DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari vnímalo domnělé "právo" Red Bullu na konkurenceschopný motor jako urážku

Red Bull při hledání motorů pro příští sezónu usiloval o spojení s Mercedesem nebo s Ferrari. Nárokoval si přitom konkurenceschopné motory a požadoval aktuální specifikace. Jeho domnělé právo však prezident Ferrari Sergio Marchionne považoval za urážlivé.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ferrari vnímalo domnělé "právo" Red Bullu na konkurenceschopný motor jako urážku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 60, poslední 16.12.2015 15:57 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 18 lidí) 15.12.2015 14:20
Nevím, které týmy jsou ty pravé a které jsou levé… »
» odin (Hlasovalo 16 lidí) 15.12.2015 17:24
Dobrý výsledek to je. To je fakt. 18 První… »
» Alfred (Hlasovalo 12 lidí) 15.12.2015 16:13
Ty jsi vůbec zvláštní fanoušek Miku....Red Bull… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel000635

    uzivatel000635

    88.101.0.XXX
    Poslední větu tesat do kamene.

    + 8 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • odin

    odin

    77.240.103.XXX
    Nevím, které týmy jsou ty pravé a které jsou levé. Každý z nás v tomto chápe éru F1 po svém. Faktem ale je, že v začátcích F1 byly motoráři zároveň staviteli šasi. A dalo by se říci, že závodily většinou automobilky (Maserati, Talbot, Ferrari, Alfa Romeo, Gordini...) Z tohoto pohledu jsou automobilky ty pravé týmy. V době Cosworthu bylo umožněno, díky přijatelné ceně motoru, stavět šasi nadšencům a bývalým závodníkům a vznikly týmy jako (Tyrrell, Brabham, McLaren, Lotus, Williams a mnoho dalších). Z tohoto pohledu jsou ti praví tito lidé, kteří do své vášně investovali vše co měli. Pak se do F1 vrátily automobilky, protože to byla pro ně vynikající reklama. A investovaly obrovské peníze, čímž spoustu nadšenců zlikvidovaly. A když přišla krize většina automobilek z F1 zdrhla, tak že dnes je problém získat pro tým F1 motor.
    Co se týče RBR. Ten tým nemá sportovního ducha a lidé, kteří se jich zastávají, jsou na tom podobně. Redbull měl zajištěné nejlepší specifikace Renaultu. Už v roce 2014, kdy přestal vítězit, jak byl zvyklý, začal se svojí štvavou kampaní proti svému dodavateli pohonných jednotek. Marko dokonce prohlásil, že si budou stavět motory sami. Z mého pohledu by to bylo to nejlepší, co by mohli udělat. Jenom by mě zajímalo, kdyby naivestovali mnoho a mnoho miliónů eur a času, do vývoje motoru a kdyby se jim někdy v roce 2025 podařil super motor, zda by jej bez problémů prodávali v nejaktuálnější a nejnabušenější specifikaci svým soupeřům. Nebo by to zase bylo něco jiného, tak jako v případě degradace pneumatik?

    + 18 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      První odstavec: souhlas
      Druhý odstavec: nesohlas
      12
      Ale na nás dva je půl na půl dobrý výsledek. 03

      + 8 / − 11

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.103.XXX
        Dobrý výsledek to je. To je fakt. 18
        První odstavec byl spíše reakcí na příspěvky lidí, jejichž názorů si jinak vážím.
        Druhý odstavec je můj pohled na postoje RBR. Nevím s čím nesouhlasíš. S tím, že nemají sportovního ducha? Ke sportu patří i umění prohrávat. A to očividně po sérii úspěchů ztratili.
        Nebo, že se mi jeví jako nejčištší (nejlepší) způsob, (když chtějí kritizovat druhé), aby si postavili pohonnou jednotku sami?
        Nebo, že předjímám jejich opačný názor na prodej svého "zboží" do kterého nainvestovali spoustu času i peněz svým soupeřům?
        Miku, na světě není vše na prodej a za nejvíc peněz ještě nemáš automaticky právo na nejlepší zboží. Potažmo na vítězství. S tvým a RedBullíkovským chépáním principů, by se ani žádný závod nemusel jezdit. Všechny týmy by do zapečetěné obálky vložily peníze, které hodlají proivestovat a Bernie za účasti komisařů FIA, by jen obálky otevřel a vyhlásil mistra světa , který dal nejvíce.
        To je pitomost, co? A v tomto duchu ty tady obhajuješ RedBullíky. 03

        + 16 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • hixaxon

          hixaxon

          213.220.203.XXX
          Za mě je tvůj první příspěvek čistší. Ale koneckonců, když to člověk dostatečně vydestiluje (až na čisté peníze), tak máš pravdu. Obálky by v tom případě stačily.

          RedBullovský princip chápání závodění je celkem zvláštní (alibistický?).

          Za mě, otázka do pléna, co kdyby se takhle chovaly všechny týmy? Byla by vůbec nějaká (byť nejen aktuálně s podstatnými chybami) F1?

          + 9 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.103.XXX
            Neber vše co tu napíšu tak vážně. S některými zdejšími diskutéry musím dovádět diskuzi zcela úmyslně do absurdních sfér. 12
            A otázka ve tvém posledním odstavci mne už taky napadla. A odpověděl jsem si. neexistovala. Všichni by se jenom handrkovali obviňovali a soudili. Na závodění by nebyl čas... 03

            + 7 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • hixaxon

              hixaxon

              213.220.203.XXX
              Rozumím :) . A u otázky inklinuji stejným směrem (asi bych doplnil (zase) případný pokus o zavedení nové série, který by při stejné myšlenkové zácpě stejně selhal), ale možná se objeví nějaký jiný zajímavý názor, který bude stát za úvahu.

              + 6 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Třeba nesouhlasím s tím, že si mají postavit vlastní motor. Jak může tým postavit motor, jehož vývoj stojí několik jeho ročních rozpočtů? Vždyť je to naprostá pitomost. I kdyby se Mateschitz rozhodl nechat všech jiných aktivit, tak by ho stavba hybridního motoru pro F1 zruinovala. A to už vůbec nemluvím o tom, že na to nemá infrastrukturu. V garáži takový motor prostě nepostavíš. Že takovou blbost vyplodí lidi, co začali sledovat F1 letos se nedivím, ale ty bys mohl mít rozum. 03
          Pohled na chování RB tu rozebírat nechci. Napsali jsme na toto téma spousty stran a pochybuju, že se něco změnilo.
          Jen bych podotkl, že jsem nikdy nepsal, že má RB právo chtít po komkoliv nejlepší motory. Jen se zamýšlím nad tím, kam F1 spěje, když 2 týmy si pomocí různě starých motorů regulují, jak velký náskok před ostatními mají mít. Kde jsou ty časy, kdy si konkurovali Mercedes s Mclarenem, nebo Lotus s RB se stejnými motory. 03

          + 7 / − 8

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.103.XXX
            add1) To je přesně oč jde. Podle tebe by Redbull zrujnovalo, kdyby nainvestovali do vývoje motoru. Ale přesto jsi tu argumentoval, že platí Renaultu největší peníza za šmejdy. To je ono. Kolik musel investovat Renault, Ferrari, Mercedes a Honda do svých motorů? To je tak neetické, když za ně chtějí zaplatit? To je tak neetické, když si chtějí ponechat poslední specifikaci pro své týmy? Jak se vůbec můžeš zastávat vychcánků, pomlouvačů a lhářů od RedBullů? Když se jim nelíbí platit za motor a myslí si, že za své peníze nedostali odpovídající kvalitu, nebo když se jim nelíbí, že jim prodávající nechce prodat to, co má určené pro sebe, nezbývá, než si postavit svůj motor, nebo se spakovat a táhnout pomlouvat jinam.
            Jinak k té stavbě vlastní pohonné jednotky. Ta blbost nebyla můj nápad. To vymyslel odborný poradce dr.Helmut Marko. Člověk, který se v prostředí F1 pohybuje dlouhá léta, tady člověk, kterému ty věříš spíše, než komukoliv ze zdejších diskutujících. Jak jsi zhruba před šesti lety napsal při jedné z našich pří. 03 Od té doby se ti pokouším dokazovat, že i lidé z F1 lžou. A když píši lžou, tak to myslím doslova. Protože já, ty, nebo kdokoliv jiný zde můžeme napsat doměnku, nepravdu, jelikož máme omezený přehled o dění uvitř F1. Tito lidé ale používají své lži k ovlivňování ovlivnitelných lidí, jako jsi ty. Což je mnohem nebezpečnější a podlé. 03
            add2) U mne se nezměnilo nic. Až páni z RBR změní rétoriku, změní se i můj pohled na tento tým.
            add3) Možná jsi nepsal. Ale vždy jsi kritizoval, že za nejvíc peněz nedostali odpovídající kvalitu. Já to chápu jako jednoduchou matematickou rovnici. (Za nejvíce peněz - nejlepší zboží).
            A že F1 jde do kytek? To je fakt a není to jenom kvůli motorům. Ale rozhodně souhlasím, že je to také kvůli situaci jaká je v této oblasti. 11

            + 10 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              1. Ano platili největší peníze za nejhorší motory (loni, letos 2. nejhorší). To je podle tebe v pořádku a nemají právo na kritiku? Nikdo neříká, že je neetické chtít za výrobek zaplatit. Ale když mi za peníze nejnovějšího smartphonu prodají tlačítkový telefon co umí jen sms, tak snad mám právo říct, že mi prodali šmejd ne? Ano, je to silně nadsazeno!!! Ale to přece neznamená, že si mám postavit fabriku a vyvinout si vlastní telefon. Prostě budu jen kritizovat a tlačit výrobce k nápravě, třeba i vyhrožováním přejití ke konkurenci. Na tom nevidím nic vychcaného. Je to mé právo zákazníka.
              Sám jsi změnil nedávno značku jistého výrobku. Označil jsi starý za šmejd a pořídil sis jinou značku. A nemám tě za to za vychcánka, pomlouvače ani lháře.
              Ohledně Markovy "stavby nového motoru" jsem jasně řekl, že si vymýšlí. Nevím co řešíš. Ikdyž si v podstatě Renaulťácký motor upravují sami, což se nadneseně dá označit za stavbu svého motoru. 03
              2. U mne taky ne, tak to nechme spát. 03
              3. Hezky jsi to v té závorce napsal. Jen je divné, když ti vadí kritika RB, když ta rovnice evidentně neplatí. 03

              Jóó, s posledním odstavcem souhlasím.

              + 7 / − 8

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Alfred

                Alfred

                78.41.168.XXX
                loni měli nejhorší motor....a proto byli jediní kteří dokázali vyhrát závod krom továrního Mercedesu.....a s PŘEHLEDEM porazili VŠECHNY zbylé týmy, i ty s Mercedesem v útrobách. Já jen čekám kam až zajdeš, protože to vypadá že se z toho nevymotáš do soudného dne.

                + 9 / − 5

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  Dejme tomu, že Ferrari mělo motor na podobné úrovni. Nicméně byl daleko za Mercedesem. Nemusím se z ničeho motat.
                  To, že vyhráli když Mercedesu něco kleklo na tom nic nemění. 03

                  + 7 / − 9

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Alfred

                    Alfred

                    78.41.168.XXX
                    Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

                    + 7 / − 4

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                  • odin

                    odin

                    77.240.103.XXX
                    Mám podobný názor jako Alfred. Renault nebyl tak špatný motor, jak se jej snažili páni od RBR a jejich papoušci prezentovat. Minimálně loni to byla druhá nejlepší pohonná jednotka v poli. Výsledky to jasně potvrdily.
                    Kdyby to byla totiž taková katastrofa, jak píšeš, tak by vyhráli závod jen kdyby ostatní týmy nedojely. A to se nestalo nikdy. RedBull s přehledem vyhrál, když měli oba piloti Mercedesu problémy. Ale porazil ostatní týmy s Mercedesem pod kapotou i týmy s Ferrari. A nebyla to výjimka. I když vítězily piloti továrního Merglu, tak RBR dokázal sbírat dost bodů v konkurenci s ostatními. To, co tu obhajuješ je blaf, žvást, nesmysl z propagandistické dílny RedBullíků.
                    Letošek už beru trochu s rezervou, protože nejspíše Renault zareagoval na jejich štvavou kampaň a vypovězení smlouvy. Nijak se přehnaně neangažoval na práci pro RBR a spíše se soustředil na přípravu svých aktivit v F1.

                    + 11 / − 3

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      93.99.87.XXX
                      To co vytvořil Alfred nemá smysl ani komentovat (tradičně kde chybí logické argumenty, přichází urážky). Tudíž odpovím jen tobě.
                      1. Psal jsem, že byl Renault nejhorší a připustil, že Ferrari bylo možná na tom podobně. Oba daleko za Mercedesy. Co je na tom špatně?
                      2. Marko tvrdil deficit 60-80 koní, Renault přiznal 60k. Zas tak brutálně mimo asi tedy nebyl. Nevím jestli tedy obhajuju blafy RB nebo Renaultu, jen jsem konstatoval fakt na kterém se "shodly" obě strany.
                      03

                      + 7 / − 8

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • odin

                        odin

                        77.240.103.XXX
                        1) Špatně je na tom to, že srovnáváme pohonnou jednotku (motor) a přitom argumentuješ výsledky továrních týmů. Ty pohonné jednotky ale byly zabudovány i v autech jiných týmů a tam to srovnání taková katastrofa není. Vždyť takový Williams dokázal v některých závodech zle zatápět továrnímu Mercedesu. A RedBull zase dokázal porážet Williams. Já se nemůžu zbavit dojmu, že ty koňské údaje jsou jakési přání, které by jim zajistilo dominantní postavení, jaké má Mergl.
                        Tovární tým bude mít vždy výhodu před svými soupeři, protože staví auto jako celek. Motor i šasi dohromady. Tudíž nemusí dělat ústupky ve svých koncepcích.

                        + 10 / − 2

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          93.99.87.XXX
                          Ano jde logicky argumentovat tím, že RB porážel jiné týmy s Mercedesem.
                          1 Já si myslím, že je to tím, že měl RB šasi o třídu lepší než tyto týmy a srovnatelné s Mercedesem. Ten ztratil velký náskok tuším jen v Rakousku a trochu je podezřívám, že jen chtěli trochu zmenšit nudu (neber to jako fakt). 12
                          2. Pro lepší motor Mercedesu svědčí i rozdíl mezi výsledky týmů, které k němu od Renaultu přešly (Williams a Lotus). Včetně toho, že měli nějaký důvod přejít.
                          3. Také výsledky na tratí, na kterých nejsou parametry motoru tak důležité, nebo naopak velmi důležité.
                          4. Výsledky v mokrých závodech, kde hraje motor menší roli.
                          5. A TO HLAVNĚ!!! Ten deficit přiznal sám Renault. To je argument nade všechny. Sám sebe přece nebude snižovat, zvlášť když mu vadí snižování od RB!!! A to se týká POUZE pohonné jednotky, ne šasi!

                          + 6 / − 8

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • odin

                            odin

                            77.240.103.XXX
                            Já si myslím, že jsou to všechno jenom odhady a hlavně dohady. Marko zastydl na 80-ti koních a používá tento argument všude. Nyní nejaktuálněji i v porovnání "staré" jednotky Ferrari a Renaultu.
                            " Pokud Renault nepřídá koně, pak bude Toro Rosso rychlejší." Podle Rakušana má tým se sídlem ve Faenze dobrý technický tým a motor, který "je o 80 koní silnější než jejich dosavadní pohonná jednotka"

                            Zdroj: [odkaz na stránku]
                            Nevím, zda je to důvod pro papouškování takovýchto "argumentů"
                            Že byl Renault slabší než Mergl nijak nerozporuji. O kolik je na oněch dohadech. Přesto přese všechno si stojím za tím, že RedBull neměl právo ke své mediální antikampani vůči Renaultu. Kritika za zavřenými dveřmi - ano. Ale medializovat? V žádném případě.
                            Přečti si dnešní rozhovor s Hornerem. Přečti si (vlastně tam jsi i diskutoval) rozhovor s Markem. Po sezóně je jejich rétorika smířlivější, než tomu bylo např. v roce 2014.
                            Čekal bych opak. Během sezóny veřejné vystupování diplomatické a po sezóně odhalit problémy a potíže, třebas i trochu razantněji.

                            + 9 / − 4

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Mike17

                              Mike17

                              93.99.87.XXX
                              -Ano četl jsem. Kolik odhaduješ ztrátu ty, smím-li se zeptat? Mně připadá, že se určitě nezmenšila a ani Renault v rozhovoru přiznává zlepšení pouze ve spolehlivosti. Tak proč myslíš, že nemůže mít ztrátu 80k na Ferrari (já to netvrdím, jen připouštím, že je to možné!!!)?
                              -Kritizovat, že má motor 60k ztrátu, když ji opravdu má mi nic špatného nepřipadá. A pokud se mně novináři zeptají, nevím proč bych měl mlžit a neříct svůj názor .
                              -Smířlivější je. Vzhledem k tomu, že už je to stará záležitost a musí spolu další rok "vycházet" mi to nepřijde jako divné. 03

                              + 7 / − 6

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • odin

                                odin

                                77.240.103.XXX
                                Pak mi něco nehraje. Na Mergl měl Rencek ztrátu 80 koní, nevyvíjel a nový motor pokročil pouze v oblasti spolehlivosti. A na Ferrari má tuto ztrátu také? Přitom Ferrari stále ztrácí na Mergl tuším, že psali něco o 20 konících. Nemohu se dopočítat.
                                Já raději neodhaduji. Ale všechny údaje se mi zdají nadnesené. Vydělil bych to minimálně dvěmi. Tak že cca M/F 10k, F/R 30k, M/R 40k. Ale ber to tak, že se snažím za každou cenu odpovědět a vypovídající hodnota mých této odpovědi je téměř nula. je to jen můj pocit.
                                Řekl bych, že se velmi často novináři ani neptali a páni od RBR si jen potřebovali kopnout.
                                Kdyby byl tón smířlivější během sezóny, třeba by teď spolu nemuseli jenom "vycházet", ale mohli spolupracovat a opravdu jít vzhůru. Když to bylo možné v minulosti, proč ne teď?

                                + 9 / − 3

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama