David Coulthard nesouhlasí

Daniel Šupa, 6. března 2003, 17:18 Google+

Skotský pilot týmu McLaren David Coulthard nesouhlasí s přesvědčením Mezinárodní automobilové federace (FIA), která si od zákazu tankování mezi kvalifikací a závodem slibuje oživení bojů na trati a tím i zvýšení zájmu o F1.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Nově a narychlo zavedené pravidlo totiž způsobí především taktickou bitvu mezi týmy. Těžká nádrž v kvalifikaci znamená značný handicap a je možné, že přední týmy tak budou startovat z hloubi pole. Získají tím však výhodu menšího počtu zastávek v boxech na dotankování a tím i úsporu času. Coulthard je přesvědčen, že diváky nebudou závody bavit. „Jsem přesvědčen o tom, že diváci se nebudou bavit sledováním závodu, při kterém až 20 kol před cílem, kdy skončí tankování, bude jasné, jak na tom kdo je,“ prohlásil Skot.

Při podrobnějším zamyšlení se opravdu dají čekat především velké taktické bitvy, kdy budou rozhodovat propočty počítačů a vzájemná součinnost mezi pitlane a pilotem. Dle mého názoru bude diváka, který má o F1 alespoň hrubé povědomí, jen těžko bavit sledovat předjížděcí manévry, při kterém bude třeba Jaguar předjíždět Ferrari pouze díky tomu, že rudý vůz bude napěchován palivem a jeho protivník bude ždímat poslední kapku benzínu do motoru.

Již několik let se volá po úpravě předpisů, která by snížila vliv aerodynamiky a vrátila na tratě boje kolo na kolo. Nelze FIA ubírat snahy toho dosáhnout, ale zásahem do aerodynamiky se ani tentokrát nevydala. Uvidíme tedy, jestli nová změna nepřinese místo adrenalinového zážitku jen další dějství již dost dlouhé komedie…
Vytisknout

Diskuze: David Coulthard nesouhlasí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Villeneuve vysvětluje situaci v týmu - anotační foto

Villeneuve vysvětluje situaci v týmu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud