho kontě. A tak tvoří pravidla na míru vyvoleným. Je to takové kolečko. Každý chvilku-tahá pilku. -
rock
13:03 14.01.2016 37.188.140.XXX"...svym zpusobem je krasna F1 vsem ukradena, vsichni chteji vyhrat a k tomu potrebuji nejakou vyhodu..."
A proto je fatální nesmysl, aby se účastník (ať už motoráři, nebo týmy obecně) pletl do pravidel, protože vždycky bude mít na mysli výhradně zdůraznění svých silných stránek a potlačení slabin a ne nějakou krásnou F1.
Pravidla má stanovit pořadatel a účastník se má tupě (nebo vynalézavě, když to zvládne) přizpůsobit.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nikita19
18:05 11.01.2016 86.61.250.XXXMarchionne neví co kecá za bludy. Když je tento motor(hybridní) tak drahý, tak proč se nesnaží, vrátit se ke staré klasice?! Potom bude motorů(levných) dostatek. Na co, "bručení" formulí na trati, jako děda když točil Trabanta! Od kdy klesla sledovanost přenosů? Od kdy žádná tv stanice nechce investovat do přenosů? Od doby zavedení všelijakých omezení, žetonů a těch hrozných motorů. Můj názor.-
-
Situs
18:30 11.01.2016 85.70.164.XXXNo jestli počkaj až nezůstane žádnej fanda tak jim to také moc nepomůže. Ta cena pro odběratele bylo minimum co se mohlo udělat a bylo by to pro prospěch F1. Nevěřím že FIA jen tak cukne, ona s alternativním motorem dostane do ruky zbraň kterou očividně potřebuje jako sůl, neb výrobci ji neberou vážně.
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek