DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari: Ať vývoj levného motoru zaplatí Ecclestone!

Výrobci motorů v F1 jsou připraveni pro soupeře vyvinout levnější pohonnou jednotku, podle prezidenta Ferrari Sergia Marchionneho by jí ale měl financovat držitel komerčních práv - společnost Formula One Management (FOM) zastupovaná Berniem Ecclestonem.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ferrari: Ať vývoj levného motoru zaplatí Ecclestone!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 38, poslední 14.01.2016 13:03 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 15 lidí) 11.01.2016 19:07
Podle mne zájem na změnách pravidel má vlastník… »
» Situs (Hlasovalo 12 lidí) 11.01.2016 15:32
Promiňte. ale co to mele? FIA chce levnější motor… »
» odin (Hlasovalo 11 lidí) 11.01.2016 21:52
Jo, to by dávalo smysl. Jen se obávám, že se s… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Já postoj Ferrari celkem chápu. Stávající situace je důsledkem rozhodnutí FIA a vlastníka komerčních práv. Chtěli změnit stav, kdy čtyři roky po sobě, s větší či menší dominancí, vyhrával jediný tým. Klesala sledovanost, klesal i příjem peněz z komerčních práv. Tak vymysleli dnešní hybridy, aniž se ohlíželi na to, že budou mnohem dražší a tím i větší zátěží zejména pro malé týmy. Dominance jednoho týmu byla vystřídána dominancí jiného, sledovanost dále klesá a vlastníkům komerčních práv i FIA se to zase nelíbí. Požadavek Ferrari je jednoduchý - vymysleli jste zmetek, chcete nápravu, tak si ji zaplaťte ze svého. No a protože FIA asi oficiálně moc majetku nemá a ani příjmy moc vysoké nejsou, měl by to zacálovat vlastník komerčních práv.

    + 8 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      Duncan66

      89.29.32.XXX
      neznam presne detaily tech jednani, ale tovarni vyrobci tech motoru do konecne podoby motoru od roku 2014 preci meli znacny vliv, jak nakonec vypadaji. Takze jenom na FIA a Bernieho bych to nehazel. Odpovednost nese i Renault, Ferrarri i Mercedes. Jediny problem je, ze kazdy z nich chce hajit primarne sve vlastni zajmy a potom jak uz to byva z kazdeho kompromisu vznika podivny kockopes, ktery je pro celek samotny negativni.

      + 4 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Někdo tady napsal že za prosazení hybridů z motorářů nejvíce bojoval Renault, tedy ten výrobce, který to zvládl nejhůře. Je ale fakt, že největší vliv mají FIA a majitelé komerčních práv. Ferrari může změny akorát vetovat a udělalo to za celou éru F1 akorát jednou. Já vím, že stávající motory jsou neskutečně drahé, ale autorům současných pravidel mohlo dojít, že motoráři se zhojí na menších týmech, které to odserou nejvíce. A je taky fakt, že měnit drasticky pravidla co dva až tři roky je blbost. Aby se vývoj zaplatil a menší týmy nekrvácely, musí to být na delší dobu a ne podle toho, jak se to hodí majitelům komerčních práv. Myslím si, že v Nascar se takové kotrmelce nedějí a přitom je to velmi úspěšná série. Tam by se měl Todt poučit a ne skákat jak si Bernie upr.... pardón, pískne.

        + 6 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    77.48.94.XXX
    koukám, že u Ferrari pečlivě sledují místní diskusi a jsem opravdu rád, že se mnou souhlasí 18.
    sice jsem vždycky psal, že ty alternativní, náhradní či jak to nazvat, motory by měla nechat udělat (platit) FIA. ale ono jestli Bernie, nebo FIA je z pohledu týmů i fanoušků vlastně totéž.........

    + 7 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • odin

    odin

    77.240.103.XXX
    Podle mne zájem na změnách pravidel má vlastník práv F1 v momentě, kdy začne vítězit stejný tým, či pilot a začne klesat zájem o tuto show, čímž mu klesnou příjmy. Kdo je oním vlastníkem, je jasné všem. Jak radikální tyto změny budou, je na jeho diplomatických schopnostech.
    Pokud vím, tak FIA spolu s Berniem dotlačila konstruktéry do těchto motorů a do této situace. Proč by se měli výrobci jakkoliv angažovat v Todtovsko-Ecclestoneském projektu? Pokud tito pánové něco chtějí, ať si to také zaplatí.
    Aby bylo jasno, nemám nic proti alternativním motorům, ale souhlasím s Marchionnem. Pokud Ecclestone chce alternativní motory, ať si je zaplatí.

    + 15 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Situs

      Situs

      85.70.164.XXX
      Ale o peníze v případě alternativních motorů nejde, tam se přihlásily za daných podmínek celkem rychle 3 dodavatelé a nebylo o čem.

      + 8 / − 9

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        jenže i tihle dodavatelé nejsou ochotni motor vyvíjet a prodávat za 6 mil eur jak chce FIA

        + 8 / − 7

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.103.XXX
          Jo? Tak to mi začíná dávat smysl. V poslední době nemám příliš času sledovat dění v F1. Tak trochu tápu... 05

          + 7 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.103.XXX
        Přečti si znovu článek. Sice jsem z něj úplně nepochopil o co se hraje, ale Marchionne naznačuje, že FIA po nich požaduje sdílení technologií, případně uvolnění lidí, kteří by se věnovali vývoji. A pokud řekl, že by to měl zaplatit Bernie, pak si dovozuji, že by tento vývoj měli spolufinancovat.
        Spíše mi napiš, jak článku rozumíš ty, abychom se nepřeli, každý o něčem jiném.
        Z tvých názorů v diskuzi, jsem si udělal obrázek o tvém postoji. A není mi nijak cizí. Já jenom souhlasím s tím, co řekl Marchione a zvlátě v posledních odstavcích.
        Pokud tebou zmínění tři dodavatelé budou pracovat na vývoji alternativní pohonné jednotky bez pomoci současných zavedených konstruktérů motorů v F1 a na své náklady, které pak promítnou do ceny svých produktů, nemám s tím žádný problém. Ale asi to není tak jednoduché. Protože konkurenceschopný motor nevyvineš za pár dní, ani za pár drobných. Jak si představuje Bernie.

        + 6 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Situs

          Situs

          85.70.164.XXX
          Alternativní motor vymyslíš za pár drobných, respektive on již vymyšlen je a je mnohem levnější. Alternativní motor by samo dodával jen jeden výrobce, tam není co vyvýjet, jen se použije co už maj. Ovšem jak nastavit parametry, to je jiná. Ono totiž kdyby alternativní motor měl být pro RB, a to asi ano, tak se tu samo bavíme o týmu který má šasi na titul, tam to není žádná sranda. Já bych byl nejradši kdyby FIA přitáhla nezávislého dodavatele (současných motorů), který nemá tovární tým a zavázal by se že by dodával jakémukoliv týmu a za maximálně 12 mega, k tomu by dostal od Bernieho nemalé všimné jako kompenzaci vyřešení problému s dostupností a cenou pro týmy F1. Všimné by muselo být dostatečně silné aby zaplatilo vývoj. To by totiž dle mě byla pro Ferrari a Mercedes největší hrozba - myslím že by to měli deklarovat a ono by to snížení cen motorů pro odběratele najednou šlo 12

          + 5 / − 7

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.103.XXX
            Počkej , počkej, nějak mi to nesedí.
            Ty tvrdíš, že motor vymyslíš za pár drobných, respektive už je vymyšlen a během pár vět chceš po Berniem "nemalé" všimné, dostatečně velké, aby zaplatilo vývoj?
            Proč? Když už je vyvinut? (Ten vývoj někdo financoval). Tak stačí, aby odběratelé zaplatili za dodané zboží. A peníze se vracejí, případně se vydělává.
            Ne, né. Tak jednoduché to jistě není. A to si podle mne uvědomili i Berrnie a FIA.. Proto tento článek o reakci Marchionneho na nový vývoj událostí.

            + 9 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Situs

              Situs

              85.70.164.XXX
              Ne, promiň za zmatení, ale to s alternativním motorem je levná jasná záležitost, a pokud se nedomluví snížení cen motorů pro odběratele tak ho vítám, ale jinak já nepreferuji dvojí pravidla, tak bych raději aby FIA dotáhla nezávislého dodavatele těchto motorů, ale tomu by někdo musel zaplatit vývoj - na oplátku by dostal Bernie jistotu že nikdo nezůstane bez motoru, a byl by cenově dostupný pro kohokoliv. Jedna věc je alternativní motor, druhá moje přání 04 To vše by nemuselo být kdyby se snížila cena 07

              + 6 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Situs

              Situs

              85.70.164.XXX
              Když to zjednodušim tak nezávislej dodavatel by mohla být třeba Honda (s McLarenem se nějak domluví), která by se zavázala dát svůj motor komukoliv za 12 mega, za to by dostávala od Bernieho všimné.

              + 5 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                77.240.103.XXX
                Jo, to by dávalo smysl. Jen se obávám, že se s McLarenem "nějak nedomluví".
                Z mého pohledu McLaren přistoupil k svým problémům "chlapsky, férově, sportovně". Začal od píky, přitáhl do F1 nového dodavatele motorů, prochází s ním nutným obdobím zkoumání, vývoje, problémů, krachů atd. Aby v budoucnu (možná) slízl smetanu, slavil tituly.
                Myslíš si, že tento svůj čas, úsilí, energii, vývoj dají jen tak v šanc a darují ho RedBullům? Aby ti sebrali "jejich" pohonnou jednotku a slavili úspěchy?
                PROČ???
                Ať i RedBullíci konečně přestanou kecat a přivedou do F1 svého dodavetele pohonných jednotek a s ním si projdou všemi úskalími. A stejné je to u Ferrari. Proto rozumím Marchionnemu...

                + 11 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • dannak

                  dannak

                  10.250.6.XXX
                  o tom to cele je, svym zpusobem je krasna F1 vsem ukradena, vsichni chteji vyhrat a k tomu potrebuji nejakou vyhodu. a kdyz uz ji ziskaji, takje celkem pochopitelne, ze ji nechteji charitativne rozdavat, nebo je to stalo nemale usili, cas a penize.

                  + 9 / − 3

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • odin

                    odin

                    77.240.103.XXX
                    Jistě, že to tak je. Bernie naučil své "poddané" tvrdému bezohlednému byznysu. A ti jej uplatňují se vší důsledností včetně lumpáren, podrazů, intrik a jiných špinavostí.
                    Já dokonce Bernieho a pány s FIA podezírám, že umožňují vítězit určitým týmům, podle toho, kolik nalili do F1. Z investovaných peněz přistane Ecclestoneovi dost velký balík na jeho kontě. A tak tvoří pravidla na míru vyvoleným. Je to takové kolečko. Každý chvilku-tahá pilku. 18

                    + 4 / − 3

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                  • rock

                    rock

                    37.188.140.XXX
                    "...svym zpusobem je krasna F1 vsem ukradena, vsichni chteji vyhrat a k tomu potrebuji nejakou vyhodu..."

                    A proto je fatální nesmysl, aby se účastník (ať už motoráři, nebo týmy obecně) pletl do pravidel, protože vždycky bude mít na mysli výhradně zdůraznění svých silných stránek a potlačení slabin a ne nějakou krásnou F1.
                    Pravidla má stanovit pořadatel a účastník se má tupě (nebo vynalézavě, když to zvládne) přizpůsobit.

                    + 4 / − 3

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
  • Nikita19

    Nikita19

    86.61.250.XXX
    Marchionne neví co kecá za bludy. Když je tento motor(hybridní) tak drahý, tak proč se nesnaží, vrátit se ke staré klasice?! Potom bude motorů(levných) dostatek. Na co, "bručení" formulí na trati, jako děda když točil Trabanta! Od kdy klesla sledovanost přenosů? Od kdy žádná tv stanice nechce investovat do přenosů? Od doby zavedení všelijakých omezení, žetonů a těch hrozných motorů. Můj názor.

    + 8 / − 12

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      že by to bylo proto, že byli nuceni do toho motoru nasypat stejnej balík jako mercedes? A pak by to měli odepsat dřív, než jim to donese alespoň nějakej úspěch?

      + 10 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        85.70.164.XXX
        No jestli počkaj až nezůstane žádnej fanda tak jim to také moc nepomůže. Ta cena pro odběratele bylo minimum co se mohlo udělat a bylo by to pro prospěch F1. Nevěřím že FIA jen tak cukne, ona s alternativním motorem dostane do ruky zbraň kterou očividně potřebuje jako sůl, neb výrobci ji neberou vážně.

        + 5 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama