DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari: Ať vývoj levného motoru zaplatí Ecclestone!
Výrobci motorů v F1 jsou připraveni pro soupeře vyvinout levnější pohonnou jednotku, podle prezidenta Ferrari Sergia Marchionneho by jí ale měl financovat držitel komerčních práv - společnost Formula One Management (FOM) zastupovaná Berniem Ecclestonem.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ferrari: Ať vývoj levného motoru zaplatí Ecclestone!
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
jumpman
18:52 11.01.2016 178.255.168.XXXjenže tahle situace je ze 100% dílem FIA a teď chce, aby to platili automobilky. Jestli je pravda, že vývoj motoru stál mercedes milardu, tak se nedivím, že to chtějí alespoň v té reklamě zpět.
Problém současné F1 nemůže vyřešit alternativní motor. Jak to chtějí nastavit? Pokud to nechají tak, že bude výkonnější než současné hybridy, tak se můžou nadát toho, že v F1 se bude prohánět manor s red bullem a F1 končí... to turbo je dost zrádný, pravidla dělají páprdové, kteří jsou 20 let mimo realitu a dělají to na základě dávno překonaných znalostí. Když současní inženýři tvrdí, že pokud by nebylo omezení průtoku paliva, tak jsou schopni z tý 1,6 vyždímat 2000 koní, co by dokázali s 2,4 biturbo? To že si eklák stanoví 700 koní, to dneska dostane tuningová firma z motoru do oktávky....-
Situs
19:39 11.01.2016 85.70.164.XXXAle právě o tom to je, výrobci si prostě vývoj musej zaplatit sami, protože oni z toho budou mít profit. Oni to chtěj vyvíjet a učit se a využívat u osobních vozů. Odběratelům je to k ničemu a pro ně, i pro F1 je výhodnější mít výkonej motor za málo muziky a s pořádným randálem. Honda, a možná brzo také Renault mnemaj z odběratelů nic, a musej to zvládnout. Ferrari a Mercedes by to také zvládl, ovšem pokud budou trvat na tom ať to zaplatí odběratel, doufám že přijde alternativní motor a tím pole bude vyrovnanější jak motory, tak odběratelé budou mít více peněz na vývoj. Chápu Ferrari, ale Ferrari v tom není samo a chtít lepší F1 by mělo být nadřazené.-
jumpman
20:11 11.01.2016 178.255.168.XXXjasně, mě by se taky líbil návrat k 3,0 atmosféře, ale to už asi nikdy nebude, teď je tady nějakej koncept a FIA nezvládla stanovit rozumně pravidla, ale to by nemělo znamenat, že se tyhle motory spláchnou do WC. V podstatě všichni současní výrobci do těch motorů investovali nemalé peníze a FIA by jim měla dát šanci aby se jim alespoň část investic vrátila...-
Situs
20:54 11.01.2016 85.70.164.XXXNo podle mě se Renaultu a Hondě už nikdy nevrátí, neb ty ani žádné odběratele co platěj nemají - leda v reklamě a prestige. Mě mrzí že Ferrari vetovalo něco co opravdu bylo prospěšné pro F1, odsouhlasilo se to většinou, a oproti ostatním výrobcům by je to nepostavilo do nevýhody. Mercedes a Ferrari režíruje na odběratelích, kteří z togo nic nemají, maj jen větší náklady na motory, a to o hodně, Ferrari a Mercedes má díky tomu více na vývoj, nůžky se rozevírají - všechno špatně. No a Ferrari bohužel dohnal Mercedes, jinak věřím že by šlo FIA na ruku, takhle se Ferrari vlastně spojilo s Mercedesem a chce si urvat co jde bez ohledu na ostatní.
-
-
dannak
14:47 12.01.2016 10.250.6.XXXProc si myslis ze by melo platit "chtít lepší F1 by mělo být nadřazené" ?
Je to business, nadrazene vsemu je tedy zaplatit investici a idealne mit profit, vse ostatni je podradne, smir se s tim. Uz davno nejde o cisty sport, ale extremne tvrdy business par excellance se vsi tou politikou na pozadi, intrikami, podvody apod.
Nakonec, myslis ze odmeny vedeni sefu (tymu, automobilek, sponzoru) se odviji od toho, jak "pekna" je F1, nebo podle (ekonomickych) vysledku ?
Jedna vec je idalizmus, ktery jak je zrejme z tvych prizpevku zastavas, ale neco zcela jineho je ekonomicka a pravni realita.
-
-
-
-
-
-
Situs
15:32 11.01.2016 85.70.164.XXXPromiňte. ale co to mele? FIA chce levnější motor, tam se neshodli, tak chce alternativní motor, kam se přihlásili během týdne 3 výrobci, čili by s penězi nebyl problém, to odložila a chce po výrobcích levnější variantu nynějšího motoru - a Ferrari jako říká ať vývoj tohoto motoru zaplatí FOM, že pak výrobci něco dohromady vyrobí? A ještě aby to dávalo ekonomický smysl - jako že na tom vydělaj? To po nich přece nikdo nechce, FIA jen chce dát šanci současným výrobcům udělat něco se současnýma motorama aby se snížila cena, aby se nezavedl alternativní motor. Vypadá to že Ferrari prostě nechce na motoru měnit nic a tohle se jí zamlouvá, s právem veta .. proč ne, ale myslím že Ferrari si začíná z FIA dělat slušného nepřítele.-
jumpman
17:17 11.01.2016 178.255.168.XXXmá pravdu, pokud má eclák pocit, že jsou ty motory co si vymyslel s FIA moc drahé, může sáhnout do vlastní kapsy. Pořád se přetřásá, jakým způsobem jsou přerozděleny pryze money mezi týmy, ale že eklákovi zůstává za nechty skoro 50% o tom se mlčí...-
Situs
17:38 11.01.2016 85.70.164.XXXJakou pravdu? Tady nejde o pravdu, tady jde o to najít řešení a kompromis, kdy se uleví odběratelům a pole bude více zhuštěné. Je logické že se to Ferrari nelíbí, ale pak přijdou alternativní motory. Mě se také dvojí pravidla moc nelíběj, ale vzhledem k tomu že "jen" odběratelé stejně nemaj šanci na úspěch a nejblíže k nim pomalu ale jistě dostává kolo v závodě, tak levnější a konkurenceschopnější varianta mi pro tyto týmy vůbec nevadí. Stejně i teď jsou 2 kategorie, protože nejnovější motory mělo jen Ferrari a Mercedes, ostatní jejich odběratelé měli motory bez upgrade. Ok, není jiné cesty jak to vyrobit pro odběratele levnější, ať přijde alternativní motor-
jumpman
18:02 11.01.2016 178.255.168.XXXAlternativní motor je jedna velká pi..vina. Mě se tyhle motory nelíbí, ale pokud FIA natlačila týmy do jejich vývoje a nebyla schopna udržet náklady na uzdě, měla by se podílet na zajištění financování motorů pro menší týmy. A´t se to někomu líbí nebo ne, nejlepší řešení by bylo, kdyby zkrátka eklák doplatil rozdíl mezi dosud požadovanou sumou a navrhovaným stropem týmům, který by měli rozpočet v určitý výši. Nemíchali by se různý motory, nikdo by neměl pocit, že je někdo zvýhodněn a ty motory postupem času budou levnější, protože zisk dalším vývojem bude minimální a budou postačující i rok staré jednotky...
Ono je taky dost zajímavé, že se pořád mele o tom, jak ferrari s mercedesm řídí F1, ale proč by se mělo ferrari ohlížet na losery, kteří se vlastní neschopnost snaží ohnout ve svůj prospěch? Mercedes investoval balík a všem utekl, tady měla FIA zasáhnout už loni a povolit vývoj během sezony, ale když je vidět, že ferrari poctivou prací dokázalo mercedes alespoň stáhnout, nikde není napsáno, že se to příští sezonu nepovede jak Hondě tak renaultu a cena motorů není vysoká z pohledu historie, je jenom podstatně vyšší, než na co byly týmy zvyklé posledních pár let s V8....-
Situs
18:25 11.01.2016 85.70.164.XXXFIA to měla dát do pravidel dříve, o tom není sporu, ale nestalo se tomu tak. Jak jsem napsal, odběratelé jsou stejně na míle daleko, čili když budou s alternativním motorem blíže, mě to vadit nebude, naopak. No a výrobci budou mít od odběratelů velký trenky. Když nejde nalézt kompromis, vo co de ne?-
-
Situs
19:50 11.01.2016 85.70.164.XXXMenší týmy se ti na to také můžou, neb stejně nemaj šanci a platit jen za motor a nemít prachy na vývoj se jim také moc nechce. Kdybys jim dopředu řekl že nové technologie budou 3x dražší než co maj teď tak by pškně protestovali, tomu věř. Jenže to jim nikdo neřekl. A F1 bez těchto týmů také není možná. Chce to kompromis, a snížení cen pro odběratele je správná cesta, prostě odběratelé by za vývoj pro automobilky platit neměly.-
jumpman
20:15 11.01.2016 178.255.168.XXXjenže malé týmy šanci neměli v podstatě nikdy, pouze při mimořádné konstelaci štěstí si dřív dojeli pro podium. V současné době panuje přesvědčení, že pravidla musí být postavena tak, aby ti nejslabší a nejneschopnější měli také šanci vyhrát, ale takhle to nikdy nebylo. Malé týmy dokázaly mít občas štěstí, ale to s příchodem pravidel o výdrži motorů na X závodů skončilo, jelikož je spolehlivost monopostů tak nechutně vysoká, že odpadají max 2-3 auta a to stejně z chvostu pole....
-
-
-
-
Tomur
18:40 11.01.2016 188.175.122.XXXFIA natlačila týmy do vývoje motorů? To jsi vzal kde?
[odkaz na stránku]-
-
Tomur
19:10 11.01.2016 188.175.122.XXXAni v tom nemáš pravdu
"Nové motory prosadila FIA a mají podporu i velkých automobilek. Renault a Mercedes je chtějí, Ferrari je s nimi smířeno a zda si je bude moci dovolit Cosworth není jasné. Malé týmy se jich ale kvůli cenám obávají. Dodnes totiž není jasné, kolik vlastně přesně budou stát."
Zdroj: [odkaz na stránku]
Sám jsem proti současnému formátu motorů a taky se mi nelíbí dvě různé technické specifikace v jednom šampionátu. Když si přečteš mnou odkazovaný článek, Norbert Haug v něm předpokládá dosažení ceny nových motorů na úrovni ceny původních atmosfér do pěti let. Problém je, že pro nově vstupujícího výrobce motorů to vždy bude pekelně drahé, na stávající výrobce se bude jen horko těžko dotahovat a celkově to bude nejistá investice. Pravidla pro motory by se měly překopat směrem k jenoduchosti, třeba navrhované 2,5l V6 turbo úplně bez rekuperace, ale ne jako alternativa.-
dannak
14:35 12.01.2016 10.250.6.XXXS tim smirenim to ale taky bylo trochu jinak, ze ;) puvodni navrh totiz byl jestli se nepletu R4, tak Ferrari to aspon posunulo smerem k V6. Ve smyslu "kdyz uz jsme v hnoji, tak aspon ne az po usi, ale jen po pas".
Jinak ale v podstate souhlasim
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek