DISKUZE K ČLÁNKU Zřejmé důsledky ze Spa, FIA si na piloty v Monze řádně posvítí

Dalo se očekávat, že po belgické Grand Prix, kde piloti "střihali" zatáčky velmi agresivním způsobem, bude i kvůli defektu Sebastiana Vettela nastaven přísnější metr. Jedná se o dlouhodobou snahu FIA předcházet nevynuceným závodním konfliktům.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Zřejmé důsledky ze Spa, FIA si na piloty v Monze řádně posvítí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 04.09.2015 10:55 Vložte komentář

Nejlepší názory

» rock (Hlasovalo 9 lidí) 03.09.2015 16:07
Jiná forma trestu, takže přesně podle kroku 2… »
» uzivatel000635 (Hlasovalo 6 lidí) 03.09.2015 14:08
Tak dlouho se chodí se džbánem... Všichni jezdci… »
» rock (Hlasovalo 6 lidí) 03.09.2015 15:49
"Už dlouho bojuje automobilová federace za… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • rock

    rock

    37.188.140.XXX
    110 metrů...

    Edit:
    Reakce na
    RoBertino 20:43 03.09.2015

    To reagování na posty mi tady bude dělat problámy snad vždycky 05

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    37.188.138.XXX
    "Už dlouho bojuje automobilová federace za to, aby piloti zvláště v první šikaně Variante del Rettifilo nevolili stopu mimo vymezenou dráhu."

    Nerozumím, nechápu. Jaký bojování? To se dá vyřešit ve dvou krocích:

    krok 1: Říct "budeme trestat"
    krok 2: Trestat.

    A bylo by dobojováno.

    Vlastně by se to dalo ještě zkrátit, ten první krok by se dal vynechat.

    + 6 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Druhou variantou by bylo zrušení šedých zón pohybu. Hned za bílé čáry, vymezující trať, bych po celé délce závodní dráhy umístil kačírky, které by vyjetí z dráhy trestaly zpomalením nebo zastavením vozu. V Monacu to úspěšně dublují svodidla a tam si nikdo nelajzne jezdit mimo dráhu.

      + 4 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        37.188.138.XXX
        Jiná forma trestu, takže přesně podle kroku 2 mého návrhu :-). Ale rozhodně je to lepší forma trestu 01

        Jeden z důvodů současné sterility F1 je beztrestnost chyb.
        Bývala doba kdy chyba znamenala hrozbu smrti nebo vážného zranění. Pak byla doba, kdy chyba znamenala hrozbu alespoň nějakého zranění. Pak přišla doba, kdy chyba sice zranění obvykle nepřinesla, ale znamenalo to konec závodu. Dneska chyba nepřináší žádný riziko. Je to pro piloty stejnej adrenalin, jako hra na PS3. Pro diváky u TV ještě mnohem menší, protože ta hra je alespoň interaktivní.

        Jestli se zase nezačneme bát o pilota, jestli v té rychlosti udrží auto na trati a co by pro něj znamenalo, kdyby se mu to nepovedlo, tak půjde F1 do kopru.

        + 9 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pepan

          Pepan

          89.24.157.XXX
          Přesně. 01

          + 4 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • RoBertino

          RoBertino

          83.208.82.XXX
          Což ale nabízí onu otázku bezpečnosti. Jak určitě brzy nebo později někdo sdělí, nikdo přece nechce, aby docházelo k nehodám a zraněním. On třeba někdo za chvíli zjistí, že obrubník může nějakým způsobem katapultovat auto proti svodidlům, takže přejdeme na betonové plochy, kde budou kuželíky vymezené obrysy trati. Když někdo vyletí, nic se mu nemůže stát. Odpadne riziko zranění při nárazu do bariér a bude v bezpečnosti opět o krok dál. Otázkou je, zda tohle vůbec potřebujeme jak my, tak F1. Pak si totiž opravdu můžeme, jak praví Rock, sednout k PS3 a tvářit se, že Vettel, Hamilton, Rosberg & spol. vlastně nejsou až takoví borci 03

          + 5 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • rock

            rock

            82.117.159.XXX
            "...přejdeme na betonové plochy..."
            ...a můžeme přitom tvrdit, že je to fajn, protože je to v duchu tradiční F1 17
            https://www.youtube.com/watch?v=is6H88wWBK4

            + 2 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • tom11

            tom11

            77.48.94.XXX
            s těmi kuželíky pozor! ty jsou velmi nebezpečné! při nárazu se mohou vymrštit a bacit někoho do palice! bude stačit trať načmáraná na betonové ploše barvou. ovšem pozor - takovou barvou, aby nebyla ve slunci reflexní a neoslňovala a v dešti aby neklouzala........
            a tak bychom mohli pokračovat až k těm PSkám. totální absurdita 03

            + 3 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000677

    uzivatel000677

    85.248.149.XXX
    z Historie Raidillon nie len vrchol, ale cela zatacka smerom doprava dokopca, Eau Rouge je iba ta kratka lavotociva cast :) ale to este ked trat bola verejna komunikacia a z Eau Rouge sa odbocovalo dolava do tej pomalej klukatej sekcie :)

    Dnes sa Raidillonu vravi dost caxsto uz iba ten posledny vrchol.....viac je o tom na webe zahranicnom webe circuits of the past, zaujimave citanicko...

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      83.208.82.XXX
      Držel jsem se současného pojmenování, protože jinak by spousta úseků právě ve Spa byla silně diskutabilní.

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000635

    uzivatel000635

    88.101.0.XXX
    Tak dlouho se chodí se džbánem... Všichni jezdci by měli jít v řadě a jeden po druhém děkovat Sebánkovi.

    + 6 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Vlastně tím FIA nepřímo potvrdila to, co jsem říkal já. Všichni jezdili mimo trať, problém je v tom že na opotřebované pneumatice je riziko proražení obrubníkem mnohem vyšší než na nové.

      + 4 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • RoBertino

        RoBertino

        83.208.82.XXX
        Ale rovněž dost silně zdůrazňují, že za to mohou nečistoty na trati. Jen doufám, že nějaký pan chytrý neřekne, že tzv. přírodní okruhy jsou krajně nebezpečné a šup s nimi ven ze šampionátu. Ostatně GoodYear dokázal právě na takový "sajrajt" na trati reagovat a výrobu gum například pro Nürburgring tomu přizpůsobil.

        + 4 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pepan

          Pepan

          89.24.157.XXX
          Pokud sis všiml, tak Vettelovi ta guma prdla zhruba dvě vteřiny poté, co vyjel z pravého obrubníku. Já si myslím, že ji propíchl právě na tom obrubníku. Jenže někteří to neberou, na vině je pouze Pirelli. A to,že ve Spa je spousta nečistot na trati, je celkem pochopitelné. Je to přírodní okruh, takže kromě karbonových úlomků se tam nanesly i kamínky a bůhvícoještě.

          + 3 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • RoBertino

            RoBertino

            83.208.82.XXX
            Pepane, při průměrné rychlosti 200 km/h ve výjezdu z Eau Rouge by za dvě vteřiny ujel Vettel ještě 11 metrů. A to je dost daleko na to, aby mohl někde něco lapnout. Pokud by ji propíchl na obrubníku, nejspíš by se roztrhla podstatně dřív.

            + 4 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama