DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari vnímalo domnělé "právo" Red Bullu na konkurenceschopný motor jako urážku

Red Bull při hledání motorů pro příští sezónu usiloval o spojení s Mercedesem nebo s Ferrari. Nárokoval si přitom konkurenceschopné motory a požadoval aktuální specifikace. Jeho domnělé právo však prezident Ferrari Sergio Marchionne považoval za urážlivé.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ferrari vnímalo domnělé "právo" Red Bullu na konkurenceschopný motor jako urážku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 60, poslední 16.12.2015 15:57 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 18 lidí) 15.12.2015 14:20
Nevím, které týmy jsou ty pravé a které jsou levé… »
» odin (Hlasovalo 16 lidí) 15.12.2015 17:24
Dobrý výsledek to je. To je fakt. 18 První… »
» Alfred (Hlasovalo 12 lidí) 15.12.2015 16:13
Ty jsi vůbec zvláštní fanoušek Miku....Red Bull… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Tvrdit kvůli PR může cokoliv. Loni byl Mclaren továrním týmem Mercedesu? Prostě je jen 40 let klasickým garážníkem. To že je momentálně (a asi dočasně) jediným týmem s motorem Honda z něj tovární tým Hondy nedělá. Tím byl tým, který v roce 2009 převzal Brawn. 20

              + 3 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Alfred

                Alfred

                78.41.168.XXX
                Loni ne ale předešlých 16 let ano. Mercedes bl ostatně přímým podílnikem a tedy i dílčím vlastníkem týmu....jenže to předpokládám nebylo v tvých silách zjistit. Nerad se opakuji ale když nejsi s to pobrat rozdíl mezi zákazníkem jakožto pouhým odběratelem a partnerem podílejícím se přímo na vývoji, tak je s tebou diskuze zbytečná...

                + 5 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  Na vývoji se podílí každý tým. Některý víc a některý míň.
                  Když tedy určuje finanční podíl to, jestli je tým tovární (což jsem ochotný připustit), kolik procent Mclarenu vlastní Honda? Pokud vím, tak 0%. Tak proč je tedy Mclaren tovární tým a Sauber (FI, Williams, Manor, STR....) ne?
                  Koukám, že ti logika dělá trochu problémy. 03

                  + 3 / − 3

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Alfred

                    Alfred

                    78.41.168.XXX
                    *** loni Honda ačkoliv neměla na voze jediný polep přispěla McLarenu 50 miliony dolarů + hradila platy obou pilotů...
                    Nevím proč nechceš pochopit že Honda svůj motor optimalizuje pro zcela konkrétní šasi, tedy to od McLarenu, stejně jako Mercedes optimalizuje svůj motor pro svůj tým a nikoliv pro Williams, nebo Ferrari pro Sauber. A tak to chodí u všech týmů s tovární podporou, proto se jim taky říká tovární, ***
                    Příspěvek byl redakčně upraven.

                    + 4 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      93.99.87.XXX
                      No to jsi napsal novinku o které vážně nemá nikdo ani tucha. 20 Že Honda něco platila ještě neznamená, že jim Mclaren (ani část) patří. To by jsme mohli zařadit mezi tovární týmy každý tým, kterému motorář zaplatil (dal slevu na motor) za logo na voze, nebo si prosadil do kokpitu "svého" pilota. Tedy skoro každý.
                      S někým fabriky spolupracují víc, s někým míň. Ale tým který dostává motory každý "druhý rok" od jiného dodavatele se dá těžko nazývat tovární. Ikdyž má podporu možná větší než jiný. Mclaren je klasický soukromý tým F1, který spolupracuje každou chvíli s nějakou jinou fabrikou. A protože je úspěšný a tradiční, dostává podporu větší než Manor od Ferrari. To je vše. Až Honda Mclaren koupí, počítej si ho za tovární. Zatím továrnu Hondy závodní šasi nejspíš nikdy ani nevidělo. 20

                      + 3 / − 4

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.103.XXX
          Srovnávejme srovnatelné. Před 30ti lety (1985) bylo v F1 9 týmů a 6 (slovy šest) motorů - TAG Porsche, Ferrari, Renault, BMW, Ford Cosworth, Honda. Čistě tovární byly Renault a Ferrari. Status tovární tým měl McLaren, Williams, Brabham a snad i Tyrrell, kterému zbyl Cosworth. Letos jsme měli 10 týmů a čtyři motoráře. Čistě tovární byly také pouze dva Ferrari a Mercedes. Status tovární tým měly ještě McLaren a RedBull.
          Tak nevím, kdy na tom byla F1 lépe.
          Na druhou stranu je fakt, že bývalo i hůře. A sedmdesátá léta k těm horším časům rozhodně nepatří. Tehdá menší počet motorářů (a to se zdaleka nejezdilo pouze s Ford Cosworth, ale i s Ferrari, BRM, Alfou Romeo, Matrou, později s Renaultem) bohatě vyvážil nadpočet týmů. Jo to byla doba, kdy se musela jezdit předkvalifikace - něco, co dnes zní jako sci-fi. 18

          + 3 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • rock

            rock

            82.117.159.XXX
            To je nějakej renonc, nebo tomu nerozumím. V r. 1985 jsem napočítal 17 týmů a 10 motorů (TAG Porsche, Renault, Honda, BMW, Hart, Alfa Romeo, Ferrari, Zakspeed, Motori Moderni a atmosférický Ford)

            + 3 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.103.XXX
              To neznamená, že tomu nerozumíš, ani žádný renonc. To znamená, že já jsem blb. Zbrkle jsem napsal co jsem si pamatoval, protože jsem věděl, že ten poměr byl nad polovinou, co do rozmanitosti výrobců motorů, a nikam jsem se nepodíval, abych byl přesnější. 03 Dík za opravu a upřesnění. 01

              + 5 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            93.99.87.XXX
            Bez ohledu jestli platí počty tebe nebo Rocka:
            Líp bylo asi tehdy, protože měly týmy na výběr z mnoha dodavatelů. A když už nějaký dodavatel dodával více týmům, dodával všem stejné motory. To je to, co mi trochu schází. Neříkej, že ty bys to taky nepřivítal. 03

            + 4 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.103.XXX
              Platí to, co napsal rock.
              Jinak souhlas. Také to vidím, jako lepší prostředí. Jenom si nemyslím, že dodavatelé dodávali stejné motory všem. I tehdá existoval pojem "status továrního týmu" a nejen ve Formuli 1. I u motorek, soutěžáků...

              + 4 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                93.99.87.XXX
                Napsala se toho spousta, kdo ví. Určitě preferované týmy dostaly inovace dřív, ale pochybuju, že se někdo dřív dělal se dvěmi verzemi motorů. Ještě loni psali u Williamsu, že doufají, že mají stejné jednotky jako továrna a že o tom nemají důvod pochyboval. A letos tu proběhly zprávy, který tým jak staré jednotky má. Netuším, jak se to proti minulosti změnilo. Jen mám pocit, že si teď továrny regulují náskok pomocí méně výkonných motorů (bez ohledu na RB). Což je podle mne špatně. Klidně ať si vybírají komu je chtějí dodávat, ale měly by být s minimálním zpožděním za maximální cenu stejné.
                Jinak souhlas.
                03

                + 3 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • odin

                  odin

                  77.240.103.XXX
                  Tady se nepohádáme. V principu mám stejný názor. Jen bych řekl, že status tovární, znamenal a možná znamená, že ostatní dostali nějakou "základní verzi", kterou si mohli sami jakkoliv upravit, pokud to uměli a víc se o ně nikdo nestaral. Zatímco tým se statusem tovární, měl zajištěný vývoj od samotného konstruktéra (továrny) po celou sezónu. Tak nějak to vnímám, ale zda je to správně, nevím.

                  + 5 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    93.99.87.XXX
                    No nepohádáme. Redakce přijde o desítky komentářů. Nevím, jestli by nám za ty hádky neměli něco platit (pouze vtípek). 12
                    Já sice tovární tým vnímám trochu jinak, ale to už je jen detail. Přesná definice není.

                    + 3 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
  • jako

    jako

    46.135.93.XXX
    Tohoto pana nemam vubec rad..a prijde spis naopak ze oni urazeji RedBull..nechapu co mu vadi na RB...urcite by jim zaplatili za motor mnohem vice nez kterykoli jiny zakaznik...proste se jen bali ze by je porazeli..ale to nepriznaji a budou to radeji takhle nadrazene komentovat..Jinak Ferrari je moje srdcovka fandit jim budu do konce zivota... Ale jejich sefikovi na chut neprijdu...

    + 7 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • huhukoktejl

      huhukoktejl

      193.228.234.XXX
      Máš pravdu, situace, kdy si motoráři tímto způsobem zabezpečují svoji nadvládu je zoufalá...

      + 9 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Easy

        Easy

        46.135.33.XXX
        No vzhledem k tomu, jak je taková spolupráce s týmem Red Bull pro motoráře z marketingového hlediska "výhodná", tak se F ani M vůbec nedivím.

        + 7 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Ligier

    Ligier

    88.101.147.XXX
    prostě Ferrari vyhovuje stav, kdy o titulu rozhodne motor a ten budou mít dva tři týmy špičkový... Jenže o tom F1 po většinu historie nebyla. Možná by nezaškodilo, kdyby Ferrari odešlo... Bohužel jak jsme vždy říkal, nástup automobilek, hledajících v F1 jen a jen zviditělnění, znamenal zánik skroo všeho, včetně týmů, které dlouho tvořily páteř těchto závodů, jako byl Brabham, Tyrrell, Arrows, Ligier, Jordan, Lotus a mnoho dalších...

    + 11 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • rock

      rock

      37.188.230.XXX
      Většina těch týmů zanikla před boomem automobilek a továrních týmů. Teda pokud za ten předěl nepovažuješ konec Cosworth éry a začátek turbo éry.
      Ale i tam by se dalo konstatovat, že Brabham patřil k těm, co do F1 nějakou tu automobilku naopak přitáhli, Lotus měl jednu chvíli všechny trumfy v ruce (Senna+Honda+Camel) a stejně je nezužitkoval, Jordan tehdy vůbec neexistoval a Arrows byl tak novej, že se o páteři v jeho případě nedalo moc mluvit.

      (výrazně editováno, omlouvám se)

      + 7 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • huhukoktejl

      huhukoktejl

      193.228.234.XXX
      Máš pravdu, automobilky přijdou a klidně zase odejdou, když už se jim něco nebude pozdávat. Ty pravé týmy jako Williams zůstávají, jsou páteří F1. Bohužel obrovský vzestup nákladů, spojený právě s příchodem automobilek, většinu těch pravých, ale chudších týmů z F1 vystrnadil...

      + 10 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • skejpa

    skejpa

    88.146.158.XXX
    Souhlas a souhlas :)

    + 7 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama