DISKUZE K ČLÁNKU FIA si vyhrazuje právo stanovit nová opatření ohledně pneumatik
Pokračující debaty mezi Pirelli a Ferarri, jakož i celý závodní víkend v Belgii lemovaný dvěma spektakulárními nehodami nutí FIA, aby zaujala jasné stanovisko ohledně používání pneumatik a v nejnutnějším případě sáhla i k příkazům.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: FIA si vyhrazuje právo stanovit nová opatření ohledně pneumatik
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Pepan
16:35 26.08.2015 89.24.157.XXXVšichni, kteří obhajujete Vettela, si zkuste vzpomenout, na to, kdy mu ta guma praskla. Vjel do Eau Rouge daleko přes levý obrubník, následně se nechal vynést přes pravý obrubník a zhruba dvě vteřiny po vyjetí z pravého obrubníku mu ta pravá pneumatika praskla. Můj názor je takový, že na tom pravém obrubníku byl buď kousek karbonu nebo ostřejší kamínek, který tu jeho sjetou pneumatiku prorazil. Myslím si, že kdyby nejezdil přes obrubníky, gumy by mu vydržely až do cíle a byl by za hrdinu. Jediné řešení tohoto stavu vidím v tom, aby se pilotům zabránilo vyjíždět mimo trať a to tak, že hned za bílou čárou by byly kačírky, které by jezdce buď zpomalily a nebo by v nich uvízl.-
Easy
17:04 26.08.2015 46.135.64.XXXTaké lze tvrdit, že ten ostrý kamínek byl na trati (po ujetí téměř celého závodu by se člověk ani nemohl divit, co všechno se nanosí na asfalt). To už vážně ale jenom spekulujeme. Toto by byl případ defektu z externí příčiny podobně jako u Rosberga. Mám takový pocit, že to tu skutečně nevyřešíme. Snad po diskusi Ferrari s Pirelli k něčemu dojdou, nebo to celé dost možná vyšumí. Ať tak nebo tak, můj názor na žádoucí chování pneumatik se nemění, tj. jezdec musí opravdu cítit, že ta guma je již na odpis. To samozřejmě nikdy nevyloučí vliv externího faktoru, jen by bylo dobré ho umět prokázat a zdůvodnit. To poslední, co bych si přál je to, aby se jezdci báli využívat potenciálu pneumatik a tím maximalizovat své šance na úspěch.-
Pepan
17:34 26.08.2015 89.24.157.XXXJasně že tady už spekulujeme, ale mě akorát nas.... Vettel, který nepřipustil sebemenší pochybení ze strany Ferrari. Podle něho je to jasné - guma praskla, je to vina Pirelli. Přitom, kdyby Pirelli před těmi dvěma roky prosadilo ten limit kol na kolo, asi by se to nestalo, protože ať si každý povídá, co chce, pořád si myslím, že sjetá pneumatika je na proražení mnohem náchylnější než nová. A o to víc v rychlosti 300 kilometrů.-
Easy
17:44 26.08.2015 46.135.64.XXXa) Neustále se vracíme k vyjádření Vettela bezprostředně po závodě, plného emocí a vzteku - já na jeho místě bych v tu chvíli byl také (není to totéž, co předvedl Hamilton v Šanghaji 2007, kdy evidentně gumy sjel a vytrestal se při nájezdu do boxů - a to byl ještě nováček).
b) Jak tvrdím od začátku této diskuse, nejsem příznivcem limitů počtu kol na dané směsi gum - ať ty strategie jsou pokud možno co nejpestřejší. Klidně bych zvedl ruku pro zavedení jediné směsi na závod, s dostatečným gripem a výdrží 15-20 kol, ale s předvídatelným chováním. Ať pak každý ukáže, jak se s tím popere.-
Pepan
17:53 26.08.2015 89.24.157.XXXPokud se týmy začnou chovat jako Ferrari ve Spa, ty limity přijdou. Kdyby totiž Vettelovi prdla ta guma v třístovce, dneska by si asi povídal s Wilsonem. A ať se na to díváš jak chceš, já si pořád myslím, že to, co udělal Vettel, byl neskutečný hazard a nevyšel. Je zajímavé, že si to myslí třeba i Hakkinen a určitě by se našlo i dost dalších.
-
-
-
-
-
mi88ki
12:46 26.08.2015 165.72.200.XXXJak to tak tady čtu tak se nestačím divit. Copak si skutečně myslíte, že měl Vettel tu zadní pneumatiku natolik sjetou, že to nevydržela ? Zajímavé, že na té zadní údajně sjeté gumě, byl schopn akcelerovat z La Source než jinak na zbytku trati rychlejší Grosjean. Z toho plyne jediný logický závěr, že měl SB daleko více opotřebované přední gumy než Grosjean. Ono ve Spa je to o "ničení" předních gum, protože těch rozjezdů tam zase tolik, i vzhledem k délce okruhu, není, vlastně jen dva, před a za cílovkou. Za to hodně rychlých zatáček je tam celých 10. Takže zátěž gum je tady v příčném nikoliv podélném směru, tzn. poměrně malé zatížení zadních záběrových gum. Ten problém Vettela je na 99% problém konstrukce gumy. V Eau Rouge se totiž ty zadní gumy krom bočního přetížení, taky pěkně zhoupnou, hlavně na hraně tohoto kopce a pak se zase naopak odlehčí na horizontu a následně zase dopadnou a to vše v maximálních rychlostech přes 300 km/h. A to se opakuje kola za kolem. Takže namáhavost pneumatiky je ve Spa v tomto směru obrovská a když není guma na toto přesně nebo raději více dimenzovaná, tak to prostě konstrukce gumy nevydrží.
Něco podobného zažila michelinka tuším v roce 2005 v Indianapolisu, při nájezdu na ovál, kde její "volnější" konstrukce to taky nezvládala a nakonec všechny své vozy byla nucena stáhnout z bezpečnostních důvodů. Jediný rozdíl je, že v Pirelli hráli mrtvého brouka a raději to po pátečním prvním výskytu riskli a hodili to na samotné jezdce. Celé.-
-
Pepan
16:54 26.08.2015 89.24.157.XXXK ničemu. Ferrari bude tvrdit, že guma praskla díky vadné konstrukci a Pirelli bude tvrdit, že praskla protože ji Vettel nadměrně sjel. Díky tomu, že blonďák na té prasklé gumě projel ještě celé jedno kolo, ze zbytků pneumatiky se už nic nepozná a na videu bude vidět pouze to, že ta pneumatika praskla. -
-
-
Alfred
13:20 26.08.2015 78.41.168.XXXJenže ta střednětvrdá směs je univerzální pro všechny okruhy kde je alokovaná, není stavěna na míru na ten který okruh a jistě na různých okruzích je podrobena různé zátěži. Udělají je tvrdší aby snesla ve Spa Vettelových unikátních 30 kol, na jiném okruhu může pak na ní někdo odjet celý závod.
Co stálo za Rosbergovým defektem taky nevíme, ale když už se stal a dává je do spojitosti i s tím Vettelovým - tak neriskoval někdo i ve Ferarri? Délka toho stintu byla unikátní i bez toho....-
Easy
14:30 26.08.2015 46.135.64.XXXJenže Rosbergovi ta guma bouchla v pátek a Pirelli veřejně sdělilo, že příčinou byl externí faktor. Samotný Mercedes u sebe chybu nenašel. Takže proč se mělo mít Ferrari v neděli na pozoru? Obzvlášť když jejich data nepoukazovala něco nebezpečného? -
-
Alfred
16:20 26.08.2015 78.41.168.XXXto jistě, ovšem pod "pracovní" vrstvou je ta konstrukce předpokládám stejná a i když Ferrari tvrdí že pneu nebyla nadměrně opotřebená,tak po rekordním stintu o jaký se předtím nikdo ani nepokusil stěží mohla být v bezvadném stavu aby se tady mohlo psát - vždyť i jiní jezdili přes Eau Rouge obrubníky...Nemluvě o tom, že my doteď nevímem opakuji nevíme co skutečně a prokazatelně stálo za defektem ale dle diskuze mají takřka všichni jasno a jak se prý musí defekt předem ohlašovat....jenže každý musí jen umřít, v tomhle vám žádný výrobce závodních gum záruku nikdy nedá a ani nikdy nedával, ale dnes je o neznámo proč tyátr největšího kalibru. Kdyby to bouchlo Merhimi na Manoru tak nikdo ani za uchem nepodrbe....
Neřeknu ani fň kdyby mu to bouchlo někde v Monaku, nebo Singapuru....ale po tolika kolech a v Eua Rouge, jedné z pro pneu nejexponovanější zatáčce seriálu to snad až tak zarážejíci není.-
Easy
17:19 26.08.2015 46.135.64.XXXTy tady neustále operuješ s pojmem "rekordní" počet kol... Zkus vzít do úvahy, že dle toho, jak se závod pro Ferrari vyvíjel a jaké měli jak jezdec tak tým indicie, tak jim podmínky na trati v ohledu výdrže pneumatik hrály do karet. Jestli někdo z nich něco přehlédl nebo zkrátka Vettel najel opravdu na něco ostrého se možná ani nedozvíme. Ale dělat z Ferrari hlupáky jen proto, že vyzkoušeli alternativní strategii mi nepřijde korektní. Vzpomeň např. (snad to nepopletu) na Peréze v Sauberu na Monze, kde mu gumy také statečně vydržely. Může se stát...-
Alfred
17:42 26.08.2015 78.41.168.XXXMůže se stát ...a vo tom to je, může se stát a pak je tým geniální ptotože to vyšlo a pak to vyjít nemusí a hned se kálí na pneu. Všichni do jednoho víme že pět let se jezdí na gumách které jsou jaké jsou...ale na dlouhé stinty rozhodně stavěny nejsou. A teď, když v závodě někomu bouchne guma tak je z toho tema na týdny....Ferrari mělo indicie, dobrá, ale neměli jistotu a řvou jako by jim tu jistotu někdo dával a ty zase operuješ s tím jako by tá guma nebyla opotřebená snad i vůbec. A upřimně mi přijde ujeté aby se tolik řešil jeden defekt....pak není divu že někdo zase něco pravidly sváže a pak ten, komu se defekt nelíbil, bude zase brečet nad pravidly. Defekt není věc nepřirozená, nepřirozené je očekávat že guma zvládne bez rizika i to, co do té doby guma stejného výrobce nevydržela a když to stejně nevydrží tak celé týdny tlachat o tom jak to vydržet měla a když to vydržet nemínila tak se měla ozvat že nevydrží.
Z mé strany je to vše.
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek