Na toto sa neodpoveda lahko - ide o niekolko premennych.
V prvom rade - absolutne nepochybujem (a Vy pan senator tiez nepochybujte
aj ked pravo na to mate), ze Pirelli dokaze cokolvek, "co" sa od nich bude pozadovat.
Prave to je problem - "co sa od nich pozaduje".
Ak by mali tie gumy vydrzat to co chcete, je to ihned na rozsiahlu upravu pravidiel/specifikacie.
Berte ale aj do uvahy, ze sa dnes bavime o prevadzke v kazdych podmienkach - tazke auto/lahke auto (bez dotankovania).
Ak aj neberiem extrem 100kg/preteky, tak aj dajme tomu diferencia 80-90kg medzi zaciatkom/koncom pretekov je u takeho zavodneho stroja "megarozdiel"!!!
Vyrobit taku pneumatiku za sucasnych podmienok (zrejme) je mozne, ale kto to chce?
A co sa stane potom? Zasa budu kruzit a setrit, aby mali idealne len jednu presoisanu vymenu.
Mimo ine - rozdiely v pouzivani medzi jednotlivcami budu enormne - jednym budu sediet ako "rit na serbel", druhy bude pindat tak hlasno (ako sme nedavno videli od jedneho nemenovaneho uspesneho teamu).
Neberte ma v zlom, sudit podla SPA "sa dá", ale tam vobec neslo o vykonnost gum (ako sa na Pirelli "automaticky pozera" po medialnom utoku minule sezony) ale o nejaku vadu(?) ci nieco na trati(?) alebo... ja neviem - nech sa laskavo vyjadria vysetrovatelia.
Michelin si len prisiel prihriat polievocku, ale !ziadne! argumenty nema - stejne tak ako oni, dokaze ktorakolvek pneumatikarska firma vyrobit zmes +/- s rovnakymi parametrami. Zalezi len na filozofickej otazke: "co sa od nich pozaduje".
Jedina otazka znie - ci sa budu tak ochotne zahravat so svojim menom v pripade, ze ich nejaky... napr. malinovkovy magnati alebo niektora nemecka automobilka, napadnu v mediach, ze na ich "vyrobku nedokazu vyhravat".
Predpovedat vykonnost je tiez tazke - ja ale nevidim nejaky markantny rozdiel medzi predpovedami.
Inak ten vyrok o "paradoxe" medzi tvrdou a mäkkou mate spravne - takto to ale na urcitych typoch trate/asfaltu v konbinacii s dalsimi podmienkami proste je ale bol tu aj pred Pirelli.