DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari vnímalo domnělé "právo" Red Bullu na konkurenceschopný motor jako urážku
Red Bull při hledání motorů pro příští sezónu usiloval o spojení s Mercedesem nebo s Ferrari. Nárokoval si přitom konkurenceschopné motory a požadoval aktuální specifikace. Jeho domnělé právo však prezident Ferrari Sergio Marchionne považoval za urážlivé.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ferrari vnímalo domnělé "právo" Red Bullu na konkurenceschopný motor jako urážku
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
Mike17
10:27 16.12.2015 93.99.87.XXXTvrdit kvůli PR může cokoliv. Loni byl Mclaren továrním týmem Mercedesu? Prostě je jen 40 let klasickým garážníkem. To že je momentálně (a asi dočasně) jediným týmem s motorem Honda z něj tovární tým Hondy nedělá. Tím byl tým, který v roce 2009 převzal Brawn.-
Alfred
12:36 16.12.2015 78.41.168.XXXLoni ne ale předešlých 16 let ano. Mercedes bl ostatně přímým podílnikem a tedy i dílčím vlastníkem týmu....jenže to předpokládám nebylo v tvých silách zjistit. Nerad se opakuji ale když nejsi s to pobrat rozdíl mezi zákazníkem jakožto pouhým odběratelem a partnerem podílejícím se přímo na vývoji, tak je s tebou diskuze zbytečná...-
Mike17
13:20 16.12.2015 93.99.87.XXXNa vývoji se podílí každý tým. Některý víc a některý míň.
Když tedy určuje finanční podíl to, jestli je tým tovární (což jsem ochotný připustit), kolik procent Mclarenu vlastní Honda? Pokud vím, tak 0%. Tak proč je tedy Mclaren tovární tým a Sauber (FI, Williams, Manor, STR....) ne?
Koukám, že ti logika dělá trochu problémy.-
Alfred
13:31 16.12.2015 78.41.168.XXX*** loni Honda ačkoliv neměla na voze jediný polep přispěla McLarenu 50 miliony dolarů + hradila platy obou pilotů...
Nevím proč nechceš pochopit že Honda svůj motor optimalizuje pro zcela konkrétní šasi, tedy to od McLarenu, stejně jako Mercedes optimalizuje svůj motor pro svůj tým a nikoliv pro Williams, nebo Ferrari pro Sauber. A tak to chodí u všech týmů s tovární podporou, proto se jim taky říká tovární, ***
Příspěvek byl redakčně upraven.-
Mike17
14:11 16.12.2015 93.99.87.XXXNo to jsi napsal novinku o které vážně nemá nikdo ani tucha. Že Honda něco platila ještě neznamená, že jim Mclaren (ani část) patří. To by jsme mohli zařadit mezi tovární týmy každý tým, kterému motorář zaplatil (dal slevu na motor) za logo na voze, nebo si prosadil do kokpitu "svého" pilota. Tedy skoro každý.
S někým fabriky spolupracují víc, s někým míň. Ale tým který dostává motory každý "druhý rok" od jiného dodavatele se dá těžko nazývat tovární. Ikdyž má podporu možná větší než jiný. Mclaren je klasický soukromý tým F1, který spolupracuje každou chvíli s nějakou jinou fabrikou. A protože je úspěšný a tradiční, dostává podporu větší než Manor od Ferrari. To je vše. Až Honda Mclaren koupí, počítej si ho za tovární. Zatím továrnu Hondy závodní šasi nejspíš nikdy ani nevidělo.
-
-
-
-
-
-
-
odin
22:45 15.12.2015 77.240.103.XXXSrovnávejme srovnatelné. Před 30ti lety (1985) bylo v F1 9 týmů a 6 (slovy šest) motorů - TAG Porsche, Ferrari, Renault, BMW, Ford Cosworth, Honda. Čistě tovární byly Renault a Ferrari. Status tovární tým měl McLaren, Williams, Brabham a snad i Tyrrell, kterému zbyl Cosworth. Letos jsme měli 10 týmů a čtyři motoráře. Čistě tovární byly také pouze dva Ferrari a Mercedes. Status tovární tým měly ještě McLaren a RedBull.
Tak nevím, kdy na tom byla F1 lépe.
Na druhou stranu je fakt, že bývalo i hůře. A sedmdesátá léta k těm horším časům rozhodně nepatří. Tehdá menší počet motorářů (a to se zdaleka nejezdilo pouze s Ford Cosworth, ale i s Ferrari, BRM, Alfou Romeo, Matrou, později s Renaultem) bohatě vyvážil nadpočet týmů. Jo to byla doba, kdy se musela jezdit předkvalifikace - něco, co dnes zní jako sci-fi.-
-
odin
10:36 16.12.2015 77.240.103.XXXTo neznamená, že tomu nerozumíš, ani žádný renonc. To znamená, že já jsem blb. Zbrkle jsem napsal co jsem si pamatoval, protože jsem věděl, že ten poměr byl nad polovinou, co do rozmanitosti výrobců motorů, a nikam jsem se nepodíval, abych byl přesnější. Dík za opravu a upřesnění.
-
-
Mike17
10:30 16.12.2015 93.99.87.XXXBez ohledu jestli platí počty tebe nebo Rocka:
Líp bylo asi tehdy, protože měly týmy na výběr z mnoha dodavatelů. A když už nějaký dodavatel dodával více týmům, dodával všem stejné motory. To je to, co mi trochu schází. Neříkej, že ty bys to taky nepřivítal.-
-
Mike17
12:09 16.12.2015 93.99.87.XXXNapsala se toho spousta, kdo ví. Určitě preferované týmy dostaly inovace dřív, ale pochybuju, že se někdo dřív dělal se dvěmi verzemi motorů. Ještě loni psali u Williamsu, že doufají, že mají stejné jednotky jako továrna a že o tom nemají důvod pochyboval. A letos tu proběhly zprávy, který tým jak staré jednotky má. Netuším, jak se to proti minulosti změnilo. Jen mám pocit, že si teď továrny regulují náskok pomocí méně výkonných motorů (bez ohledu na RB). Což je podle mne špatně. Klidně ať si vybírají komu je chtějí dodávat, ale měly by být s minimálním zpožděním za maximální cenu stejné.
Jinak souhlas.
-
odin
13:17 16.12.2015 77.240.103.XXXTady se nepohádáme. V principu mám stejný názor. Jen bych řekl, že status tovární, znamenal a možná znamená, že ostatní dostali nějakou "základní verzi", kterou si mohli sami jakkoliv upravit, pokud to uměli a víc se o ně nikdo nestaral. Zatímco tým se statusem tovární, měl zajištěný vývoj od samotného konstruktéra (továrny) po celou sezónu. Tak nějak to vnímám, ale zda je to správně, nevím.
-
-
-
-
-
-
-
-
jako
11:48 15.12.2015 46.135.93.XXXTohoto pana nemam vubec rad..a prijde spis naopak ze oni urazeji RedBull..nechapu co mu vadi na RB...urcite by jim zaplatili za motor mnohem vice nez kterykoli jiny zakaznik...proste se jen bali ze by je porazeli..ale to nepriznaji a budou to radeji takhle nadrazene komentovat..Jinak Ferrari je moje srdcovka fandit jim budu do konce zivota... Ale jejich sefikovi na chut neprijdu...-
huhukoktejl
12:22 15.12.2015 193.228.234.XXXMáš pravdu, situace, kdy si motoráři tímto způsobem zabezpečují svoji nadvládu je zoufalá...
-
-
Ligier
11:04 15.12.2015 88.101.147.XXXprostě Ferrari vyhovuje stav, kdy o titulu rozhodne motor a ten budou mít dva tři týmy špičkový... Jenže o tom F1 po většinu historie nebyla. Možná by nezaškodilo, kdyby Ferrari odešlo... Bohužel jak jsme vždy říkal, nástup automobilek, hledajících v F1 jen a jen zviditělnění, znamenal zánik skroo všeho, včetně týmů, které dlouho tvořily páteř těchto závodů, jako byl Brabham, Tyrrell, Arrows, Ligier, Jordan, Lotus a mnoho dalších...-
rock
12:20 15.12.2015 37.188.230.XXXVětšina těch týmů zanikla před boomem automobilek a továrních týmů. Teda pokud za ten předěl nepovažuješ konec Cosworth éry a začátek turbo éry.
Ale i tam by se dalo konstatovat, že Brabham patřil k těm, co do F1 nějakou tu automobilku naopak přitáhli, Lotus měl jednu chvíli všechny trumfy v ruce (Senna+Honda+Camel) a stejně je nezužitkoval, Jordan tehdy vůbec neexistoval a Arrows byl tak novej, že se o páteři v jeho případě nedalo moc mluvit.
(výrazně editováno, omlouvám se) -
huhukoktejl
12:20 15.12.2015 193.228.234.XXXMáš pravdu, automobilky přijdou a klidně zase odejdou, když už se jim něco nebude pozdávat. Ty pravé týmy jako Williams zůstávají, jsou páteří F1. Bohužel obrovský vzestup nákladů, spojený právě s příchodem automobilek, většinu těch pravých, ale chudších týmů z F1 vystrnadil...
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek