DISKUZE K ČLÁNKU Marko o motoru Ferrari: Kdybychom měli jen o pár koní méně... jde o software a palivo
Helmut Marko v rozhovoru pro oficiální stránky F1 rozebírá situaci Red Bullu a jejich možnosti. Přibližuje důvody rozchodu s Ferrari či zamítnutí Mercedesem. Očekává, že jim Ferrari poskytne zcela stejnou specifikaci pohonné jednotky? A co bude s Toro Rosso?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Marko o motoru Ferrari: Kdybychom měli jen o pár koní méně... jde o software a palivo
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Nikita19
18:19 23.09.2015 188.122.196.XXXMarko se chová jak dítě, kterému seberete hračku. Zřejmě měli představu, že budou stále vítězit a budou mistry světa F1 každý rok! Přeci o tom závody F1 nejsou!! Jsou o vývoji, zkušenostech a jezdcích. Vemte si pár let zpátky, kdy velké týmy přetahovali k sobě mladé talentované jezdce, nebo např. jak dlouho čekalo Ferrari na titul mistra světa. Do roku 2000 čekalo 21let. A brečelo snad jako Red Bull?-
Duncan66
18:50 23.09.2015 89.29.32.XXXAle Ferrarri si delaji vse sami, takze brecet mohli akorat sami na sebe. Ale RB neni stejny pripad. Dnes zasadni cast jako motor neni od nich a kdyz maji handicap desitky koni, chabou spolehlivost a dalsi problemy a neni to jejich vina, tak jejich lamentovani he preci zcela pochopitelne. Breceli by ve Ferrarri, kdy prisla FIA a rekla jim, ze v dalsi sezone budou jezdit s 50kg navic? Brecel by kazdy a mohl by se jim nekdo divit?
F1 neni pouze hobby, provoz stoji miliardy korun rocne. Ferrarri jako automobilka muze vyvoj z F1 pouzit pro osobni vozy, takze ikdyz nejsou na spici, ma to nejaky smysl. Ale pro tym jako RB je to uplne k nicemu se placat nekde na chvostu a to jeste pouze a jen kvuli spatnemu dodavatelskemu motoru. Jak ukazal posledni zavod, tak jejich auto patri krome motoru k absolutni spicce. Problem proste neni u nich.-
jumpman
08:07 24.09.2015 178.255.168.XXXproblém není u red bullu? a kdo se loni angažoval do renaultu tak, že tam vyslal i neweyho? kdo chtěl nasadit v austrálii nevyzkoušenou specifikaci motoru? red bull má aspoň tunu másla na hlavně, ale díky jeho vřískotu a ublíženýmu ukazování prstíkem se na to asi zapomíná...
je zajímavé, že loni byli renault s ferrari na podobné úrovni, ale ferrari se dokázalo přes zimu někam pohnout, proč to nedokázal renault? nebude v tom taky náhodou nějakej vliv mít managament red bullu, kterej se míchá do věcí, kterejm nerozumí?-
Duncan66
19:25 24.09.2015 89.29.32.XXXAngazovali se jak? Ty vis presne co tam delali a na cem se podileli? To mi chces vazne tvrdit, ze tam Newey jel radit co delat s motorem a nikoli pouze jako nejaky poradce, jake tvary a rozmery by byly optimalni pro nove auto apod. a treba se podivat, ze na stolici vylepseny motor pro dalsi sezonu dava o desitky koni vice a Renault je proste jen tak nevodi za nos atd.?
Prave proto, ze loni byl RB pred Ferrarri a letos hrube zaostava a pritom co se auta tyce tak je minimalne stejne dobre jako maji rudi viz. Singapur, tak evidentne Renault nestahl tolik, kolik jim asi slibovali, zatimco Ferrarri se to slusne povedlo. Renault si skoro celou sezonu ani nevedel rady, co maji vlastne spatne, jinak by proste dokazali vyuzit vsechny zetony, aby motor jel lepe. Misto toho jeste radove zhorsili spolehlivost. Nevykonny a nespolehlivy motor, co jeste horsiho by jako melo prijit, aby si zakaznik stezoval pravem?
-
-
-
-
-
tom11
19:04 23.09.2015 77.48.94.XXXpřesně tohle mě napadlo už při čtení titulku rozhovoru. na mapování byli vždycky machři, tak ať ukáží, co umí. pokud ze zákaznické verze dokáží dostat nějakou tu kobylku navíc díky SW, tak to opravdu nemusí být takový propadák.
myslím si spíše, že větší potíží budou paliva a maziva. Ferka dlouhodobě spolupracují s Schellem a pokud by RB měl jiného dodavatele, tak ani "A" specifikace motoru nemusí pracovat tak dobře, jako s těmi originály, pro které byla vyvíjena. o spolehlivosti asi ani nemluvě a to i v souvislosti s úpravami SW.
no, necháme se překvapit. ale svými posledními kroky si RB podle mého rozhodně moc fanoušků nezískají, i když ten rozhovor se mi zdá oproti některým předešlým prohlášením takový smířlivý......-
erdedy
19:30 23.09.2015 178.41.18.XXXJa som myslel "tie" kapacity z RB, co mali nedavno Renaultu pomahat s vyvojom SW novych agregatov... Tie stare (víťazné) V8 boli vyvijane este ciste v rezii Renaultu.
Ale mas pravdu, so starym palivom to asi nebude uplne No.1. Vsak treba zopakovat, ze RB ma taky potencial šasi, ze dobehnut taky maly (mensi nez u Renaultu/?/) deficit by mala byt pre nich hracka.
Zmierlivy tón rozhovoru je sucastou ich folkloru, oni este "udrú" o to sa nestrachujme...
-
-
-
virtual
13:57 23.09.2015 91.197.117.XXXPokud budou pokračovat stejnou rétorikou, odejdou z F1 s pěknou ostudou. Ostatně věta "Ví, že to stojí stejné peníze závodit na čele jako v 'prémiové' pozici uprostřed pole - a k tomu již v další sezóně není svolný." jasně ukazuje na naprostý nedostatek sportovního ducha. Dá se říct, že mnoho let (ne-li odjakživa) tu dominuje jeden tým a zbylých 8-9 "má předplacený" ten zbytek pole...
Přestože výsledky měli, takovému Williamsu nebo Sauberu přístupem nesahají ani po kotníky. Přitom možnosti i dobře našlápnuto stále ještě mají...-
Jindrich K.
14:16 23.09.2015 89.102.157.XXXF1 je byznys. Výrobci motorů i týmy vycouvaly když finance vkládané do závodění se prostě nevracely ( BMW, Toyota ... ) Red Bull je taky tým, který přišel něco získat a ne se pachtit uprostřed pole, pro ně to nemá smysl. Je to pochopitelné. -
-
virtual
16:07 23.09.2015 91.197.117.XXXJednoduché počty to jsou od začátku, pokud do toho vrážejí nesmyslně mnoho a nedokážou si obstarat motor, skončí v propadlišti dějin... A chováním, jaké předvádějí si nezískají ani úctu, kterou by si zasloužili, kdyby např. skončili "na vrcholu", po dosažení 3. titulu...-
Mike17
17:18 23.09.2015 93.99.87.XXXVráželi do toho tolik peněz, aby získali titul a tím se jim investice vrátila. To se jim povedlo 4x. A správně jsi dodal, že pokud se jim nepodaří obstarat kvalitní motor, nezbývá než odejít.
Ale jestli máš pocit, že si měli vyrábět sami motory, tak si někdy zkus zjistit, jak velká firma Red Bull je a kolik stál vývoj motoru stávající dodavatele, kteří už měli na to vybudovanou infrastrukturu. Jen ekonomický analfabet si může myslet, že malá firma jako RB si může postavit fabriku na motory a vyvinout špičkový agregát.
A jestli si myslíš, že stáje F1 (Mercedes nebo Ferrari) v rámci svého ročního rozpočtu sami vyvinuli motory, pak nevíš o F1 vůbec nic.
Co se týká chování, jsem celkem zvyklý, že v ČR by se mělo děkovat i za šmejdy. Koneckonců i ti naši šmejdi vydělávající na důchodcích mají pocit, že by jim ti důchodci měli děkovat. Asi je to v tom národě nějak zakořeněné. Pak se divíme, že nám ze zahraničí dodávají horší výrobky. Bodejď ne, když jsem jim za to ještě vděční, aby jsme neztratili náhodou jejich úctu.-
erdedy
18:43 23.09.2015 178.41.18.XXXTak to pozor! Momentalne to vyzera tak, ze z toho "jedneho zahranicia dodavali nejake smejdy do ineho zahranicia" ...
Ale mas pravdu v tom, ze v nasich koncinach by si z toho nikto tazku hlavu nerobil ba dokonca by sa snad aj upravila nejaka "norma" aby bol vyrobok "legalny" a "sulade s platnou legislativou".
V pripade RedBullu mam/e uz ale konecne jasno - ziadny sport, zrejme len marketing a busiňéés - "neni titul neni laska". co mi to len pripomina... -
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek