DISKUZE K ČLÁNKU Marko o motoru Ferrari: Kdybychom měli jen o pár koní méně... jde o software a palivo

Helmut Marko v rozhovoru pro oficiální stránky F1 rozebírá situaci Red Bullu a jejich možnosti. Přibližuje důvody rozchodu s Ferrari či zamítnutí Mercedesem. Očekává, že jim Ferrari poskytne zcela stejnou specifikaci pohonné jednotky? A co bude s Toro Rosso?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Marko o motoru Ferrari: Kdybychom měli jen o pár koní méně... jde o software a palivo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 54, poslední 02.10.2015 10:18 Vložte komentář

Nejlepší názory

» virtual (Hlasovalo 27 lidí) 23.09.2015 13:57
Pokud budou pokračovat stejnou rétorikou, odejdou… »
» virtual (Hlasovalo 17 lidí) 23.09.2015 16:07
Jednoduché počty to jsou od začátku, pokud do… »
» Nikita19 (Hlasovalo 15 lidí) 23.09.2015 18:19
Marko se chová jak dítě, kterému seberete hračku.… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • jon

    jon

    194.228.11.XXX
    Já to věděl. Konečně jedna věc, kterou Helmut neumí. Neumí namíchat palivo. :))) A já už myslel, že snad ani nemá slabou stránku ...

    + 8 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Nikita19

    Nikita19

    188.122.196.XXX
    Marko se chová jak dítě, kterému seberete hračku. Zřejmě měli představu, že budou stále vítězit a budou mistry světa F1 každý rok! Přeci o tom závody F1 nejsou!! Jsou o vývoji, zkušenostech a jezdcích. Vemte si pár let zpátky, kdy velké týmy přetahovali k sobě mladé talentované jezdce, nebo např. jak dlouho čekalo Ferrari na titul mistra světa. Do roku 2000 čekalo 21let. A brečelo snad jako Red Bull?

    + 15 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      Duncan66

      89.29.32.XXX
      Ale Ferrarri si delaji vse sami, takze brecet mohli akorat sami na sebe. Ale RB neni stejny pripad. Dnes zasadni cast jako motor neni od nich a kdyz maji handicap desitky koni, chabou spolehlivost a dalsi problemy a neni to jejich vina, tak jejich lamentovani he preci zcela pochopitelne. Breceli by ve Ferrarri, kdy prisla FIA a rekla jim, ze v dalsi sezone budou jezdit s 50kg navic? Brecel by kazdy a mohl by se jim nekdo divit?
      F1 neni pouze hobby, provoz stoji miliardy korun rocne. Ferrarri jako automobilka muze vyvoj z F1 pouzit pro osobni vozy, takze ikdyz nejsou na spici, ma to nejaky smysl. Ale pro tym jako RB je to uplne k nicemu se placat nekde na chvostu a to jeste pouze a jen kvuli spatnemu dodavatelskemu motoru. Jak ukazal posledni zavod, tak jejich auto patri krome motoru k absolutni spicce. Problem proste neni u nich.

      + 9 / − 13

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        problém není u red bullu? a kdo se loni angažoval do renaultu tak, že tam vyslal i neweyho? kdo chtěl nasadit v austrálii nevyzkoušenou specifikaci motoru? red bull má aspoň tunu másla na hlavně, ale díky jeho vřískotu a ublíženýmu ukazování prstíkem se na to asi zapomíná...
        je zajímavé, že loni byli renault s ferrari na podobné úrovni, ale ferrari se dokázalo přes zimu někam pohnout, proč to nedokázal renault? nebude v tom taky náhodou nějakej vliv mít managament red bullu, kterej se míchá do věcí, kterejm nerozumí?

        + 14 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Duncan66

          Duncan66

          89.29.32.XXX
          Angazovali se jak? Ty vis presne co tam delali a na cem se podileli? To mi chces vazne tvrdit, ze tam Newey jel radit co delat s motorem a nikoli pouze jako nejaky poradce, jake tvary a rozmery by byly optimalni pro nove auto apod. a treba se podivat, ze na stolici vylepseny motor pro dalsi sezonu dava o desitky koni vice a Renault je proste jen tak nevodi za nos atd.?
          Prave proto, ze loni byl RB pred Ferrarri a letos hrube zaostava a pritom co se auta tyce tak je minimalne stejne dobre jako maji rudi viz. Singapur, tak evidentne Renault nestahl tolik, kolik jim asi slibovali, zatimco Ferrarri se to slusne povedlo. Renault si skoro celou sezonu ani nevedel rady, co maji vlastne spatne, jinak by proste dokazali vyuzit vsechny zetony, aby motor jel lepe. Misto toho jeste radove zhorsili spolehlivost. Nevykonny a nespolehlivy motor, co jeste horsiho by jako melo prijit, aby si zakaznik stezoval pravem? 12

          + 5 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    195.91.13.XXX
    Ved maju SW specialistov (aj cez motory), tak nech si v klude makaju na svojich verzach... Ved mozno sa im zadari vytuniť "lepsie".

    + 7 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      77.48.94.XXX
      přesně tohle mě napadlo už při čtení titulku rozhovoru. na mapování byli vždycky machři, tak ať ukáží, co umí. pokud ze zákaznické verze dokáží dostat nějakou tu kobylku navíc díky SW, tak to opravdu nemusí být takový propadák.
      myslím si spíše, že větší potíží budou paliva a maziva. Ferka dlouhodobě spolupracují s Schellem a pokud by RB měl jiného dodavatele, tak ani "A" specifikace motoru nemusí pracovat tak dobře, jako s těmi originály, pro které byla vyvíjena. o spolehlivosti asi ani nemluvě a to i v souvislosti s úpravami SW.
      no, necháme se překvapit. ale svými posledními kroky si RB podle mého rozhodně moc fanoušků nezískají, i když ten rozhovor se mi zdá oproti některým předešlým prohlášením takový smířlivý......

      + 9 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • erdedy

        erdedy

        178.41.18.XXX
        Ja som myslel "tie" kapacity z RB, co mali nedavno Renaultu pomahat s vyvojom SW novych agregatov... Tie stare (víťazné) V8 boli vyvijane este ciste v rezii Renaultu. 03

        Ale mas pravdu, so starym palivom to asi nebude uplne No.1. Vsak treba zopakovat, ze RB ma taky potencial šasi, ze dobehnut taky maly (mensi nez u Renaultu/?/) deficit by mala byt pre nich hracka. 06

        Zmierlivy tón rozhovoru je sucastou ich folkloru, oni este "udrú" o to sa nestrachujme... 18

        + 3 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • virtual

    virtual

    91.197.117.XXX
    Pokud budou pokračovat stejnou rétorikou, odejdou z F1 s pěknou ostudou. Ostatně věta "Ví, že to stojí stejné peníze závodit na čele jako v 'prémiové' pozici uprostřed pole - a k tomu již v další sezóně není svolný." jasně ukazuje na naprostý nedostatek sportovního ducha. Dá se říct, že mnoho let (ne-li odjakživa) tu dominuje jeden tým a zbylých 8-9 "má předplacený" ten zbytek pole...
    Přestože výsledky měli, takovému Williamsu nebo Sauberu přístupem nesahají ani po kotníky. Přitom možnosti i dobře našlápnuto stále ještě mají... 02

    + 27 / − 12

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jindrich K.

      Jindrich K.

      89.102.157.XXX
      F1 je byznys. Výrobci motorů i týmy vycouvaly když finance vkládané do závodění se prostě nevracely ( BMW, Toyota ... ) Red Bull je taky tým, který přišel něco získat a ne se pachtit uprostřed pole, pro ně to nemá smysl. Je to pochopitelné.

      + 12 / − 18

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • virtual

        virtual

        91.197.117.XXX
        To by ovšem ve všech soutěžích na světě (myšleno profesionálních, kde jde o byznys, každý tam jde něco získat, né se pachtit uprostřed pole) mohli startovat 4 účastníci, aby i poslední dostal bramborovou medaili...

        + 14 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Až do toho budou vrážet tolik peněz jako Williams nebo Sauber, budou i spokojení s výsledky jako Williams nebo Sauber.
      Vrážet do toho jako Ferrari a mít výsledky jako Wiliams je ekonomická sebevražda. Na to stačí jednoduché počty. 17

      + 11 / − 9

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • virtual

        virtual

        91.197.117.XXX
        Jednoduché počty to jsou od začátku, pokud do toho vrážejí nesmyslně mnoho a nedokážou si obstarat motor, skončí v propadlišti dějin... A chováním, jaké předvádějí si nezískají ani úctu, kterou by si zasloužili, kdyby např. skončili "na vrcholu", po dosažení 3. titulu...

        + 17 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Vráželi do toho tolik peněz, aby získali titul a tím se jim investice vrátila. To se jim povedlo 4x. A správně jsi dodal, že pokud se jim nepodaří obstarat kvalitní motor, nezbývá než odejít.
          Ale jestli máš pocit, že si měli vyrábět sami motory, tak si někdy zkus zjistit, jak velká firma Red Bull je a kolik stál vývoj motoru stávající dodavatele, kteří už měli na to vybudovanou infrastrukturu. Jen ekonomický analfabet si může myslet, že malá firma jako RB si může postavit fabriku na motory a vyvinout špičkový agregát.
          A jestli si myslíš, že stáje F1 (Mercedes nebo Ferrari) v rámci svého ročního rozpočtu sami vyvinuli motory, pak nevíš o F1 vůbec nic. 03
          Co se týká chování, jsem celkem zvyklý, že v ČR by se mělo děkovat i za šmejdy. Koneckonců i ti naši šmejdi vydělávající na důchodcích mají pocit, že by jim ti důchodci měli děkovat. Asi je to v tom národě nějak zakořeněné. Pak se divíme, že nám ze zahraničí dodávají horší výrobky. Bodejď ne, když jsem jim za to ještě vděční, aby jsme neztratili náhodou jejich úctu. 12

          + 9 / − 11

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • erdedy

            erdedy

            178.41.18.XXX
            Tak to pozor! Momentalne to vyzera tak, ze z toho "jedneho zahranicia dodavali nejake smejdy do ineho zahranicia" ... 03
            Ale mas pravdu v tom, ze v nasich koncinach by si z toho nikto tazku hlavu nerobil 03 ba dokonca by sa snad aj upravila nejaka "norma" aby bol vyrobok "legalny" a "sulade s platnou legislativou".

            V pripade RedBullu mam/e uz ale konecne jasno - ziadny sport, zrejme len marketing a busiňéés - "neni titul neni laska". 12 co mi to len pripomina... 19

            + 9 / − 5

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              -Já to ČR myslel na zdejší komentáře a udivení nad kritikou zjevně špatného výrobku.
              -Ano, je to pro ně marketing. Můžeš mi ukázat nějaký tým, který to dělá z lásky ke sportu a ne kvůli marketingu? 03

              + 6 / − 5

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • erdedy

                erdedy

                178.41.18.XXX
                Nene - Ferrari, McL, Williams, Sauber a co ja viem kto este su tam vsetci "aj" kvoli marketingu no nie "len" kvoli nemu. 03

                + 8 / − 6

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  Všichni zmínění to dělají taky tak, aby se jim investice vrátily. Nikdo z nich do toho necpe peníze z vlastní kapsy tak, že se jim nikdy nevrátí. 03
                  To, že přitom závody milují platí pro všechny, i pro Mateschitze. 04

                  + 3 / − 6

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • erdedy

                    erdedy

                    178.41.18.XXX
                    Co to znamena "nikdy"? Este ani necele dva roky? 03

                    + 5 / − 4

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      93.99.87.XXX
                      A výhled je, že s Renaultem ani další minimálně 2 roky. A pokud proděláš po celé 4 roky velký balík, těžko už se ti někdy vrátí zpět. 03

                      + 4 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama