DISKUZE K ČLÁNKU Změny přinesou hlučnější auta a přísnější tresty za vyjetí z trati
Středeční zasedání Světové rady motoristického sportu v Paříži přineslo několik změn, které vejdou v platnost už v příští sezóně. Jedním z hlavních bodů byla otázka přísnějšího posuzování častého nešvaru pilotů, kteří rádi "střihají" zatáčky mimo vymezenou dráhu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Změny přinesou hlučnější auta a přísnější tresty za vyjetí z trati
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
odin
09:30 04.10.2015 77.240.103.XXXNedávno jsem psal, že FIA vymýšlí nová pravidla, která ale už existují. Jen jich komisaři nechtějí využívat.
Trestání výjezdů z trati je dalším příkladem zbabělosti a přizdisráčsví zodpovědných za fair-play v F1.
Víc k tomuto tématu nemám.
Vlastně ano. Stálo by za to mrknout do nedávné historie a zamyslet se nad tím, komu netrestání výjezdů mimo trať pomohlo. Možná bychom měli některé piloty s méně tituly. -
uzivatel001578
11:10 01.10.2015 82.119.113.XXXnajdôležitejšia je poznámka:
"Nadále budou penalizováni na základě toho, zda bude prokázána neoprávněná výhoda"
Takže žiadne opustenie trate, ale získanie výhody, o čom rozhodnú traja vševedkovia, a tak budú ich rozhodnutia vyzerať! Raz sa opustí trať, a mal by mať penalizáciu bez ohľadu na to, či získal alebo nezískal výhodu !-
-
rock
14:55 01.10.2015 37.188.133.XXXJasně. Kdyby tam byla betonová zeď nebo oraniště, byl by onen vytlačený v problémech taky, bez ohledu na míru zavinění - anebo by si dal víc záležet na tom, aby se do těch problémů nedostal.
Takže za mne - ten kdo vyjede ven dostane trest automaticky a komisaři pak mohou věnovat energii a čas na to, aby zvážili, jestli mu někdo nepomohl. Řešení situace ze startu GP Japonska by v mým podání vypadala tak, že Rosberg by dostal průjezd boxy - a komisaři by zvážili, jestli mu Hamilton dal na výběr a jestli by třeba nebylo vhodný Hamiltonovi napařit stop n' go, aby se příště nemusel vymlouvat na nedotáčivost.
Pár takových trestů a piloti by k sobě začali být ohleduplnější, nechávali by si víc místa, což by vyústilo v zajímavější souboje.
edit:
a pokud by to byla situace, kterou dole zmiňuje RoBertino, tak bych to trestal taky. Ti piloti můžou být rádi, že vůbec měli kam uhnout (do zdi by nenamířili) a průjezd boxy jim závod zkazí mnohem míň než náraz do svodidel. Alespoň bychom měli jistotu, že mimo trať jede opravdu jenom ten, komu už nic jinýho nezbývá.-
Mike17
15:26 01.10.2015 93.99.87.XXXRozumím. Kdyby tam byla zeď, odskákal by to víc. Jen je otázka, jestli by ho druhý vyhnal z tratě, kdyby věděl, že ho může zabít (že je tam zeď).
K příkladu: Řekněme, že Rosberg (teoreticky) přišel o body. Má být potrestán dalším odečtem bodů, když neudělal nic špatně? Jen zabránil potencionální hromadné kolizi, kterou by odskákalo několik nevinných pilotů. To, že by pak Hamilton dostal trest ještě vyšší tu nespravedlnost přece nenapraví (v tomto případě částečně ano, ale zkus si představit, že ho nevyžene kolega soupeřící o titul, ale někdo jiný). A když zajdu ještě dál. Představ si, že Rosberga (Hamiltona nebo kohokoliv) někdo vyžene z trati v posledním závodě a bude soupeřit o titul. A zrovna penalizace za to, že byl natolik gentleman a nezpůsobil hromadnou bouračku ho o ten titul připraví. Je to opravdu fér? Není lepší, když o tom rozhodnou komisaři?
Osobně na to nemám úplně vyhraněný názor. Oboje má svoje pro i proti.
Možná by to vyřešilo to, kdyby se co nejdřív to vyhánění z tratě začalo trestat. Pravidla určují, že se má nechat místo na trati, ale to vyhánění z tratě je poslední dobou nějak populární (zvlášť u některých pilotů) a téměř nikdy se netrestá.-
rock
15:52 01.10.2015 37.188.133.XXXSamozřejmě že by některé tresty byly nespravedlivé, o to se nepřu. Určitě by vznikly i nějaké sporné situace tak, jak je popisuješ. Ale
- vyšší trest pro toho bezohledného (nebo přehnaně soutěživého, to je věc názoru) by nezařídil okamžitou spravedlnost, ale fungoval by jako prevence do budoucna pro dotyčného i pro všechny ostatní
- bylo by to vykoupené naprostou průhledností systému
- a taky vidím jakousi malou možnost, že by si piloti udělali sami mezi sebou pořádek.
Možná jsem idealista, ale myslím si, že by se to docela brzy utřáslo a fungovalo by to...
"to vyhánění z tratě je poslední dobou nějak populární (zvlášť u některých pilotů)"
Taky mi připadá. A dere se mi na mysl jméno jednoho konkrétního, ale už jsem za to v minulosti dostal tolik mínusů, že mám strach sem to Lewisovo jméno napsat .-
Mike17
17:26 01.10.2015 93.99.87.XXX-Samozřejmě to co jsi napsal je pravda. Jen si nejsem jistý, že by rozhodování (promíjení trestů) komisařů v těchto případech nebylo přece jen spravedlivější. Nemyslím tím, jestli jezdec získal setinu sekundy výhody, nebo nezískal. Ale při těchto očividně nevýhodných vyjetích, se neshodli na prominutí trestu. Jo, nebylo by to tak transparentní, ale v dnešní době plné kamer se dá celkem jasně posoudit, jestli byl někdo z tratě vyhnán nebo ne.
-Ještě, že jsi to Lewisovo jméno nenapsal.
-
-
-
-
-
Tomur
18:22 01.10.2015 188.175.122.XXX
reakce na anonymouse 11:10 01.10.2015
"Raz sa opustí trať, a mal by mať penalizáciu bez ohľadu na to, či získal alebo nezískal výhodu ! "
Zkus si to aspoň na simulátoru a uvidíš, že na to změníš názor. Prostě to občas neuhlídáš a fyzikální zákony tě vyženou mimo trať, ani při tom nemusíš získat výhodu. Tohle bys chtěl pokaždé penalizovat?
-
-
Pepan
10:09 01.10.2015 89.24.157.XXXDokud při tom hlídání bude fungovat lidský faktor, nebude to férové. Jednodušší by bylo, kdyby kolem trati byly hned za bílou čárou kačírky a nebo, tam kde by to nešlo, jako v Monacu, svodidla. Vyjedeš a doplatíš na to. Nebo mě napadla ještě jedna varianta. V době elektronických hraček by nebyl problém zavést v motoru funkci, že při vyjetí z trati by na nějakou dobu přišel o část výkonu. Vůz by to zpomalilo a zřejmě by tím pilot přišel o nějaké pozice. Garantuji, že potom by si piloti hodně hlídali, aby z trati nevyjeli.-
huhukoktejl
10:40 01.10.2015 37.48.52.XXXTo mas pravdu, to vidime i ted. Nekde za par cm dostali penalizaci a nekde si to svihali naprosto bez problemu kimo trat cely zavodni vikend ...-
-
uzivatel001578
11:27 01.10.2015 82.119.113.XXXa nemusíme ani uvádzať, ktorý pilot tak robí najčastejšie. len pre to, lebo nezíska výhodu ...
-
-
-
RoBertino
11:28 01.10.2015 83.208.82.XXXPepane, není to vůbec špatná myšlenka, jen poněkud pokulhává v tom, kdy jde o jednoznačně neoprávněnou výhodu a kdy ne. Dejme tomu, že před tebou někdo udělá hodiny a ty se mu musíš vyhnout za hranicí trati, abys nezpůsobil kolizi. Což není rozhodně výhoda, ale nutnost. A tohle asi senzory nezvládnou.
-
-
rock
10:01 01.10.2015 37.188.133.XXXSportovní předpisy ... jsou nyní zpřesněny: Piloti ... nesmí úmyslně opustit trať. Nadále budou penalizováni na základě toho, zda bude prokázána neoprávněná výhoda
No tak to běžte do háje, co jste zpřesnili? Že se má pilot pohybovat v limitech tratě, to bylo ve sportovních předpisech i doteď. Penalizace se taky dávala jenom tehdy, když se někdo rozhodl, že pilot získal výhodu. Tak jaká změna? Co musí komisař prokazovat?
Pokud pilot neopustil trať v hodinách výfukem napřed, tak vždycky získá nějakou výhodu (jinak by tu trať neopouštěl)... -
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek