DISKUZE K ČLÁNKU Marko o motoru Ferrari: Kdybychom měli jen o pár koní méně... jde o software a palivo

Helmut Marko v rozhovoru pro oficiální stránky F1 rozebírá situaci Red Bullu a jejich možnosti. Přibližuje důvody rozchodu s Ferrari či zamítnutí Mercedesem. Očekává, že jim Ferrari poskytne zcela stejnou specifikaci pohonné jednotky? A co bude s Toro Rosso?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Marko o motoru Ferrari: Kdybychom měli jen o pár koní méně... jde o software a palivo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 54, poslední 02.10.2015 10:18 Vložte komentář

Nejlepší názory

» virtual (Hlasovalo 27 lidí) 23.09.2015 13:57
Pokud budou pokračovat stejnou rétorikou, odejdou… »
» virtual (Hlasovalo 17 lidí) 23.09.2015 16:07
Jednoduché počty to jsou od začátku, pokud do… »
» Nikita19 (Hlasovalo 15 lidí) 23.09.2015 18:19
Marko se chová jak dítě, kterému seberete hračku.… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                      • erdedy

                        erdedy

                        178.41.18.XXX
                        A s Ferrari?

                        + 1 / − 3

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          93.99.87.XXX
                          Podle mne motor Ferrari vypadá podstatně líp než Renault. Tím i případné šance RB na boje o vítězství. A hlavně je vidět, že nemají problém používat žetony na co nejrychlejší zlepšování.
                          Nezlob se, ale co v tomto směru předvádí letos Renault už zavání úmyslnou sabotáží. Tak na co má RB čekat. Až budou ztrácet jejich motory ještě víc? 03

                          + 3 / − 2

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • erdedy

                            erdedy

                            178.41.18.XXX
                            Len sa to "neboj" povedat nahlas - to neni "závan", je to "odplata" za pindy. 03

                            Vazne ale je to tak, ze motor uplne poslednej specifikacie (vcitane paliva) nebude mat zakaznicky team nikdy - kazdy to vyjedna tak, ze najprv musia aspon jeden(dva) ks otestovat v reale na cely zivotny cyklus, az potom ho dostane zakaznik. Takze RedBull nema na vyber ani u Fer ani u MB a ani... Pravidla o "netestovani" su "skvele".

                            + 2 / − 3

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Mike17

                              Mike17

                              93.99.87.XXX
                              Jestli je, tak už trochu pozdě. RB už je to asi fuk.
                              Samozřejmě máš pravdu. Ale RB sám řekl, že počítá s pár kW ztráty v důsledku jiných maziv a paliv. Jde jim jen o to, aby to nebylo 60k jako u Renaultu. To už si můžou koupit motor z Octávie, přijdou o pár bodů, ale ušetří pár desítek milonů Eur. (nadsázka). 03
                              Jestli se nepletu, tak mělo teď Ferrari novou specifikaci, ale Sauber ji ještě nedostal. Asi o to jim jde. 03

                              + 2 / − 1

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
          • virtual

            virtual

            91.197.117.XXX
            Zato ty, koukám, budeš odborník. Trochu si protiřečíš, píšeš, že RB investuje jako Ferrari, ale je to malý tým? Navíc je nikdo nenutí stavět motor na svoje triko, takový jsou prostě pravidla, take it or leave it...
            Proč sem pleteš něco o děkování za šmejdy vůbec nechápu...

            + 10 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              -Když budeš číst pořádně, tak neprotiřečím. Nepsal jsem malý TÝM, ale relativně malá FIRMA. Na to jak velká FIRMA Red Bull je, do toho vráží obrovský balík, když investuje podobnou částku jako Ferrari, které má za zadkem jeden z největších automobilových koncernů na světě (FIAT). Nebo si to srovnej s koncernem Daimler-Benz. Pak ti možná dojde rozdíl.
              -Ano. Tak moc nechápu ty nenávistné reakce, když říkají že buď budou mít konkurence schopný motor, nebo odejdou. Vždyť se chovají přesně podle tvého hesla. 03
              -Protože se Red Bullu vyčítá, že si dovoluje kritizovat šmejd. A tím motor Renault jednoznačně je. 03

              + 1 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • virtual

                virtual

                91.197.117.XXX
                Předně, já RB nic nevyčítám, jen poukazuju, že taková rétorika patří akorát do mexické telenovely, tedy rozhodně se podle mého hesla nechovají.
                To, že vrážejí obrovský balík, mají ambice továrního týmu, ale pohonnou jednotku tovární nemají, se zdá být dost riskantní strategie (pro éru hybridních pohonných jednotek). Přičemž, po neustálém vyhrožováním v médiích se k nim noví obch. partneři zrovna nepohrnou. A nijak nepopírám, že se Renaultu ani Hondě motor vůbec nepovedl.

                + 3 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  Riskantní strategie to asi je, ale oni prostě vyrábět motory nemůžou. Rétoriku možná trochu přehnali, ale ze zdejších příspěvků mám pocit, že Renaultu vlastně nemají co vyčítat. Proto má reakce. 03

                  + 1 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
      • skejpa

        skejpa

        88.146.158.XXX
        Vždyť je nikdo nenutí do toho vrážet tolik peněz. Můžou to omezit a počkat na 2017 a VW nebo pokračovat s renaultem, který se jistě také zlepší. Kdyby to Ferrari / McLaren / Mercedes / Honda zabalili po každé zpackané sezóně, tak by F1 už ani neexistovala. Tak když nemají prostředky nebo chuť vyvíjet motor, musí přesvědčit nějakého motoráře aby vstoupil do hry a dělal to pro ně. Takový VW je podle mě skvělý nápad. Ikdyž teď s těma emisema se jim to jistě trochu zkomplikovalo :-)

        + 9 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Vždyť se nedá dávat do toho 2 roky desetinovou částku. Ujel by jim vlak takovým stylem, že by to dalších 5 let doháněli. Podívej se na Williams. Kdysi top tým. Dnes má jedinou kliku, že přešel v pravý čas k Mercedesu, jinak by byl se Sauberem a FI v půlce pole. 03
          VW ani nezačal plánovat, že do toho půjde, takže 3-4 roky nic nehrozí. Ale budu rád, když do F1 vstoupí s kýmkoliv. A Renault? Vždyť se ani neobtěžuje ivestovat žetony, které mohl vyčerpat už před sezonou. Jestli se někdy dotáhnou na ostatní, bude to trvat několik let. Spíš to zabalí taky.
          RB to nebalí po jedné zpackané sezoně. Ale už jsou to 2 zpackané sezony a zabalí to jen v případě, že výhledově budou na obzoru další zpackané sezony. Kdyby měli slíbené slušné motory aspoň pro rok 2017, tak ten rok jistě ještě vydrží. A viděl jsem několik obrovských automobilových fabrik, které to po pár neúspěšných sezonách zabalili. Tak proč bych to měl vyčítat malé firmě jako je RB. 03

          + 5 / − 11

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.103.XXX
        To je zase kravina, co jsi tu vypotil Miku. Williams působí v F1 odficiálně od roku 1975 a sám Frank do toho vrážel všechny své peníze a ještě více. Tak, že byl stále v dluzích. Za ta léta do F1 vložil jistě více peněz, než "chudák" Mateschitz za nějakých ubohých 11 let. Tak co tu srovnáváš???
        Výsledky?
        Tak Williams získal první titul v roce 1980 (po pěti letech). RedBull po šesti letech. Což je podobné. Ale co podobné není, je fakt, že při prvním "neúspěchu" se Williams rozhodně nezbalil a neuvažoval o odchodu. Nebo dokonce nikoho nevydíral, tak jak to dělá Marko. (viz.Uvědomuje si to komunita v F1? To by zahrnovalo dva týmy.
        HM: Je to známé. Ale myslím si, že ne každý si uvědomuje, jaký dopad by to mělo.

        Zdroj: [odkaz na stránku]
        Tak co chceš těmi svými jednoduchými počty počítat?
        Ferrari do toho vráží stále nejvíce, nebo téměř nejvíce a výsledky jako Williams měli mnohokrát. Dokonce i horší. A světe (a Miku17) divte se, stále tam jsou a o odchodu neuvažují. 13

        + 9 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          A pak že já jsem naivní. Ty si vážně myslíš, že se Frank zadlužil s tím, že se mu ty peníze z F1 zase nevrátí? 12 Jistěže si vzal nějaké úvěry, jako většina týmů. A že za téměř 4x delší dobu do toho vrazil možná i o nějaký dolar víc jako řeší co???
          Nějak jsem si nevšiml, že to RB balí při prvním neúspěchu. On to zabalil už po loňské sezoně? To mi nějak uniklo. Proč to chtějí zabalit je jen v případě, že by několik dalších sezon neměli šanci bojovat o vítězství. Nechtějí jít stejnou cestou jako Williams, snížit své výdaje na zlomek původních a stát se průměrným týmem. A já se jim nedivím. Doba garážníků už je pryč a RB je firma, ne jeden fanda F1. Být průměrným týmem pro ně nemá smysl. 20
          Vydírání??? Přesně tvůj dvojí metr. Pouhá zmínka, že někomu nemusí docházet důsledky jejich odchodu, je pro tebe vydírání. Už tě někdo někdy vydíral? Asi ne. Button možná odejde z F1 s tím, že ho nebaví jezdit na konci pole. Nevydírá náhodou Hondu??? Nevydírá Mclaren? Udělat to Horner, za vydírání bys to jistě považoval. 12
          A s tím Ferrari to jako myslíš vážně??? Opravdu??? Kdyby Ferrari odešlo z F1, můžou jít prodávat akorát tak traktory (nadsázka). F1 je pro ně základ prodeje jejich aut. Navíc to neplatí ani tak Ferrari jako obrovský koncern Fiat, jestli to nevíš. Asi tak 1000x větší koncern než RB. A co myslíš, že se stane Red Bullu, když odejde? Sníží se prodej limonád? O kolik? O procento? A ušetří stovky milionů dolarů!!! No to fakt musí být hrůzou bez sebe (ironie). 12

          + 3 / − 8

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.103.XXX
            Problém je tvůj dvojí pohled, nikoliv můj. Jestli je druhé místo v MS považováno RBR a jejich papoušky za zpackanou sezónu a tudíž důvod k odchodu, pak tam nemají co dělat. V prvé řadě jde o sport a nikoliv o "byznys". Ostatně už jsem to tu také psal před pár lety (v dobách jejich dominance), že až vítězit přestanou, odejdou stejně jako Benetton. Jenom jsem to nečekal tak brzy a kvůli jednomu druhému a jednomu 3-4 místu.
            Srovnávat výrobce limonád hledajícího své zviditelnění se s Frankem a jinými se mě docela dost dotýká. Já si lidí jako je Williams vážím. Protože jsem přesvědčen, že investovali vše co měli do své vášně, do svého snu a šli si za ním. RBR a jim podobní v F1 investují pro svoje zisky a jak jim to přestane vynášet, končí.
            To bych byl rád, kdybys dokázal rozlišoval, nesrovnával a nedělal hloupé závěry.
            Už zase vkládáš do úst jiným něco, co jsis vycucal z prstu. Button, stejně jako RBR mohou skončit v F1, kdy uznají za vhodné. Nikdo jim to (včetně mě) nebude vyčítat. Ale jakmile začne kterýkoliv z nich vyřvávat do médií, že jeho odchod bude mít nějaké důsledky na F1, tak budu první, kdo se do nich bude strefovat.
            A Hornera do vydírání nepleť. Ten se podle mne nikdy k takové rétorice nesnížil. 03
            Miku, Miku, ach ty tvé kličky. Ještě před loňskou sezónou jsi mi tu argumentoval nadnárodními společnostmi, kam jsi implantoval i RedBull a teď už jsou malinkatá firmička? 18
            Argumentací s Ferrari jsi začal ty. A ty jsi vyvodil závěr, že Ferrari vlastně mělo už několik desítek let zkrachovat (respektive se "zasebevraždit" 03), já jsem to jen vzal jako fakt a porovnal s realitou. 03

            + 8 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              -Druhé místo, kdy omylem vyhráli 3 závody a jinak neměli na vítězství nejmenší naději je pro ně jistě zpackaná sezona. A letošní je ještě horší, přes ujišťování od Renaultu, že ztrátu zmenší. A pokud budou mít perspektivu, že se to několik let nezmění, tak skončí. Co už.
              -Jestli se tě to dotýká, tak to sem netahej. Srovnávat jsi je začal ty, ne já.
              -Jejich odchod důsledky mít bude. Tečka. Co je na tom za vydírání??? Hornera jsi z vydírání obvinil kdysi ty, tak ho do toho nepleť sám, pokud se ti to nelíbí.
              -Promiň, můžeš mi připomnět, kdy jsem tvrdil, že je to obrovský koncern srovnatelný s Fiatem nebo Daimler-Benz??? To, že nejsou velká firma jsem tvrdil několikrát, třeba když jsi se snažil je obvinit s ovlivňování koncernu jako je Pirelli. Nebo když podle tebe jim šla na ruku FIA či Bernie, pak taky když podle tebe donutili ostatní týmy ke komplotu v Silverstone. Pořád stejný pohled. Zase si vytváříš mé protikladné názory??? 12
              -Porovnával jsem pouze jejich rozpočty. A ono Ferrari téměř zkrachovalo, proto je převzal FIAT. A tomu pár set milionů ztráty zas tolik nevadí. Ikdyž už občas byly řeči o odchodu. Ne? 03

              + 1 / − 7

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                77.240.103.XXX
                V F1 nikdo omylem nevyhrává. Každé vítězství má své opodstatnění. Auto, které vyhraje musí být v tu dobu nej, ať už jde o spolehlivost, rychlost, pilota, mechaniky, stratégy... Protože jakmile v něčem zaostane, už jsou na jeho místě jiní. 03 A druhé místo v sezóně určitě neměli jen kvůli třem vítězstvím. To je totiž ubohých 75 bodíků a s takovým přídělem končí tým mnohem níž. Tak nebagatelizuj.
                Přečti si vše pěkně v klidu i s časy, kdo kdy příspěvek psal a pak udělej závěr, kdo začal srovnávat první RBR s Williamsem.
                Jaký důsledek bude mít odchod dvou týmů? Takových odchodů už bylo a co?

                + 4 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  -Okecávej si to jak chceš. Jediné, co nebylo na Ricciho vítězstvích šťastná náhoda bylo, že byl rychlejší jak zbytek pole. A i přes ty 3 darované vítězství Mercedesem a spoustu zbytečných odstoupení LH a NR na ně ztratili 300 bodů. To není debakl? Jestli není největší, tak jeden z největších v historii. A to má být pro ně jako úspěch?
                  -V tomto vláknu ty. 23.9. v 19:40. Pokud máš na mysli moji diskusi se Skejpou, máš reagovat na ni. A netuším, co je na odpovědi v souvislosti s Williamsem nesprávně.
                  -A psal jsem, že je to konec F1??? Důsledek to bude mít minimálně v tom, že nepřibyde jeden tým, ale jeden ubude. Je to důsledek? Je!!! Tak co je v tom proboha za vydírání??? Osobně si myslím, že se to projeví i na sledovanosti, byť ne nějak dramaticky. Je rozdíl, jestli jezdí 22 aut, nebo 18. A je rozdíl, jestli odejde HRT pouze počítající kolik kol dostanou a jestli odejde jeden průměrný a jeden špičkový tým. Ostatně uvidíme, jak moc ti bude vadit případný konec Lotusu. 03

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • odin

                    odin

                    46.135.105.XXX
                    Miku jde o sport a je jedno, zda prohráli o půl bodu, nebo o osmset bodů. Byli druzí a inkasovali od Bernieho provize za druhý flek. Neříkej, že dostali o poměrnou část představující ten strašlivý debakl méně. 18 Když už všechno přepočítáváš na prachy. Byli druzí. To není okecávání, ale fakt. A už tehdá Marko vydíral a sliboval, že budou stavět svůj motor. Ty jsi se jich i tehdá zastával, přesto, že dnes tvrdíš, že postavit svůj motor není nic jednoduchého. (To je jediné v čem se spolu shodneme. Já to tvrdil už tehdá, ale ty jsi se nepřidal. Proč? Proč se zastáváš idiotských nesmyslů, které ten doktor propagandy vypouští?
                    -Tak si ještě podruhé pořádně prostuduj mé i tvé příspěvky a porovnej časy, kdy byly vloženy. Pak mi tu napiš kdo první začal srovnávat Williams s RBR. 13
                    -Důsledky? Pro tebe je úbytek jednoho týmu fatální důsledek? Pro mne nikoliv. Sledoval jsem F1 v dobách, kdy jezdilo stejně týmů jako letos pilotů. A sleduji ji dál. Záleží na tom, jací diváci ubydou. Ti, co fandili RBR a jejich praktikám? Tak těch žádná škoda nebude. Ti co fandili RBR a F1, si lehce časem najdou tým, kterému budou moci držet palce. A případný konec Lotusu mi sice trochu vadit bude, ale já současný Lotus stejně vnímám jako "náhražku". A pokud jej prodají Renaultu, pak mi to vadit nebude prakticky vůbec. 03

                    + 3 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      93.99.87.XXX
                      -Ale Odine. RB nejde o příjmy od Bernieho. To je jen menší část příjmů. O co jim jde především je reklama a propagace firmy Red Bull. A co je to za propagaci, když se vozí půl kola za první dvojicí, jsou rádi za pódium a výš se posunou jen když to vedoucí dvojici klekne? Po 4 titulech by byli idioti, kdyby tu sezonu nazvali úspěšnou. 20
                      -Opět: Nějaký odkaz, kde jsem psal, že si RB postaví vlastní motor??? Přestaň psát nesmysly. 20
                      -V naší diskusi 23.9. v 19:40 ty!
                      -A máme to tu zase!!! Kde píšu o FATÁLNÍCH důsledcích? DOSLOVA jsem psal, že to nebude žádný konec F1!!!!! Pro tebe to přeložím. Jinými slovy jsem napsal, že důsledky NEBUDOU FATÁLNÍ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Přestaň si prosím vymýšlet mé názory a reaguj na to, co píšu. Ne na tvé domněnky. 03
                      Na rozdíl od tebe nesleduju F1 pro kecy něčích poradců, ale pro závody samotné. A proto jejich odchod mne bude mrzet. Asi tak stejně, jako by odešel Mclaren se Sauberem. To, že pro tebe jsou fanoušci jiného týmu než tvého méněcenní, ještě neznamená, že to nebude mít nějaký ekonomický dopad pro celou F1. 03

                      + 1 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • odin

                        odin

                        46.135.5.XXX
                        S půlkou prvního odstavce souhlasím. Druhou půlku vidím trochu jinak - sportovněji.
                        Nepsal jsem, že ty jsi psal... Ale, že Marko psal a ty mu jako oslík přikyvuješ. A to je patrné v každém článku, kde doktor zveřejní ty své kecy.
                        Jenže můj příspěvek byl reakcí na tvůj z 23.9. v 15:16. Tak že kdo začal srovnávat?02
                        Pro mne nejsou fanoušci jiných týmů méněcenní. Nikde jsem to nepsal. Napsal jsem jenom, že ti fanoušci, kteří fandili RBR kvůli jejich praktikám (a odejdou s nimi) mi chybět nebudou. Ostatní fanoušci RBR si najdou jiný tým, kterému budou fandit.
                        Mimochodem, já žádnému týmu nefandím (jenom si některých vážím více a jiných méně) .

                        + 2 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          93.99.87.XXX
                          -OK
                          -Ale v tomto jsem mu nepřikyvoval. Měl bys rozlišovat jestli s ním souhlasím ve všem, nebo v něčem. Je to rozdíl.
                          -OK. Mezitím jsem diskutoval s někým jiným a ty jsi reagoval až na další můj koment.
                          -Ale kvůli něčím praktikám nikdo nikomu přece nefandí. 20 Ano najdou si jiný, ale další úbytek týmů určitě F1 neprospěje. Zvlášť, když to nejsou týmy jako HRT nebo Caterham, které jezdili jen svou vlastní "miniligu".

                          + 1 / − 1

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama