DISKUZE K ČLÁNKU FIA si vyhrazuje právo stanovit nová opatření ohledně pneumatik
Pokračující debaty mezi Pirelli a Ferarri, jakož i celý závodní víkend v Belgii lemovaný dvěma spektakulárními nehodami nutí FIA, aby zaujala jasné stanovisko ohledně používání pneumatik a v nejnutnějším případě sáhla i k příkazům.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: FIA si vyhrazuje právo stanovit nová opatření ohledně pneumatik
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
mi88ki
17:35 26.08.2015 165.72.200.XXXJenže Ferrari předložilo jako důkaz zbylé tři pneumatiky, které nějak výrazně opotřebované nebyly !!! A opakuji, zrovna pravá zadní je ze všech gum ve Spa nejméně namáhaná pneumatika !!! A bouchla dvěma jezdcům, na stejném místě !!!
A opakuji Vettel na výjezdu z La Source jinak jinde rychlejšímu Grosjeanovi ujížděl. To znamená, že kombinace zadních gum, které jsou zcela zásadní pro akcelerační trakci, a vozu Ferrari byla v lepší kondici než Grosjeanova. Takže hra na to, že Seb měl gumy na hadry je nesmysl. Ano byl už na nich celkově pomalejší a osobně jsem se téhle strategii divil, ale dát rovnítko mezi opotřebení a explozí pneumatiky je prostě zavádějící. Pokud přece rudí hoši předložili důkaz, že ostatní pneumatiky nebyly nijak výrazně opotřebované, tak je třeba hledat problém v konstrukci celé pneumatiky.
Je mi jasné, že nejvíc řve postižená husa, a kdyby se to stalo někomu jinému, tak by třeba tolik nehelekal, ale je také pravda, že dvě stejné události za jeden víkend není zase taková náhoda. Taky si musíme připustit, že Seb i Nico mohli při troše větší smůle dopadnout mnohem hůře. A řešit tragédii až co se stane je hloupý ale pro lidstvo obvyklý postup, tak co tomu předejít. Je prostě nutné najít příčinu a ne řešit odkazem na výrazné opotřebení, které nebylo potvrzeno !!! To je alibismus nejvyššího zrna.
-
Alfred
17:59 26.08.2015 78.41.168.XXXano příčinu třeba nalézt, ovšem Ferrari, Vettel a ty jsi evidentně nalezl - Pirelli staví špatnou gumu....
Co z toho že tři pneu vypadali k světu? Třeba ta čtvrtá byla probržděná a v kombinaci s enormní rychlosti, přítlaku a přetížení bylo na gumě místo, které prostě neoddolalo tvrdým přejezdům přes obrubníky. Grosjeanovi v La Source odjížděl možná proto, že Grosjean nechtěl namáhat pneu v těsném závěsu před DRS zonou...to že poodjel není žádný argument. Vettel jezdil do doby než se na něj Grosjean dotáhl o 8 desetin pomalejší časy, takže nevím jak opotřebované byly, ale opotřebované nějak být tedy musely.
Data od Ferrari jsou jen čísla které mohou různí lidé taky různě interpretovat....a tvrzení že by nenechali vědomě v riziku jezdce je taky farizeská, kaťdý tým jehož jezdec by byl pár kol před cílem na podiovém umístění by se jej tam taky snažil za každou cenu udržet. A někdy to nemusí být ani podium, v Brazílii 2008 dokázala Toyota ponechat oba své jezdce na suchých gumách i v dešti...Hamilton Barcelona 2010, 2. kola před cílem - byl taky takový humbuk jako teď? Nebyl. Byla tady diskuze fanoušků přes 3 stránky o tom jak je to neakceptovatelné a jak Bridgestone neumí péct gumu? Nebyla. Já ti řeknu proč tehdy ne a dnes ano - říká se tomu davová psychoza a stejně jako u MS v hokeji jsou u nás plné hospody těch nejlepších trenéru, tak dnes jsou diskuze plné těch kteří vědí že pneu je špatně stavěna a jak má zacinkat senzory že se blíží defekt. Tak takhle to vidím zase já....
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Alfred
12:01 26.08.2015 78.41.168.XXXVidíš, a já si zase myslím, že kdyby to Vettel přijal jako chlap a nebrečel jak mu málem Pirelli vzalo život, tak by FIA opatření z kterého si tady děláte prču nezavedlo. Robertino toho pamatuje hodně, snad najde podobný případ jezdce, který by po defektu postižen takovým amokem. Já jen doufám, že se dožiju doby, kdy všechno za bílou čarou opět vysypou štěrkem a pak se Vettel snad naučí jezdit v limitech tratě - krom toho, že by přestalo být pravidlo o limitech tratě cárem bezcenného papíru tak by zcela jistě snížil riziko toho, co se mu stalo v neděli.-
-
Alfred
12:36 26.08.2015 78.41.168.XXXAno jezdili tak všichni, ale tak staré gumy jako Vettel neměl nikdo - a to ve všech dosud odjetých závodech ve Spa které jezdci absolvovali na Pirelli...
Co se týče Kimiho - nějak nechápu. Pokud čtu správně tak si tady děláš prču o playstationu a přehnané bezpečnosti, najednou je to problém? Vždyť i tehdy stačilo aby ubral víc plynu a na dráhu se případně vrátil až poté co celé pole, tehdy ještě jelo pokupě, projede kolem něj.-
Easy
12:47 26.08.2015 46.135.64.XXXReaguješ špatně s tím PS...
Ještě k tomu Vettelovi - předpokládám, že kdyby jen tušil, že se to může stát, tak by do toho takhle nešel. Jenže ani na boxové zídce neměli dle jejich vyjádření info o tom, že ta guma je již v tak kritické fázi. O tom už jsem ale v diskusích napsal mnohokrát...
Ano, Kimi tehdy udělal chybu, ale kdo ji kdy neudělal? Monopost se pak stal neovladatelným. Ale už čekám, že budeš oponovat podobnou situací v případě mokrého obrubníku ap. a budeme se stále točit dokola. Stojím si za tím, že pneumatika by měla nejprve jezdce varovat, že se blíží nebo už nadešel čas konce její použitelnosti. -
-
Alfred
13:13 26.08.2015 78.41.168.XXXJenže úvaha FIA o maximálně dovolené délce stintu by stěží uzřelo světlo světa kdyby tomu nepředcházela hysterická rekace jak Vettela, který se viděl pomalu na marách, tak i Ferrari coby týmu.
Při tak dlouhém stintu si musí být jistého rizika vědoma snad i týmová uklízečka. Uvědom si že defekt není přítel na telefonu který ti kolo, dvě před explozí zatelefonuje - hola, stačilo. Kdyby to bylo tak prosté jak si představuješ, tak by nikdy žádná guma nebouchla - jenže ony bouchali, viď, a to ani nebyli pirellky.
Ad Kimi - ano, udělal chybu. V čem tedy vidíš rozpor? Chyba která měla následky a nesla riziko. Ovšem SOUSTAVNÉ ježdění za čarou a obrubníky není chybou, ale vychcaností a proto by tam měl být štěrk, nebo cokoliv jiného co donutí jezdce jezdit v limitech dráhy.-
-
Alfred
14:29 26.08.2015 78.41.168.XXXA co jako že je to dílo FIA? Ony je tam předepsali aby měli jezdci bezpečí v případě chyby a ne pro pohodlí při jejich sosustavném projíždění.
Co se týče defektu, ano když jedeš takřka po plátnu tak defekt lze předvídat, ale přesto se "neohlášené" defekty děly, dějí a myslím že i dít budou - zvlášte u gum na které se kladou nesmyslně protichůdné požadavky. Řval snad Hamilton v Barceloně po defektu 2 kola před koncem, nebo Schumacher na suzuce 1998, kde byl taky hodně vysoko? Ohlašoval se jimsnad defekt, nebo měli příliš opotřebené gumy? Ne, defekt přišel, gumy nadměrně opotřebené nebyly, bouchly a šlo se dál, nikdo nekvičel do medií jak je to neakceptovatelné. Nechápu proč najednou defekt u Vettela vyvolal takovou hysterii....kdyby mu ta guma bouchla v prvních několika kolech, budiž, ale takhle, v závěru po tak dlouhém stintu? Ostatně pořád se neví co přesně bylo důvodem defektu ale vinník byl nalezen brzo a bez zaváhání, protože je to neakceptovatelné...
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
Lewis HAMILTON - 2. Trénink (9:00 - 10:00)
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek