DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari vnímalo domnělé "právo" Red Bullu na konkurenceschopný motor jako urážku

Red Bull při hledání motorů pro příští sezónu usiloval o spojení s Mercedesem nebo s Ferrari. Nárokoval si přitom konkurenceschopné motory a požadoval aktuální specifikace. Jeho domnělé právo však prezident Ferrari Sergio Marchionne považoval za urážlivé.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ferrari vnímalo domnělé "právo" Red Bullu na konkurenceschopný motor jako urážku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 60, poslední 16.12.2015 15:57 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 18 lidí) 15.12.2015 14:20
Nevím, které týmy jsou ty pravé a které jsou levé… »
» odin (Hlasovalo 16 lidí) 15.12.2015 17:24
Dobrý výsledek to je. To je fakt. 18 První… »
» Alfred (Hlasovalo 12 lidí) 15.12.2015 16:13
Ty jsi vůbec zvláštní fanoušek Miku....Red Bull… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                                • Mike17

                                  Mike17

                                  93.99.87.XXX
                                  No Mercedes předvedl výkonostní inovaci a Ferrari ještě větší, na rozdíl od Renaultu. Takže možné je všechno.
                                  Řekněme, že tvůj odhad není úplně mimo. Sám bych tipnul asi ode všeho dvojnásobek. Ale je to čistě tip, podle výsledků závodů které ovlivňuje milion věcí. Možná mají z GPS přesnější data, ale netroufám si odhadnout jak moc Marko mlží a nakolik používá nějaká relevantní data.
                                  Kdyby se novináři neptali a nezajímalo je to, tak se to do médií asi nedostane. Jestli jen odpovídali na otázky, nebo schválně přiostřili je těžké posoudit, když u toho nejsem. Jen nemám moc pocit, že by se něco změnilo VÝRAZNĚ.

                                  + 4 / − 3

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
  • Alfred

    Alfred

    78.41.168.XXX
    Nechápu proč se tady zase spílá na automobilky....Red Bull měl a pořád má možnost přitáhnout další automobilku jako přitáhl McLaren Hondu a podílet se i na vývoji a ne si nárokovat něco z pokrouceného principu že dostanou vše na co prstem ukážou. Co se týče kostry F1 v podobě těch "pravých", tedy nejspíš soukromých týmů, tak těch se v F1 přemlelo něco kolem dvou set a většina z nich měla ve srovnání s dnešními menšími týmy jepičí život a mnohdy i výsledky.

    + 8 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Tak se podívej na letošního složení pole.
      Továrny 2 (Mercedes, Ferrari)
      Soukromníci 8 (Williams, Mclaren, RB, STR, Lotus, FI, Sauber, Manor)
      Co je tedy páteř F1???
      Proč si nepřitáhne každý soukromník svého motoráře? Zkus se zamyslet, kolik automobilek má zájem investovat miliardy do vývoje motoru a pak ti to možná dojde.
      03

      + 8 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        37.188.230.XXX
        Nejsem si jistý kam zařadit Red Bull. Mám pocit, že vystupoval jako tovární tým Renaultu.
        Ale jinak teda souhlasím...

        + 4 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Těžko říct. Já to bral spíš něco jako "primární odběratel". Asi stejně je na tom letos Mclaren. Ale oba týmy můžou dodavatele kdykoliv změnit, což Ferrari nebo Mercedes asi ne. 04

          + 5 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        Zkus se podívat, co tu tvaji páteř pohání. Šlápatka to nejsou, pak ti to možná dojde

        + 7 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          No to je právě ten problém dnešní F1. Dřív si mohli z dodavatelů nevlastnících žádný tým vybírat, dnes jim dodají jen podřadné zastaralé motory (kromě Hondy, ale to momentálně taky není žádná výhra).
          Ale samozřejmě nic proti preferencím. Ono sledovat 3 tovární týmy a nějaké "křoví" taky někoho může bavit. Horší bude, až toho, kterému se bude dařit nejmíň, to přestane bavit a budou soupeřit jen dva a křoví. I to se dá ještě sledovat. Průser nastane, když bude roky dominovat jen jeden a všechny ostatní to přestane bavit. Bude jen jeden, který se horšími motory postará o to, aby ho nikdo neporazil. To bude teprve podívaná. 03

          + 8 / − 6

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Alfred

            Alfred

            78.41.168.XXX
            Ty jsi vůbec zvláštní fanoušek Miku....Red Bull měl a mohl mít nejnovější motory od Rnaultu, nebo Hondy, u Mercedese nikdo netvrdil že jim něco nedají a divit se že nejnovější motor nenabídne Ferrari? Kdy Italové dodávali svůj motor konkurenci: Miku, za 66 sezon tak neudělali ani jednou
            V poli máme víc jak třetinu továrních týmů...kdy a KOLIKRÁT v tomhle ohledu byla na tom F1 lépe? Tvá argumentace je čistá demagogie redbuláckeho frustranda.....

            + 12 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              -Problém RB je v tom, že nejnovější motor Renault je na to nejspíš hůř, než staré Ferrari nebo Mercedes. Nic proti, pravidla nikoho nenutí někomu dodávat motory. Jen z toho vyplývá, že si automobilky pohlídají, aby jim nějaký garážník neporážel fabriku. Nemusí to někomu vadit, nic proti vkusu. Mít 2 ligy v jedné nebude novinka.
              -Kdy Italové dodávali motor konkurenci? Letos (Sauber, Manor)? A není to poprvé. Pokud jsi myslel konkurenceschopné konkurenci, pak souhlasím.
              -Třetinu? 2 z 10-ti? Mě z toho vychází pětina. A já jsem demagog. A kdy na tom byla F1 lépe? Naposledy 2006-2008, kdy jezdilo 5 továrních týmů z 11-ti. Ale pak ti, co se jim tolik nedařilo odešli a zbyli 2. Což se může opakovat i v dalších letech. Jen ostatní už nebudou moct fabrikám konkurovat. Což je ten problém.
              -RB nefandím. 13

              + 7 / − 6

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Alfred

                Alfred

                78.41.168.XXX
                Konkurencí jsem myslel konkurenci, nikoliv křoví....které ti tak vadí najednou teď, když hrozí že do křoví možná zaleze i RB. Jako kdyby se to v minulosti nestalo i jiným a echtovnějším týmům jako marketingový projekt sodovkářů...

                Ano je to problém RB, buď si postaví motor postaví sám, nebo si sežene dodavatele se kterým bude spokojen...ovšem takového opravdu těžko najde po všem co předvedl na Reaultu. Uvědom si, popřípadě si to už nějak natluč do hlavy že McLaren je tovární tým HONDY a Red Bull BYL tovární tým Renaultu... a v F1 to bylo VŽDY tak, že tovární tým si svou převahu hlídal (jako třeba když byl McLaren tovární tým Mercedesu tak blokoval dle uvážení další možné odběratele)..

                Ano jsi demagog, protože na otázku kdy a kolik odpovíš jen kdy, ovšem v souvislosti se 66 sezonami pár sezon sečtených na prstech pomalu jedné ruky nijak nevyvrátí fakt, že současná situace s počtem a nabídkou automobilek/továrních týmů je víc než jen standardní. Když se McLaren rozešel s Hondou taky nebrečel jak mu nikdo nechce dát motor a přitáhl Mercedes, poté když nebyl spokojen tak opět nevysíraI a znovu dotáhl Hondu. Věc se má tak, že RB a jejich fanoušci, kteří poněkud průhledně tvrdí že RB nefandí, si pletou právo s povinností a fakta s dojmy...a to celkem pravidelně a ve velkém. Když někdo vrazí do vývoje motoru desítky milionů tak jen intelektuálně nesmělý jedinec by nabídl svůj tromf jednému z největších konkurentů, zvláště když se ten stěžuje když produkt nebude furt a napořád nejlepší a nejraději by jej chtěl dostávat za suchý z nosu - a takhle to v F1 bez ohledu na tvou dojmologii a demagogii bylo vždy, s tím nehneš, přes to vlak nepojede. RB je jedním z týmů, který do F1 lil nejvíc peněz, tak když se jim nelíbí - prosím, podílet se na vývoji motoru, nebo jej rovnou zkonstruovat mu nikdo nebrání...a fanoušci mohou taky přiložit ruku k dílu, nejlíp brigádnickou formou a zadara.

                + 10 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • rock

                  rock

                  82.117.159.XXX
                  Jenom jedna technická - po rozchodu s Hondou McLaren sice nebrečel, ale přitáhl Peugeot.
                  Zásluhu za Mercedes bych připsal Sauberu.

                  + 4 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Alfred

                    Alfred

                    78.41.168.XXX
                    no jo, omlouvám se..ale principielně to na věci nic zásadního nemění, kdyby to nebyl Mercedes tak si umím představit partnerství s jinou automobilkou

                    + 5 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  Když je Mclaren tovární tým Hondy, proč jej loni poháněl Mercedes? Jaký je rozdíl mezi Mclarenem a Sauberem? Jediný, že motory Ferrari používájí i jiné týmy. Což se může klidně prohodit. Takže demagogie je tvrdit, že je někdo tovární tým, když tu továrnu každou chvíli mění. 20
                  Tovární tým používá své vlastní motory a to bylo letos pouze Ferrari a Mercedes. Pokud bych použil tvá měřítka, pak by nebly tovární týmy Mercedes a Ferrari, protože tyto motory používají i jiné týmy.
                  Že ti tu nebudu procházet celou historii F1 a hledat spousty dalších příkladů není demagogie, to je pouze schopnost neztrácet čas zbytečnostmi. Tak jako jsi mi nezareagoval na uvedený příklad, stejně vyfiltruješ nalezené další.
                  Ano vždy si týmy kupovaly motory od dodavatelů volně. Ale nikdy nebyly jednotky tak drahé, že do toho automobilky nechtějí vrážet peníze a těch pár co je vrazili dodávají ostatním zastaralé verze. To je to, co mi vadí. Buď se mají motory zlevnit, nebo by měla FIA zařídit, aby fungoval nějak jinak konkurenční boj.

                  + 3 / − 5

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  Ještě dodatek:
                  Fandím pilotům, ne týmům. Napsal jsem to tu mnohokrát, můžeš si to najít. A Ricci ani Kvjat mi nějak moc sympatičtí nejsou, tudíž nemám proč jim fandit.
                  To, že bych rád větší vyrovnanost na špici pole, ze mne zaslepeného fandu RB nedělá. Chápu, že ti to hlava asi nepobere. Proto to zkus brát jako fakt a moc nad tím nepřemýšlej. 03

                  + 3 / − 3

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
      • Alfred

        Alfred

        78.41.168.XXX
        Letos máme 4 tovární týmy (Mercedes, Ferrari, McLaren a a no Red Bull), tedy víc jak 1/3 pole ....takřka polovina účastníků soutěže.
        No a příští sezonu se nic moc nemění, jen sodovkáře nahradí Lotus/Renault.

        Možná by to chtělo míň číst Pavelkovy ódy na Formuli Ford Cosworth, vyndat hlavu z (I)....a podívat se jak to s nabídkou motorů funguje posledních takřka 40 le.t

        + 7 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Mclaren si vyrábí svoje motory??? RB je taky továrna Renaultu? Od kdy?
          Jsou stejní odběratelé motorů, jako je Manor, nebo Sauber. 2 se dá stěží označit za takřka polovinu. 12
          Období Cosworthu mne moc nezajímá. Zajímá mne historie 20-30 let. A ta s motory fungovala trochu jinak. Zkus se podívat, kolik výrobců kolik týmů zásobovalo "stejnými" jednotkami. A pak se teprve zkus pouštět do pana Pavelky. 03

          + 7 / − 8

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Alfred

            Alfred

            78.41.168.XXX
            McLaren je TOVÁRNÍ tým Hondy, btw to tvrdí i Dennis a o RB to tvrdil Renault...a kdyby nebyl RB hejnem arogantních supů, tak by to tvrdil i nadále. Já se zkusím pouštět do nejmenovaného pána a ta mu bys mohl zkusit výše doporučováno.

            + 7 / − 6

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • RoBertino

              RoBertino

              83.208.82.XXX
              Zkusme se přenést do doby, kdy byl mnou údajně velebený Ford Cosworth na vrcholu, tedy roku 1972 a jménem filmu režiséra Pietra Germiho s Dustinem Hoffmanem zvolat Alfréde, Alfréde! Rád bych věděl, kdy jsem pěl ódy na Ford Cosworth. Možná bych měl něco, co je starší 40 let vymazat z mysli a tvrdit, že to neexistovalo. Pak můžu s klidem vymazat to, co bylo letos, protože to je nezajímavé. Pro mě je naopak velice interesantní, co se dříve dělo, protože i to je součást Formule 1.
              A továrními týmy? Máme to chápat tak, že kdykoli jeden výrobce dodával motory jedinému týmu, už to byl tým tovární? To sotva. Jestli se Dennis v tomhle směru vyjádřil, tak to dost možná myslel, že s ohledem na výhradní dodávky se mohou cítit jako tovární tým, ale to je jen hraní se slovíčky. V každém případě mi nikdo nikam hlavu nestrká a trefovat se do někoho, že se odvolává na reálné argumenty mi přijde ještě o něco horší než slovosled ve větě o příspěvek výše. Bylo mi ctí.

              + 5 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Alfred

                Alfred

                78.41.168.XXX
                Proč bychom se měli někam přenášet, vy jste se odtud snad ani nehnul a já to nemám zapotřebí....ostatně i tehdy byly nejúspešnější týmy s motorem Ford právě s tovární podporou ...nebo snad chcete tvrdit opak?
                Jestliže se na vývoji krom samotné automobilky podílí ze zákazníků výhradně jeden tým, případně je motor vyvíjen s ohledem na zástavbu konkrétního šasi, tak ano jedná se o tovární tým a ne slovíčkaření. Ono Roberte, jedna věc je mít encyklopedické znalosti, byť chybně uváděné do souvislostí a druhá technické vzdělání které by vám v mnohém usnadilo Vaši orientaci mezi pouhým zákazníkem a kooperujícím PARTNEREM.
                Jinak musím Vás pochválit za poslední paddock...to jak jste se ohradil...bohužel jste na uplynulé sezoně stejně nenašel nic positivního co by stálo alespoň za jedno interpunkčné znaménko. To se pak ale nemůžete divit, že se jiní diví tomu, že divíte jak jste někde postál a už se nehnul... pane historiku. Můj slovosled nechte být a raději si věnujte své gramatice, která selháva snad v každém článku...
                Taky Vás mám rád a kdybych na Vás již nenatrefil, tak Vám přeji hezké Vánoce a více pozitivní nálady, páč Vy se snad i užerete z toho jak Vás současná F1 vytáčí.

                + 5 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • Alfred

                Alfred

                78.41.168.XXX
                Tak jsem se přenesl Roberte nikoliv do r 1972, ale o rok později kdy prvních 5 míst v PK okupují týmy s Cosworthem (jak jistě víte z tehdy takřka dvacítky týmů neměli motor od Fordu jen dva, resp. tři) a několik následujícich let to bylo obdobné, s výjimkou Ferrari které dodávalo svůj motor prakticky NIKOMU. Takže jestli jste to doteď nepochopil tak pro Vás zlatá sedmdesáta léta jsou pro mne Formulí Cosworth. Holt každý to vidíme jináč...

                + 3 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama