DISKUZE K ČLÁNKU Pirelli: V F1 by mělo dojít k velkému skoku ve velikosti kol, běžných 18" je málo

Monopolní dodavatel pneumatik pro Formuli 1 by si přál obrovskou změnu ve velikosti kol. Nechce se upínat jen na rozměr 18".

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Pirelli: V F1 by mělo dojít k velkému skoku ve velikosti kol, běžných 18" je málo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 30.06.2015 21:43 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000397 (Hlasovalo 8 lidí) 30.06.2015 09:42
Kdyby se koupilo 25 aut co jezdí v Indycar a… »
» rock (Hlasovali 5 lidé) 30.06.2015 09:53
Nápodobně. Koukám na obojí, ale IndySeries toho v… »
» uzivatel000397 (Hlasovali 4 lidé) 30.06.2015 08:30
Nu, F1 by změnila vzhled z obrovitých sekaček na… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • pidro

    pidro

    88.100.206.XXX
    Nelépe fungují třináctky a proto je třeba to změnit.Vůbec se nedivím,že na to lidi přestávají koukat 02

    + 0 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Fanda.LH

    Fanda.LH

    212.20.119.XXX
    Nechápu proč se nedomluví, že rok od roku budou větší ráfky, klidně o 1 číslo... Za 5 let by 18ky byly... Takhle se furt jen kecá a vyhrožuje radikálním skokem... Až to přijde, zas to někdo zvládne lépe než ostatní a zabije se tím 1-2 sezóny...

    + 2 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    37.188.228.XXX
    Tak ať do F1 pustí oba dodavatele (Pirelli i Michelin) a předepíšou jenom maximální vnější rozměry pneumatiky.
    Ať se dodavatel domluví s týmem, jestli raději vysokoprofilový balón nebo nízkoprofilové slupky. Vyhraje rychlejší řešení a o to přece jde, ne?

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      212.20.119.XXX
      To v žádném přápadě, nechci aby rozhodovali pneumatiky... Resp. ať mají všichni stejné, to je nejlepší řešení...

      + 2 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        37.188.228.XXX
        Nechci aby rozhodovaly pneumatiky ... motor ... aerodynamika ... šasi ... elektronika ... Resp. ať mají všichni stejné, to je nejlepší řešení

        Nesmysl. Zrovna u pneu by to šlo dobře. Jestli by se jedna cesta ukázala výrazně rychlejší než druhá, do roka a do dne by u té pomalejší nezůstala ani noha. Buď by se přizpůsobil dodavatel, nebo by se to -přirozenou cestou- vrátilo k monopolu. Nebo by přišel někdo úplně jiný, další.

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          212.20.119.XXX
          Motor je věc dodavatele, standardizace by byla možná, ale asi nechceme zavřít dveře možnosti více dodavatelů (V historii byly doby, kdy jich bylo hodně a kdy zase málo). Přeci jen je to Motorsport... Aero si dělají týmy sami...

          Můj názor je, že co si dělají týmy sami, ať rozhoduje, zbytek ať je standardní...

          PS: Nemyslím si, že by se někdo vrhl do 18ek, když 13ky fungují...

          + 0 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • rock

            rock

            82.117.159.XXX
            V tom je právě to kouzlo: buď by 18" fungovaly líp a pak by se do nich postupně vrhli všichni - anebo ne a pak by Michelin po první sezóně neměl komu dodávat (protože Pirelli má kapacitu na to pokrýt všechny). Dilema by se vyřešilo samo.

            Týmy toho nakupují víc; od toho mají svoje partnery a dodavatele, aby s nimi spolupracovaly. Když si může někdo nechat vyrobit na míru disky kol, tak proč ne pneu?

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              194.228.208.XXX
              Žádné kouzlo v tom nevidím... Ať mají všichni stejnou velikost a nevstupují do toho hovadiny... Kdyby 18ky byly lepší, tak už tu jsou, ale týmy nechtějí předělávat půlku auta kvůli větším rozměrům kol... Buď ať je mají všichni nebo nikdo. Jak píšu výše, šel bych na to postupně..

              Tohle už tu bylo (S pneu na míru) a ukázala se to jako slepá cesta.. Pneumatiky mají zásadní vliv na chování vozu, čas na kolo atd. atd. ... Takže jsem rozhodně proti, aby někdo získával výhodu prostřednictvím lepších gum (Exkluzivní partnerství s Ferrari, Mercedesem a ostatním nas...).

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • rock

                rock

                82.117.159.XXX
                Exkluzivní partnerství Hondy s McLarenem, resp. Renaultu s Red Bullem je OK?

                + 1 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  Fanda.LH

                  85.93.124.XXX
                  O tom jsem psal výše... Mohli bychom mít standardizovaný motor, ale nikdo nechce zavřít dveře dalším dodavatelům, přeci jen automobilky do toho sportu můžou pumpovat nejvíce peněz...

                  Nicméně když se na to podíváš s nadhledem, tak je to nejvíc kritizováno... Mercedes je nejlepší, ostatní jsou chudáci... Nebo Ferrari by dodávalo RB motory s nižším výkonem... Motory, z nich pramenící nevyrovnanost, jsou největším bodem kritiky... A ty bys do toho narval ještě pneumatiky... Ono se řekne bude to zajímavý... Do prvního závodu možná, pak už to bude stále stejná ohraná písnička a potoky slz celou sezónu...

                  + 1 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
  • Hr3bec

    Hr3bec

    85.135.106.XXX
    Podle mě je prostě problém to, že týmy mají možnost do pravidel a dodavatelů mluvit. Kdyby FIA řekla bude to tak, tak, tak a šmitec, konec debaty. Ale ne, to je samá schoda všech týmů, a já nevím koho všeho a pak to tak dopadá....

    + 4 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000397

      uzivatel000397

      90.178.29.XXX
      Kdyby se koupilo 25 aut co jezdí v Indycar a posadili do něj hvězdy, tak je závodění jako řemen a ne ten přetechnizovaný nesmyslný cirkus. Tam se mnohdy ještě nějaké kolo před koncem závodu neví, kdo vyhraje. Tady to víme již prakticky před závodem. Zaplatil jsem si Slovak sport kde dávají přímé přenosy Indycar a kdybych se měl dnes vybrat, na které závody se dívat nemohu, obětoval bych F1. Navíc bych si nekazil nedělní odpoledne.

      + 8 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        37.188.228.XXX
        Nápodobně. Koukám na obojí, ale IndySeries toho v současné době nabízejí víc.

        + 5 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • rock

      rock

      37.188.228.XXX
      Mám pocit, že šampionát vypisuje FIA a že FIA stejně tak dává razítko pod technické i sportovní předpisy. A když je vypíše včas, myslím, že to bývalo do konce června pro další sezónu, nepotřebuje souhlas týmů (teda alespoň myslím, že to tak je, ale určitě mne někdo opraví, jestli si to pamatuju blbě)
      Akorát teda ti zodpovědní musí mít koule, až je pak budou týmy vydírat odchodem jak kdysi Mosleyho.

      + 3 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000397

    uzivatel000397

    90.178.29.XXX
    Nu, F1 by změnila vzhled z obrovitých sekaček na trávu, na obrovité travní traktory 03

    + 4 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama