DISKUZE K ČLÁNKU Massa: Současné vozy F1 vůbec není snadné řídit

Dohady o tom, zda je nebo není současné monoposty F1 ovládat se táhnou už nějakou dobu. Jeden proud tvrdí, že pokud se mohou prosazovat mladíci jako Verstappen, nebude už to nejspíš tak namáhavé jako dříve. Názor druhé skupiny reprezentuje veterán v závodním poli Felipe Massa.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Massa: Současné vozy F1 vůbec není snadné řídit

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 12.12.2015 11:04 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Hr3bec (Hlasovalo 9 lidí) 11.12.2015 07:26
Tak já bych třeba řazení nechal tak jak je, přece… »
» tom11 (Hlasovalo 9 lidí) 11.12.2015 12:28
souhlas. rozdíl není jen při pohledu z onboardů.… »
» tom11 (Hlasovalo 7 lidí) 10.12.2015 20:03
ono řídit současnou F1 bude spíše věc pro IT… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Souhlasím s oběma. Stačí se podívat na to v jakém stavu vystupovali piloti kdysi a v jakém dnes. Ono by stěčilo, kdyby mohli jezdit v závodě naplno a ne splňovat časy nadiktované z boxů.

+ 7 / − 7

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

77.48.94.XXX
souhlas. rozdíl není jen při pohledu z onboardů. když si vezmu, jak zpocení a unavení vystupovali ze svých monopostů dřívější hrdinové a jak dnes křepčí svěží chlapci po závodě, tak je to taky rozdíl.
někdo namítne, že dnes jsou více trénovaní. ano. jsou. ale i trénovaný člověk se při námaze unaví a může to pro něj být náročné.
co se té komunikace s boxy týká, tak mi mluvíš ( píšeš ) z duše. už jsem to tu taky několikrát psal. osobně bych komunikaci s boxy zrušil úplně a na displeji na volantu by se jim objevovaly pouze zprávy o nebezpečných situacích, SC a pod. ale výhradně od vedení závodu. tím by bylo zabráněno "šifrovaným" sdělením. do boxů na výměnu gum by jezdili podle svého uvážení, případně na pokyn z panelu na boxové zídce při průjezdu. ať se každý ukáže, co umí.

+ 9 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Massa zase až tak starý není, ale má pravdu v tom, že té elektroniky by v autě mělo být mnohem méně.Projevuje se to i na délce servisu a jeho obtížnosti. A kdyby byla auta tak "jednoduchá" jako v éře před zavedením hybridů, asi třeba i Honda by dneska měla konkurenceschopné auto. Prostě to Todt s těmi hybridy podělal

+ 7 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Hr3bec

Hr3bec

85.135.106.XXX
Tak já bych třeba řazení nechal tak jak je, přece jen doba už je jinde a není potřeba zase za každou cenu se vracet někam, kde byla před xx lety. Navíc když každé lepší auto už má dneska řazení pádlama tak jako ve Formuli 1. Ale co bych zrušil je komunikace s boxy. Omezil bych to jen na nějaké základní info jako třeba kdy bude box, pokud by hrozilo nebezpečí vzhledem k nějakému problému atd...ale zakázal bych takové to zahřívej více tu gumu, tamtu brzdu, přepínač dej tam a onam atd....To je dle mého největší zlo, že inženýři do toho moc kecají a v podstatě jsou takovými kopiloty a to je špatně. Nechal bych pilotům možnost se nějak profilovat, chovat se podle jejich povahy a toho jací jsou ať si můžeme vybrat komu budeme fandit i podle toho jak nám kdo připadá jako člověk...tihle roboti co si v pauze jdou zapařit, nebo zajezdit na bugině a už je půlka F1 světa kritizuje je alarmující. Přitom většina fanoušků vzhlíží k dřívějším pilotům i právě proto, že byly..jak to říct...lidští a daleko blíže normálním smrtelníkům.
Co se týká toho řízení.....ať mi Massa neříká, že je to pořád obtížné....teď jsem tento týden už o tom psal...že když si člověk srovná onboard z roku třeba 2004 a dnes jak vypadá to řízení tak už od pohledu s tím dříve pilot daleko více bojoval a pral se s volantem a dnes to vypadá, že u toho usnou.

+ 9 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

193.86.205.XXX
ono řídit současnou F1 bude spíše věc pro IT odborníky03. to přepínání spousty čudlíků na volantu musí být opravdu dost vyčerpávající. chápu, že pro Masu, jako "staršího pána", je to opravdu vypětí. a nedej bože, aby se v tom musel vyznat sám, bez rad inženýrů v rádiu. snížení štelovatelných součástí by do jisté míry zjednodušilo ovládání a zbylo by více na to pravé řízení. fyzicky náročnější, při vyšších rychlostech a klidně i s klasickou řadičkou 03

+ 7 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama