DISKUZE K ČLÁNKU FIA si vyhrazuje právo stanovit nová opatření ohledně pneumatik
Pokračující debaty mezi Pirelli a Ferarri, jakož i celý závodní víkend v Belgii lemovaný dvěma spektakulárními nehodami nutí FIA, aby zaujala jasné stanovisko ohledně používání pneumatik a v nejnutnějším případě sáhla i k příkazům.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: FIA si vyhrazuje právo stanovit nová opatření ohledně pneumatik
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Easy
14:37 26.08.2015 46.135.64.XXXJe problém FIA, že to přejíždění čar dostatečně netrestá. Tečka.
Pneumatiky a brzdy jsou velmi důležité komponenty co se bezpečnosti týče, takže je pochopitelné, že se na to upozorňuje.
Ostatně reakce Seba po závodě byla ovlivněna emocemi, ale na druhou stranu přece nechceme, aby za ně mluvili tiskoví mluvčí, nebo snad ano? -
-
-
-
-
-
-
-
virtual
12:45 26.08.2015 91.197.117.XXXVždyť to ale opakujeme pořád dokola! Poškození ze soustavného přejíždění "něčeho nevhodného" se nějak projeví, stejně jako např. probržďování vede k vibracím, možnému poklesu tlaku a nakonec třeba explozi pneumatiky. Kimimu se to např. stalo dávno na Nürburgringu v McLarenu. Ferarri tvrdí, že nic takového se nyní nestalo. Ty bys takovou věc "přijal jako chlap"? Mě připadá, že přejít takovou věc je spíš slabost a lajdáctví...
P.S. Ve štěrku by se v některých místech formule rovnou "kously" a převracely, to by bylo lepší?-
Alfred
13:02 26.08.2015 78.41.168.XXXFerrari něco tvrdí, Pirelli taky....proč bych měl brát zrovna tvrzení Ferrari jako Písmo svaté? Bezkonkurenčně nejdelší stint na dané směsi gum v celé historii Pirelli o který se předtím nikdo nikdy ani nepokusil a já budu z fleku věřit tomu že nebyla dostatečně opotřebená? I kdyby nebyla, snad byla opetřebovaná přiměřeně délce stintu - a ten byl prostě dlouhý.
Co se týče štěrku, tak by tam byl snad od toho aby tudy nejezdili a jestli je leta nikdo a nic nedokáže přinutit aby závodili na dráze a ne mimo ní, tak ať se tam třeba zahrabou - stejně všichni jezdci se slzou v oku litují že se minuli dobou. To samé u Wilsona - najednou se zase řeší kokpit, ale že závodí v prostoru mezi betonovými zdmi kde se bourá a lítají trosky s ohromnou kinetickou energií závod co závod tak to nikoho nese.e. Podívej si na podobnou nehodu maldého De Jonga v GP2 na Spa - masivní čelný náraz a z monopostu upadly snad jen zrcátka.-
virtual
13:37 26.08.2015 91.197.117.XXXCo znamená "dostatečně opotřebená"? Byla opotřebovaná přiměřeně délce stintu ...a pořád dostatečně rychlá ...a nečekaně bouchla. Ať říkáš, co chceš, to, že bouchla, je špatně. "Dostatečně opotřebená" věc bez danné životnosti může nečekaně explodovat?
A co se týče štěrku, to snad nemá cenu komentovat! I ten De Jong se dostal do místa, kde nemá jezdit, natož lítat vzduchem. Proto se to jmenuje bezpečnostní zóna. Časem se přišlo na to, že tráva nebo kačírek auto co není pod kontrolou tolik nezpomalí. Jezdec má za úkol jet co nejrychleji, vč. možnosti udělat chybu. Mimo stopu se povalují zbytky ojetých a teď často i explodovaných pneumatik, klouže to tam, jezdit tam není rychlejší, příp. to kontrolují komisaři s telemetrií. Nevidí, kde je problém...-
Easy
14:14 26.08.2015 46.135.64.XXXAsi tak, ale to je neustále dokola... Celou dobu tvrdím (vycházím samozřejmě z dostupných informací), že problém nevidím v samotném defektu, ale k okolnostem, které k němu vedou. Jsem toho názoru, že kdyby Seb jenom tušil, do jakého jde rizika, tak by to takhle nemuselo dopadnout. V F1 by se mělo jít až na limit a Seb nám ukázal, že se to zřejmě nevyplácí - tedy ne za současného stavu techniky. -
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Easy
20:16 25.08.2015 178.209.132.XXXParametry, které FIA kontroluje jsou v pořádku. Co mi ale stále není jasné, proč se neustále řeší maximální počet kol na dané směsi? Vždyť pneumatika má více vrstev a ta "uživatelská", tj. závodní má nějakou tloušťku. Po jejím opotřebení by měla pneumatika logicky nabízet mnohem menší přilnavost, spíše bych to přirovnal "nouzovému dojetí". Ale tato "bezpečnostní" vrstva by měla ochránit samotnou pneumatiku před jejím defektem a umožnit jezdci dojet do boxů (penalizuje se sám pomalou jízdou). Tak proč se tu vůbec bavíme o nějakém předepsaném počtu kol? Zajímalo by mě, jak a podle čeho by byl ten počet stanoven?-
RoBertino
21:12 25.08.2015 83.208.82.XXXAsi proto, že zatím ani FIA ani Pirelli zatím neuvedlo, z čeho hodlá vycházet. Jestli si udělá nějaké propočty podle tréninku nebo se vše bude odvíjet na teoretické bázi. Já se upřímně domnívám, že jde spíš o psychologickou záležitost mající za účel prokázat, že se něco děje. Ale pochopitelně se mohu mýlit. -
Alfred
21:29 25.08.2015 78.41.168.XXXTak po Pirelli se chtělo a pořád chce aby peklo pneumatiky které přinese větší počet zastávek - a jak jinak toho dosáhnout než tím, že se předepíše maximální kol, když týmy nezohledňují doporučené délky stintů a chtějí jezdit na pirellkách stejné strategie jako na bridgestonech? Na každý závod s dvěma rozdílně tvrdými sadami je ten klíč poměrně snadno definovatelný - na měkčí sadě se udá přiměřeně kratší rozsah kol proti té tvrdší a součet těch kol nesmí dát 100% délky závodu aby zbyl prostor pro druhý pit. Někde ten poměr už byl, ale přesně si ho nepamatuju - třeba na měkčí sadě nesmíš ujet v jednom stintu víc než 30% a na té tvrdší 50%, čímž by měl být tým donucen použít libovolnou směs minimálně při jednom dalším pitu navíc.
Co se týče té pozvolné opotřebovanosti, tak si myslím že to při požadavkách kladených na Pirelli asi nebude technicky zcela jednoduchý problém. Jestli Vettelovi odešla ta vrstva, jak ji nazýváš ty, "uživatelská", zrovna při průjezdu Eau Rouge, tak nevím jaká jiná pneumatika by zrovna tuto pro pneu tak exponovanou zatáčku přežila bez defektu.
Jinak zajímavé je tvrzení Arrivabeneho o tom jak rozhodli že jednozastávková strategie bude jako primární již před závodem. Tomu se dá docela dost těžko věřit, protože o 30 kolový stint na Spa se střednětvrdou směsí se doteď nikdo ani jen vzdáleně nepokusil...spíš si myslím že "primární" se stala až v okamžiku kdy se po náhlých pitech pod VSC u Grosjeana a dalších octl Vettel zdarma na podiovém umístění a prostě zariskovali.-
-
Alfred
21:52 25.08.2015 78.41.168.XXXJak myslíš, ale já osbně neznám žádného výrobce který kdy v F1 byl aniž by mu někdy pneumatika nebouchla. A když vemu kolem a kolem, tak letos těch defektů taky nebylo tolik aby se strhl takový humbuk - zvlášť při tak unikátní strategii, nad kterou se musel pozastavit každý fanoušek sledující závody F1 byť jen trochu pravidelněji.
Strategie by se nepředepisovali, předepisoval by se jen maximálně povolený počet kol na té které směsi. Kupř. naposled ve Spa by bylo možno zvolit dvou a pak více zastávkové strategie - ostatně tak znělo zadání FIA, nebo Bernieho coby promotéra na výrobce pneu. Myslím že to není o tom jestli se to líbí tobě, mě, nebo jiným fanouškům...hledá se cesta jak dosáhnout cíle který zadala FIA, tedy ne ty, nebo já.
Mě by se taky líbily víc závodní gumy, mě třeba Bridgestony nevadili vůbec, ale lidi by měly být víc soudní a neházet zase všechno na Pirelli.-
Easy
09:38 26.08.2015 46.135.64.XXXTak by zřejmě většina jezdila na dva pitstopy, resp. počet zastávek vhodný pro ten který okruh dle délky kompletního pitstopu.
A pokud se nemýlím, tak FIA požadovala po dodavateli pneumatik takové chování gum, aby bylo více zastávek právě s ohledem na sledovanost, ne jen tak pro nic za nic.
Netvrdím, že v minulosti pneumatiky nepraskaly, ale nevěřím, že nelze vyrobit lépe čitelnou pneumatiku, která dá jezdci "za uši", když přejede určitý počet kol, ale nikoliv rupne jako balón (vždyť ani Bottas nepoznal v tom mixu prakticky žádný rozdíl). Snad Pirelli nějaké řešení najde, ale stanovovat maximální počet kol na dané směsi by bylo jen dalším svazujícím prvkem již pro tak často sterilní kopírující strategie. -
Mike17
14:34 26.08.2015 93.99.87.XXXOna guma bouchnout kvůli opotřebení může. Ale měla by být indicie, že se tak stane. Vzpomínám si zhruba před 10-ti lety, jak Kimimu bouchla guma v posledním kole a přišel o vítězství (tuším Barcelona?). Ale on i celý svět věděl, že se guma začíná trhat už několik kol předem. Pak je to risk týmu. A tak by to mělo být.
-
-
-
virtual
10:25 26.08.2015 91.197.117.XXXPtáš se "jak jinak toho dosáhnout než tím, že se předepíše maximální kol?" ...Přesně jak se shodujeme s dalšími (viz. Easy), ojetá pneumatika bude tak pomalá (klouzat v zatáčkách atd.), že se na ní jet nevyplatí! Resp. časy na kolo budou o tolik horší, že bude rychlejší zastávka a výměna pneu... Ovšem ani ta "klouzající", ojetá guma nesmí nečekaně explodovat! Týmy dnes dokážou sledovat všechno možné (tlaky, teploty, vizuální mechanické opotřebení apod.) a pokud to bouchne nečekaně, je to prostě průšvih. Stejně jako když třeba nečekaně (nikoliv po bouračce) upadne zadní nebo přední křídlo...
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek