DISKUZE K ČLÁNKU FIA si vyhrazuje právo stanovit nová opatření ohledně pneumatik

Pokračující debaty mezi Pirelli a Ferarri, jakož i celý závodní víkend v Belgii lemovaný dvěma spektakulárními nehodami nutí FIA, aby zaujala jasné stanovisko ohledně používání pneumatik a v nejnutnějším případě sáhla i k příkazům.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA si vyhrazuje právo stanovit nová opatření ohledně pneumatik

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 63, poslední 26.08.2015 18:58 Vložte komentář

Nejlepší názory

» mi88ki (Hlasovalo 7 lidí) 26.08.2015 12:46
Jak to tak tady čtu tak se nestačím divit. Copak… »
» Alfred (Hlasovalo 7 lidí) 25.08.2015 21:52
Jak myslíš, ale já osbně neznám žádného výrobce… »
» Easy (Hlasovalo 6 lidí) 25.08.2015 20:16
Parametry, které FIA kontroluje jsou v pořádku.… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

              • Easy

                Easy

                46.135.64.XXX
                Ani jednou jsem snad nezmínil, že ta Vettelova pneumatika nebyla opotřebená - jen že její chování nenaznačovalo, že se blíží katastrofa. Ok, taky už ztrácím sílu a to to ještě klapu přes mobil 12

                + 2 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • Easy

                Easy

                46.135.64.XXX
                Jo a neboj, celé týdny to nebudou - za dveřmi je Monza 03

                + 2 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
          • mi88ki

            mi88ki

            165.72.200.XXX
            Jenže Ferrari předložilo jako důkaz zbylé tři pneumatiky, které nějak výrazně opotřebované nebyly !!! A opakuji, zrovna pravá zadní je ze všech gum ve Spa nejméně namáhaná pneumatika !!! A bouchla dvěma jezdcům, na stejném místě !!!
            A opakuji Vettel na výjezdu z La Source jinak jinde rychlejšímu Grosjeanovi ujížděl. To znamená, že kombinace zadních gum, které jsou zcela zásadní pro akcelerační trakci, a vozu Ferrari byla v lepší kondici než Grosjeanova. Takže hra na to, že Seb měl gumy na hadry je nesmysl. Ano byl už na nich celkově pomalejší a osobně jsem se téhle strategii divil, ale dát rovnítko mezi opotřebení a explozí pneumatiky je prostě zavádějící. Pokud přece rudí hoši předložili důkaz, že ostatní pneumatiky nebyly nijak výrazně opotřebované, tak je třeba hledat problém v konstrukci celé pneumatiky.

            Je mi jasné, že nejvíc řve postižená husa, a kdyby se to stalo někomu jinému, tak by třeba tolik nehelekal, ale je také pravda, že dvě stejné události za jeden víkend není zase taková náhoda. Taky si musíme připustit, že Seb i Nico mohli při troše větší smůle dopadnout mnohem hůře. A řešit tragédii až co se stane je hloupý ale pro lidstvo obvyklý postup, tak co tomu předejít. Je prostě nutné najít příčinu a ne řešit odkazem na výrazné opotřebení, které nebylo potvrzeno !!! To je alibismus nejvyššího zrna.

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Alfred

              Alfred

              78.41.168.XXX
              ano příčinu třeba nalézt, ovšem Ferrari, Vettel a ty jsi evidentně nalezl - Pirelli staví špatnou gumu....
              Co z toho že tři pneu vypadali k světu? Třeba ta čtvrtá byla probržděná a v kombinaci s enormní rychlosti, přítlaku a přetížení bylo na gumě místo, které prostě neoddolalo tvrdým přejezdům přes obrubníky. Grosjeanovi v La Source odjížděl možná proto, že Grosjean nechtěl namáhat pneu v těsném závěsu před DRS zonou...to že poodjel není žádný argument. Vettel jezdil do doby než se na něj Grosjean dotáhl o 8 desetin pomalejší časy, takže nevím jak opotřebované byly, ale opotřebované nějak být tedy musely.
              Data od Ferrari jsou jen čísla které mohou různí lidé taky různě interpretovat....a tvrzení že by nenechali vědomě v riziku jezdce je taky farizeská, kaťdý tým jehož jezdec by byl pár kol před cílem na podiovém umístění by se jej tam taky snažil za každou cenu udržet. A někdy to nemusí být ani podium, v Brazílii 2008 dokázala Toyota ponechat oba své jezdce na suchých gumách i v dešti...Hamilton Barcelona 2010, 2. kola před cílem - byl taky takový humbuk jako teď? Nebyl. Byla tady diskuze fanoušků přes 3 stránky o tom jak je to neakceptovatelné a jak Bridgestone neumí péct gumu? Nebyla. Já ti řeknu proč tehdy ne a dnes ano - říká se tomu davová psychoza a stejně jako u MS v hokeji jsou u nás plné hospody těch nejlepších trenéru, tak dnes jsou diskuze plné těch kteří vědí že pneu je špatně stavěna a jak má zacinkat senzory že se blíží defekt. Tak takhle to vidím zase já....

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Easy

                Easy

                46.135.64.XXX
                Věci a vyjádření ostatních moc zjednodušuješ a nejradši bys asi celou diskusi zakázal. Z toho by už mohl být akorát flame a na to jsem už docela unavenej...

                + 1 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • badys

    badys

    46.13.68.XXX
    Více bezpečnosti , méně risku a zase o kousek ztráta atraktivnosti a kouzla závodu. Předepsaný počet kol , později max rychlost do zatáček, uzavřené kokpity ........bohužel ,já to vidím že čím bezpečnější ,tím mín atraktivnější.

    + 5 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Easy

      Easy

      46.135.64.XXX
      Tak teď jsem si představil, jak by místo cedulí indikujících vzdálenost do zatáčky byla rychlostní omezení (příp. zákaz předjíždění). 12

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        77.48.94.XXX
        hrozná představa, ale moc jsi mě pobavil 01 ještě k boxům instalovat značku zákaz zastavení a je absurdistán kompletní 18

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • virtual

          virtual

          91.197.117.XXX
          A nebylo by nejbezpečnější dát rovnou ceduli zákaz vjezdu na okruh? 12

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • tom11

            tom11

            77.48.94.XXX
            ... a jsme u toho playstation, jak jsem psal někde dole........ 12

            + 2 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Easy

            Easy

            46.135.64.XXX
            Teď jsi udeřil hlavičku na hřebíček 11

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Alfred

              Alfred

              78.41.168.XXX
              Vidíš, a já si zase myslím, že kdyby to Vettel přijal jako chlap a nebrečel jak mu málem Pirelli vzalo život, tak by FIA opatření z kterého si tady děláte prču nezavedlo. Robertino toho pamatuje hodně, snad najde podobný případ jezdce, který by po defektu postižen takovým amokem. Já jen doufám, že se dožiju doby, kdy všechno za bílou čarou opět vysypou štěrkem a pak se Vettel snad naučí jezdit v limitech tratě - krom toho, že by přestalo být pravidlo o limitech tratě cárem bezcenného papíru tak by zcela jistě snížil riziko toho, co se mu stalo v neděli.

              + 3 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Easy

                Easy

                46.135.64.XXX
                Jenomže přes čáru jezdí prakticky všichni. Pro alespoň úzkou štěrkovou zónu hned za čárami bych byl také, nicméně by to asi mělo zase další dopady na bezpečnost (mohlo by se přihodit něco podobného jako Kimimu tehdy v Silverstone).

                + 3 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Alfred

                  Alfred

                  78.41.168.XXX
                  Ano jezdili tak všichni, ale tak staré gumy jako Vettel neměl nikdo - a to ve všech dosud odjetých závodech ve Spa které jezdci absolvovali na Pirelli...
                  Co se týče Kimiho - nějak nechápu. Pokud čtu správně tak si tady děláš prču o playstationu a přehnané bezpečnosti, najednou je to problém? Vždyť i tehdy stačilo aby ubral víc plynu a na dráhu se případně vrátil až poté co celé pole, tehdy ještě jelo pokupě, projede kolem něj.

                  + 3 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Easy

                    Easy

                    46.135.64.XXX
                    Reaguješ špatně s tím PS...
                    Ještě k tomu Vettelovi - předpokládám, že kdyby jen tušil, že se to může stát, tak by do toho takhle nešel. Jenže ani na boxové zídce neměli dle jejich vyjádření info o tom, že ta guma je již v tak kritické fázi. O tom už jsem ale v diskusích napsal mnohokrát...
                    Ano, Kimi tehdy udělal chybu, ale kdo ji kdy neudělal? Monopost se pak stal neovladatelným. Ale už čekám, že budeš oponovat podobnou situací v případě mokrého obrubníku ap. a budeme se stále točit dokola. Stojím si za tím, že pneumatika by měla nejprve jezdce varovat, že se blíží nebo už nadešel čas konce její použitelnosti.

                    + 2 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                  • Easy

                    Easy

                    46.135.64.XXX
                    A ještě jedna věc - rozhodně si nedělám legraci z bezpečnostních opatření, ale s dalšími diskutujícími jsem chtěl spíše poukázat na neustálé vymýšlení různých svazujících pravidel.

                    + 3 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Alfred

                      Alfred

                      78.41.168.XXX
                      Jenže úvaha FIA o maximálně dovolené délce stintu by stěží uzřelo světlo světa kdyby tomu nepředcházela hysterická rekace jak Vettela, který se viděl pomalu na marách, tak i Ferrari coby týmu.
                      Při tak dlouhém stintu si musí být jistého rizika vědoma snad i týmová uklízečka. Uvědom si že defekt není přítel na telefonu který ti kolo, dvě před explozí zatelefonuje - hola, stačilo. Kdyby to bylo tak prosté jak si představuješ, tak by nikdy žádná guma nebouchla - jenže ony bouchali, viď, a to ani nebyli pirellky.

                      Ad Kimi - ano, udělal chybu. V čem tedy vidíš rozpor? Chyba která měla následky a nesla riziko. Ovšem SOUSTAVNÉ ježdění za čarou a obrubníky není chybou, ale vychcaností a proto by tam měl být štěrk, nebo cokoliv jiného co donutí jezdce jezdit v limitech dráhy.

                      + 2 / − 2

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • virtual

                        virtual

                        91.197.117.XXX
                        "že defekt není přítel na telefonu který ti kolo, dvě před explozí zatelefonuje" v tom se právě pleteš...

                        + 2 / − 2

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                      • Easy

                        Easy

                        46.135.64.XXX
                        Náhodný defekt o nějaký předmět beru, ale ne defekt z důvodu opotřebení pneu, o kterém jezdec, popř. tým nemá info.

                        Ano, pak ta jízda přes čáru platí pro všechny jezdce. Ale ty zóny mimo trať jsou přeci prací FIA.

                        + 2 / − 1

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Alfred

                          Alfred

                          78.41.168.XXX
                          A co jako že je to dílo FIA? Ony je tam předepsali aby měli jezdci bezpečí v případě chyby a ne pro pohodlí při jejich sosustavném projíždění.

                          Co se týče defektu, ano když jedeš takřka po plátnu tak defekt lze předvídat, ale přesto se "neohlášené" defekty děly, dějí a myslím že i dít budou - zvlášte u gum na které se kladou nesmyslně protichůdné požadavky. Řval snad Hamilton v Barceloně po defektu 2 kola před koncem, nebo Schumacher na suzuce 1998, kde byl taky hodně vysoko? Ohlašoval se jimsnad defekt, nebo měli příliš opotřebené gumy? Ne, defekt přišel, gumy nadměrně opotřebené nebyly, bouchly a šlo se dál, nikdo nekvičel do medií jak je to neakceptovatelné. Nechápu proč najednou defekt u Vettela vyvolal takovou hysterii....kdyby mu ta guma bouchla v prvních několika kolech, budiž, ale takhle, v závěru po tak dlouhém stintu? Ostatně pořád se neví co přesně bylo důvodem defektu ale vinník byl nalezen brzo a bez zaváhání, protože je to neakceptovatelné...

                          + 2 / − 1

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama